PDA

View Full Version : Och, die Hughes & Kettner Tour Head Reverb is zo gek nog nie



?echo
2 mei 2003, 23:29
In het begin zat ik me versterker soms helemaal af te zeiken, maar ik moet zeggen dat dat nu radicaal verandert is. Mede omdat ik de kunst der FX heb toegevoegd aan me FX, aangezien de Tour head reverb een zuivere Clean heeft (ik ken er maar weinig die em zo clean kan hebbebn op zo'n hoog volume)... kan ik mooi van de fx gebruik maken, en dat klinkt nogal afgrijselijk mooi. Voorbeeld; Ik heb zo'n "op het oog lijkend" Korg AX1G'tje. En als je alles goed afstelt krijg je net zo'n sound (en zuiver) als bijvoorbeeld de distortion bij de meeste metal-songs. De distortion van bijvoorbeeld smells like teen spirit klinkt gewoon afgrijselijk goed. Ik wil alleen maar duidelijk maken; Misschien kan een Fender/Marshall/Koch nog zo goed klinken op het eerste gezicht, de instellingen bepalen toch je uiteindelijke sound. Dit is me erg opgevallen bij mijn reverbje. :smile:

Nocki
7 mei 2003, 07:19
tligt heel erg aan et geluid wat je zoekt.

mijn gitarist heeft ook een tour reverb hea op een koch kast.
hij draait uit elke amp zijn geluid. heel typisch geluidje van m.

ik vind h&k helemaal nik ik kan er niks mee en mn geluid zit er niet in. het ligt heel erg aan smaak enzo speel kwaliteid. ik kan er niks mee maar bij hem klinkt het goed. is us heel leuk. hij speelt zonder fx verder maar is er wel hel blij mee.
tis moeilijk om je geluid te vinden maar hij blijft terug gaan naar h&k

Nocki

?echo
7 mei 2003, 12:02
Ik herken wat je zei, zelf wil ik de H&K gewoon gebruiken voor clean/akoestisch. Idd is het niet de amp voor metal enzo, maar dat los ik maar even op door een fx-loop aan te hangen. Dat klinkt ook wel ok. Maar ik heb een goede les geleerd; Spaar maar langer door en je hebt een gouden buizenbak; dit zal ook me volgende aankoop waarschijnlijk zijn.

Ps.Wat ik ook merk is dat het lijkt of ik veel beter speel als ik op een Fender amp speel, maarja, wat wil je als je een te lange tijd over een Ibanez 30 wattje hebt gespeelt; je speelt er gewoon iedereen onderuit.

Mitch
7 mei 2003, 14:52
H & K heeft een aardig breed aanbod en wordt bij vlagen wel eens te snel in de budget-amps hoek gezet. Afgezien van de Tri-Amp/Doutone etc. natuurlijk....

Ik heb zelf een H & K Tube 50: draait op EL34 en biedt gewoon een goede, warme clean en lekkere overdrive (3 stuks !!!). Ingebouwde powersoak: kind kan de was doen !
Goede sound en veel features voor weinig geld. Heb 'm naast een zwikkie andere abuizenbakken gehad, maar ik hoef me nergens voor te schamen :smile:

De attax series is vergeleken met valvestates ook helemaal niet verkeerd.

?echo
7 mei 2003, 16:15
Juist, klopt als een bus, als ik namelijk over een Marshall AVT 50 speel (bij de gitaarwinkel) vind ik het maar weinig verschil hebben, das mijn mening over de avt's VS Attax's

Ic3gl0vE
7 mei 2003, 20:44
ik ben ook nog steeds harstikke blij met m'n Attax 100

Mitch
7 mei 2003, 21:27
Vergelijk dan de AVT-serie met de oudere valvestates (stukken verbeterd), dan begrijp je dat de oudere generatie valvestates het niet halen bij de Attax...

