PDA

View Full Version : Videoclips Marshall Silver Jubilee clone van Ceriatone



svdijk
6 augustus 2010, 20:57
Hier twee videoclips van m'n Ceriatone 2555 Jubilee Series.
Zelf gebouwd met onderdelen van Ceriatone.
Hier de links naar youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=6GFCXuToMCw
http://www.youtube.com/watch?v=22WPZBPP-yI

Instellingen versterker:
presence 6, bass 11(jazeker, deze gaan ook tot 11!!), mid 3, treble 5, master volume 2, lead volume 7, input gain 7, lead-channel on.
Gitaar:
Gibson Les Paul 1957 VOS Goldtop met Burstbucker 1 en 2 pickups.
Af en toe schakel ik een Seymour Duncan pickup-booster in met 6 dB boost voor lead.
Cabs zijn JCM800 cabs met G12T75 en Vintage 30 speakers in X-patroon.

De Ceriatone ampkit heb ik overigens bij medeforummer Nico Verduin besteld, goede service, en snel!!! THX Nico!!

marc_o
6 augustus 2010, 21:00
Ik vind het best goed klinken zeg! Nu heb ik niet de beste speakers op de computer maar voila...

svdijk
7 augustus 2010, 09:17
Ik vind het best goed klinken zeg! Nu heb ik niet de beste speakers op de computer maar voila...

THX!
Het is ook met een eenvoudige camcorder opgenomen, de microfoon die erin zit pikt alleen het hoog op.
Maar het is ook maar een impressie.
Ik heb 'm onlangs vergeleken met een originele Silver Jubilee, dit was wel een 50 watter, en m'n Ceriatone was nog niet helemaal ingespeeld, maar de sound was vergelijkbaar.
De Ceriatone klonk wat dikker, en de Marshall had meer bite.
Het lijkt erop dat de sound dichterbij het origineel komt hoe meer ik erop speel!
Het is zowiezo een geweldig ding, los van 't feit of het een clone is!!

Rinze
7 augustus 2010, 09:22
Lekker geluid.

Thiez
7 augustus 2010, 12:27
Lekker Lekker! Als er bij mij ooit een marshall of marshall clone komt word het denk ik ook een silver jub. Vind het echt geweldige versterkers.

roger
8 augustus 2010, 21:33
Hee Stefan,

Knap, lijkt me gaaf om zelf een buizenamp te maken, maar ik denk dat ik eerst maar eens een ruby-amp ga bouwen in een sigarendoos...:???:

Grtz Roger

WillemdaGuide
9 augustus 2010, 00:20
Klinkt erg goed! veel plezier ermee! :blast:

sjaak1990
9 augustus 2010, 12:59
Klinkt lekker, alleen te weinig mids na mijn smaak zo.

Fisherman
9 augustus 2010, 14:36
Je speelt uitstekend, maar ben benieuwd hoe het klinkt als je blues zou spelen. Ik mis dat warme VOX geluid.
Maarja, dat is weer een andere stijl natuurlijk.
Rock on....of zoiets!
:blast:

muziekschuur
9 augustus 2010, 14:44
Lekkkuuuurrrr Hooooorrrrrr.

Bijna sex....... Yeahhh....

svdijk
9 augustus 2010, 15:22
Je speelt uitstekend, maar ben benieuwd hoe het klinkt als je blues zou spelen. Ik mis dat warme VOX geluid.
Maarja, dat is weer een andere stijl natuurlijk.
Rock on....of zoiets!
:blast:

Als blues-gitarist ben ik 'n ramp, dus da ga ik niet proberen!!
Er zit zeker geen warm VOX-geluid in deze versterker!!
Als je 'm naar 50 watt schakelt (pentode/triode switch, die zit aan de achterkant) gaat 'ie wel warmer klinken, zoals Joe Bonamassa dat doet.