PDA

View Full Version : mijn eerste pedal case/board



guitarfreakrobert
9 augustus 2010, 14:34
Hey mensen,

ik heb besloten om een pedalcase aan te schaffen,
Het word een showmaster 48 van dap,56 euro gaat ie kosten

Mijn pedalen: vox wah v847-trebble booster van bsm-planet waves tuner
little lelhe looper switcer-danelectro spring king-maxon od 820 jamman stereo.

Ik heb overal adapters bij, Een stekkerblok is hier ook nog wel in huis,

Een vraagje dan toch., Ik neem aan dat dat stekkerblok met 7 adapters niet gaat storen???

Wat mij dus gelijk naar mijn 2e vraag brengt,Waarom zou ik een pouwerplant of iets dergelijks aanschaffen?
Meer voor de ruimte op/in de case??
voor het storen/ruisen ??????
of gewoon omdat het cool is ?????

kan me wel vinden in die conectors voor de jacks in en uit de pedalcase even als de stroom toevoer met een euro conector.

maar die pouwerplant is me niet echt duidelijk

greetzzz Robert

iWishmaster
9 augustus 2010, 15:00
De meeste nemen een powerplant of ander aparaat puur voor het gemak. Daarbij neemt het ook minder plaats in dan 7 adapters en een stekkerblok.

the sure thing
9 augustus 2010, 15:06
Zoek ook eens op ONESPOT adapters met een DAISY CHAIN hier op dit forum.

Mitch
9 augustus 2010, 15:07
Er zijn twee sticky's die voor jou van toepassing zijn. Pedalboards tips 'n trick en het belangrijkste is de Voedings FAQ. Lees die even door, dan zal het je wat duidelijker worden.

guitarfreakrobert
9 augustus 2010, 15:31
De meeste nemen een powerplant of ander aparaat puur voor het gemak. Daarbij neemt het ook minder plaats in dan 7 adapters en een stekkerblok.

Thanks.......
Ja de u van power

Ok dus minder plaats en gemak vind jij

thanks man

guitarfreakrobert
9 augustus 2010, 15:32
Zoek ook eens op ONESPOT adapters met een DAISY CHAIN hier op dit forum.

Thanks dude
I did that.........

guitarfreakrobert
9 augustus 2010, 15:34
Er zijn twee sticky's die voor jou van toepassing zijn. Pedalboards tips 'n trick en het belangrijkste is de Voedings FAQ. Lees die even door, dan zal het je wat duidelijker worden.

Hey........


2.4 Problemen
Bij dergelijke transformators wil het wel eens voorkomen dat er wat bijgeluiden ontstaan. Dit kan ontstaan door EMF, een electromagnetisch veld wat
gegenereerd wordt door de transformator zelf. Vooral wah pedalen willen nog wel eens last ondervinden hiervan. Je kan dan simpelweg proberen om de afstand tussen de wah en de adapter te vergroten. Dan is er ook nog het verschijnsel dat ripple heet, dat eigenlijk wordt veroorzaakt door wat ’rest’wisselspanning die de gelijkrichter er niet helemaal uit heeft gehaald. Dit laat zich horen als een verdubbeling van 60 Hz van de netspanning. Als hier niets aan gedaan wordt, dan resulteert dit in een 120 Hz brom. Een goeie adapter heeft een filter ingebouwd van condensators die deze brom netjes weg werken. Universele adapters hebben deze form van filtering niet altijd, en werken dus niet altijd lekker samen met pedalen. Vaak hebben pedalen zelf ook een ingebouwde filtering, waardoor een universele adapter soms wel goed kan werken.

Still not getting it..............
Dit zegt toch eigenlijk alleen maar het zou kunnen zijn?????????
Ok nog maar even door spitten dan

greetzzz
__________________

muziekschuur
9 augustus 2010, 17:05
Een pedalboard bouw je voor het gemak. Een stekker kan uit een stekkerblok vallen/trillen. Een centrale voeding is makkelijk weg te werken, ziet er goed (lees niet) uit want je kan hem makkelijk wegwerken.

Verder, als je alles in rijtjes wil opbouwen zijn de kleine stekkertjes bijgeleverd bij de Harley Benton powerplant of aanverwanten, erg handig.

Hou alleen rekening met eventuele 18 volt pedalen. Mijn Mesa Boogie draait netjes op de 12 volt. Maar (bijvoorbeeld) de OCD en de grote Electro Harmonix pedalen kunnen met 18v werken en dan moet je voeding dat ook kunnen.

Er zijn kleine oogjes te koop bij Thomann. Maar je kan ook een fietsketting slopen. Daarmee kun je pedalen op een bovenblad schroeven. Met velcro kan ook. Ik heb alles op een plaat aluminium (traanplaat) geschroefd.

Powercon voor stroom
en stevige jack ingangen (chassisdelen) die centraal toegankelijk zijn. Ben je druk op het podium, gebruik dan haakse jack pluggen omdat je die er niet uit trapt.
Hierbij een plaatje van mijn pedalboard wat bijna af is (is nu wel af)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/09/1281356011-120.jpg

In deze gaten heb ik later jack chassisdelen gemonteerd. I.p.v. dit voedingschassisdeel kun je voor powercon gaan. Die lockt en kun je er niet uitlopen. Da's een keuze.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/09/1281356197-630.jpg

guitarfreakrobert
9 augustus 2010, 19:02
Een pedalboard bouw je voor het gemak. Een stekker kan uit een stekkerblok vallen/trillen. Een centrale voeding is makkelijk weg te werken, ziet er goed (lees niet) uit want je kan hem makkelijk wegwerken.

Verder, als je alles in rijtjes wil opbouwen zijn de kleine stekkertjes bijgeleverd bij de Harley Benton powerplant of aanverwanten, erg handig.

Hou alleen rekening met eventuele 18 volt pedalen. Mijn Mesa Boogie draait netjes op de 12 volt. Maar (bijvoorbeeld) de OCD en de grote Electro Harmonix pedalen kunnen met 18v werken en dan moet je voeding dat ook kunnen.

Er zijn kleine oogjes te koop bij Thomann. Maar je kan ook een fietsketting slopen. Daarmee kun je pedalen op een bovenblad schroeven. Met velcro kan ook. Ik heb alles op een plaat aluminium (traanplaat) geschroefd.

Powercon voor stroom
en stevige jack ingangen (chassisdelen) die centraal toegankelijk zijn. Ben je druk op het podium, gebruik dan haakse jack pluggen omdat je die er niet uit trapt.
Hierbij een plaatje van mijn pedalboard wat bijna af is (is nu wel af)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/09/1281356011-120.jpg

In deze gaten heb ik later jack chassisdelen gemonteerd. I.p.v. dit voedingschassisdeel kun je voor powercon gaan. Die lockt en kun je er niet uitlopen. Da's een keuze.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/09/1281356197-630.jpg


Thanks dude............
Thanks a million

greetzzz

Robert