PDA

View Full Version : sologeluid ?



obstructie
3 mei 2003, 03:55
Welk effect of apparaat is bruikbaar voor sologeluid. Gebruik nu een volume pedaal maar volgens mij zijn er ook andere mogelijkheden.....

PluueeR
3 mei 2003, 08:35
Een boost pedaal, of een overdrive pedaal waarvan je het volume wat harder zet dan het cleane kanaal.

zZoRgO
3 mei 2003, 09:28
Equalizer...
en een licht delaytje als versiering :wink:

jorrit
4 mei 2003, 17:45
k vind het solo geluidje van shakeel..(barret wallace) wel erg geil...vraag t hem eens....

Dude
5 mei 2003, 19:31
ik heb een hot drive and boost van carl martin, erg geil... echt een lekkere smoth overdrive soundje voor je solo's

jammer is alleen dat waneer je veel pre gain op je versterker gebruikt je geen volume boost maar een gain boost krijgt, beetje minder voor gain gebruiken dus, maar dat kan je weer mooi compenseren met de drive knop op de HD&B

bart.

pimmetje
5 mei 2003, 21:19
Volumeknop(pen) op je gitaar, manier van aanslaan bij slag en solo. Daar kan je ook al 't verschil mee maken (vooral als de rest van de band ook goed meedenkt en -speelt met jouw solo's). Het is alleen vooral als je er net mee begint iets minder precies dan een pedaal dat je op een bepaalde boost instelt.

skabouter
6 mei 2003, 16:34
ik gebruik ook een compressor, waar ik de sustain open zet. geeft het een mooi glad uiterlijk. heel smooth zeg maar

Harry
6 mei 2003, 16:43
er is toch ook een truck met de effectloop? weet iemand hoe die werkt?

skabouter
6 mei 2003, 20:56
die 4 kabel methode ? ik weet niet meer hoe die gaat, maar dat heeft toch niets met solo`s te maken ?