PDA

View Full Version : Mijn Rob Mossinkoff custom strat is bijna klaar!



Sinner1980
6 augustus 2010, 15:15
Het leven zit vol met keuzes...

Zo dacht ik bij Warmoth een stratje samen te stellen en heb ik ook Rebelrelic overwogen (al is dat prijzig spul).
De Mossinkoff strat die ik ooit te leen had terwijl Rob mijn strat een afstelbeurt gaf beviel prima,was qua looks niet helemaal mijn ding (ben niet zo van binding op strats),de hals was mij iets te dik een Fender logo op een 'niet' Fender strat vond ik achteraf ook niet helemaal horen.

Na een belletje ben ik gaan babbelen met Rob over de mogelijkheden en bij hem is 'sky the limit' zeg maar dus er was van alles mogelijk.
Het is geen geheim dat ik een strat liefhebber ben dus ik wil ook niet teveel afwijken van het strat concept dus ik wilde het graag simpel houden en kwam op de volgende specs:

-1 piece alder body met white nitro handfinished polished thin laquer met heel lichte relic.
-licensed Fender 65 neck met oil finish en gelakte headstock,palisander toets met vintage frets 9,5 radius
-Fender custom shop 69 rewound pickups
-handwired electronis
-Fender vintage style tuning machines
-Fender vintage style termolo

Een spierwitte gitaar met witte slagplaat leek mij wel erg mooi in combinatie met palisander toets.

Die geoliede hals voelt perfect aan (ben geen fan van gelakte halzen) dus dat was ook een vrij makkelijke keuze.

Ik vind backplates op een strat een beetje overbodig zodoende geen backplate dus ook geen schroefgaten (a la eric Johnson dus).

Verder geen rare toeters en bellen en heb ik mij qua pickups en halsprofiel laten adviseren door Rob (ook door bij hem thuis verschillende halsprofielen te checken natuurlijk).

Verder in Eb gestemd met setje 0.12 snaren erop.

Als het goed is heb ik de gitaar volgende week in huis.

Spannend,kan niet wachten!:strat:

humbucker
6 augustus 2010, 15:26
Dat klinkt op papier geweldig! Al is het een gemiste kans, want wit + maple nek/fretbord blijft toch 1 van de lekkerste combi's! Toch gaat dit een hele mooie worden denk ik!!

0.12, Eb, helemaal goed! :ok:

Sinner1980
6 augustus 2010, 15:28
Dat klinkt op papier geweldig! Al is het een gemiste kans, want wit + maple nek/fretbord blijft toch 1 van de lekkerste combi's! Toch gaat dit een hele mooie worden denk ik!!

0.12, Eb, helemaal goed! :ok:

Vintage white plus maple vind ik te gek en heb ik ook hoog op mijn verlanglijst staan (na surf green met maple wat de volgende wordt tzt).

Gearjunkie
6 augustus 2010, 16:41
Mooi mooi! Snel foto's??

barno
6 augustus 2010, 16:41
klinkt als een gitaar waar ik dadelijk het podium mee op durf.

Sinner1980
7 augustus 2010, 19:41
Mooi mooi! Snel foto's??

Zodra die klaar is natuurlijk;)

Sinner1980
11 augustus 2010, 23:14
Kleine rectificatie...

Na de strat gezien te hebben en bespeeld te hebben natuurlijk (speelt en klinkt goed!) bij Rob heb ik toch besloten dat ik de gitaar niet wit wil hebben,was niet verkeerd hoor overigens.

Ik ben nu zwaar aan het twijfelen tussen fiesta red,vintage white en surf green.

Ik neig naar vintage white (a la Malmsteen). Lijkt me erg mooi in combinatie met palisander toets. Fiesta red is een goede tweede en surf green is eigenlijk al bestemd voor mijn toekomstige telecaster.

Altijd leuk om jullie meningen te horen natuurlijk al denk ik dat het vintage white gaat worden;)

Rooker
11 augustus 2010, 23:23
Altijd leuk om jullie meningen te horen natuurlijk al denk ik dat het vintage white gaat worden

Ja....... Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik zou voor Candy Apple Red gaan. IMO de meest sexy kleur voor een strat:strat:

Sinner1980
11 augustus 2010, 23:25
Ja....... Je wilt het waarschijnlijk niet horen, maar ik zou voor Candy Apple Red gaan. IMO de meest sexy kleur voor een strat:strat:

Ik heb een hot rod 57 in candy apple red,net als jij...

