PDA

View Full Version : Peavey 6505 of 6505+?



laccio
8 augustus 2010, 12:33
Na een dagje naar Musicstore en JnR (hasselt) geweest te zijn, is de peavey 6505+ toch mijn favoriete amp geworden.

we hebben de ENGL powerball en fireball bespeeld... het klonk goed maar het miste diepgang, het klonk erg droog naar onze mening

De Peavey daarintegen klonk al op een laag volume als een dijk en op hoog volume klonk het als een waterdam. pracht ding

ook de Laboga Mr Hector klonk heel goed maar miste net dat tikkeltje dat de peavey net wel had.

We hadden nog even staan praten met de verkoper van JnR en die zei ons dat de peavey 6505 beter klonk dan de 6505+... In musicstore hadden ze enkel de 6505+ dus ik heb ze niet naast elkaar kunnen testen...

Welke is beter?

mijn stijl is metalcore en ik speel met een schecter door een Boss ME-70.


en welke cab raden jullie aan? V30 liefst!

YannickH
8 augustus 2010, 13:14
ik zou zeker de cabs van orange proberen met de v30
en een peavey6505 klinkt ook lekker met een engl cab maar die hebben v60 dacht ik.

maar die 6505 hebben die niet heel veel geruis?
want ik hoor dikwijls dat ze die modden tegen het geruis

laccio
8 augustus 2010, 13:19
ik zou zeker de cabs van orange proberen met de v30
en een peavey6505 klinkt ook lekker met een engl cab maar die hebben v60 dacht ik.

maar die 6505 hebben die niet heel veel geruis?
want ik hoor dikwijls dat ze die modden tegen het geruis


ja ze hebben wel ruis maar ik zie vaak metalcore shows en live hebben ze me nooit gestuurd... ik heb in mijn Boss me-70 wel een goeie noisegate.

In JnR zeiden ze dat ENGL bucht is en dat Laboga het beste is... Hoe zijn framus cabs? en orange dacht ik ook al ja...

YannickH
8 augustus 2010, 13:36
ja ze hebben wel ruis maar ik zie vaak metalcore shows en live hebben ze me nooit gestuurd... ik heb in mijn Boss me-70 wel een goeie noisegate.

In JnR zeiden ze dat ENGL bucht is en dat Laboga het beste is... Hoe zijn framus cabs? en orange dacht ik ook al ja...

engl bucht?lol?
engl zijn wel degelijk goede cabs hoor.zeker proberen.
en wat mij tegenwoordig aanspreekt is voor een 2x12"cab: orange en voor 4x12" de dave mustaine marshall cabs!die blazen heel de zaal overhoop!

laccio
8 augustus 2010, 14:24
engl bucht?lol?
engl zijn wel degelijk goede cabs hoor.zeker proberen.
en wat mij tegenwoordig aanspreekt is voor een 2x12"cab: orange en voor 4x12" de dave mustaine marshall cabs!die blazen heel de zaal overhoop!

dat hadden ze me verteld ja en die gast die me dat zei, is wel een die in een al grotere band zit... en ENGL cabs zie ik niet echt vaak.
maar ik ga sowieso voor 4x12 gaan, daar is geen twijfel meer over denk ik.
Ik ken jammer genoeg geen winkel in de buurt met allemaal cabs. van musicstore had ik me eerlijk gezegd ook veel meer voorgesteld...

YannickH
8 augustus 2010, 14:38
zeker die marshall dave mustaine proberen.
en anders gewoon een 2dehands marshall cab met v30 erin ofzo?
ze zijn 2dehands echt niet duur

laccio
8 augustus 2010, 15:10
zeker die marshall dave mustaine proberen.
en anders gewoon een 2dehands marshall cab met v30 erin ofzo?
ze zijn 2dehands echt niet duur

dus die marshall dave mustaine cab is volgens jouw de beste 4x12 V30cab? ook voor metalcore?

YannickH
8 augustus 2010, 17:53
de beste weet ik niet maar hij heeft wel een zwarte agressieve sound!
de cab heeft en metalen gril en daardoor krijg je ook al een ander geluid.
en het is zeker geen cab die alleen voor megadeth goed is hoor:p
ik vind het alleen spijtig dat ze ze niet in2x12" maken:(

dml
8 augustus 2010, 18:55
de cab heeft en metalen gril en daardoor krijg je ook al een ander geluid.


Hoe weet je dat? Heb je dat kunnen vergelijken met een cab met speakerdoek?

