PDA

View Full Version : opnemen



yordi-15
8 augustus 2010, 19:36
Hallo,
Ik heb onlangs een youtube kanaal geopend : http://youtube.com/guitarcrapNL

Ik heb alleen van mijn ouders een camera om op te nemen maar het geluid is natuurlijk erg bagger.

Heeft iemand hier verstand van opneem vamera's en spullen en hoe duur je er ongeveer mee uit komt?

Ik heb ook gehoord dat het programma Sony Vegas heel goed/coole effecten is om mee op te nemen.

Dus ben ik er wat raad over nodig.

Bjorb
8 augustus 2010, 19:57
Er zijn naar mijn weten niet echt opneem camera`s. Volgensmij zijn deze ook niet echt bedoelt om goed gitaar op te kunnen nemen. Kijk gerust rond op marktplaats en ebay, dan kun je goedkoper uitkomen dan je denkt.

newbreed
9 augustus 2010, 09:42
Hallo,
Ik heb onlangs een youtube kanaal geopend : http://youtube.com/guitarcrapNL

Ik heb alleen van mijn ouders een camera om op te nemen maar het geluid is natuurlijk erg bagger.

Heeft iemand hier verstand van opneem vamera's en spullen en hoe duur je er ongeveer mee uit komt?

Ik heb ook gehoord dat het programma Sony Vegas heel goed/coole effecten is om mee op te nemen.

Dus ben ik er wat raad over nodig.


zorg voor voldoende licht. dan zien je opnames al veel beter uit.

In principe is het mogelijk om met elke digitale videocamera vanaf een 250 euro redelijke tot goede opnames voor Youtube te maken.
Grootste probleem is vaak je audio, De ingbouwde microfoon is vaak k..
Dat is op te lossen door of een goede extra microfoon te kopen (daar moet je cam dan wel een aansluitmogelijkheid voor hebben) of het audio mbv van bv een recorder opnemen en achteraf sync onder je video-opnames zetten.
Dat doen je dan mbv een programma als Sony Vegas

Sony vegas is geen opname programma maar een video montage programma wat zeker voor beginners makkelijk en snel te leren is

Cue Zephyr
9 augustus 2010, 16:23
Mijn 'bare minimum' is een Audio-Technica AT-825 (€99,50 van eBay) en een Kodak Zi8 (€149), deze heeft een externe mic ingang).
Ik had verder alleen nog een 2 x XLRF => 3.5mm jack nodig (€10,50).
Ik gebruik thuis echter meer gebruik van mijn andere microfoons en audio interface (en REAPER).