PDA

View Full Version : My Favorite Scar



RoelSmoel
7 augustus 2010, 15:26
Tweede poging, vorige keer was inderdaad flinke spam..

Leuk bandje, gisteren is de plaat uitgekomen, vandaag gekocht, volgende week staan ze ook op een gratis festival in Heerlen centrum, Booch genaamd.
Onder andere met de ex-drummer van Within Temptation.

Nouja.. Iemand die hier meer over kwijt kan!?

JeroenJochems
9 augustus 2010, 11:13
Ik heb ze in het voorprogramma gezien van Kiss dit jaar de eerst keer. Terring, die gasten zijn vet! En ook drumwerk en stem zijn live zeker niet slecht! Dit jaar komen ze ook naar Lowlands, ga ik zeker weer kijken. Echt een aanrader.

RoelSmoel
18 augustus 2010, 17:52
Zaterdag mogen aanschouwen in Heerlen, op Booch, tevens die middag ook nog een meet & greet in de lokale guitarshop.
Hoe open en aardig die gasten zijn, niet normaal, ik heb allemaal merch. meegekregen, wat plectrums en nog veel meer, na het optreden die avond kreeg ik ook nog wat plectrums van die show, uit de handen van de gitaristen, per toeval heb ik ze dan ook nog getroffen bij hun merchandising kraampje, meteen even op de foto.
Het poster met handtekeningen zit inmiddels al in de lijst, en de EP met handtekeningen zit ook in een lijst en komen zo spoedig mogelijk aan de muur:ok:

Op naar 3 december in de Nieuwe Nor, en tevens die middag weer in de guitarshop waar ze unplugged gaan spelen:cheerup:

Fender75
20 augustus 2010, 20:52
Ik heb ze alweer enige tijd geleden als opwarmer voor Megadeth volgens mij. Geluid was niet alles, maar ik vond het muzikaal goed klinken moet ik zeggen. Het enigste wat me "irriteerde" was het weglopen van de zanger van het podium bij solo's, en het "poseren" van die brede gitarist. Tijdens een solo heerlijk strak omhoog kijken, helemaal in de sound...

Maar goed, ik heb laatst ook de video gezien, voor Nederlands product vindt ik ze erg goed klinken!

Pete Townshend
26 augustus 2010, 21:43
Ik heb ze ook bij KISS gezien. Geluid was niet geweldig (de bas liet mijn broekspijpen wapperen), maar ik vond het geheel niet verkeerd. Ook leuke cover van "Rain" van The Cult trouwens.

RoelSmoel
26 augustus 2010, 21:57
Ik heb ze ook bij KISS gezien. Geluid was niet geweldig (de bas liet mijn broekspijpen wapperen), maar ik vond het geheel niet verkeerd. Ook leuke cover van "Rain" van The Cult trouwens.

Zuid Limburg.. Ben je ook bij Guus Arons en Booch geweest dan? Op Booch vond ik ze super!
Rain staat trouwens op het album van ze. Ze coveren ook vaker "Love Like Blood" van Killing Joke http://www.youtube.com/watch?v=Gy7c7jFatp8

Bl44t44p
27 augustus 2010, 10:35
Ze werden behoorlijk afgeslacht trouwens, in een 3voor12 recensie van Lowlands (http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43849867). Ik vond het eigenlijk best wel aardig klinken :) Niet heel bijzonder of iets vernieuwends ofzo, maar wel vermakelijk.

RoelSmoel
27 augustus 2010, 10:50
Ze werden behoorlijk afgeslacht trouwens, in een 3voor12 recensie van Lowlands (http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43849867). Ik vond het eigenlijk best wel aardig klinken :) Niet heel bijzonder of iets vernieuwends ofzo, maar wel vermakelijk.

Gelezen. Die 2 reacties maakten het voor mij meteen weer goed:D

Pete Townshend
30 augustus 2010, 15:14
Zuid Limburg.. Ben je ook bij Guus Arons en Booch geweest dan? Op Booch vond ik ze super!