YannickH
8 augustus 2010, 19:09
ik heb het zelf niet getest maar wel gehoord.
het was wel met een marshall top dus ik weet niet hoe een peavey reageert op die cab maar ik vond dat een cab met speakerdoek doffer klonk.
en met de metalen gril klonk hij precies luider.
naar mijn gehoor toe dan he:p
nu het was in een muziekwinkel en daar kun je hem dan wel niet uittesten op volume 5 dus heb ik het alleen gehoord op laag volume.

dml
8 augustus 2010, 19:33
Dus je hebt de Dave Mustaine cab gehoord met stalen grill en je hebt de Dave Mustaine cab gehoord met speakerdoek? Of was het toch een gevalletje appels en peren?

YannickH
8 augustus 2010, 19:35
Dus je hebt de Dave Mustaine cab gehoord met stalen grill en je hebt de Dave Mustaine cab gehoord met speakerdoek? Of was het toch een gevalletje appels en peren?

dave mustaine cab bestaat niet met speakerdoek dus hoe kom je daar nu weer bij?
heb ik gezegt dat ik een dave mustaine cab heb gehoord met doek?
ik heb een marshall cab met speakerdoek gehoord en dan dave zen cab.
ik heb niet gezegt dat ik dave zen cab heb gehoord met gril en met doek!

dml
8 augustus 2010, 19:46
Jij stelt dat een cab met een metalen grill door die metalen grill een ander geluid geeft. Mijn vraag is alleen hoe je dat weet....... Volgens mij weet je dat pas als je twee identieke cabs naast elkaar vergelijkt, waarvan de ene cab is voorzien van een metalen grill en de andere voorzien van speakerdoek.

Als de DM-cab in verder niets verschilt van een 1960V, behalve dan het front, je hebt beide naast elkaar gehoord en de gewone 1960V klinkt doffer, dan zal het wel zo zijn.

YannickH
8 augustus 2010, 19:54
ik wil gewoon zeggen dat de dm head anders klinkt dan een "normale marshall cab met v30)
ik heb die dm cab gehoord en dan een marshall cab met v30 erin.(zo een 1960 lead model)
en daar zat wel degelijk een verschil tussen.
alleen ik weet niet goed hoe ik het moet uitdrukken.ik ken die termen niet van low bottom enzo van die dingen.
zoals ik het denk kan ik zeggen dat het naar mijn oor scheller,dikker en voller klonk.
en je kon het verschilt nog harder horen vergeleken met mijn marshall 1960 lead met celestions g12t speakers.
zijn die g12t speakers eigenlijk voor iets goed of gebruikt iedereen bewust die v30 speakers?

laccio
9 augustus 2010, 12:15
en de orange PPC 4x12 AD?

zijn dat geen enorm goeie cabs? een van de beste naast mesa en laboga?

(de PPC 4x12 AD is toch die met een angled front, closed back en 4x12 V30's he?)

allochthomas
9 augustus 2010, 12:19
Als je budget het trekt misschien kijken naar een bogner 4X12 met V30 speakers.

laccio
9 augustus 2010, 12:34
Als je budget het trekt misschien kijken naar een bogner 4X12 met V30 speakers.

bij musicstore, piens en thomann vind ik enkel 2x12 cabs van bogner... budget is tot 700 euro.

allochthomas
9 augustus 2010, 12:41
vd haar verkoopt ze. Het zijn vrij prijzige cabinetten maar voor 700 kan je best wel eens geluk hebben 2dehands. Ik heb zelf een 4X12 en bevalt me meer dan uitstekend.

laccio
9 augustus 2010, 12:43
vd haar verkoopt ze. Het zijn vrij prijzige cabinetten maar voor 700 kan je best wel eens geluk hebben 2dehands. Ik heb zelf een 4X12 en bevalt me meer dan uitstekend.

dus die orange cabs zijn niet zo geweldig als ik dacht vergeleken met mesa en bogner, aangezien niemand over die praat :p

allochthomas
9 augustus 2010, 12:46
Dat is absoluut niet zo. Het ligt er helemaal aan wat je smaak is. Zelf kan ik marshall cabs niet uit staan en de andere die zweert er bij. Gewoon even goed testen.

laccio
9 augustus 2010, 12:51
Dat is absoluut niet zo. Het ligt er helemaal aan wat je smaak is. Zelf kan ik marshall cabs niet uit staan en de andere die zweert er bij. Gewoon even goed testen.

goh ik zou geen idee hebben in welke winkel ik verschillende cabs kan testen :p ik woon in belgisch limburg