PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Custom



martino2000
7 augustus 2010, 11:52
Ik heb even een vraagje. Wat denken jullie van deze gitaar? http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/366102862-epiphone-les-paul-custom-made-in-korea-1996-koffer.html
Ik heb nu een ibanez gio, die ik heb gekocht in een beginners setje wat in totaal ongeveer 250 euro heeft gekost met versterker, band, plectrums en hoes erbij. Ik ben deze vakantie aan het werk geweest en ga nog 2 weken werken. Dus ik heb wat geld verzameld. Mijn budget ligt ongeveer rond de 350 euro. Maar wat is nu het verstandigst naar de plaatselijke gitaarwinkel gaan en daar eentje kopen, waar je hem rustig kunt uitproberen en verschillende modellen kunt testen. Of een gitaar op marktplaats kopen? Ik heb nog nooit op een les paul gespeeld dus als laaste vraag: Is het verschil tussen een les paul en een ibanez groot qua bespeelbaarheid?? En als ik een les paul is de eerder genoemde epiphone een goede of raden jullie wat anders aan??

Met vriendelijke Groet Maarten

rpl
7 augustus 2010, 11:55
Ik vind het een mooie Les Paul en volgens mij ook niet te duur.

macwilliams
7 augustus 2010, 12:05
Is ook toevallig een naamgenoot van je.

Als je kunt beoordelen of hij een beetje goed is dan gewoon gaan testen.

martino2000
7 augustus 2010, 12:45
Is ook toevallig een naamgenoot van je.

Als je kunt beoordelen of hij een beetje goed is dan gewoon gaan testen.

Dat is net een beetje het probleem. Ik heb dus nog maar een beginnersgitaartje en verder heb ik op school een keer op een ibanez gio gespeelt en op een fender strat. Dus ik kan moeilijk inschatten of een gitaar goed is, omdat ik er nog niet echt ervaring mee heb.

macwilliams
7 augustus 2010, 12:47
Dat is net een beetje het probleem. Ik heb dus nog maar een beginnersgitaartje en verder heb ik op school een keer op een ibanez gio gespeelt en op een fender strat. Dus ik kan moeilijk inschatten of een gitaar goed is, omdat ik er nog niet echt ervaring mee heb.

Ook niemand in de buurt die kan helpen?

romijntje444
7 augustus 2010, 13:05
toevallig ik ga deze week mijn gitaar met deze man ruilen, mijn fender lonestar, volgende keer beter. ;)

Paragon
7 augustus 2010, 13:51
Ik heb nog nooit op een les paul gespeeld dus als laaste vraag: Is het verschil tussen een les paul en een ibanez groot qua bespeelbaarheid?? En als ik een les paul is de eerder genoemde epiphone een goede of raden jullie wat anders aan??

Met vriendelijke Groet Maarten

Een les paul speelt zeker anders dan die ibanez die je hebt, (ik kan het weten, heb zelf ook een ibanez gio gehad, en heb ook een les paul)
het grootste verschil zit hem er in dat de nek van de les paul dikker is, wat even wennen is en niet iedereen even fijn vind, dan heb je nog dat een les paul redelijk wat zwaarder is, (de customs waren volgens mij wel iets lichter dan de standards maar dat weet ik niet zeker). derde grote verschil is dat een les paul door het zwaardere hout en de bouw, en de pickups een meer bas-toon heeft, dit wil zeggen dat het minder scherp is, maar ronder en warmer (over het algemeen).
Het advies dat ik je wil geven is niet zomaar iets op marktplaats te kopen, ga eerst even wat verschillende soorten gitaren bij de plaatstelijke gitaarboer uitproberen (een les paul, een stratocaster, een sg, een telecaster enz.)
je zult dan veel meer een gevoel krijgen over wat jou qua toon en speelbaarheid aanspreekt.

/edit/
oh ja, als je het moeilijk inschatten vind, vraag dan of een kennis/vriend of evt. iemand van de gitaarwinkel die beter kan spelen iets op verschillende gitaren kan spelen, zodat je het dan beter kunt horen.
/end edit/

Wijnand

martino2000
7 augustus 2010, 14:10
toevallig ik ga deze week mijn gitaar met deze man ruilen, mijn fender lonestar, volgende keer beter. ;)

Dat maakt niet uit, want ik heb net besloten dat ik eerst nog maar even afwacht en na de vakantie eerst maar is ga overleggen met mijn leraar omdat ik er zelf niet zoveel verstand van heb. Toch iedereen bedankt voor het advies

Mesjoggah
7 augustus 2010, 15:07
Dat maakt niet uit, want ik heb net besloten dat ik eerst nog maar even afwacht en na de vakantie eerst maar is ga overleggen met mijn leraar omdat ik er zelf niet zoveel verstand van heb. Toch iedereen bedankt voor het advies

Heel verstandig want je kunt je zuurverdiende geld maar één keer uitgeven!

Fisherman
7 augustus 2010, 15:09
Ikzelf heb weinig met Epiphone's.
Er zijn er ZOVEEL van en de kwaliteit per exemplaar kan enorm verschillen.
Heb zelf 2 wkn geleden een gloednieuwe Black Beauty -weet niet of ie exact zo heet- met 3 golden humbuckers in handen gehad...ding speelde beroerd, niet alleen door de afstemming, maar ook door lelijk afgewerkte frets en de klank was gewoon niet "mijn ding".

Neemt uiteraard niet weg dat er wel degelijk machtig mooi klinkende Epi's op de markt zijn, dat beweer ik overigens niet.
Maar het is zo'n massa product en ikzelf heb graag iets aparts, relatief zeldzaam en toch kwalitatief hoogstaand.

Zoek anders een naar eeen Tokai, Burny, Greco, EL MAYA (dit is geen spam) als je naar vintage Les Pauls zoekt...

geert1976
7 augustus 2010, 17:50
Aan u allen,

De gitaar ligt nu bij mij.

Op de foto's leek het een mooi exemplaar, dat is het ook, maar hij vertoond toch wel gebreken.

-frets slecht gevlakt en scherp
-brug en zadels zijn aan gort
-afstelling is om te huilen, op dit moment erg lastig te bespelen
-goedkope topkam gemonteerd die al slijt als je er naar kijkt (plasic fantastic)

De verkoper was een jonge goede gozer die gewoon belazerd is, hij heeft de gitaar niet zo heel lang gehad, maar vond hem lastig spelen vanwege de hals, maar ook omdat die zwaar was.

SantaX
8 augustus 2010, 08:14
"Ik heb nu een ibanez gio, die ik heb gekocht in een beginners setje wat in totaal ongeveer 250 euro heeft gekost met versterker, band, plectrums en hoes erbij."

Zijn de drummer en bassist een beetje ok? Kan me dat niet voorstellen voor dat geld :dontgeti: En welke stijl speelt de band? Of kon je kiezen? :makeup:

macwilliams
8 augustus 2010, 10:49
Aan u allen,

De gitaar ligt nu bij mij.


Twee honden knokken om enen been en fikkie drie wandelt dr met heen.

geert1976
8 augustus 2010, 12:05
Twee honden knokken om enen been en fikkie drie wandelt dr met heen.

Fikkie:???: :seriousf::seriousf::seriousf:

Ach ik ga er straks mee aan de slag, gaat nog wel iets tijd in zitten:chicken:

Fisherman
8 augustus 2010, 12:28
Die Geert toch....ik ben blij dat ik iets sneller was met de EL MAYA....anders had je die ook voor mijn neus weggekaapt ;)
Maar die Epi is bij jou in goede handen, daar kun jij met je skills iets moois van maken. Feli dus! :punk: