PDA

View Full Version : snelle snaren actievraag(floyd)



YannickH
8 augustus 2010, 19:03
op men jackson king v is de actie van de snaren vanaf de 12de tot de24ste fret een beetje te hoog.
mag ik gewoon men floyd een beetje naar beneden zetten dmv. aan de 2 bolts te draaien waar de floyd aan vast hangt?
(ik ken de juiste benaming niet)

Gothra
8 augustus 2010, 19:06
Dat kan gewoon hoor! Zul je misschien wel opnieuw moeten intoneren daarna.

YannickH
8 augustus 2010, 19:14
Dat kan gewoon hoor! Zul je misschien wel opnieuw moeten intoneren daarna.

ok bedankt:)
ik vond het een beetje stom om daarvoor naar de muziekwinkel te rijden.
en nog1 vraagje: maakt het eigenlijk uit of er nu 3veertjes of4 in de floyd zitten?

Gearjunkie
8 augustus 2010, 19:27
Jazeker, teveel veerkracht trekt de brug tegen de body en te weinig maakt dat de brug te ver voorover gaat kantelen.

Gothra
8 augustus 2010, 19:28
Yep, en als je er bijvoorbeeld 3 veren in heb zitten, helemaal naar voren geschroefd, en hij staat nog niet goed, kan je er bv een extra veer in zetten. Of als je houd van wat moeite doen bij het gebruiken van je floyd.

Jasper.
8 augustus 2010, 19:32
Toch heb ik ook ergens gelezen dat dit stemmingsproblemen veroorzaakt. Je draait ze wel rond tegen de knifes hé.

YannickH
8 augustus 2010, 19:33
ok, ja in men ltd heb ik er 4 zitten en ik denk dat ik er in men jackson ook 1tje ga laten bijsteken.
als je nu bv. een divebomb doet met je floyd, komt de floyd dan ook niet sneller terug in zijn normale positie.of blijft hij dan niet beter in de normale positie staan?
dit zijn zo een paar dingen waar ik nooit echt heb bij stilgestaan:p

Keevinkos
8 augustus 2010, 19:37
ik heb in mijn kramer 2 veren achterin bij de floyd, en de floyd werkt zo zwaar genoeg voor mij. Als ik er een 3e veer bij inzet, en zo instel dat hij net zo zwaar gaat als eerst, blijft hij dan wel langer gestemd?

Gearjunkie
8 augustus 2010, 19:42
Het hangt er natuurlijk vanaf of de Floyd zwevend (zoals het eigenlijk hoort) of tegen de body is afgesteld...

Keevinkos
8 augustus 2010, 19:44
hij is tegen de body afgesteld:ok:

YannickH
8 augustus 2010, 19:46
btw, moet ik op iets letten als ik de floyd wat naar beneden zet?

Rinze
8 augustus 2010, 19:47
Let op! Voor je aan de studs gaat draaien eerst de spanning van de snaren af, anders beschadig je de kantelpunten van de basisplaat van de FR.

De snaarhoogte wordt bij zo'n systeem door drie factoren bepaald (naast de kromming van de hals, is die correct?):

- de hoogte van de studs, dit bepaalt vooral of de trem vrij zweeft (en hoeveel speling je bij omhoog trekken hebt) of op de body rust
- de hoeveelheid veren en de strakheid daarvan
- de hoogte van de zadeltjes

De eerste twee factoren bepalen vooral hoe je trem functioneert en leveren een groffe instelling op, de zadeltjes kun je dan fijner afstemmen.

Maar nogmaals: kijk ook naar de kromming van je hals, afstellen is een totaalplaatje.

YannickH
8 augustus 2010, 19:48
de kromming van de hals staat goed.100% zeker van.

Rinze
8 augustus 2010, 19:50
de kromming van de hals staat goed.100% zeker van.
Da's mooi want daar begint het mee. Dan kun je je nu idd richten op de snaarhoogte. Succes!

YannickH
8 augustus 2010, 19:56
Da's mooi want daar begint het mee. Dan kun je je nu idd richten op de snaarhoogte. Succes!

ok ik zal er over een paar minuten mee beginnen:p
en moeten de snaren echt heel los hangen of niet? want als ik de snaren heel loszet, komt dan de tremelo niet naar voor?
srry voor al deze vragen maar ik wil graag zeker zijn dat ik niets beschadig.
ben vrij voorzichtig met zo'n dingen:p

Rinze
8 augustus 2010, 20:42
ok ik zal er over een paar minuten mee beginnen:p
en moeten de snaren echt heel los hangen of niet? want als ik de snaren heel loszet, komt dan de tremelo niet naar voor?
srry voor al deze vragen maar ik wil graag zeker zijn dat ik niets beschadig.
ben vrij voorzichtig met zo'n dingen:p
Als je de snaren los draait gaat de trem juist naar achteren.