PDA

View Full Version : Nut van amp???



yordi-15
8 augustus 2010, 21:19
Hallo,
Ik weet dat sommige mods niet graag hebben dat ik een topic zo snel maak maar dat zoek gedoe ben ik onwijs onhandig mee en geeft vaak lang niet zo veel aandacht.

Ik zie veel mensen op youtube posten als sommige gitaar coverers een amp gebruiken dat ie juist goed/slecht is enz.

Mijn vragen erover , 1.wat is het nut van een amp? (Ik weet hoe het er uitziet)
2. Heb je het perssee nodig bij een versterker?
3. Heb je het perssee nodig bij een pedaal?
4 Wat doet/zorgt een amp voor?

Extra vragen:

1. Als ik een hardrock/metal versterker koop is het dan nodig om bij sommige metal nummers zoals aerials van System of a down om een disoriantation pedaal te nemen?
2. Welke manieren zijn er om een pedaal op te laden?
3. Moet je perssee bij een optreden een pedaal hebben om met de voet op te drukken of kan het ook gewoon zo,n los pedaaltje zijn?

kenx
8 augustus 2010, 21:22
Ik snap niet echt wat je bedoelt, maar amp is de afkorting van amplifier wat versterker wil zeggen in het engels...:makeup:

edje kadetje
8 augustus 2010, 21:23
niet alleen de mods vinden dat je eerst moet zoeken hoor.

Echt welgemeend advies, eerst even wat inlezen; dat helpt.

G.G.
8 augustus 2010, 21:25
Whahaahhhha Ik zie nu al 10 sigwaardige quotes.

vulvasonic
8 augustus 2010, 21:25
Voor je door iedereen afgezeken wordt....

Je speelt een ELECTRISCHE GITAAR. zonder VERSTERKER zul je weinig geluid produceren.
Het type versterker wat jij zoekt is een vraag voor het versterker forum, even verderop.

Er zijn honderden versterkers om uit te kiezen. Beschrijf het geluid wat je zoekt, geef aan wat je budget is en maak duidelijk dat je voorlopig nog niet op een podium staat.

Succes.

allochthomas
8 augustus 2010, 21:25
Een amp is cruciaal voor een versterker, zonder amp geen versterker.



















Oh god, zijn ze gestopt met engelse les te geven op de basisschool?
http://cdn3.knowyourmeme.com/i/6515/original/jesus-facepalm-facepalm-jesus-epic-demotivational-poster-1218659828.jpg?1248715819

Kakihara
8 augustus 2010, 21:26
Niet kwaad bedoeld ofzo, maar voor je een gitaar en versterker (of amp) en wat randapparatuur koopt, spendeer eerst je geld hieraan :

http://www.bladmuziekdirect.nl/ProdImages/bmd-25056.jpg

G.G.
8 augustus 2010, 21:27
En ik wil er ook zoeentje:


een disoriantation pedaal

Lijkt me vet.

JiJeWoW
8 augustus 2010, 21:27
Nu moet ik weer mijn hele beeldscherm en muur schoonmaken ... :makeup:
Maar hij komt uit veendam, dus hij kan er ook niks aan doen.

:seriousf:

Gothra
8 augustus 2010, 21:30
Whahaahhhha Ik zie nu al 10 sigwaardige quotes.

no shit:D:D:D

Fisherman
8 augustus 2010, 21:31
Dit kan niet anders dan een geintje zijn......toch?????

allochthomas
8 augustus 2010, 21:34
Serieus kerel, ga je eerst eens inlezen of vraag wat advies aan je gitaar leraar(ben je nou al eens langs een muziekwinkel geweest voor advies over een gitaar en versterker?). Ik bewonder je enthousiasme en je zult vast een toffe kerel zijn maar dit is echt tenenkrommend.

Hendriks
8 augustus 2010, 21:34
Heerlijk hier. Er is toch niets op tv vanavond.

lodi
8 augustus 2010, 21:35
Hallo,
Ik weet dat sommige mods niet graag hebben dat ik een topic zo snel maak maar dat zoek gedoe ben ik onwijs onhandig mee en geeft vaak lang niet zo veel aandacht.

Ik zie veel mensen op youtube posten als sommige gitaar coverers een amp gebruiken dat ie juist goed/slecht is enz.