Het kan te gek ook...plus dat die kleur gewoon met maple moet

Pepe
11 augustus 2010, 23:40
De kleur, altijd lastig.
Voor strats ben ik zelf gauw klaar. Zwart is altijd goed, het staat goed bij je leren jack & bij je smoking.
Mijn persoonlijke however is gold. Niks mooiers dan een afgebladderd oxiderende goudlaag die langzaam naar olijf neigt.
Ik zou wel eens een Gutlin in gold on gold willen zien, maar dat terzijde.

Kwa vintage white, dat kan mooi zijn als je het goed doet. Dus wit eronder zodat wanneer je polijst je geel langzaam lichter wordt. Vintage white wordt pas mooi als er verkleuringen inzitten.

barno
11 augustus 2010, 23:46
De kleur, altijd lastig.
Voor strats ben ik zelf gauw klaar. Zwart is altijd goed, het staat goed bij je leren jack & bij je smoking.
Mijn persoonlijke however is gold. Niks mooiers dan een afgebladderd oxiderende goudlaag die langzaam naar olijf neigt.
Ik zou wel eens een Gutlin in gold on gold willen zien, maar dat terzijde.

Kwa vintage white, dat kan mooi zijn als je het goed doet. Dus wit eronder zodat wanneer je polijst je geel langzaam lichter wordt. Vintage white wordt pas mooi als er verkleuringen inzitten.

gouden Gutt, nog nooit aan gedacht maar mss wel tof idee. wat is gold on gold? hardware, slagplaat? slagplaten ben ik niet zo voor

OT: ik heb de laatste tijd iets met groene strats, en wel alle soorten groen, surf, seafoam etc... maar ook candy apple green. clapton heeft zoiets gehad, heb een squiertje hier in die kleur gedaan.

Rooker
11 augustus 2010, 23:55
Ik heb een hot rod 57 in candy apple red,net als jij...

Het kan te gek ook...plus dat die kleur gewoon met maple moet

Haha volgens mij had ik dat al kunnen weten, maarja elke dag zoveel hngd's. We hebben iig een goede smaak. Hoe bevalt de Hot Rod jou?

Louquerne Aqua firemist (zie Eric Johnson),Sienna burst(kleurt errug mooi onder de lampen:seriousf:). Dit zijn de andere kleuren die ik bij een strat heel mooi vind, met de blauwe (EJ) in het bijzonder.

Verder met donkere hals een zwarte ( maar dan moet je ook echt een Guilmoure copie maken) En die vintage white vind ik ook heel gaaf hoor! Maar kijk ff naar die eerste..

Pepe
12 augustus 2010, 00:21
wat is gold on gold?
OT: ik heb de laatste tijd iets met groene strats, en wel alle soorten groen,

GOG is gouden hardware op gold lacquer. De goldleave variant van de Will Ray tele of een Versoul, classy.

http://www.versoul.com/images/henrygold_detail.jpg

en verkleurd goud is ook een soort groen he..

http://img707.imageshack.us/img707/8759/80675805.jpg

Orbis
12 augustus 2010, 12:05
Waarom heb je eigenlijk besloten de gitaar niet te nemen? Hij is toch naar jouw wensen gebouwd, waar ging het dan toch fout?

Ik dacht overigens dat als je een custom gitaar laat maken, het niet bevallen van de gitaar voor het risico van de klant is. Blijkbaar niet, toch weer een meevaller (voor de klant, niet de bouwer :p ).

Van Dattum
12 augustus 2010, 13:20
Hij wil 'm wel, maar niet in het wit ;)

Daan_B
12 augustus 2010, 13:23
Waarom heb je eigenlijk besloten de gitaar niet te nemen? Hij is toch naar jouw wensen gebouwd, waar ging het dan toch fout?

Ik dacht overigens dat als je een custom gitaar laat maken, het niet bevallen van de gitaar voor het risico van de klant is. Blijkbaar niet, toch weer een meevaller (voor de klant, niet de bouwer :p ).

Ik denk inderdaad dat je de bouwer zo flink de kosten in jaagt..

Sinner1980
12 augustus 2010, 18:43
[QUOTE=Rooker;2444119]Haha volgens mij had ik dat al kunnen weten, maarja elke dag zoveel hngd's. We hebben iig een goede smaak. Hoe bevalt de Hot Rod jou?

De hot rod is mijn nr 1 maarrrrr...

Pas na inbouw van nieuwe pickups,daarvoor twijfelde ik om de gitaar weg te doen omdat ie een beetje doods klonk.