Nee, heb ze daar niet gezien.


Rain staat trouwens op het album van ze.
Klopt, had ik gezien.

RoelSmoel
24 september 2010, 16:20
Zo, hehe, mijn kaartje voor 3 december is binnen:D

Steven Otto
24 september 2010, 17:11
Ik zag ook dat hun cd'tjes bij de MediaMarkt lagen.

RoelSmoel
24 september 2010, 18:35
Ik zag ook dat hun cd'tjes bij de MediaMarkt lagen.

Ze liggen bijna in elke platenzaak:seriousf:

J-P
22 oktober 2010, 22:58
Gelezen. Die 2 reacties maakten het voor mij meteen weer goed:D

Reaktie van Universal, de platenmaatschappij van MFS, was hierover juist positief. Hoe erger een band bij 3voor12 wordt afgekraakt hoe beter het is voor de verkoopcijfers. Hoorde ik van de drummer, hij heeft ook mijn ouders zeg maar...

nu in het voorprogramma van AlterBridge. Mijn muziek is het niet ( en al helemaal niet "this poison love") maar bij No Love Lost ga ik toch gewoon uit mijn dak.

Luke-wannabe
22 oktober 2010, 23:05
Ik moest pas met hun spelen! In Zoetermeer speelden ze op hetzelfde podium als wij. Begreep niet helemaal waarom ze hun eigen monitortafel moesten gebruiken en hun backline al 3 uur van tevoren op het podium moest staan, maar dat zal vast een reden hebben.

Heb ze eerlijk gezegd niet echt gechecked was veel aan het ouwehoeren enzo..

RoelSmoel
22 oktober 2010, 23:17
Reaktie van Universal, de platenmaatschappij van MFS, was hierover juist positief. Hoe erger een band bij 3voor12 wordt afgekraakt hoe beter het is voor de verkoopcijfers. Hoorde ik van de drummer, hij heeft ook mijn ouders zeg maar...

nu in het voorprogramma van AlterBridge. Mijn muziek is het niet ( en al helemaal niet "this poison love") maar bij No Love Lost ga ik toch gewoon uit mijn dak.

Ik vind This Poison Love weer helemaal te gek.. Smaken verschillen:)


Ik moest pas met hun spelen! In Zoetermeer speelden ze op hetzelfde podium als wij. Begreep niet helemaal waarom ze hun eigen monitortafel moesten gebruiken en hun backline al 3 uur van tevoren op het podium moest staan, maar dat zal vast een reden hebben.

Heb ze eerlijk gezegd niet echt gechecked was veel aan het ouwehoeren enzo..

Hmpf, ik denk dat het te maken heeft met soundchecken etc, die 4x12 cabs zijn maar dummies, ze versterkers gaan rechstreeks de DI in, denk ook dat ze daarom hun eigen mengtafel nodig hadden, en ze werken nog met "orkestbanden" bij Waste, My Favorite Scar en volgens mij nog een paar nummers, omdat ze geen toetsen hebben, en geen zangeres:)

ShredTallicA
22 oktober 2010, 23:18
Sorry, ik vind het na 20x luisteren nog steeds niets :makeup: Het is me allemaal té strak en standaard.

J-P
23 oktober 2010, 00:16
Ik moest pas met hun spelen! In Zoetermeer speelden ze op hetzelfde podium als wij. Begreep niet helemaal waarom ze hun eigen monitortafel moesten gebruiken en hun backline al 3 uur van tevoren op het podium moest staan, maar dat zal vast een reden hebben.

Heb ze eerlijk gezegd niet echt gechecked was veel aan het ouwehoeren enzo..

@Luke Wannabe: Spelen met eigen monitortafel vanwege DI en inear toestanden en het gemak van altijd met dezelfde spullen spelen, niets wordt aan het toeval overgelaten.