Mijn vragen erover , 1.wat is het nut van een amp? (Ik weet hoe het er uitziet)
2. Heb je het perssee nodig bij een versterker?
3. Heb je het perssee nodig bij een pedaal?
4 Wat doet/zorgt een amp voor?

Extra vragen:

1. Als ik een hardrock/metal versterker koop is het dan nodig om bij sommige metal nummers zoals aerials van System of a down om een disoriantation pedaal te nemen?
2. Welke manieren zijn er om een pedaal op te laden?
3. Moet je perssee bij een optreden een pedaal hebben om met de voet op te drukken of kan het ook gewoon zo,n los pedaaltje zijn?
als je weet hoe een amp eruitziet snap je toch het nut ervan, als je openingspost niet grappig bedoeld is heb ik met je te doen jongen

EuroCinema
8 augustus 2010, 21:35
http://www.thefunkstore.com/VinylLps/March2005/Lp-JamesBrownPopcorn.jpg

Ferraririk
8 augustus 2010, 21:38
een Disoriëntatie pedaal, gnarly:blast:

Gothra
8 augustus 2010, 21:38
Extra vragen:

1. Als ik een hardrock/metal versterker koop is het dan nodig om bij sommige metal nummers zoals aerials van System of a down om een disoriantation pedaal te nemen?
2. Welke manieren zijn er om een pedaal op te laden?
3. Moet je perssee bij een optreden een pedaal hebben om met de voet op te drukken of kan het ook gewoon zo,n los pedaaltje zijn?

om toch nog even serieus op dit te antwoorden.

1. Als je een hardrock/metal versterker koopt zit er vaak een gain knop op, als die een beetje goed werkt heb je geen DISTORTION pedaal nodig.

2. Via een batterij of adapter

3. Hoe bedoel je dit? als je het niet kan indrukken is het ook geen pedaal lijkt mij.

macwilliams
8 augustus 2010, 21:56
Desoriëntatie pedaal.....
Een fuzzy head heb je dan ook nodig.

Fisherman
8 augustus 2010, 21:59
Desoriëntatie pedaal.....
Een fuzzy head heb je dan ook nodig.

Ik hoor hier constant mensen over humburgers....ik was vanmiddag bij de Mac...maar die hadden ze niet????
Wie kan mij helpen? :dontgeti:

JiJeWoW
8 augustus 2010, 22:02
Ik hoor hier constant mensen over humburgers....ik was vanmiddag bij de Mac...maar die hadden ze niet????
Wie kan mij helpen? :dontgeti:

Hey fisherman,

Een hele goede vraag, ik wist het zelf eerst ook niet!
Het bleek een tijdelijke burger te zijn :ok:

Jimme

TimoSomers
8 augustus 2010, 22:05
Heel verleidelijk om af te zeiken.
Zelfs een uitermate komische beginpost. :D
Maar, een beginner belachelijk maken is best laag vind ik.

(overigens vind ik dat het tot nu toe heel erg meevalt!:grouphug:)

Anyway, om even erop in te gaan:

Amp = engels voor versterker :D.
Dus zonder versterker geen geluid uit je elektrische gitaar.

Er zijn bijzonder veel amps op de markt, lees je even in en doe wat research naar wat je echt goede sounds vindt en probeer uit te vinden welke amps de bands gebruiken die jij echt gaaf vindt, etc.


Dat boek wat iemand hier poste kan ik je trouwens enorm aanraden, staat alles in wat je weten moet!

macwilliams
8 augustus 2010, 22:06
Ik hoor hier constant mensen over humburgers....ik was vanmiddag bij de Mac...maar die hadden ze niet????
Wie kan mij helpen? :dontgeti:

De Mac D heeft ze niet. Mac W heeft alleen grilledBbq tops. Morgen maar naar de humburger king?

JeroenP
8 augustus 2010, 22:06
Dit moet toch een grap zijn? Hier is de goede man denk ik lang mee bezig geweest. Ik kan me niet voorstellen dat je al dit soort prachtige uitspraken zonder mentale voorbereiding zo fantastisch weet te formuleren. Alles staat precies haaks op elke vorm van logica binnen dit forum.:ok:














Zo niet, mijn excuses. :chicken:

geert1976
8 augustus 2010, 22:10
Dit ga ik volgen, ik pak effe een biertje en iets chips:)

macwilliams
8 augustus 2010, 22:12
Heel verleidelijk om af te zeiken.
Zelfs een uitermate komische beginpost. :D
Maar, een beginner belachelijk maken is best laag vind ik.

