PDA

View Full Version : Welke nieuwe versterker?



Basileia
11 augustus 2010, 17:05
Mannen, Help!

Ik speel nu over een Line6 Spiderjam (75w), en een SkyTronic 100w solid state 1x12 ampje. Ik heb een pedalboard met daarop: Crybaby GCB95, boss cs3, ibanez jemini, boss bf3, ce3, ns2, dd3.

Ik speel progressieve rock, lichte metal en shredwerk in de stijl van pertucci/vai.

Het probleem zit hem in de line6 amp. Toen ik hem 4 maanden had begon hij telkens te brommen als hij wat langer aan stond, toen ben ik hem door rare omstandigheden 10 maanden kwijt geweest voor reparatie, en nu, 3-4 maanden verder is het probleem terug. Ik heb het dus gehad met deze amp.

Vandaag ben ik naar rockpalace geweest om wat te testen, ik heb daar 2 marshall 100w tops getest, de Kerry King sig, en de JMD100. De Kerry king is niet mijn ding. De distortion die ik nodig heb kan je alleen op hoog volume bereiken, en clean doet ie niet. De JDM100 daarentegen was wel wat ik zoek. Het probleem is: hij heeft een digitale preamp, en buizen poweramp. Heeft dit zin? In mijn oren klonk het goed, maar ik heb er de ballen verstand van.

De eisen die ik aan een amp stel zijn: Goed clean kanaal, wat het liefst ook met piezo samenwerkt.
Goed distortion kanaal, waar ik samen met m'n jemini een mooie metalsound uit kan halen. Het moet allemaal wel redelijk smooth blijven, echt rauw houd ik niet van.

De vragen:
Zijn er mensen met ervaring met de JDM100?
Wat zijn de andere opties die aan mij eisen voldoen? (liever geen line6)


Ik zou het liefst tweedehands gaan, want de 800+ euro voor de JDM vind ik al zeer pittig.

Edit: Ja, ik heb aan een cab gedacht, dat wordt ferraririkstijl, een goedkoop cabje, met later een upgrade. Waarschijnlijk zelfs eerst een 2x12.

Maleco
11 augustus 2010, 21:33
Mannen, Help!

De JDM100 daarentegen was wel wat ik zoek. Het probleem is: hij heeft een digitale preamp, en buizen poweramp. Heeft dit zin? In mijn oren klonk het goed, maar ik heb er de ballen verstand van.



Je zegt het zelf al, als dit is wat jij zoekt en je kunt er de dingen mee doen die je wilt dan klinkt dit wel als een versterker voor jou :)

Verder nog wat gaan proberen kan geen kwaad maar het klinkt alsof je de keus al gemaakt hebt.

Basileia
11 augustus 2010, 22:07
Je zegt het zelf al, als dit is wat jij zoekt en je kunt er de dingen mee doen die je wilt dan klinkt dit wel als een versterker voor jou :)

Verder nog wat gaan proberen kan geen kwaad maar het klinkt alsof je de keus al gemaakt hebt.

Je hebt helemaal gelijk. Dan moet ik nu maar eens even wat overbodig spul verkopen en nog wat sparen...