PDA

View Full Version : Pigtronix Mothership



ChazyChaz
11 augustus 2010, 03:00
Afgelopen weekend aangeschaft voor een superscherpe prijs, en ik ben er ontzettend blij mee!

Voor zij die hem niet kennen maar wel interesse hebben: De Pigtronix Mothership is een Analoge Gitaar Synthesizer met drie sounds/effecten;
- Een VCO (= Voltage Controlled Oscillator) met twee "voices": Sine- en Squarewave
- Intelligent Ringmod (die echt volgt wat je speelt en niet blijft hangen op één frequentie zoals meeste Ringmods)
- Sub Octave

Ik vroeg me af of er forumleden zijn die hem ook hebben/hebben gehad; ik heb voor een aantal kleine vraagjes wat gebruikers ervaring nodig.

Ik speel vooral op enkelspoels gitaren (Strat-, Tele-, en Mustangachtigen enz.) waardoor de tracking naar mijn idee beter zal worden met een compressor ervoor.
Dat is alleen niet ideaal in mijn setup, en ik vroeg me af of een willekeurig gebufferd pedaal (zit te denken aan mijn Boss TU-2) ook een beduindende positieve werking zal hebben op de tracking.

Verder heb ik gemerkt dat de VCO net géén twee octaven boven of onder het gitaarsignaal haalt, terwijl dit volgens de beschrijving wel zou moeten.
(Heb nu al (na drie dagen) gemerkt dat één octaaf er boven een beetje de stand voor gaat worden, maar als dit te verhelpen is zou het wel fijn zijn. Altijd goed om je opties open te houden)
Enig idee iemand?

Afgezien van die twee dingetjes ben ik helemaal tevreden en is het alles wat ik verwacht had!

(Mocht er behoefte aan zijn wil ik trouwens best een kleine review doen..?)

muziekschuur
11 augustus 2010, 08:30
Ik kan me voorstellen dat je de fabrikant zelf benadert over je bevindingen. Meestal kunnen die beoordelen of jouw opmerkingen een probleem zijn of niet.

jaywalker
11 augustus 2010, 08:41
Ja ik heb ook zo'n ding gehad.
Van het weekend verkocht voor een schappelijk prijsje..

Eezz
11 augustus 2010, 11:19
Ik kan je niet aan antwoorden op je vragen helpen, maar ik ben erg benieuwd naar je review!

ChazyChaz
11 augustus 2010, 12:13
Ja ik heb ook zo'n ding gehad.
Van het weekend verkocht voor een schappelijk prijsje..

Dit vind ik toch wel heel erg toevallig..! Ga nu niet zeggen dat je naam Tom is en je in Enschede woont!?

jaywalker
12 augustus 2010, 12:24
sttt....
He, maar heb je whammy al op aangesloten? Hoe is dat?

Cheers

ChazyChaz
12 augustus 2010, 22:54
Nee heb ik nog niet geprobeerd! Ik heb mijn effectenplank grootste gedeelte van de tijd in de oefenruimte van mijn bandje staan, daar ben ik dit weekend weer. Zal zeker even laten weten hoe dat klinkt, ben erg benieuwd! :D

Wat een gaaf pedaal is dit zeg, heb gister ook mijn PK Effects Syn+The+Si+Zer (http://www.youtube.com/watch?v=0R7PeDA1S00) binnen gekregen... En dit twee pedalen samen bieden echt een wereld aan epische synth- en orgelsounds! Ongelofelijk vet... Zal eens kijken of ik binnenkort een demo filmpje met redelijke kwaliteit kan maken, met een leuk reviewtje erbij.