PDA

View Full Version : Nummers zonder zang



Theije
2 mei 2003, 23:58
Weet iemand of en waar ik bestaande nummers kan vinden maar dan zonder zang?? dus bijv. een Nothing else matters maar dan zonder de klanken van James erbij, ik noem maar een voorbeeld, zodat je uhm in Cool edit kan laden en je eigen vocals er over gooien.

moretel
3 mei 2003, 10:30
In gitaarbladen als Total Guitar en Guitar Technique staan vaak allerlei backingtracks, soms met zang maar ook vaak zonder.
Ik weet niet naar welk genre je voorkeur uit gaat, maar ik wil wel een lijstje maken met nummers die ik in bezit heb.
Eentje weet ik uit het hoofd en dat is comfortably numb van Pink Floyd.

SomeDude
3 mei 2003, 11:42
backingtracks zijn moeilijk te vinden. Je zou ook midi versies er van kunnen downloaden. Die kun je gewoon afspelen op winamp, of wat cooler is in een muziekprogramma als cubase, dan zie je de diverse sporen en kun je zelf bepalen welk instrument je wel en niet wilt horen. Oké het geluid is wel een stuk minder, maar het is wel geinig om er mee te spelen

telecastermaster
3 mei 2003, 14:01
Op 2003-05-03 11:42, schreef SomeDude:
backingtracks zijn moeilijk te vinden. Je zou ook midi versies er van kunnen downloaden. Die kun je gewoon afspelen op winamp, of wat cooler is in een muziekprogramma als cubase, dan zie je de diverse sporen en kun je zelf bepalen welk instrument je wel en niet wilt horen. Oké het geluid is wel een stuk minder, maar het is wel geinig om er mee te spelen


doe ik ook!
Bovendien kun je het in elk gewenst tempo afspelen. En met een goeie soundmodule kun je een heel aardige backing track krijgen.

Ic3gl0vE
3 mei 2003, 16:38
Een soundmodule (GM compatible synthesizertje) geeft inderdaad al een veel beter geluid. Zelf heb ik een Roland JV1010 voor €360 op de kop getikt en de GM klanken daarin zijn best aardig. Het is trouwens goedkoper om gewoon een wat ouder keyboardje dat ook GM compatible is (bijv een roland E-16, moet voor minder dan 200 euro te vinden zijn lijkt me) te kopen. Dit neemt natuurlijk wel wat meer ruimte in. GM is een systeem dat handig is bij het afspelen van midi files omdat op de GM 'bank' op elk instrument de geluiden onder hetzelfde nummer te vinden zijn.

Als je de gratis KX drivers voor je soundblaster Live of Audigy download van http://kxproject.spb.ru/ klinken de midi klanken van je geluidskaart trouwens ook al een heel stuk beter! Ik zat in het begin alleen even te kloten met die drivers omdat ik m'n geluid niet meer aan de gang kreeg (verkeerde instelling) en ik heb ze nu helaas weer weg moeten doen omdat ik geen SysEx meer kon versturen (maar dat heeft met synthesizers te maken :smile:)

Theije
3 mei 2003, 17:19
Het genre maakt me opzich niet zo heel veel uit, als het maar stukken zijn die vocaal gezien niet te moeilijk zijn.

Pee
3 mei 2003, 19:05
hey moretel, heb je toevallig geen hendrix backing tracks?

bb king, muddy waters, clapton en die stijl is ook ok.

moretel
4 mei 2003, 00:42
Ik ben bezig met een inventarisatie en zal een lijstje maken deze week.
Ik heb in ieder geval twee nummers van Hendrix (voodoo child en ? , )
Nummers zijn voor solo gitaar maar ook goed geschikt om zang te oefenen.

Crutch
4 mei 2003, 11:07
Wind cries Mary, is ook een mooie van Jimi.

moretel
5 mei 2003, 10:18
Ik heb op mijn site een lijstje gezet van nummers uit oude total guitars,
Ik heb geen ruimte ervoor, misschien is er iemand die wel voldoende ruimte heeft ?

Neals
5 mei 2003, 11:37
Vocaal gezien niet moeilijk: zoek iets van nirvana :grin: