PDA

View Full Version : kort vraagje over multi-pedal upgraden



rudolf
10 augustus 2010, 18:11
Yow,

ik heb op het moment een Boss GT-5. Ik vraag me af of ik er qua geluidskwaliteit op vooruit ga als ik upgrade naar bv een gt-6 gt-8 of gt-10. Of is dit maar minimaal hoorbaar? Ik lees op internet dat de gt-6 bv slechter zou zijn dan de gt-5

Thanks

Tankman
10 augustus 2010, 18:37
Persoonlijk vind ik alle multi pedalen van Boss barrels. Als je toch gaat investeren in wat nieuws kun je beter kijken naar wat knappers.

Zelf ben ik voorstander van TC Electronic Nova-System. Als je een hardere distortion wilt, kun je altijd nog een los pedaaltje ervoor zetten hiervoor of de drive van je amp gebruiken.

Nielsje
10 augustus 2010, 18:40
Yow,

ik heb op het moment een Boss GT-5. Ik vraag me af of ik er qua geluidskwaliteit op vooruit ga als ik upgrade naar bv een gt-6 gt-8 of gt-10. Of is dit maar minimaal hoorbaar? Ik lees op internet dat de gt-6 bv slechter zou zijn dan de gt-5

Thanks

Yow,

ja, je gaat er wel op vooruit. De vraag is: wil je nog een multiplank, en wil je bij boss blijven? Heb je al eens een andere GT-plank geprobeerd? Dat kan je makkelijk doen, ze zijn makkelijk te vinden bij elke muziekwinkel.

En altijd alles wat je leest op het internet nemen met een korrel zout.

dml
10 augustus 2010, 21:07
Yow,

ik heb op het moment een Boss GT-5. Ik vraag me af of ik er qua geluidskwaliteit op vooruit ga als ik upgrade naar bv een gt-6 gt-8 of gt-10. Of is dit maar minimaal hoorbaar? Ik lees op internet dat de gt-6 bv slechter zou zijn dan de gt-5

Thanks

Ik heb ze allen gehad. Mijn ervaring is dat de GT-3 beter klinkt dan de GT-5. De GT-6 klinkt gelijk aan de 3, de 8 is weer beter dan de 6 maar de 10 is weer gelijk aan de 8. Gezien het 2e hands aanbod, zou ik voor een 8 gaan. Een GT-Pro behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden ;)

Tankman
11 augustus 2010, 00:07
Schaamteloze spam!!!! :dontgeti:


Waarom doe jij dan je GT Pro weg...

edje kadetje
11 augustus 2010, 09:15
Schaamteloze spam!!!! :dontgeti:


Waarom doe jij dan je GT Pro weg...

niet helemaal sschaamteloos want er staat een smiley bij.
Maar evengoed een reële vraag: waarom doe je je gt-pto weg?

en ook (zelf tevreden gt-8 gebruiker): waarom zou je je beperken tot boss? Kijk bijv ook naar 11-rack, ziet en klinkt er voor mij veelbelovend uit.

dml
11 augustus 2010, 10:02
Schaamteloze spam!!!! :dontgeti:


Waarom doe jij dan je GT Pro weg...

Ik wil er best wel op antwoorden, al snap ik niet wat mijn verkoop te maken heeft met de vraag van de TS......

Heb nu een paar optredens achter elkaar met alleen de GT-Pro gespeeld, rechtstreeks naar de PA. Afgelopen zondag weer met mijn vertrouwde Mesa setje staan blazen. Het laatste bevalt me dan toch echt veel beter, vandaar dat mijn GT te koop is.

apekop
11 augustus 2010, 10:46
Ik heb ook nog een GT5, maar gebruik hem niet meer omdat ik alles nu met losse pedalen doe.
Het nadeel is dat je voor die apparaten niks meer terugkrijgt als je ze gaat verkopen.
Dus ik hou hem, al is het alleen maar voor de (heel) vele uren aan programmeren van sounds die ik erin heb gestoken.

