PDA

View Full Version : Pocket frezen, ipv shim, wie kan dat?



Mienmachine
8 augustus 2010, 09:00
Mijn Custom Stratocaster heeft een buzz vanaf de 10e fret.

Nu heb ik een bloknoot papiertje dubbel gevouwen en tussen de hals en de body gedaan. Buzz is weg, maar ook ben ik wat hoog kwijt.

Ik heb een hele geschiedenis van wekenlang afstellen achter de rug, en kom tot het punt dat ik (1/10) wil weghalen in de neck-pocket....

eigenlijk de dikte van het papier aan de body element zijde, met een mooi verloop, zou voldoende zijn.

Wie kan dat? bij voorkeur een bekende Luthier.

muziekschuur
8 augustus 2010, 09:13
Met een scherpe brede beitel zachtjes steken zodat er kruimelstof zichtbaar is zal je het resultaat geven wat je zoekt.

G.G.
8 augustus 2010, 09:23
Je zoekt dus een reparateur.

http://tinyurl.com/39jcq9s

het wordt steeds vreemde hier, of lijkt dat maar zo?

Mienmachine
8 augustus 2010, 11:00
Nou reparateur..meer een ervaren Luthier,

maar 'zijn er niet vele die zich zo noemen' vandaar:

Ik zoek iemand die kan fresen met een 1/10 verstellende hellende vlaktafel.

Effe een beiteltje steken kan iedereen.

Gearjunkie
8 augustus 2010, 11:10
Mwah, niet groter maken dan dat het is.
Evt. een luthier nog even naar het probleem laten kijken kan i.m.o. geen kwaad.

succes!

G.G.
8 augustus 2010, 11:21
Ik snap het niet. Je zoekt iemand die je neckpocket wat schuiner kan frezen. Dat kan dus iedere bouwer. Pak de Gouden Gids en bel er eens eentje op.

Lijkt er meer op dat je wacht op een van de bouwers van het forum om erop in te gaan. Da's dus niet de bedoeling.

Benader er lekker eentje per PM.

barno
8 augustus 2010, 11:42
Als je een bekend luthier te pakken hebt, zou ik de diagnose en remedie aan hem laten. Fretbuzz is niet persé gevolg van onvoldoende halshoek.

no 1 hops
8 augustus 2010, 11:44
Als je een bekend luthier te pakken hebt, zou ik de diagnose en remedie aan hem laten. Fretbuzz is niet persé gevolg van onvoldoende halshoek.+1
gewoon iemand vinden die de neck goed kan 'lezen'

eerst lezen dan frezen

snaarplukker
9 augustus 2010, 10:40
Een stukje gevouwen papier kan wat tonen dempen. Wellicht kan je i.p.v. papier een stukje hardhoutfineer insteken.