PDA

View Full Version : Flakes spuiten



Diederik de Jong
7 augustus 2010, 19:53
Ik heb al veel gezocht en gelezen maar ik snap er nog geen bal van! :???:
Ik ben van plan om een telecaster te (ver)bouwen. Deze wil ik dan zwart spuiten met gouden flakes. Weet iemand hoe die moet kan en werkt? Waar kan ik de flakes kopen? Is er ook lak waar de flakes al in zitten, die je er dus zo op kan spuiten? Ik heb een compressor met verspuit, maar veel ervaring heb ik niet. Ik heb gehoord dat flakes spuiten weer een heel appart werkje is. Dan nog als laatste redding, weet iemand een spuiterij in de buurt van Leiden waar iemand dit netjes kan doen?

jan jansen
8 augustus 2010, 10:32
Ik heb al veel gezocht en gelezen maar ik snap er nog geen bal van! :???:
Ik ben van plan om een telecaster te (ver)bouwen. Deze wil ik dan zwart spuiten met gouden flakes. Weet iemand hoe die moet kan en werkt? Waar kan ik de flakes kopen? Is er ook lak waar de flakes al in zitten, die je er dus zo op kan spuiten? Ik heb een compressor met verspuit, maar veel ervaring heb ik niet. Ik heb gehoord dat flakes spuiten weer een heel appart werkje is. Dan nog als laatste redding, weet iemand een spuiterij in de buurt van Leiden waar iemand dit netjes kan doen?

Kijk eens op het amerikaanse telecaster forum .....topics zat over..

:rockon::rockon:

barno
8 augustus 2010, 11:51
Ik heb een sparkle (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131147&highlight=Bling+King&page=17) gebouwd, sparkles en flakes (in de veronderstelling dat die groter zijn dan sparkles) worden meestal niet gespoten maar "gestrooid" in de lak. Ik kan je verzekeren dat dat een hele hoop werk is. De sparkles moeten nl daarna worden "glad" gelakt. Er zijn mss lakkers die het doen, maar ik zou het niet doen (tenzij het voor mezelf is :) )
Buckocaster op tdrpi heeft goede topics over sparkles.

Diederik de Jong
8 augustus 2010, 14:53
Ja die had ik ook voorbij zien schieten, erg handig. Maar ik wel eerst een zwarte laag, met daaroverheen het goud, maar ik wil wel het zwart er doorheen zien. Is dat ook mogelijk?

barno
8 augustus 2010, 16:02
Ja die had ik ook voorbij zien schieten, erg handig. Maar ik wel eerst een zwarte laag, met daaroverheen het goud, maar ik wil wel het zwart er doorheen zien. Is dat ook mogelijk?

geen probleem, de flakes minder dicht strooien, wel zorgen voor egale spreiding, van hoog genoeg op de body laten dwarrelen

Diederik de Jong
8 augustus 2010, 16:12
En waar kan ik de flakes (in nederland) bestellen/kopen?

barno
8 augustus 2010, 16:20
papierhandel, hobbywinkel ...

Diederik de Jong
8 augustus 2010, 16:21
Okee! Heel erg bedankt! :) ik zal binnekort een topic over mijn project maken! :)

vincentwaal
25 april 2011, 23:33
Okee! Heel erg bedankt! :) ik zal binnekort een topic over mijn project maken! :)


Is er inmiddels al wat van gekomen? Ik wil hier zelf ook aan gaan beginnen.

Diederik de Jong
1 mei 2011, 12:20
Nee ik vond flakes toch niet iets te hoog gegrepen, heb inmiddels wel een anders zelfbouw project af, een strat in de kleur surf green!

fred dons
1 mei 2011, 13:29
ik heb er net nog 2 gedaan en ik wist gelijk weer waarom ik dit niet zo vaak doe (ik moet zeggen dat als het zonlicht een beetje goed valt in de tuin alles wel heel mooi schittert :D )

ik haal mijn flakes bij paints with pearl, die maken ongelooflijk fijne glitters die na het lakken er grof uitzien, passen in de meeste airbrushes ( maar ik heb ook 1 gitaar gedaan door alleen glitters in de verse lak strooien)
http://www.paintwithpearl.com/flakestore.htm