PDA

View Full Version : Peavey ValveKing head + Marshall cabinet



JeroenJochems
9 augustus 2010, 10:57
Heren en Dames,

Ik ga zeer binnenkort een Peavey ValveKing head top kopen. Nu heb ik zelf thuis een cabinet staan van Marshall, 4x12". Dit cabinet (http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/marshall/m-412-a-angled) heb ik nu thuis staan geloof ik. Mijn top+cabinet van Marshall die ik anderhalf jaar gelden heb gekocht staat er niet meer tussen, ook wel begrijpelijk, want het is ook gewoon een bagger top voor de stijl die ik wil spelen (Hard rock/Metal). Vandaar de nieuwe top

Dus hier mijn vraag, Gaat dat werken met die Peavey top of maakt het uberhaupt uit of je een ander model/merk etc. gebruik in combinatie met een ander merk top. Met andere woorden, krijg ik er het volle vermogen van mijn top eruit met zon cabinet? Graag ook een aanrader van wat voor cabinet er anders bijpast of een idee ervoor.

Alvast bedankt!

Jeroen Jochems

allochthomas
9 augustus 2010, 11:41
Dat moet echt geen enkel probleem zijn. Ik zou me pas zorgen maken als je de volume vol open gaat zetten. Heb zelf jaren over een valveking head+marshall 1922 cabinet gespeeld

WillemdaGuide
9 augustus 2010, 11:42
Het is inderdaad niet het beste cabinet, maar ik zou als ik jou was die Peavey er eerst gewoon op proberen, misschien klinkt het best lekker, in ieder geval eerst ff testen.
Staat het je toch niet aan dan zou ik als ik jou was eens kijken naar een Marshall 1960, moet lukken voor rond de 350,- schat ik.