PDA

View Full Version : vox vt100 programmeren



nak
7 augustus 2010, 11:51
Mijn oog viel een beetje op de vox vt100.
Je kan meerdere settings programmeren.
Maar!, en nu komt het: Ik wil een setting met effect hebben en een andere setting weer zonder effect. Met een vf5s footswitch schakel ik dan tussen beide settings.
Iemand ervaring of dat wil met de vt100.
Met m'n oude ad50vt wil dat niet, effect is alleen aan of uit te zetten en niet te programmeren.
gr Nak

Jasper.
7 augustus 2010, 13:18
Bij mijn Ad30VT-XL kun je een footswitch krijgen waarbij je tussen kanalen kunt switchen en er zit een knop op dat je het effect aan/uit kunt switchen. Weet niet of dat ook zo werkt bij de VT100, maar volgens mij lijken die wel aardig op elkaar.

Ijselrobo 07
7 augustus 2010, 14:57
Hey,,

Deze amp heb ik toevallig donderdag de 5e getest, zie dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=138027) topic (als je mijn mening wilt weten) ;)

Grtz. From Ijselrobo 07

nak
7 augustus 2010, 14:59
tja, maar ik zoek dus een setting met, en een ander zonder effect, met één trap op een schakelaar van de footswitch. En niet dat ik ook nog eens moet trappen om het effect uit of aan te schakelen.

lodi
8 augustus 2010, 21:50
op bank 1 zonder, op bank 2 mèt
gewoon switchen, kan je 4 settings opslaan

nak
8 augustus 2010, 22:46
oke, ga hem nog eens grondig uitproberen met programmeren en footswitch en al.
Las ook een forum van Vox waar sommigen een probleem met schakelen hadden.
Bleek dat de volume ineens omhoog knalde voor een paar tiende van een seconde en soms viel het geluid weg bij het schakelen.
Niet echt handig, dus ik zal hem eens flink aan de tand voelen.

nak
12 augustus 2010, 16:35
Vandaag even wat geprobeerd maar helaas niet gelukt wat ik wil.
En wat wil ik dan, eigenlijk 3 settings:
1. basisgeluid met higain, droog zonder effect.
2. basisgeluid met delay en wat meer volume, voor de solo's.
3. clean met delay en chorus.

Zou mooi zijn dat het met twee schakelaars te realiseren valt.
1. zonder iets of wat dan ook ingeschakeld 2 en 3 elk hun eigen schakelaar.
Ik dacht dat ik niet zo veeleisend was maar wat ik wil schijnt moeilijk te zijn.
Effect staat sowieso altijd aan bij de vt100 en de bypass is helaas niet mee te programmeren.
Zou mooi zijn dat er eens een modelling combo kwam waar alles mee te programmeren valt, zelf het eindvolume.
Enige wat nog kan is een setting maken met een minimaal effect voor mijn basis sound, zodat het niet te horen is.