PDA

View Full Version : handigste microfoonklem voor aan je cabinet



muziekschuur
10 augustus 2010, 17:47
Wat is nou de handigste microfoonklem voor aan je cabinet? Iemand suggesties....

Als dit in het verkeerde topic staat, lets move. Maar ik dacht dat het hier goed stond...

HaroldA
10 augustus 2010, 17:49
Amp Clamp of Cab Grabber.

skanky
10 augustus 2010, 19:00
Ik heb wel gehoord dat de cab grabber niet om elke cab past. Dat moet je wel eerst na kijken....

Aca Ilic
10 augustus 2010, 19:06
ik hoop dat bij cab grabber mic. klem wel af te draaien is, want zo is 'ie alleen bij standard mics te gebruiken. Als je Sennheiser 606, 609 en 906 series ( en andere scheer ijzers) gaat gebruiken dan heb je een probleem....

skanky
10 augustus 2010, 19:09
Euhmm... de 606/609/906 gebruiken standaard mic klemmen hoor. MD421/441's hebben wel een eigen soort klem.

Pé.
10 augustus 2010, 19:18
Wat Aca Ilic bedoeld is dat de stam van de microfoon (welke dus in de klem hangt) van bijvoorbeeld de 606 veel dunner is dan die van bijvoorbeeld een SM57/58. Zo dik als een richtpijpje om precies te zijn.. En die past niet in een standaard microfoonklem!

skanky
10 augustus 2010, 19:19
Wat Aca Ilic bedoeld is dat de stam van de microfoon (welke dus in de klem hangt) van bijvoorbeeld de 606 veel dunner is dan die van bijvoorbeeld een SM57/58. Zo dik als een richtpijpje om precies te zijn.. En die past niet in een standaard microfoonklem!

Dat zou kunnen, ik gebruik altijd smalle universele klemmen daar passen zowel de 606 enz als de 57/58 in.

Aca Ilic
10 augustus 2010, 21:16
Wat Aca Ilic bedoeld is dat de stam van de microfoon (welke dus in de klem hangt) van bijvoorbeeld de 606 veel dunner is dan die van bijvoorbeeld een SM57/58. Zo dik als een richtpijpje om precies te zijn.. En die past niet in een standaard microfoonklem!

Heey Pe,

thanks voor de opheldering bro....

Mr.Jay
10 augustus 2010, 21:59
Bij de cabgrabber kun je de klem eraf draaien, dus geen probleem.
Tot nu toe past ie op elke amp die ik gebruik, geweldig ding.
Ik heb er mijn eigen 609 bij altijd, past prima en heeft wat afstand van de speaker. Je kunt em richten zoals je wil.

peter_heijnen
11 augustus 2010, 12:33
Hoe zit het eigenlijk met de trillingen van de cab, worden die niet doorgeleid door zo'n cabgrabber of andere klem die je aan de cab vastzet?

Mr.Jay
11 augustus 2010, 12:35
juist, dat is ook. Maakt het levendiger, staat er ook bij.
Niks mis mee vind ik. Net als een microfonisch buisje zeg maar, maakt je toon levendig :-)
Een statief wat op een houten podium staat zal ook meedreunen, maar dan eerde rmet de hele band als alleen met jouw amp. Dus wat is beter..?

Aca Ilic
11 augustus 2010, 12:59
Valt mee Jay,

ik heb mijn 906 gewoon op een korte buigbare standard met ronde voet. Daaronder heb ik 1,5 cm harde schuim op geplakt, werkt prima, absorbeert trillingen zonder probleem.
Dit vind ik fijner, puur omdat ik geen zin in heb dat e.e.a. onvoorzichtige eikel met zijn poot/snoer etc.... aan blijft hangen, en dat mijn tolex of microfoon naar de maan zijn....
Tja, natuurlijk ieder z'n meug....

Mr.Jay
11 augustus 2010, 13:29
Valt mee Jay,
ik heb mijn 906 gewoon op een korte buigbare standard met ronde voet. Daaronder heb ik 1,5 cm harde schuim op geplakt, werkt prima, absorbeert trillingen zonder probleem.
Dit vind ik fijner, puur omdat ik geen zin in heb dat e.e.a. onvoorzichtige eikel met zijn poot/snoer etc.... aan blijft hangen, en dat mijn tolex of microfoon naar de maan zijn....
Tja, natuurlijk ieder z'n meug....

Voor het kabel/statief gedoe heb ik ook voor de cabgrabber gekozen. Tolex beschadigt er niet door hoor. Maar goed, dan krijg je ook nooit een "ge-agede" amp :-).