Soulflyhigh
8 mei 2003, 13:54
Op 2003-05-07 20:44, schreef Ic3gl0vE:
ik ben ook nog steeds harstikke blij met m'n Attax 100

idem dito :smile: :smile: :smile:

@lex
8 mei 2003, 16:47
mijn H&K Tour reverb is ook prima! :razz:

?echo
8 mei 2003, 19:45
Zulle we een attax-club maken ofzo :razz:

Mitch
8 mei 2003, 20:28
Sorry, jongens, ik haak af, de H & K gaat er uit.
Welcome Rivera ! :grin:

Zie mij niet als een non-believer: ik ben gewoon op een ander bewustzijnsniveau terecht gekomen :eek:

EdJ
8 mei 2003, 20:39
Het blijft gelukkig altijd wel relatief vind ik.Er zijn dagen dat je met de beste wil van de wereld zelfs uit een topversterker geen goed geluid kunt halen en er zijn er ook dat je uit het goedkope rotdingetje van je 10 jarige buurjongetje een wereldgeluid haalt.
Wie dat uit kan leggen zou dat toch eens moeten doen.

Mitch
8 mei 2003, 20:57
Misschien iets minder drinken als je met die topversterker bezig bent :wink:

EdJ
8 mei 2003, 21:16
Haha!Als dat zou helpen werd ik gelijk lid van de blauwe knoop:)

Janneman
8 mei 2003, 21:43
Op 2003-05-08 20:39, schreef EdJ:
Het blijft gelukkig altijd wel relatief vind ik.Er zijn dagen dat je met de beste wil van de wereld zelfs uit een topversterker geen goed geluid kunt halen en er zijn er ook dat je uit het goedkope rotdingetje van je 10 jarige buurjongetje een wereldgeluid haalt.
Wie dat uit kan leggen zou dat toch eens moeten doen.


Grappig, ik heb dat ook altijd. Snapnie. :wink:

Kitaarhiero
11 mei 2003, 12:39
Als ik in de oefenruimte op een H&K gespeeld hebt, vallen de 2 versterkers bij mij thuis toch altijd weer een beetje tegen...:sad:

Arjan D.
11 mei 2003, 12:58
http://members.lycos.nl/arjanisgitarist/Plaatjes/IMGP0141.JPG
Niks mis mee :smile:

Ic3gl0vE
11 mei 2003, 16:33
Op 2003-05-08 20:28, schreef Seymour Paul:
Sorry, jongens, ik haak af, de H & K gaat er uit.
Welcome Rivera ! :grin:

Zie mij niet als een non-believer: ik ben gewoon op een ander bewustzijnsniveau terecht gekomen :eek:



ik weet niet wat voor H&K je had, maar een rivera is wel een hele andere (prijs)klasse

Mitch
11 mei 2003, 19:03
Tube 50. Puik geluid voor de prijs, maar hij mag via Marktplaats een nieuw baasje gaan zoeken.

De Teng
12 mei 2003, 11:04
Yup... ik sluit me hier volledig bij aan. Ik heb een klasse A Ashdown (peacemaker 20, de goedkoopste hoor...) en soms sta ik te flippen bij het geluid wat ik eruit krijg en soms gooi ik hem het liefst over het balkon. Gek word je ervan. Ik stop dan altijd maar, hoping for better days like those.

Hoe het kan? Volgens mij heeft je humeur ermee te maken. Ook van invloed zijn de lampen en apparaten die je aan hebt staan, bvb een halogeen lamp. Het is en blijft kankerfrustrerend!!!! :@

Ic3gl0vE
12 mei 2003, 23:08
nee hoor, soms moet je gewoon een dagje niet spelen.

wat ik trouwens wel vreemd is, dat m'n synthesizers de ene dag ook beter lijken te klinken dan de andere dag. Dat vind ik erg vreemd aangezien digitale voorgeprogrammeerde shit altijd hetzelfde doet...

[qoute=fratsen] 'T ZIT ALLEMAAL IN JE HOOOOOOOOOOOFD!!! [/quote] :smile:

De Teng
13 mei 2003, 10:25
Hmm... sterk punt ja. Altijd al gedacht dat ik niet helemaal deug... :grin: