PDA

View Full Version : Seymour Duncan



rutger barneveld
10 augustus 2010, 21:42
Hoi allemaal.

Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar aanschaffen. Het is een fender strat road worn 60's. Een shunburst. Goeie feel, heerlijke klank. Het vintage fabrieks gebeuren neem ik dan maar op de koop toe. Nu wil ik voor het wat steviger soleer werk een ander element. Nu zit ik te denken aan een seymour duncan. Een humbucker in single coil formaat.
Nu is het zo dat ik daar geen ervaring mee heb, en mij afvroeg of jullie hier ervaring mee hebben. Is dit aan te raden, of hebben jullie toch ander advies.

Ik hoor het graag.

Groeten,
Rutger.

Thiez
10 augustus 2010, 21:46
Een vriend vna me heeft een SD hotrails in zijn mex. fender. Klinkt zeker wel vet.
Ik ben zelf bezig aan stratje en vond opzich de dimarzio chopper ook wel lekker klinken op soundsamples.

Fisherman
10 augustus 2010, 21:48
Noem eens wat je gitaarhelden zijn en welke solo's je het meeste speelt....

marc_o
10 augustus 2010, 21:50
Als aanvullende informatie zou het fijn zijn om te weten wat de rest van je setup is (versterker en eventueel pedalen) en welke sound je probeert te verkrijgen.....ik mis met m'n strat vrij weinig op m'n Bogner XTC namelijk...kan scheuren als een idioot.

Bram+
10 augustus 2010, 21:51
Tenzij je 'm al uitgebreid over je eigen setup getest hebt of met vergelijkbare gitaren al hetzelfde hebt gedaan, lijkt het me nogal voorbarig om voor aanschaf al te beslissen de stock-pickups te vervangen. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk niet per se af te raden. Als je denkt dat je iets mist in je geluid is het zeker te overwegen je pickups te vervangen. Bedrijven als Seymour Duncan en DiMarzio bestaan bij de gratie van mensen die hun pickups vervangen, dus je bent niet de enige.

Gearjunkie
10 augustus 2010, 21:52
Hoi allemaal.

Ik ga binnenkort een nieuwe gitaar aanschaffen. Het is een fender strat road worn 60's. Een shunburst. Goeie feel, heerlijke klank. Het vintage fabrieks gebeuren neem ik dan maar op de koop toe. Nu wil ik voor het wat steviger soleer werk een ander element. Nu zit ik te denken aan een seymour duncan. Een humbucker in single coil formaat.
Nu is het zo dat ik daar geen ervaring mee heb, en mij afvroeg of jullie hier ervaring mee hebben. Is dit aan te raden, of hebben jullie toch ander advies.

Ik hoor het graag.

Groeten,
Rutger.

Nooit voor je een gitaar hebt bespeeld en beoordeeld aan modificaties denken. Zelf ben ik nog nooit vrolijk geworden van single sized HB's, anderen zweren erbij.
Die Strat die je noemt kan zonder aanpassing perfect klinken.

The Running Man
10 augustus 2010, 22:10
Het wordt een andere gitaar qua sound op stand 1-3.
Lekkere bite maar geen gewone strat meer. Ik heb hem dus als extra strat.
:rockon:

rutger barneveld
10 augustus 2010, 22:20
Wauw!!!

Wat veel reacties in korte tijd!! Daarvoor nu al dank!!

Hmmm wat zijn mijn gitaar helden? John Mayer, Popa Chubby, SRV. Dat ligt momenteel heel erg in mijn straatje. Het wisselt nogal.

Mijn setup is als volgt:
Fender hotrod deville 4x10
Line6 m13 trapbak
Maxon OD808 overdrive ernaast.

En momenteel speel ik met een telecaster van Londen City.
Ben er achter gekomen dat een tele niet mijn ding is, en switch terug naar een strat.

Ik zal even een linkje van een compilatie filmpje erbij doen van de band waarin ik speel:
http://www.youtube.com/watch?v=G6jv--zK6TM&feature=related

Vanaf een minuut of drie krijg je een redelijke indruk van wat de speelstijl zo'n beetje is. Loopt dus erg uiteen.
In het filmpje maakte ik gebruik van een line6 versterker (flextoneIII), maar dat is verleden tijd.

Nog een andere
http://www.youtube.com/watch?v=gGLW19S9lTE&feature=related

Ik hoop dat jullie met deze info wat meer kunnen.

Groeten.

rutger barneveld
10 augustus 2010, 22:22
Let maar ff niet op alle schoonheidsfoutjes!!

Thank You!

Fisherman
10 augustus 2010, 22:54
Leuke filmpjes Rutger!
Ik denk dat je gelijk hebt, een strat past jou en je speelstijl waarschijnlijk beter.
Ikzelf ben meer een Les Paul man, maar ik ga wel een strat (kopie) erbij kopen omdat dat mijn eerste gitaar was en ik die bij sommige nummers gewoon nodig heb....ik ga trouwens ook een LC proberen, want nogmaals, ik ben beperkt qua budget en de prijs-kwaliteitverhouding schijnt goed te zijn, al zijn daar vervolgens uiteenlopende meningen over.
Anyhoe....voor 228 een Spitfire II nieuw, is nog te doen.

Succes met je zoektocht en laat ff weten wat het is geworden!

marc_o
10 augustus 2010, 23:10
beste Rutger,

Ik zie niet in waarom je een ander element zou willen hebben....ik denk dat je meer gebaat bent met een leuk drivepedaal, mocht blijken dat je iets tekort komt.