(overigens vind ik dat het tot nu toe heel erg meevalt!:grouphug:)

Anyway, om even erop in te gaan:

Amp = engels voor versterker :D.
Dus zonder versterker geen geluid uit je elektrische gitaar.

Er zijn bijzonder veel amps op de markt, lees je even in en doe wat research naar wat je echt goede sounds vindt en probeer uit te vinden welke amps de bands gebruiken die jij echt gaaf vindt, etc.


Dat boek wat iemand hier poste kan ik je trouwens enorm aanraden, staat alles in wat je weten moet!

Een beginner kan zich inlezen, zou voorzichtiger kunnen zijn met wat hij in andere topics schrijft, hoe hij het schrijft en een spellingscontrole kunnen instaleren.

Voor de rest heb je gelijk. Het is heel makkelijk.

Hij kan hulp krijgen van iedereen, de intonatie van de vraag bepaald de uiteindelijke tone van het antwoord.

Carry on chaps.

Jasper.
8 augustus 2010, 22:13
Dit ga ik volgen, ik pak effe een biertje en iets chips:)

+1 Dit topic is één grote quote :p

tridderauser
8 augustus 2010, 22:16
Als mede beginnend gitaarspeler vind ik dat je je best wat beter zou kunnen inlezen in alles wat er op deze site te vinden is, ik heb zelf namelijk ook wel eens wat te vragen maar tot nu toe heb ik alles beantwoord gekregen dmv de zoekfunctie goed te gebruiken. Wat heb je er nu aan om voor de 100ste keer een nieuw onderwerp aan te snijden?

En als je dan zulke vragen stelt vind ik het logisch om belachelijk gemaakt te worden. Ik begon zelfs aan mezelf te twijfelen over die "amp", maar dacht nee, dit kan niet serieus zijn.
Misschien ook een LOI-tje engels, dan kun je op joeptjoep ook vooruit.

En je kan een pedaal ook best met je hoofd indrukken...........:blast:

Gothra
8 augustus 2010, 22:18
[QUOTE=TimoSomers;2441443]Heel verleidelijk om af te zeiken.
Zelfs een uitermate komische beginpost. :D
Maar, een beginner belachelijk maken is best laag vind ik.

(overigens vind ik dat het tot nu toe heel erg meevalt!:grouphug:)

[\QUOTE]

Als mede beginnend gitaarspeler vind ik dat je je best wat beter zou kunnen inlezen in alles wat er op deze site te vinden is, ik heb zelf namelijk ook wel eens wat te vragen maar tot nu toe heb ik alles beantwoord gekregen dmv de zoekfunctie goed te gebruiken. Wat heb je er nu aan om voor de 100ste keer een nieuw onderwerp aan te snijden?

En als je dan zulke vragen stelt vind ik het logisch om belachelijk gemaakt te worden. Ik begon zelfs aan mezelf te twijfelen over die "amp", maar dacht nee, dit kan niet serieus zijn.
Misschien ook een LOI-tje engels, dan kun je op joeptjoep ook vooruit.

En je kan een pedaal ook best met je hoofd indrukken...........:blast:

Kijk, en zo hoort het ook!

En dan heb ik het niet over het indrukken van een pedaal met je hoofd.

Fisherman
8 augustus 2010, 22:22
Bij de Daihatsu dealer begrepen ze me ook al niet van de week...
Ik vroeg of ik de pedaal-collectie mocht zien...
Ben ik nou zo dom of zijn zij nou zo slim???:???:

G.G.
8 augustus 2010, 22:30
IK ga nu slapen, moet morgen vroeg op.

Medemods, als er een slotje op komt, graag niet alles verwijderen. Ik wil dit morgen zooo graag nalezen. :seriousf:



mooie voor de archieven.