Verder vind ik het een goed ding voor spacy sounds, maar zoals bij bijna alle multieffecten zijn de overdrives niet geweldig.
Ik vind sowieso over de hele GT-5 een bepaald randje zitten wat me niet meer aanstaat (ook bij cleane sounds).

Ik heb trouwens ook al van veel kenners gehoord dat de GT-5 beter zou klinken dan een GT-3 of GT-6.

Tankman
11 augustus 2010, 11:07
Ik wil er best wel op antwoorden, al snap ik niet wat mijn verkoop te maken heeft met de vraag van de TS......

Heb nu een paar optredens achter elkaar met alleen de GT-Pro gespeeld, rechtstreeks naar de PA. Afgelopen zondag weer met mijn vertrouwde Mesa setje staan blazen. Het laatste bevalt me dan toch echt veel beter, vandaar dat mijn GT te koop is.

Nou...aangezien je nogal tevreden leek over de GT-serie was ik benieuwd waarom je alsnog je GT-Pro zou verkopen, aangezien je er wel over te spreken was. Maar goed..Ik zou (als ik die had) ook mijn GT-Pro verkopen als ik een Mesa setje weer had. Lijkt me logisch.

Je kan natuurlijk je GT-Pro ook altijd a la Mick Thomson van Slipknot gebruiken voor de meer exclusieve effectjes...tenzij je die nooit gebruikt...dan kun je hem gewoon weg pleuren.

dml
11 augustus 2010, 11:58
Nou...aangezien je nogal tevreden leek over de GT-serie was ik benieuwd waarom je alsnog je GT-Pro zou verkopen, aangezien je er wel over te spreken was. Maar goed..Ik zou (als ik die had) ook mijn GT-Pro verkopen als ik een Mesa setje weer had. Lijkt me logisch.

Je kan natuurlijk je GT-Pro ook altijd a la Mick Thomson van Slipknot gebruiken voor de meer exclusieve effectjes...tenzij je die nooit gebruikt...dan kun je hem gewoon weg pleuren.

Dat laatste dus, ik gebruik hoofdzakelijk delay, chorus en reverb (gebruik ik een Timefactor voor) en geen exclusieve effecten. En een GT-Pro werkt middels de 4CM niet met een Mesa.

Desalniettemin kan ik natuurlijk wel positief zijn over de GT.

showband
11 augustus 2010, 12:15
1) de enige goede manier om dit uit te vinden is eens met jouw gebakkie en gitaar in de hand een afspraak bij een muziekzaak te maken met de open vraag: "ik wil upgraden, wat heb je liggen?" Je oren zullen je zo een goed antwoord geven. Beter dan welk advies op dit forum ook.
Bij een goede gitaarwinkel zien ze je graag komen met zo een concrete vraag.

2)theoretisch antwoord. Die wel bij de eerste zoektocht kan helpen:
bij multieffecten moet je naar enkele technische details kijken voor de verschillen.

-Digitale nieuwere doosjes hebben soms betere AD/DA conversie en/of hogere sneldheden en bitrates. Sommige doosjes zijn analoog opgezet met stuurelectronica (GP8!) waardoor die erg geliefd kunnen zijn
Een oude digitale doos haalt het geluidstechnisch niet bij de resolutie van een 24bits/96KHz moderne. Als de programma's die je er op draait ruk zijn heb je echter nog steeds een slecht effect.
(behringer is een meester in het zorgen voor de juiste tech specs terwijl het ding nog steeds zuigt)

-Nieuwere doosjes hebben soms meer rauwe processorcapaciteit waardoor betere modellen kunnnen draaien. De X-pedals van digitech klinken bijvoorbeeld 100x beter dan hun multieffecten om de simpele reden dat dezelfde genetix chip maar voor 1 effect gebruikt wordt...

-Nieuwere "effect-modellen" in je multieffect zijn computer klinken beter dan oudere. Door weer langere ontwikkeltijd. Line-6 houd de POD 2 inmiddels al jaren in de verkoop in allemaal gedaantes. Die hoef je dus niet in een dure behuizing te kopen. Upgraden van een pocketPOD naar een rackPOD oud model merk je dus niets van...

-details zoals true bypass, stevige connectors enz zijn een pro


Helpt dit?