PDA

View Full Version : Marshall JMD:1



pol2711
9 augustus 2010, 12:33
Zit er erg op te gassen. 50W top is helemaal mijn ding als ik alles zo lees en youtubt.
Heeft iemand van jullie er al ervaring mee? Indrukken?
En nu geen replies van digitale shit en meer van dat soort als je er zelf nog niet mee gespeeld hebt. ;)

caliban
9 augustus 2010, 14:52
Een tijdje geleden bij een gitaarwinkel zien staan, maar spijtig genoeg nog niet bespeeld. Lijkt me in ieder geval leuk, maar ik zou persoonlijk, indien ik voor een digitale preamp wil gaan, wel eerder denken aan een line6 met een losse buizenpoweramp, gewoon kwestie dat de techniek van line6 inzake digitale geluidsopwekking wat meer geschiedenis heeft, en misschien beter ontwikkeld is dan die van het bedrijf wat dit voor marshall gedaan heeft.

pol2711
9 augustus 2010, 15:48
Line 6 spullen (incl de laatste X3) via buizeneindtrappen van Mesa, Laney, Marshall, H&K en Atomic gehad. Via Tonelab LE gekregen wat ik miste bij Line6. Maar zie nu in die nieuwe JMD een vervanger van dit alles.
Sonisch gezien denk ik dat ik sowieso beter zal uitkomen dan met de line6 spullen. althans voor mijn oren (oef...zware discussie maar net voorkomen) :hippie:

BartBlackMagic
20 oktober 2010, 13:27
Ik ben aan het uitkijken naar een deftige amp (budget 700 à 1100EUR, maar als het écht de moeite waard is kan dit overschreden worden) . Ik speel voornamelijk: Guns 'n Roses, AC/DC &, ZZ top, blues,... Ik heb de nodige uren versleten op dit en andere fora en de volgende amps blijken wel te kunnen dienen:
Marshall JCM 800
Blackstar HT Soloist 60
Mesa Boogie Express 5:25
Laney VH100
...

Ik wil écht een veelzijdige amp, niet voor op te treden (nog niet iig ;)), wel om thuis in een kamer van 4 op 3m of 9 op 5m te oefenen.
Nu lijkt de Marshall JMD:1 501 een geschenk uit de hemel. Alle bekende Marshall klanken in één amp? Zijn er mensen die deze reeds hebben geprobeerd en zoja, wat vonden jullie ervan? (gitaarwinkels in mijn buurt hebben hem niet helaas) Ik lees ook regelmatig dat sommige Marshalls enkel goed klinken bij een hoog volume, heeft deze ook last van dit euvel?
In deze review (http://www.youtube.com/watch?v=RVi6ur58xY4&feature=channel) zegt men (ergens rond 2:30) dat er geen verschil is tussen een clean valve amp met een hoop pedalen en de JMD 501.

Hier (http://www.youtube.com/watch?v=CZOM7wc7p9k&feature=related) nog een demonstratie.

pol2711
20 oktober 2010, 13:50
Bart,

die JMD heb ik een aantal weken. Bevalt prima maar alleen op wat hogere volumes. Thuis niet zo geschikt, vandaar dat ik hem weer te koop heb gezet.

Op een 4x12 in een live-omgeving...heaven sent...:rockon:

Tankman
20 oktober 2010, 13:57
Ik had er een in de winkel staan, maar dan een combo. Ik kreeg er geen knap geluid uit. Ik heb het een aantal keer geprobeerd en daarna een klant ook nog eens een aantal keer. Ik vond het dus niet bijzonder.

Daarentegen vond ik de MA50 combo en de MA100Head wel bruikbaar. De lead sounds zijn niet echt mijn ding, maar de clean is zeker bruikbaar en met een knappe distortion ervoor moet het wel lukken.

pol2711
20 oktober 2010, 14:13
Ja ik had de combo ook een x uitgeprobeerd voordat ik 'm wilde kopen.
Maar goed dat ik voor de head heb gekozen. Op een 2x12 klint ie zeer overtuigend, 4x12 is het helemaal geweldig (V30, Greenback. 75T klonk wat te schel)

crapton
20 oktober 2010, 14:20
En wat te denken van die nieuwe DG-50 amp van Line 6? Lijkt me helemaal prima - Bogner design tube amp te combineren met een HD.

Is dat best of both worlds? Iemand al gehoord?