AART
8 augustus 2010, 22:31
Ok, van wie is dit een dubbelaccount? Vulva? :stop:

@ Mod: IP-check? :dontgeti:

Gothra
8 augustus 2010, 22:32
Bij de Daihatsu dealer begrepen ze me ook al niet van de week...
Ik vroeg of ik de pedaal-collectie mocht zien...
Ben ik nou zo dom of zijn zij nou zo slim???:???:

Bij mij begrepen ze het gewoon hoor. Kreeg verschillende disoriantation pedalen te zien. Snap alleen het nut ervan niet, wou gewoon rem en gas pedalen bekijken...

yordi-15
8 augustus 2010, 22:36
jezus , volgens mij zitten hier gwn driekwart van het forum van xboxworld op , zelfde layout en zelfde irritante mensen(waaronder een lid: moddereter)

Ik vraag gewoon dingen, meteen facepalms, op game forum, meteen troll plaatjes en weet ik wat.

Er kan hier blijkbaar niet normaal worden gedaan zoals daar, precies zelfde soort systeem site en daarna layout forum...

Geen zin meer om aan te geven welke gitaar/versterker ik koop , kan niet eens normaal postren net zoals op forum.xboxworld.nl

@ dubbel account op xboxworld> ja nu weet ik zeker dat het veel dezelfde mensen van xboxworld zijn

Gebanned om scheldwoorden, maar jullie lokken het net zo goed uit hoor op dit forum godsake..

IK MAG HIER GODVERDOMME TOG VRAGEN STELLEN HE, DAAR IS DIT FORUM VOOR, BLIJKBAAR ZIJN ER MENSEN DIE GRAAG AFZEIKEN, VIA INTERNET, ZIELIG HOOR, KOM DAN INT ECHT MET JE GROTE BEK TEGENOVER ME....

Gitaar4ever
8 augustus 2010, 22:43
Haha, waren je posts maar normaal, dan werd je niet door iedereen uitgelachen.
Zelfs mensen die helemaal niks van gitaren weten zouden je uitlachen, wat je uitkraamt slaat helemaal nergens op! Ga idd eerst dat gitaarboek maar eens lezen en kom dan terug.
Iedereen hier is bereid te helpen maar dit soort posts plaatsen......................

Humburger grap: GENIAAL _O_

thomas_lc
8 augustus 2010, 22:44
hoi yordi,
Ik denk dat het beter is dat je op een vechtsport gaat in plaats van dat je gitaar gaat spelen.

Met vriendelijke groetjes , Thomas :mmmm:

Maleco
8 augustus 2010, 22:45
Yordi , allereerst is dit een standaard lay-out voor fora dus er zijn dan ook meerdere die het gebruiken en er dus ongeveer hetzelfde uitzien. op elk forum zul je dezelfde soort mensen tegenkomen

Er werd daarstraks een goede tip genoemd, het boek de Gitaar van Ralph Denyer. Ik zou zeggen koop het via bol ofzo, lees het een keer door en je zult zien dat je in 1x een boel meer snapt.

Misschien dat je het zelf nog niet weet maar je vragen zijn van een dusdanig laag niveau dat mensen daadwerkelijk twijfelen of ze wel serieus zijn, en zo dus ook geen serieus antwoord geven. Als je verder nog vragen hebt over gitaren dan mag je me best een PM sturen, van beginnelingen afzeiken houd ik ook niet. Misschien verpesten we wel een toekomstige gitaarliefhebber in de dop.

yordi-15
8 augustus 2010, 22:45
Haha, waren je posts maar normaal, dan werd je niet door iedereen uitgelachen.
Zelfs mensen die helemaal niks van gitaren weten zouden je uitlachen, wat je uitkraamt slaat helemaal nergens op! Ga idd eerst dat gitaarboek maar eens lezen en kom dan terug.
Iedereen hier is bereid te helpen maar dit soort posts plaatsen......................

