PDA

View Full Version : Volumepedaal i.c.m. G-system



.Stax.
6 augustus 2010, 22:15
Goedenavond allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik weinig over kan vinden op het internet, en ook op dit forum heb ik het niet voorbij zien komen.

Ik heb sinds enkele weken een tc electronic g-system in mijn bezit. Ik wil hier mijn Ernie Ball volumepedaal op aansluiten. Voorheen ging mijn signaal direct het volumepedaal in, daarna door een wah, en vanuit daar naar mijn amp.

Nu is het zo dat er op de g-system een aansluiting zit voor een volumepedaal. Voor zover ik het begrepen heb, is dit om de output van een volumepedaal op aan te sluiten. Het grote voordeel hiervan is dat je signaal dus niet door het volumepedaal gaat.

Nu heb ik netjes stap voor stap de instructies uit de handleiding van de g-system gevolgd, (het volumepedaal gecalibreerd etc..) Maar ik krijg het geheel niet werkend.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze combinatie. Kan ik dit realiseren met mijn huidige VOLUME pedaal, of heb ik hier toch echt een EXPRESSIE pedaal voor nodig? Ik heb mijn g-system in een rack zitten, en wil mijn volume pedaal dus op de floorcontroller aansluiten. Er zit een "vol. exp." input en een "pedal in" input op de floocontroller.

Wie kan mij verder helpen?!?!

Alvas bedankt voor jullie hulp!

Vriendelijke groet,

Stephan

DemolitionColorScheme
7 augustus 2010, 10:00
Je hebt hier een Stereo Y-kabel voor nodig, de uiteindes van de Y-kabel gaan in de input en output van je volume pedaal en de output gaat in de Exp of Volume Pedal aansluiting, ligt eraan wat je precies zou willen (Volume dus voor Volume Pedal functies). Dan even je manual erbij pakken en stap voor stap instellen en voilą, you're ready to go!