@Schredtallica: te strak is onmogelijk imho. Het kan wat mij betreft niet strak genoeg zijn. Vind het wel knap dat je het al 20 keer beluisterd hebt, is mij niet gelukt. Het is gewoon niet echt mijn smaak.

@RoelSmoel: klopt wat de backings betreft maar die gebruiken ze bij zowat alle nummers, hele gig is op click en er loopt altijd wel iets mee, zoals tot voor kort in No Love Lost JK de Koeijer meeliep in het gruntgedeelte.

ShredTallicA
23 oktober 2010, 00:34
@Schredtallica: te strak is onmogelijk imho. Het kan wat mij betreft niet strak genoeg zijn. Vind het wel knap dat je het al 20 keer beluisterd hebt, is mij niet gelukt. Het is gewoon niet echt mijn smaak.

Gewoon zo nu en dan een nummer aanzetten, moet zeggen dat ik het wel halverwege wel weer wegklik :dontgeti: En té strak kan makkelijk hoor. Volgensmij was het No Love Lost, zware Industrial sound, deed me enigszins aan een wat logger Rammstein denken, maar dan toch minder. IMO is Rammstein retestrak terwijl het toch levendig en energiek blijft, en dit wordt er een beetje doods door vind ik zelf :chicken: Daarom zeg ik eigenlijk té strak, misschien niet helemaal de juiste benaming.

disclaimer:
dit alles is natuurlijk subjectief ;)

Luke-wannabe
23 oktober 2010, 12:01
Ik vind This Poison Love weer helemaal te gek.. Smaken verschillen:)



Hmpf, ik denk dat het te maken heeft met soundchecken etc, die 4x12 cabs zijn maar dummies, ze versterkers gaan rechstreeks de DI in, denk ook dat ze daarom hun eigen mengtafel nodig hadden, en ze werken nog met "orkestbanden" bij Waste, My Favorite Scar en volgens mij nog een paar nummers, omdat ze geen toetsen hebben, en geen zangeres:)
Mwah volgens mij hadden ze geen 4x12 dummies hoor. Gewoon racks met Laney tops en 2x12 kasten erin als ik het me goed herinner.

RoelSmoel
23 oktober 2010, 12:42
Mwah volgens mij hadden ze geen 4x12 dummies hoor. Gewoon racks met Laney tops en 2x12 kasten erin als ik het me goed herinner.

Ze rollen die 2(kunnen er ook meer zijn) torens het podium op, in beide zitten 2 4x12 Laney kasten, maar sluiten ze niet aan ofzo.
En inderdaad wel racks met Laney tops.

Maar dat is dan wat ik weet uit interviews in bladen/op internet, en uit de meet & greet in augustus.

Luke-wannabe
23 oktober 2010, 12:44
Ze rollen die 2(kunnen er ook meer zijn) torens het podium op, in beide zitten 2 4x12 Laney kasten, maar sluiten ze niet aan ofzo.
En inderdaad wel racks met Laney tops.

Maar dat is dan wat ik weet uit interviews in bladen/op internet, en uit de meet & greet in augustus.
Dan heb ik niet goed gekeken :) Ik was zelf ook m'n drums aan het opzetten, dus :D

dennis_rhcp
23 oktober 2010, 17:39
ik heb een keer geluid gedaan voor een bandje dat het voorprogramma was van my favorite scar. toffe gasten maar ik vond de muziek 3x niks,

als je goed kijkt zie je ook dat geen een speaker kast gemict is, en alles dus met speaker simulatie is, ook wordt alles 6x aangedikt door samples, dus wie hou je voor de gek?

J-P
23 oktober 2010, 17:42
Dat doet zowat elke band van niveau in het genre. Ik zat gister op Youtube te kijken naar Devin townsend, toch iemand die ik muzikaal superhoog inschat, die precies hetzelfde doet. Within Temptation doet (deed) het al jaren. Zo creer je bombast. Is geen kwestie van mensen voor de gek houden maar juist geven wat ze willen, een vette sound en een goed optreden. De drums klinken trouwens echt zo, daar is niets aan gedubbed of wat ook.

RoelSmoel
23 oktober 2010, 20:19
Hoe zit dat trouwens met Metallica? Volgens mij staan die speakercabs op het podium ook maar voor de show.. Nickelback op hun DVD Live at Sturgis meen ik ook.

Luke-wannabe
23 oktober 2010, 20:22
ik heb een keer geluid gedaan voor een bandje dat het voorprogramma was van my favorite scar. toffe gasten maar ik vond de muziek 3x niks,

als je goed kijkt zie je ook dat geen een speaker kast gemict is, en alles dus met speaker simulatie is, ook wordt alles 6x aangedikt door samples, dus wie hou je voor de gek?
Wat is daar nou weer voor de gek houden aan? Begrijp dat niet.

dennis_rhcp
24 oktober 2010, 07:03
ik snap soms dat je als band een sampler mee laat spelen,
deze bevatten dan synths of andere "geintjes" als je die goed gebruikt kan het een mooie toevoeging zijn.

naar mijn mening vond ik de sampler bij my favorite scar, niet een toevoeging maar een "in plaats van" ding die er te dik op lag. waardoor eigenlijk de hele show als karaoke show leek. een band die gewoon met een cd'tje meespeelt.

J-P
24 oktober 2010, 12:06
Hoe lang is dat geleden, die gig waar jij bij was? In het begin was dat inderdaad zo, dat vond ik ook, maar de laatste tijd is dat minder, zeker wat zang betreft. Nogmaals, het gebeurt bij heel veel bands zo. Het gaat niet meer puur om de muziek en hoe dat gespeeld wordt maar om de totale beleving.

Chroxy
24 oktober 2010, 15:36
toen ik met ze samen speelde (jaartje geleden), waren de cabs dummies. Gitaristen gebruikten de effecten uit het rack echter wel. Achter de dummies stonden dan een 1x12 of een combo voor de sound. Deze werd gemixt met di rechtstreeks de tafel in om de vette sound te creeeren (volgens geluidsman..)

J-P
24 oktober 2010, 18:21
Hier een stuk uit de gitarist over gitaren en sound van MFS..

http://i482.photobucket.com/albums/rr190/myfavoritescar_official/gitarist.jpg

Mitch
24 oktober 2010, 18:25
Joh, samples zijn gewoon een manier om live toch een deel van je studio prestaties te brengen. Niks 'nep'.


Ze coveren ook vaker "Love Like Blood" van Killing Joke http://www.youtube.com/watch?v=Gy7c7jFatp8

Oei, daar hadden ze dan weer beter van af kunnen blijven zeg. Vakkundig alle sterke hooks en licks om zeep geholpen :sssh:

ShredTallicA
25 oktober 2010, 23:48
IMO zijn samples alleen zinvol als ze iets nieuws toevoegen die je verder niet kan creeëren. En van wat ik gehoord heb van de studio-versies van MFS weet ik 1,2,3 niet wat je zo voor nieuws zou kunnen toevoegen op wat synth-lijntjes na. :sssh:

J-P
26 oktober 2010, 00:51
Vooral backing vocals want daar lag het zwakke punt nogal in het verleden. Eengrunt playback was nogal stom vonden ze zelf ook dus nu doet die Daan dat.

RoelSmoel
1 november 2010, 22:24
Oei, daar hadden ze dan weer beter van af kunnen blijven zeg. Vakkundig alle sterke hooks en licks om zeep geholpen :sssh:

Even nog iets ouds quoten, ik vind het nummer opzich wel lekker klinken. Ken het origineel niet. Maar goed.

J-P
1 november 2010, 23:05
http://www.youtube.com/watch?v=TnpwuRlXbhk voor het origineel.

ShredTallicA
2 november 2010, 18:10
Oef, die is inderdaad vakkundig geslacht :D

RoelSmoel
23 november 2010, 22:45
Volgende week vrijdag concert van ze! Ik kijk er al naar uit!!!