Humburger grap: GENIAAL _O_

Een forum om vragen te stellen en dan eerst een gitaarboek lezen, daar is juist een forum voor maar ja, met normale posts? Kijk naar verdomme alle andere members hier dan he..... dankje... jullie verneuken ook hier totaal het plezier...godver zeg

macwilliams
8 augustus 2010, 22:46
Is goe jonge, mac is twee keer kampioen mid heavy weight 98/99 & 99/00
daarna ben ik gestopt. En jij ? Kampioen Xbox 380?

angl2k
8 augustus 2010, 22:46
IBTL :D

maar ff een antwoord op je vragen:

1. een amp (amplifier) versterkt het (geluids)signaal van je gitaar
2. een versterker is een amplifier.. of je het nodig hebt? bij een electrische gitaar is het wel nodig ja :D
3. een pedaal werkt samen met je gitaar en versterker, zonder gitaar of versterker doet een pedaal weinig of niets
4. zie #1

extra:
1. nee, bij een goede versterker met een overdrive kanaal niet, maar smaken verschillen en er zijn meerdere manieren om een bepaald geluid te verkrijgen
2. je hoeft hem niet op te laden, meestal gaan er 9 volt batterijen in en meestal zit er ook een 9 volt adapteraansluiting op
3. ???

allochthomas
8 augustus 2010, 22:47
heey zelfs nieuwe leden van xboxworld met zelfde naam staan ook hier geregistreerd, oke net zo,n kk forum als xboxworld dus.. zelfde
mensen

ZET DIE KANKER SIG ERUIT GOTHRA

fuck deze scheldwoorden jullie lokken het op xboxworld en hier keihard uit... godverdomme zeg
Het ligt niet aan jouw, het ligt aan de rest:D

Ok, ik snap er nu echt geen zak. Wat heeft xboxworld ermee te maken?:???:
Mag ik je ook vriendelijk verzoeken om niet met kanker te gaan schelden? Dat ligt bij sommige mensen gevoelig(inclusief mijzelf). Dat ik heb gezegd dat je waarschijnlijk een toffe kerel bent neem ik terug.

SRV2000
8 augustus 2010, 22:47
jezus , volgens mij zitten hier gwn driekwart van het forum van xboxworld op , zelfde layout en zelfde irritante mensen(waaronder een lid: moddereter)

Ik vraag gewoon dingen, meteen facepalms, op game forum, meteen troll plaatjes en weet ik wat.

Er kan hier blijkbaar niet normaal worden gedaan zoals daar, precies zelfde soort systeem site en daarna layout forum...

Geen zin meer om aan te geven welke gitaar/versterker ik koop , kan niet eens normaal postren net zoals op forum.xboxworld.nl

@ dubbel account op xboxworld> ja nu weet ik zeker dat het veel dezelfde mensen van xboxworld zijn

Gebanned om scheldwoorden, maar jullie lokken het net zo goed uit hoor op dit forum godsake..

IK MAG HIER GODVERDOMME TOG VRAGEN STELLEN HE, DAAR IS DIT FORUM VOOR, BLIJKBAAR ZIJN ER MENSEN DIE GRAAG AFZEIKEN, VIA INTERNET, ZIELIG HOOR, KOM DAN INT ECHT MET JE GROTE BEK TEGENOVER ME....


Dan zou ik het maar mooi bij xbox spelletjes houden,

Om een voorbeeld te geven ( aangezien je wel vestand van een xbox hebt )

Je gaat toch ook niet op de xbox forum posten of je een console nodig hebt om een spel te kunnen spelen.

Onder welke steen kom jij vandaan,

Ik ga hier verder ook niet op in.

Als je nu met de vraag was gekomen met

1 waar moet ik opletten als ik een amp koop
2 dit is mijn muzieksoort welke amp is daar geschikt voor
3 dit heb ik te besteden
4 hoeveel wat heb ik nodig voor een band/huiskamer.

Maar dit slaat echt alles:seriousf:

Als je zulk iets post moet je ook tegen kritiek kunnen, als je een kerel was geweest dan had je toe kunnen geven dat jou post niet helemaal de slimste post was.
Er stromen elke dag beginners binnen die om advies vragen, deze worden meestal met open handen ontvangen en zijn we ook nooit beroerd om die gene te helpen met de kennis die wij in de jaren hebben geleerd ( ook wij zijn ooit begonnen )
Maar iemand die zo onsportief reageerd terwijl hij zijn fouten niet durft toe te geven, daar steek ik geen energie in. en is namens mij ook niet welkom.


dan help ik liever beginners die wel bereid zijn om het te leren

yordi-15
8 augustus 2010, 22:48
Yordi , allereerst is dit een standaard lay-out voor fora dus er zijn dan ook meerdere die het gebruiken en er dus ongeveer hetzelfde uitzien. op elk forum zul je dezelfde soort mensen tegenkomen

Er werd daarstraks een goede tip genoemd, het boek de Gitaar van Ralph Denyer. Ik zou zeggen koop het via bol ofzo, lees het een keer door en je zult zien dat je in 1x een boel meer snapt.

