PDA

View Full Version : draadloos voor bas



nak
8 augustus 2010, 23:02
Iemand een idee welk draadloos systeem voor bas goed is.
meestal wordt er een gitaarsysteem gebruikt maar een bas heeft nu eenmaal lagere frequenties.
Dus ik weet niet of dat wel zo wijs is.

don marco
9 augustus 2010, 11:05
Ik denk dat het frequentiebereik wel laag genoeg gaat hoor.. Check het eens e, zoek de verschillende apparaten op en kijk of die onder de 40Hz gaan. Dan zit ge met een 4 snarige goed.

roel-snip
9 augustus 2010, 14:03
Je verliest altijd signaal met die dingen ( of je moet heel veel geld eraan willen spenderen ). Ik blijf mooi trouw aan de kabel. Wel een hele goede dan he.:)

Robert H
9 augustus 2010, 14:19
Gebruik al jaren Sennheiser. Vroeger de oude vertrouwde EW172, tegenwoordig een G3-setje. Kost echt geen vermogen en voldoet prima!

Het verlies in kwaliteit is echt niet zo dramatisch als sommige puristen je willen doen geloven. Voor mij is het in ieder geval geen enkele reden om weer aan de kabel te gaan. Mijn sound is meer dan prima. Dat het misschien nog een paar procentjes beter kan mét kabel, interesseert me echt niets. We spelen regelmatig op podia van meer dan 10 meter breed en ik mag graag een stukkie wandelen tijdens het spelen :-)

almarvk
9 augustus 2010, 16:11
De Line6 G30 relay werkt prima voor een bass.

jim__
9 augustus 2010, 18:01
Brace Audio DWG-1000 werkt ook super, incl. 5 snarige aktieve bass en akoestische gitaar.

altheka
9 augustus 2010, 22:39
Ik gebruik al tijden draadloos voor zowel bas, gitaar als zang en daarnaast een in-ear systeem, de voordelen wegen dik op tegen het "veronderstelde geluids verlies".
Overigens heb je wel altijd wat compressie door draadloos maar dat is bij bas juist wel lekker.

Voor mij niets anders meer, ik gebruik overigens twee verschillende systemen van audio technica.

Basvarken
9 augustus 2010, 23:45
Op wat voor gigantische podia spelen jullie dan wel niet dat jullie een draadloos systeem nodig hebben?

Arvoitus
10 augustus 2010, 00:09
Op wat voor gigantische podia spelen jullie dan wel niet dat jullie een draadloos systeem nodig hebben?
Het hoeft niet per se nodig te zijn. Het is gewoon fijn om draadloos te spelen.

Stel je voor dat je al spelend vanuit backstage het podium oploopt, rock 'n roll toch!

Basvarken
10 augustus 2010, 00:15
Ja dat is echt een goede reden om draadloos te willen spelen.

Hello Cleveland!

jim__
10 augustus 2010, 08:25
Klopt, daar gebruik ik het ook vaak voor. Of even naar de geluidsman lopen, bij een soundcheck even horen hoe het zaalgeluid is (onze geluidsman weet wat ie doet, maar toch altijd lekker om zelf ook een idee te hebben).

Daarbij zijn de zanger en ik nogal beweeglijk op het podium, en lopen we dus regelmatig voor en achter elkaar langs. Met een kabel moet je altijd weer dezelfde route teruglopen als je heen bent gegaan :soinnocent:

Oja, en bij grotere podia waar ik zo nu en dan sta is het ook wel lekker...

altheka
10 augustus 2010, 12:10
Op wat voor gigantische podia spelen jullie dan wel niet dat jullie een draadloos systeem nodig hebben?

Waarom zou het groot moeten zijn ?
Geen draden over het podium is ook een reden.
Daarnaast kan ik voor een soundcheck de zaal in lopen, aangezien wij (ik) het geluid zelf doen is dat wel handig.

Robert H
10 augustus 2010, 12:40
Op wat voor gigantische podia spelen jullie dan wel niet dat jullie een draadloos systeem nodig hebben?

Podia in onze 'scene' (top 40) zijn al snel tien of meer meter breed. Dan kun je al een fiks stukje wandelen tijdens een optreden. Een kabel zit dan al snel in de weg, ook al is 'ie negen meter lang. Maar eigenlijk gaat het mij vooral om de bewegingsvrijheid, ook al sta ik noodgedwongen het hele optreden op twee vierkante meter dan nóg gebruik ik zelden een kabel. Daar komt bij dat mijn monitoring sowieso draadloos is, beetje zonde om dan de bas aan de kabel te hangen...

Misschien ben ik er ook wel teveel aan gewend geraakt. Tijdens repetities erger ik me al dood aan het feit dat ik bijvoorbeeld niet zomaar om een stoel of microfoonstander kan lopen zonder dat ik blijf haken ;-)


En wat het verspillen van batterijen betreft: Sinds die nieuwe Sennheiser-setjes op penlites werken, kopen we dat spul met honderden tegelijk bij de IKEA.

http://www.ikea.com/PIAimages/56974_PE162546_S3.jpg

Zo'n pakje kost 1,99 euro. Twee penlites houden het ruim twee optredens vol, dat is dus 10 cent per gig!