PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Jackson Charvel 625C



Sanderltd
9 augustus 2010, 19:29
Sinds vorige week eigenaar van deze Charvel 625C. Een semi-akoestische gitaar die meteen mijn aandacht trok toen ik hem te koop zag staan.

Ik zag deze gitaar ook eerst te koop staan op 2dehands.be, maar dat was niet de semi-akoestische versie, dus die sprak me jammer genoeg niet echt aan. Echter, diezelfde dag nog, verscheen er op Ebay.de de 625C, waarin ik wel interesse had! Ik bracht een bod uit, maar op het laatste moment werd ik overboden.
Nu leek me de kans op de 3de keer zo'n gitaar wel enorm klein, maar net diezelfde avond bleek er een 625C op 2dehands.be te staan, deze keer wel de semi-akoestische versie! En dat is 'em dus uiteindelijk geworden. :) Ik mocht hem vrijwel direct gaan ophalen in Mechelen, België en kocht er nog een Boss ME-5 multi-effect bij.

Ik speel er nu al enkele dagen op en ik moet zeggen dat hij me wel erg goed bevalt. Prettige hals, geen versleten frets, gladde toets. Alleen zijn mijn 9v batterijtjes op, dus heb ik de gitaar nog niet versterkt kunnen testen.

Hier de foto's:

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC_0004.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC_0006.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC_0008.jpg

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC_0009.jpg


Zoals gezegd, een erg fijne gitaar, alleen staat de actie nogal hoog naar mijn smaak. Dus dat zou ik nog eens willen aanpassen.
Nu heeft de gitaar een gewone kunststof kam, maar deze zou ik willen vervangen door een benen variant, die ik dan ook een millimetertje lager zal afstellen om te compenseren voor de hogere actie. :)

Masod
9 augustus 2010, 22:17
mooie gitaar man :D
maar semi-akoustisch is (naar mn mening) ook 10 keer handiger.
gelukkig heeft mijne gewoon 2 penlites nodig en dan doet ie t ook :P

vederlicht
9 augustus 2010, 22:24
Hele mooie gitaar en wat glanst ie lekker!
Vederlicht

YannickH
9 augustus 2010, 22:40
die is vet!

Sanderltd
10 augustus 2010, 00:52
Ik wilde inderdaad per sé semi-akoestisch gaan deze keer. Ik (lees: mijn broer) had al een volledig akoestische gitaar waarop ik dan ook wel eens speel, maar een semi-akoestische heeft net wat meer mogelijkheden mbt opnemen, toevoegen van effecten, etc. :)

Wat betreft de finish; het is een diepzwarte kleur, met een beetje "glitter" erin. Eigenlijk heel moeilijk vast te leggen op de foto, nu ik het zo bekijk. Maar je krijgt een idee. :p

Van zodra ik de gitaar volledig gewend ben en ik er een foutloos stukje op kan spelen, probeer ik wat op te nemen. :)

rijsberman
10 augustus 2010, 01:26
Mooi ding man! Ik dacht eerst dat ie stoffig was, maar 't zijn glitters! :ok:


en het is een elektro-akoestische gitaar, een semi-akoestische is meer massief, zoals bijv. een Gibson ES 335 of een thinline telecaster

Sanderltd
10 augustus 2010, 10:33
Geen stofje op de gitaar te bespeuren hoor! :) Het is gewoon een moeilijke finish om te fotograferen.
En wat betreft de terminologie van deze gitaren; dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat dit semi-akoestische gitaren waren, maar ik vond het al niet erg logisch klinken. :seriousf:

Sanderltd
11 augustus 2010, 12:20
Vandaag heb ik eindelijk een paar batterijtjes gekocht voor de gitaar. Ik installeerde deze, en plugde hem in de versterker, maar tot mijn verbazing klonk het helemaal niet zo mooi als ik verwacht had! :(

Om één of andere reden, is het volume van de gitaar erg laag door de versterker. En ook hoor ik de lage snaren helemaal niet versterkt doorklinken. Alleen de hoge snaren klinken door, maar helemaal niet luid. (Zelfs met mijn versterker dubbel zo luid.)

Wanneer ik met mijn vinger op de gitaar tik of "trommel", klinkt het geluid wel goed door, dus volgens mij is de piezo pickup en de voorversterker nog wel in orde. Ik denk dat het eerder een probleem is met het contact van de kam tegen de piezo pickup eronder. Is dit mogelijk? En zo ja; hoe is dit (simpel) op te lossen?

Ik heb de verkoper ondertussen ook een mailtje gestuurd, want hij had me namelijk wel verzekerd dat de gitaar volledig werkte, hetgeen nu niet het geval is. Ik heb hem bij de aankoop wel eventjes kort kunnen uittesten, maar wat ik toen hoorde was volgens mij vooral het akoestische geluid en niet het versterkte.

LaurentB
12 augustus 2010, 00:04
Vandaag heb ik eindelijk een paar batterijtjes gekocht voor de gitaar. Ik installeerde deze, en plugde hem in de versterker, maar tot mijn verbazing klonk het helemaal niet zo mooi als ik verwacht had! :(

Om één of andere reden, is het volume van de gitaar erg laag door de versterker. En ook hoor ik de lage snaren helemaal niet versterkt doorklinken. Alleen de hoge snaren klinken door, maar helemaal niet luid. (Zelfs met mijn versterker dubbel zo luid.)

Wanneer ik met mijn vinger op de gitaar tik of "trommel", klinkt het geluid wel goed door, dus volgens mij is de piezo pickup en de voorversterker nog wel in orde. Ik denk dat het eerder een probleem is met het contact van de kam tegen de piezo pickup eronder. Is dit mogelijk? En zo ja; hoe is dit (simpel) op te lossen?

Ja, dat kan als het brugzadel niet goed vlak is, of niet goed in die gleuf tegen het element aangedrukt zit. Je kunt eerst eens proberen het zadel aan te drukken.

Cue Zephyr
12 augustus 2010, 00:15
Nice axe! Congrats!

Sanderltd
21 augustus 2010, 19:15
Ik was helemaal vergeten dit topic te updaten!

Ondertussen is het probleem met de versterking zo goed als opgelost. Blijkbaar was het piezo elementje onder de brug ietsje verschoven, daardoor maakte het niet meer volledig contact. Nu werkt alles naar behoren! :)