Misschien dat je het zelf nog niet weet maar je vragen zijn van een dusdanig laag niveau dat mensen daadwerkelijk twijfelen of ze wel serieus zijn, en zo dus ook geen serieus antwoord geven. Als je verder nog vragen hebt over gitaren dan mag je me best een PM sturen, van beginnelingen afzeiken houd ik ook niet. Misschien verpesten we wel een toekomstige gitaarliefhebber in de dop.

dat doen jullie al veel langer man..
speel in een band, kan goed spelen(egoistiche opmerkingen boeit me nu niet) en wil en vind het leuk veel informatie te weten te komen voor mn kennis.

MAAR WEET JE WAT, die word hier compleet verpest!!!!

Sorry als ik voor iemand hier het heb verpest dat ik geen coole kerel meer ben of wat..
Maar weet je, dat word hier ook abnormaal erg uitgelokt... ik wed dat je zelf ook kwaad zou worden

J.B.
8 augustus 2010, 22:49
Ey, relax, dude, we bedoelen het niet allemaal slecht :D
Laat het niet aan je hart komen.

Je moet natuurlijk niet meteen gaan schelden, dat ook weer...

Een amp is dus inderdaad hetzelfde als een versterker. Een distortionpedaal heb je alleen nodig als je enorme bakken distortion nodig hebt, en dat kan je wel gebruiken aan je muzieksmaak te zien. Tip: bekijk filmpjes op youtube. Tutorials, demo's, alles waar versterkers en pedalen te horen zijn.

davidof
8 augustus 2010, 22:50
Een forum om vragen te stellen en dan eerst een gitaarboek lezen, daar is juist een forum voor maar ja, met normale posts? Kijk naar verdomme alle andere members hier dan he..... dankje... jullie verneuken ook hier totaal het plezier...godver zeg

Om te kunnen volgen op een forum is het handig dat je eerst zelf wat research doet ;) als je dan nog vragen hebt is het héél handig van hier iets te posten.

Fisherman
8 augustus 2010, 22:50
Ehm Yordi.
Ik neem vast afscheid van je, want dit taalgebruik zal niet worden gewaardeerd door de moderators (en medegebruikers van dit forum overigens ook niet).
PS, weet je zeker dat je de Fisherman met z'n 125 kg. face to face wil hebben?

yordi-15
8 augustus 2010, 22:51
Ey, relax, dude, we bedoelen het niet allemaal slecht :D
Laat het niet aan je hart komen.

Je moet natuurlijk niet meteen gaan schelden, dat ook weer...

Een amp is dus inderdaad hetzelfde als een versterker. Een distortionpedaal heb je alleen nodig als je enorme bakken distortion nodig hebt, en dat kan je wel gebruiken aan je muzieksmaak te zien. Tip: bekijk filmpjes op youtube. Tutorials, demo's, alles waar versterkers en pedalen te horen zijn.

hehe, ineens veel serieuzere mensen.
Amp is dus een engels woord voor versterker.. ja tuurlijk begrijp ik dat het er bij hoort.
@ fisherman bedankt als ik gebanned word, kan me woede niet beheersen bij zulke opmerkingen, juist de mensen die zo doen moeten een warning krijgen.. maar ja het leven is oneerlijk zo denk ik dan

Dan pas ik iets meer dan 2 keer in je...

Kunnen we onntopic gaan of niet?

Oke, ik heb te veel scheldwoorden gezegd maar je snapt waarschijnlijk tog niet hoe het voor iemand is die een gitaar forum zoekt en vervolgens word uitgelachen, sigs van gemaakt , enz.

Jasper.
8 augustus 2010, 22:52
dankje... jullie verneuken ook hier totaal het plezier...godver zeg

Nee joh, jij brengt ons plezier...
Lees je posts hier nog maar es over een paar jaar weer terug, als je wat ervarener bent in de gitaarwereld. Dan lach je je dood.

