PDA

View Full Version : Laptop voor samples?



marcelk
11 augustus 2010, 15:51
Hoi hoi,


Op dit moment willen we met onze band gebruik gaan maken van samples tijdens optredens. Het idee is om een laptop te gebruiken met cubase die per nummer een audio kanaal met click uitstuurt naar de drummer en een apart kanaal met de sample naar de front of house.
Voor de inteface willen we gebruik gaan maken van: Focusrite Saffire 6 USB audio interface iemand een idee of dit voldoende is, of ervaring ermee heeft?

En voor wat betreft de laptop zou een 1.66 GHZ laptop met 2GB aan intern geheugen voldoende zijn? De laptop is puur en alleen bedoeld voor cubase en de interface dus geen andere software tools of gekkigheid.

Vriendelijk bedankt alvast,


Marcel

Robert H
11 augustus 2010, 20:35
Voor de inteface willen we gebruik gaan maken van: Focusrite Saffire 6 USB audio interface iemand een idee of dit voldoende is, of ervaring ermee heeft?

Voor live situaties is de reguliere uitgang van een laptop (via DI's) al prima, deze oplossing is dus ruim voldoende...

Hebben jullie geen toetsenist? Wij gebruiken live ook samples en andere 'hulpmiddeltjes' maar die komen uit een keyboard. De click is meegeprogrammeerd en deze track gaat gewoon via een extra uitgang rechtstreeks naar de drummer. Scheelt weer een apparaat op het podium.

bert k
11 augustus 2010, 22:24
Nou, ik zou live toch wel een betere kwaliteit willen dan de brakke geluidskaart van een laptop, om maar niet te spreken over het gare 3,5 mm minijackplugje...

Die interface lijkt me prima. Ik heb geen antwoord of het allemaal zwaar genoeg is, het hangt vooral af hoeveel kanalen je gaat gebruiken. [edit] ik lees in je eerste post dat het om 2 kanalen gaat, maar misschien wil je stereo, dan kom je dus al op 4.

marcelk
12 augustus 2010, 00:55
Hey Robert, bedankt voor je reactie.
Maar een normale uitgang van een laptop kan toch geen 2 aparte stereo kanalen uitsturen (1 voor de click+sample en 1 voor sample alleen)... Nee toetsenist hebben we niet, toch ook lastig om iemand te vinden die op alle vlakken binnen het plaatje past...

He Bert, ook jij bedankt.
Het klopt dat het om 2 stereo kanalen gaat dus in totaal 4 uit ja.
De laptop lijkt me dan nog even lastig, maar dan gaan we denk ik toch gewoon voor die interface...