PDA

View Full Version : Goedkoop pedaaltje als zogenaamde killswitch?



hezz
11 augustus 2010, 17:50
Hey allen,

door de dosis overdrive en fuzz die ik erdoorheen gooi ruist m'n amp wat, natuurlijk wat irritant tijdens het communiceren met bandmaten. Alle pedalen uittrappen is natuurlijk de obvious solution, maar een 'one-button' oplossing leek me wat gemakkelijker zodat ik daarna eventueel rustig kan uittrappen en aanlaten wat ik wel nodig heb. Ik vroeg me af of iemand een goedkoop pedaaltje/pedalen-lijn met bijv. true-bypass en minimaal een level-knob kent, dus dat het m'n signaal niet aan zal tasten wanneer 'ie uit staat? Is danelectro misschien een goede optie? Ik hoor goede dingen over de nieuwe serie, dat ze wat steviger zijn. Of is zelf bouwen [hééél] gemakkelijk en goedkoper?

Nielsje
11 augustus 2010, 17:58
Ik zou gewoon een truebypass tuner nemen.
Daar heb je ook nog wat aan, en die is prima stil op zo'n moment.

jero
11 augustus 2010, 17:59
Je kunt ook even de level van het laatste drive pedaal in je keten dichtdraaien?

Of, als je een tuner in je keten hebt kun je die ook na de drive pedalen plaatsen en die intrappen.

Guitarleon
11 augustus 2010, 18:09
Je kan ook een Boss NS-2 of iets dergelijks kopen (noise gate/supressor)
iets duurder, maar dan heb je er ook iets aan.

hezz
11 augustus 2010, 20:43
*zucht*

Als iemand vraagt om tips voor een fiets ga je toch ook niet een scooter adviseren?

Dat terzijde... dit topic mag wat mij betreft al gesloten worden, soms blijkt het toch moeilijk te zijn iets makkelijk te bekijken!
Daarmee bedoel ik: de tuner (truebypass) achteraan de chain i.p.v. vooraan, et voila. No noise. :cheerup:

Pepe
11 augustus 2010, 20:54
He, niet zo snel.
Dezelfde oplossing had ik bedacht voor de akoestische gitaar op het podium. Wegens rondzingen zit daar nou een A/B tussen maar een tuner is dubbel praktisch.
Maar welke? Mijn polytune zou prima zijn maar het mag een budget ding zijn, zolang ie maar zwijgt als je stemt en op batterijen werkt.

hezz
11 augustus 2010, 20:58
Ik gebruik ook de Polytune, so why just not use that?

Dit was overigens de search (http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?gk=GIEF&bn=&sw=true+bypass&oa=pra) die ik op Thomann had gegooid, op "true-bypass".

Metalheart
12 augustus 2010, 22:00
op mn Bo~El MC7's heb ik zo'n switch op mn gitaar! Wel goed aarden anders gaat dat niet goed met brom... maar dat is erg makkelijk.

Daarnaast is de tuner bypass inderdaad ook een goede optie, evt in combi met een noisegate...

driftkop
12 augustus 2010, 22:28
Gitaar dichtdraaien helpt niet?

hezz
18 augustus 2010, 19:14
Gitaar dichtdraaien helpt niet?

Het geruis kwam niet van de gitaar/pickups, juist de combinatie fuzz + od + boost.

Swan
19 augustus 2010, 08:45
http://www.beavisaudio.com/projects/StutterPedal/index.htm

RedBuell
19 augustus 2010, 11:24
Kan je ze niet in een loop zetten, die zijn toch ook niet zo duur?

http://i42.photobucket.com/albums/e310/jimbob0898/ebay/DSCN0529.jpg

Dit is er eentje voor 5 loops, kon ff zo gauw niet een enkele vinden. Heb er destijds eentje gekocht om een jamman uit de keten te halen als ik hem niet gebruik... Jamman is weg en gebruik hem niet meer maar ik bewaar hem wel, altijd makkelijk als je iets uit de keten wilt halen(op een vast bord) of als je
een een soort 1 trap alles aan solo geluid wilt.