Hendriks
8 augustus 2010, 22:53
Je speelt in een band en je weet niet wat een amp is?

thomas_lc
8 augustus 2010, 22:55
Je speelt in een band en je weet niet wat een amp is?

Hij speelt unplugged :supercool:

Maleco
8 augustus 2010, 22:55
Misschien geen goede introductie tot de gitaarwereld gehad?
Ik heb kende een geweldige houtkunstenaar die tot z'n 50e nog nooit van een beitel of zaag had gehoord.
Hij had ze wel en kon er geweldige dingen mee, maar de terminologie was hem ontgaan.

Het kan zijn..
Alles is mogelijk.

@Yordi, hou alsjeblieft op met schelden, zoals je ziet zijn er mensen die het beste met je voorhebben. Neem hun raad aan en negeer de rest.

yordi-15
8 augustus 2010, 22:56
Misschien geen goede introductie tot de gitaarwereld gehad?
Ik heb kende een geweldige houtkunstenaar die tot z'n 50e nog nooit van een beitel of zaag had gehoord.
Hij had ze wel en kon er geweldige dingen mee, maar de terminologie was hem ontgaan.

Het kan zijn..

dat ik net zo ben

allochthomas
8 augustus 2010, 22:57
Maar weet je, dat word hier ook abnormaal erg uitgelokt... ik wed dat je zelf ook kwaad zou worden
Hoezo wordt hier uitgelokt? Eerst stel je een vraag over een versterker, je krijgt prima advies die je vervolgens meteen in de wind slaat omdat je het toch beter weet. Vervolgens kom je met een vraag over een gitaar waarop je wederom goed advies krijgt die je ook in de wind slaat. En nu stel je een paar heel domme vragen en vervolgens ga je lopen schelden omdat er grappig over wordt gedaan.

Maar ik geloof dat ik nu wel aan het uitlokken ben:D

J.B.
8 augustus 2010, 22:57
hehe, ineens veel serieuzere mensen.
Amp is dus een engels woord voor versterker.. ja tuurlijk begrijp ik dat het er bij hoort.
@ fisherman bedankt als ik gebanned word, kan me woede niet beheersen bij zulke opmerkingen, juist de mensen die zo doen moeten een warning krijgen.. maar ja het leven is oneerlijk zo denk ik dan

Dan pas ik iets meer dan 2 keer in je...

Kunnen we onntopic gaan of niet?

Oke, ik heb te veel scheldwoorden gezegd maar je snapt waarschijnlijk tog niet hoe het voor iemand is die een gitaar forum zoekt en vervolgens word uitgelachen, sigs van gemaakt , enz.
Nou, wat wil je on topic nog weten dan? Lees het topic nog 's door, volgens mij is alles al gezegd.

yordi-15
8 augustus 2010, 22:57
Hij speelt unplugged :supercool:

nee, ik wist niet dat amp een engels woord voor versterker was

SRV2000
8 augustus 2010, 22:57
dat doen jullie al veel langer man..
speel in een band, kan goed spelen(egoistiche opmerkingen boeit me nu niet) en wil en vind het leuk veel informatie te weten te komen voor mn kennis.

MAAR WEET JE WAT, die word hier compleet verpest!!!!

Sorry als ik voor iemand hier het heb verpest dat ik geen coole kerel meer ben of wat..
Maar weet je, dat word hier ook abnormaal erg uitgelokt... ik wed dat je zelf ook kwaad zou worden

Je speelt in een band?.......je speelt goed....... Zo dan zul je nooit last hebben van geluid overlast als je nog niet eens weet wat een amp is laat staan dat je die nodig bent.:???::???::???::???:

Midwolda
8 augustus 2010, 22:57
Yordi, beste kerel, effe dimme hoor... denk aan de goede naam van Noord-Oost Groningen he! :D
Als je net begint met gitaarspelen dan komt er een gigaberg informatie op je af, dat snap ik.
Het beste is dan toch even leren hoe de zoekfunktie werkt, want werkelijk àlles is al eens besproken hier.
Je kunt ook via Google zoeken op dit forum, is misschien makkelijker, gebruik dan deze link (http://www.google.com/cse/home?cx=001262752713423718815:zarfj3wokhc).
Als je met de gevorderde gitaar-fetisjisten mee wilt praten moet je je natuurlijk wel eerst even voorbereiden.
Eèn voordeel van dit topic: iedereen weet nu wel wie Yordi-15 is.
Maar ga vooral nog even door, dan nodig ik je misschien wel uit voor een middagje herrie maken.

