PDA

View Full Version : Trusrod stuk?



Venlonaer
7 augustus 2010, 02:03
Hey,

Ik was op een van mijn cheapo gitaartjes af aan het stellen maar bij de trussrod lukt het maar niet. De hals beweegt niet. Als ik zowel links of rechtsom draai voel ik geen weerstand...dit zou naar mijn idee toch wel moeten? Ook zie ik de hals niet veranderen (nee ook neit na 8,24 en zelfs 48 uur).

Ik had vanmiddag zelfs het trussrodhulpstukje in de hand...zegmaar het stukje van schroefdraad naar inbus....

help?:makeup:

geert1976
7 augustus 2010, 02:07
Hey,

Ik was op een van mijn cheapo gitaartjes af aan het stellen maar bij de trussrod lukt het maar niet. De hals beweegt niet. Als ik zowel links of rechtsom draai voel ik geen weerstand...dit zou naar mijn idee toch wel moeten? Ook zie ik de hals niet veranderen (nee ook neit na 8,24 en zelfs 48 uur).

Ik had vanmiddag zelfs het trussrodhulpstukje in de hand...zegmaar het stukje van schroefdraad naar inbus....

help?:makeup:

Klinkt als naar de kloten, maar zit de moer niet gewoon los? (per abuis helemaal losgedraaid?)

Om wat voor een gitaar/merk gaat het?

Venlonaer
7 augustus 2010, 02:08
Ja dat denk ik dus ook dat de moer los is gekomen, omdat hij netjes...nou ja wat heet netjes...van de schroefdraad af is gekomen.

Is hier nog wat aan te doen?

Edit: Squier

geert1976
7 augustus 2010, 02:09
rechtsom blijven draaien tot je weer weerstand voelt?

Venlonaer
7 augustus 2010, 02:14
Okay zal ik morgen dan ff proberen.
Maar hij is dus niet stuk? dat is mijn grootste zorg. Schroefdraad zag er netjes uit, dus niks afgebroken of gekarteld oid.

geert1976
7 augustus 2010, 02:16
Okay zal ik morgen dan ff proberen.
Maar hij is dus niet stuk? dat is mijn grootste zorg. Schroefdraad zag er netjes uit, dus niks afgebroken of gekarteld oid.

je hebt hem waarschijnlijk losgedraaid of hij is door de tijd heen losgekomen, gewoon proberen lijkt me:ok:

Venlonaer
7 augustus 2010, 02:19
Okay dankjewel!:strat: