PDA

View Full Version : Bogner uberschall



tom123
8 augustus 2010, 12:06
Op de dvd van Anouk: close up, zie je dat leendert haaksma op een Bogner uberschall speelt ( teminste die staat wel achter Leendert, dus ik neem aan dat die er ook op speelt )

Ik had ook laatst op een bogner uberschall gespeelt, maar ik krijg het geluid er niet uit wat Leendert er uit kan halen.
ik krijg niet de sound die ik wil.

Weet iemand misschien hoe Leendert zijn sound zo krijgt?

Lexvandoef
8 augustus 2010, 12:42
Die gebruikt hij alleen tijdens 'Who Cares' met z'n 7-snaar.

Voor de rest gebruikt hij daar zijn eigen HOOK Captain, die redelijk anders klinkt dan een Uberschall.

Rick trodat
8 augustus 2010, 13:54
Ook gebruikt hij een Guytron gt 100 voor veel nummers.

tom123
8 augustus 2010, 14:33
Die gebruikt hij alleen tijdens 'Who Cares' met z'n 7-snaar.

Voor de rest gebruikt hij daar zijn eigen HOOK Captain, die redelijk anders klinkt dan een Uberschall.

Toen was er nog geen Hook.
maar nu speelt die idd altijd op zijn hook.

Lexvandoef
8 augustus 2010, 14:37
Toen was er nog geen Hook.
maar nu speelt die idd altijd op zijn hook.

Haha, oeps dacht ff aan de verkeerde DVD... :seriousf:

caliban
8 augustus 2010, 22:58
Die 7-snaar kan ook aan de sound bijdragen die jij wil horen. Laagste snaar over een überschall gaat waarschijnlijk vrij vet klinken.

ieme
9 augustus 2010, 21:46
op de dvd waar we het hier over hebbe gebruikt leendert een guytron en een uberschall.
de sound van who cares komt door de uberschall met de haar custom 7 string, deze is echter in 2007 gesneuveld toen leendert hem op de stoep van t conservatorium had staan waar hij les gaf en er een bestelbus over de stoep heen reed en de gitaar aan gort reed.

de andere anouk dvd staan 2 hook captains op t podium en 1 uberschall onder het podium, deze is daar ook weer voor de heavy sounds...

tom123
10 augustus 2010, 10:07
tof, dat was me nog niet opgevallen, dan ga ik dalijk eens zoeken welke dvd dat is.
'k heb er geloof ik 4 thuis liggen van anouk.

wel echt jammer van zijn 7-snarige Haar gitaar.

maar zou hij geen verzekering hebben?
speciaal voor zijn gitaren :P

sjaak1990
19 augustus 2010, 00:43
Alles klinkt bruut met een Ubershall, die dingen beuken echt als de ziekte

caliban
19 augustus 2010, 00:57
Ze beuken, maar volgens mij hoor je het verschil tussen 6 of 7 snarig harder dan tussen een Uber en een andere deftige versterker.

signsofzodiac
19 augustus 2010, 08:36
Kan me de eerste keer Uberschall nog goed herinneren. Opening van TAGS Enschede na de verbouwing. Stonden buiten en binnen begon iemand over een Uberschall te raggen op oorlogssterkte. Wat een sound is dat zeg, kreeg er serieus kippenvel van. Er zijn weinig tot geen amps die zulke lompe metal produceren als die top.

Die Leendert is zo gek nog niet. Lijkt me een fantastische afdekking van het totale geluidsspectrum: een Captain en een Uberschall voor het beukwerk. Yum....

sjaak1990
19 augustus 2010, 11:11
Ze beuken, maar volgens mij hoor je het verschil tussen 6 of 7 snarig harder dan tussen een Uber en een andere deftige versterker.

Ligt er maar aan hoe je de extra snaar gebruikt, wat voor stemming je de 7 snaar gebruikt en wat voor stemming je de 6 snaar gebruikt. Ik was echt wel onder de indruk hoe lomp die versterker was, zat met een heel grote grijns te spelen.

Misery Signals
20 augustus 2010, 01:09
Mijn Uberschall Green Revision #330 is dan ook het stuk equipment dat hier al 't langst staat, zomer 2007 ofzo... Goed afstellen en dat doe je nooit meer weg...

MS