Oh, en ik weet niet eens hoe een xboxding er uit ziet... gelukkig maar, denk ik. :stop:

tridderauser
8 augustus 2010, 23:00
Lees mijn post nog eens door, ben nl ook beginner........En koop zeker goede boeken heb je heel veel aan.
Als je stronteigenwijs bent kom je niet zo ver in deze wereld. Maar als je al met die ziekte begint zegt dat eigenlijk al genoeg over jou.

Succes met Guitar Hero.:rockon:

yordi-15
8 augustus 2010, 23:00
Hoezo wordt hier uitgelokt? Eerst stel je een vraag over een versterker, je krijgt prima advies die je vervolgens meteen in de wind slaat omdat je het toch beter weet. Vervolgens kom je met een vraag over een gitaar waarop je wederom goed advies krijgt die je ook in de wind slaat. En nu stel je een paar heel domme vragen en vervolgens ga je lopen schelden omdat er grappig over wordt gedaan.

Maar ik geloof dat ik nu wel aan het uitlokken ben:D

Ja oke, in begin was ik wat egoistich daarin. Maar nu vraag ik gewoon informatie.

Mijn vragen over dit forum zijn dan:
1. Mag je vragen stellen als je beginner bent?
2. Als je een n"iet ervaren" opmerking maakt, meteen keihard afgestraft worden?
3. Hebben jullie liever, dat een member eerst veel informatie voor zichzelf wint, en dan pas vragen erover stelt?

yordi-15
8 augustus 2010, 23:02
Yordi, beste kerel, effe dimme hoor... denk aan de goede naam van Noord-Oost Groningen he! :D
Als je net begint met gitaarspelen dan komt er een gigaberg informatie op je af, dat snap ik.
Het beste is dan toch even leren hoe de zoekfunktie werkt, want werkelijk àlles is al eens besproken hier.
Je kunt ook via Google zoeken op dit forum, is misschien makkelijker, gebruik dan deze link (http://www.google.com/cse/home?cx=001262752713423718815:zarfj3wokhc).
Als je met de gevorderde gitaar-fetisjisten mee wilt praten moet je je natuurlijk wel eerst even voorbereiden.
Eèn voordeel van dit topic: iedereen weet nu wel wie Yordi-15 is.
Maar ga vooral nog even door, dan nodig ik je misschien wel uit voor een middagje herrie maken.

Oh, en ik weet niet eens hoe een xboxding er uit ziet... gelukkig maar, denk ik. :stop:

eeuy ik ben geen addict, game maar 1 uur in de week mensen.... dan wel guitar hero ja

En prima hoor, normaal ben ik nooit snel boos, maar jah, aangezien de posts van members kun je het misschien ook wel begrijpen.. gelukkig kunnen de meeste nu serieus doen

En mij best, wil wel een dagje herrie met je maken met de gitaar, wat vind je ervan?of was het bij wijze van spreken bedoeld?

Mitch
8 augustus 2010, 23:06
Ja op alles. Probeer je in te lezen, kijk in alle subforums eens in de de sticky's (als Belangrijk gemarkeerde topics bovenaan een subforum), gebruik google, gebruik via het vakje Zoeken de Geavanceerde zoekfunctie, kortom: doe je best.
Daarnaast wordt het ook gewaardeerd als je een vraag stelt in het juiste subforum. Dus een vraag over versterkers in Moderne Versterkers, een vraag over een pedaal in Effecten, etc.

Over het uitlachen/uitlokken/verpeseten verhaal: als je met een vraag komt die amateuristisch overkomt of misschien zelfs als grapje (zo interpreteerde ik het zelf ook) dan kun je dat soort reacties verwachten. Wordt er niet boos om, want je krijgt ook genoeg serieuze antwoorden.

Je antwoorden zijn gegeven, dus om verdere lolbroeken te snel af te zijn: slotje.