PDA

View Full Version : huiskamer versterker, waarop letten?



Pirate
6 augustus 2010, 17:37
hallo,

ik ben op zoek naar een versterker en ik wilde hier even wat informatie inwinnen. ik ben opzoek naar een versterker die een mooie clean heeft, en een goede overdrive/distortion (niet heel extreem veel, maar wel een lekkere rock sound)

nu lees ik hier en daar op het internet over +-5watt buizen versterkers zijn deze een beetje oke voor dit gebruik?

zijn er nog bepaalde dingen waarop ik moet letten, of over moet lezen?

ik ga eerdaags een in de muziek winkel kijken wat ze allemaal hebben, en eens luisteren.

bedankt! :hippie:

edit: me budget is ongveer 300 euro

pupanus1
6 augustus 2010, 17:46
Ik zou zeker kijken naar de Blackstar HT5 combo kijken. Ben ik erg over te spreken heb de head versie ook in de studio gebruikt ipv een Koch studiotone die ik eerst gebruikte.

Thyrif
6 augustus 2010, 18:41
Bedoel je hier alleen een top, of een combotje?

Voor de huiskamer is 5 watt buizen eigenlijk al te veel. Mijn 20 watter staat thuis op 0,8 en op 1,5 komen de buren binnen 2 minuten aan de deur.
De HT-5 is zeker leuk, maar het overdrive channel is wel erg veel gain, maar ze komen binnenkort ook met een ht-1, las ik ergens..
Je kunt ook nog de laney cub checken, de cub 8 is 5 watt, de cub 12 is 15, maar heeft een 1 watt setting (2e input :). Maar zijn wel single channel.

Vox AC 4 is ook leuk, met 1, 4 en 10 power settings geloof ik, ook buisjes.

Belangrijkste is hoe luid je wilt gaan, welke amp je sound heeft, en wat voor speaker je wilt. Bedenk wel dat een 5w niet boven standje 3 kan thuis, maar je kunt er eventueel nog wel mee jammen (als het niet clean hoeft).

Verder kun je altijd een transistorbakje nemen, die blijven op low volume wel beter, maargoed. Modelling schijnt t ook goed te doen trouwens (vox vt?)

Succes!

Ijselrobo 07
6 augustus 2010, 19:54
Hey,,

Ik heb (sinds gisteren) de Blackstar HT-20 combo, dit is een erg mooie versterker, 15 watt harder dan de HT-5 (dan heb je power op het poduim) en hij is groter dan de HT-5, verder zit er een reverb control op, wat de HT-5 niet heeft.

Verder, ik speel op 1/4 van het volume, en ik heb buren die niet veel gewend zijn, dus als ik jou was zou ik er zeker eens naar kijken ;)

Grtz. From Ijselrobo 07

Mitch
6 augustus 2010, 20:00
De Blackstar combo's zijn zo ongeveer het standaard antwoord op alle versterker vragen geworden geloof ik :dontgeti:
Hoe dan ook: vraag je vooral af wat je wil. Voor thuis gelden voor de één strenge regels, voor de ander ligt dat eenvoudiger. Oftewel: hoe zacht moet het of hoe hard kan het? Als die vraag beantwoord is, weet je of je wel in buizenversterkers moet zoeken of niet.

fhuppel
6 augustus 2010, 20:12
ben heel tevreden van mijn fender vibrochamp xd . Je hebt ook de superchamp xd, is een 15watter en heeft meer mogelijkheden. Maar de vibro speelt goed genoeg. Op youtube vind je wel een aantal filmpjes. zorg wel dat de xd erbij staat, want zonder is een oude versie

budje
6 augustus 2010, 20:18
waarom heb ik het gevoel dat deze discussie al 500 x eerder is langsgekomen? :makeup:

fhuppel
6 augustus 2010, 20:25
waarom heb ik het gevoel dat deze discussie al 500 x eerder is langsgekomen? :makeup:

maar het blijft leuk om er op te reageren :confused:

trouwens mooie review (http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Fender/vibro+champ+xd/10/1) van de vibro

Mitch
6 augustus 2010, 20:26
Volgens mij heb ik dezelfde post van net ook al minimaal tien keer zo geplaatst, maar er is nog nooit een reactie op gekomen. Ik blijf stug volhouden :D

budje
6 augustus 2010, 20:28
ik reageerde vroeger altijd met dat ik de epiphone valve junior geweldig vond, dat ik m zelf had en dat men er best op mocht komen spelen. Maar helaas, door ruimtegebrek is ie na plm 2 jaar dienst weer weg.

Pirate
6 augustus 2010, 23:08
ik reageerde vroeger altijd met dat ik de epiphone valve junior geweldig vond, dat ik m zelf had en dat men er best op mocht komen spelen. Maar helaas, door ruimtegebrek is ie na plm 2 jaar dienst weer weg.

ja die heb ik ook wel op het internet gezien, wat kan je er verder over vertellen? kwa klank enzo?

budje
6 augustus 2010, 23:53
ik vond 'm lekker rauw, maar dan wel voornamelijk met een gitaar met singlecoils. met humbuckers werd ie snel wat dof. Wel vond ik m met 2x12 cabinet van peavey stukken beter dan met het originele cabinet. De tone knop die er niet is mis je niet.