PDA

View Full Version : Paintjob



Misterblitzer
10 augustus 2010, 23:12
Hoe duur is het om een gitaar te verven? en waar kan ik dit laten doen?
Dank u :D

HUESSEN
10 augustus 2010, 23:33
Hoe duur is het om een gitaar te verven? en waar kan ik dit laten doen?
Dank u :D


Het schijnt dat het 's winters goedkoper is i.v.m. korting van de winterschilder....

nickofzo
10 augustus 2010, 23:39
haha Huessen ik dacht dat je op de motor gevlucht was,

algoed. welke gitaar is het? en wat wil je er precies mee doen?
het is natuurlijk heel leuk om zelf wat te doen namelijk..

Misterblitzer
11 augustus 2010, 09:53
Yamaha sa 503 TVL

En ik zou ze graag in het rood verven als het niet te duur is, ik heb ze nu dus in het zwart, en als er bij deze verfshop een custom tekening opgezet kan worden zou ik dit ook nog overwegen om te doen. Maar alles hangt af natuurlijk hoeveel dat deze grap mij zou kosten.

Kingfisher
11 augustus 2010, 10:31
De goedkoopste: alle hardware verwijderen, zelf opschuren, en naar een lakgarage gaan. Een autokleur kiezen en ze laten meespuiten als er een klant een wagen van dezelfde kleur laat spuiten: het duurste van een spuitjob is de verf mengen, spuit klaarmaken, spuit kuisen, enz.

BTW, de originele fenderlakken waren ook autolakken.

Thiez
11 augustus 2010, 10:36
Ik zie dat de rode variant van je gitaar een beetje transparant gelakt is.
Dekkend lakken is idd goedkoopste zoals hierboven. Dan moet je denken aan rond de 75/100 euro denk ik. Heb een keer voor 80 euro een body laten spuiten bij de autospuiter. Maar dat was zwart, die kleur word nogal vaak gespoten.

Transparant lakken word ander verhaal denk ik. Dan zal eerst alle zwarte lak er vanaf moeten. En dan kun je met beits de gitaar een kleur geven en vervolgens nog blank aflakken. Als je dit zelf kan kost het buiten een hele hoop werk niet zo heel veel. Wil je dit laten doen denk ik dat je even diep in de porto moet zijn.

Fireburst
11 augustus 2010, 21:24
Yamaha sa 503 TVL

En ik zou ze graag in het rood verven als het niet te duur is, ik heb ze nu dus in het zwart, en als er bij deze verfshop een custom tekening opgezet kan worden zou ik dit ook nog overwegen om te doen. Maar alles hangt af natuurlijk hoeveel dat deze grap mij zou kosten.

In je andere topic ben je (7u later of zo) deze gitaar nog aan het zoeken ? :???:

Misterblitzer
12 augustus 2010, 10:21
In je andere topic ben je (7u later of zo) deze gitaar nog aan het zoeken ? :???:

Lol ja ik had dus niet verwacht dat iemand dat zou zien ;p ik wou gewoon weten wat het me zou kosten en moeite zou kosten om als ik ze in het zwart koop ze te herpainten :p want als ik morgen naar middelburg rijd heb ik ze in het zwart, ze is 'praktisch' van mij maarja daar had ik geen zin in om dat allemaal te typen :p
En dus nu door jou fireburst heb ik het wel moeten doen :D

Braindead
12 augustus 2010, 13:07
Als ik jou was zou ik gewoon meteen een gitaar kopen in de kleur die je wilt. Dat painten is nog een aardig karwei en als je zelf nog geen verstand hebt van gitaren is het ook zoiets om die hele gitaar uit elkaar te halen en de body weg te brengen om te spuiten.
Als je het allemaal bij een gitaarbouwer laat doen zit je al snel op >200 euro. Dan is het alleen de moeite waard als je ook echt een top gitaar hebt waarvan alleen de kleur je niet aanstaat.

Misterblitzer
12 augustus 2010, 16:52
Hm ja je hebt gelijk, meer als 200 euro is het niet waard. En nu heb ik ze in het rood gevonden, dus ik ben gelukkig :)

Fireburst
12 augustus 2010, 20:30
En dus nu door jou fireburst heb ik het wel moeten doen

Sorry :)! Het was me gewoon opgevallen, waarschijnlijk omdat het over een SA503TVL ging...

En zie nu maar dat je die rode ASAP gaat halen en foto's please.