PDA

View Full Version : big muff



Nemesis
3 mei 2003, 09:56
ik zit er over na te denken om een big muff te kopen, kan iemand mij hier informatie over geven of in welke nummers je er eentje hoort?

Ohzoso
3 mei 2003, 11:17
tsja, das lang geleden(77).t was m`n 1e vervormer.t is n rauwe, lekker smerige fuzz.In die tijd was k er wel blij mee maar naderhand ben k toch maar s overgestapt naar die rooie landmijn(fuzz-face;dallas arbiter).n kameraad van me had in die tijd de big muff deluxe waar k wel n beetje jaloers op was.dees had meer te regelen majaa, nog niet zoveel geld toen.t beste kun je m in n zaak beoordelen, dus zonder toegevoegde mengtafeltoestanden.

Nifter
3 mei 2003, 12:34
Vies is lekker. (moderne) gebruikers zijn oa John Frusciante, Incubus, Korn...Qotsa en Kyuss ook, schat ik zo. Verder issie nogal aanwezig bij de vroege Smashing Pumpkins.

Maar als je m wil horen: probeer de mp3tjes op http://www.ehx.com .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nifter op 2003-05-03 12:41 ]</font>

Chris Wolstenholme
3 mei 2003, 12:36
en hij kan ook over je bas ( muse :grin: )

bobdieleman
5 mei 2003, 11:52
Kyuss en Queens een big muff gebruiken? No Way. Mudhoney, Melvins, vroege Motorpsycho en inderdaad veel Pumpkins nr's

(en vroege Lupu Negru: http://www.lupunegru.com)

Frusciante
5 mei 2003, 18:31
ik ben zelf niet zo tevreden over de fuzz
ik heb alleen de usa ri getest maar ik hoop dat ze vroeger betere maakten. zowel op een dsl, jtm45 en transistor vond ik hem zeer matig. en de frusciante sound komt absoluut niet uit een fuzz, hij schijnt er heel soms een te gebruiken maar ben er nog niet achter waar. ik heb veel betere fuzzen gehoord en vind de big muff veel te meatelig en onbruikbaar voor mijn styl. sound is vergelijkbaar met de vroegere pumpkins idd.
ranzige vette dis sound maar lang niet goed genoeg. ik heb die van mij alweer verkocht.
koop hem niet voordat je hem zelf beoordeeld hep, smaken verschillen

dml
7 mei 2003, 06:02
Heee, ik heb een Big Muff Pi te koop. Geen reissue maar een echte van begin jaren '80, dus het ledje ontbreekt. Helemaal 100% van binnen, van buiten 98% maar dat mag ook wel gezien de leeftijd. Interesse??

Fluffy
7 mei 2003, 09:36
Mudhoney gebruikte hem ook met een superfuzz, ze hadden er zelfs aan cd naar genoemd

punchdrunk
8 mei 2003, 14:29
Kyuss en Queens een big muff gebruiken? No Way. Mudhoney, Melvins, vroege Motorpsycho en inderdaad veel Pumpkins nr's


Kyuss geen big Muff???? zo'n beetje elk kyuss nummer dat ik ooit gehoord hebt "has muff writen all over it" wat gebruiken ze dan om dat geluid te krijgen??

Toolshed
8 mei 2003, 16:01
Jah tering, die dikke donkerbruine scheur uit een big muff komt echt akelig dicht bij de Kyuss sound. Die overigens ook nog eens basversterkers gebruiken voor gitaar.

bobdieleman
8 mei 2003, 19:15
Kyuss gebruikte ampeg voor bas en gitaar en soms gebruikte Josh Homme ook Tubeworks versterkers. Effecten wat boss pedaaltjes om de versterkers iets meer te pushen, maar het geluid werd gewoon bereikt door een basversterker op 11 door gewone gitaarboxen (erg leuk!!, probeer maar es. En een wah natuurlijk en memory man voor sommige tripdingen. Verder is het allemaal het werk van Chriss Goss in de studio. Bij Queeuns gebrukt Josh twee ampeg combo's (v2, V4) en een of twee pedalen, maar geen Muff. Je kan er inderdaad wel enigszins mee in de buurt komen, maar Kyussgeluid is erg lastig teb recreeren.

Toolshed
9 mei 2003, 13:46
Wat ik overigens helemaal niet erg vindt... Zo'n superstoere band is in z'n genre gewoon niet meer te evenaren.

Phyrexian
10 mei 2003, 23:40
Kyuss rules dudes! Ik en m'n band zijn er megafans van! We spelen er verschillende covers van (One Inch Man, Green Machine, Conan Troutman, ...)

De Kyuss gitarist gebruikte ook een héél zeldzame Ovation ELEKTRISCHE gitaar (de enige elektrische gitaar die ze ooit gemaakt hebben). Deze was loodzwaar en drukte ook z'n stempel op de sound van Kyuss.