Nadat ik er een setje Chevalier pickups (67s) heb ingezet is de gitaar echter tot leven gewekt. Veel levendiger en gewoon een ultiem strat geluid;warm,rond maar toch wat rauw (Hendrix geluid in principe).
Die gaat in ieder geval nooit meer weg.;)

Sinner1980
12 augustus 2010, 18:48
Waarom heb je eigenlijk besloten de gitaar niet te nemen? Hij is toch naar jouw wensen gebouwd, waar ging het dan toch fout?

Ik dacht overigens dat als je een custom gitaar laat maken, het niet bevallen van de gitaar voor het risico van de klant is. Blijkbaar niet, toch weer een meevaller (voor de klant, niet de bouwer :p ).

Begrijp me niet verkeerd,dat wit was best mooi maar toch knaagde er wat.
Rob is inmiddels een kennis van mij geworden gezien ik er wel vaak ben langs geweest (afstelbeurten,pickups inbouw etc) en we twee hobby's delen (gitaren en honden)wat wel aardig wat gespreksstof oplevert.

Hij kwam zelf met het voorstel dat als de kleur toch niet is wat het moet zijn dat ik een andere kleur uit mocht zoeken dus zodoende.

Ook komt erbij dat ik tegenwoordig schilder van beroep ben en mij in de finish van gitaren wil gaan verdiepen dus ik mag er bij zijn;uiteraard zijn de kosten van de verf voor mij.

Sinner1980
12 augustus 2010, 18:53
Na lang wikken en wegen denk ik dat ik toch voor fiesta red ga.
Vind ik persoonlijk de mooiste kleur voor een strat met palisander toets en dit plaatje ga f de doorslag:

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/fiesta%20red%20strat/fiestared.jpg

Toch wel erg mooi! Toch?:strat:

Rooker
12 augustus 2010, 22:55
Ja,,,, is heel gaaf. Zou ik niet gelijk aan denken. Lijkt een beetje op de Mark Knoffler strat sig (wat ik vreemd vond want volgens mij speelde die op een maple). Vooral zo veroudert vind ik hem erg gaaf! krijg je zeker geen spijt van:cheerup:.

OT..
Maar wat je zegt over die HR heb ik nu ook. Mijn main axe maar mis wat levendigheid. Trouwens niet in de Tone zone. Die vind ik echt super! Jij?
De Neck en midden missen toch net iets. Ik geloof dat ik dat "bite" moet noemen. Zou ik dat kunnen oplossen door die twee te vervangen? Door bijv Customshop 69's of chevaliers waar ik nog nooit van gehoord heb:chicken:

Sinner1980
12 augustus 2010, 23:15
OT..
Maar wat je zegt over die HR heb ik nu ook. Mijn main axe maar mis wat levendigheid. Trouwens niet in de Tone zone. Die vind ik echt super! Jij?
De Neck en midden missen toch net iets. Ik geloof dat ik dat "bite" moet noemen. Zou ik dat kunnen oplossen door die twee te vervangen? Door bijv Customshop 69's of chevaliers waar ik nog nooit van gehoord heb:chicken:[/QUOTE]

Als je blij bent met die tonezone moet je die er idd lekker inhouden.
Ik heb die customshop 69's vergeleken met de Chevaliers en eerlijk waar;geen competitie.
Die custom shop 69s zijn prima,begrijp me niet verkeerd.
Die Chevaliers daarentegen zijn super en hebben veel meer het geluid waar ik naar zocht (ff wat meer bite,wat meer ballen zeg maar).
Als je liefhebber bent van een Hendrix geluid raad ik je deze zeker aan.
De Chevaliers 62 wil ik ook hebben in mn roadworn strat,ben erg benieuwd naar die pickups. Zoek je meer een Texas blues sound dan moet je 59's nemen. Met de twee laatst genoemden heb ik geen ervaring maar Jeff van Chevalier heeft mij overtuigd met de set die ik nu heb;die dingen 'oozen' kwaliteit,geweldig.

Ik kon Chevalier ook niet maar ben er terecht gekomen via amerikaanse strat fora.

Jeff is een aardige gast om zaken mee te doen;zo krijg ik op mijn volgende setje al een leuke korting heeft ie beloofd.

Het zijn in ieder geval de fijnste strat pickups die ik heb gecheckt tot nu toe (Seymour Duncan antiquities,custom 69s,texas specials,tex mex,Bare Knuckle mother's milk en nog wat andere als vergelijkingsmateriaal).

Als je Jeff spreekt moet je m maar de groeten doen van me (Mike).
Krijg je misschien ook korting...of ik nóg meer straks;)

Rooker
12 augustus 2010, 23:29
OT..
Maar wat je zegt over die HR heb ik nu ook. Mijn main axe maar mis wat levendigheid. Trouwens niet in de Tone zone. Die vind ik echt super! Jij?
De Neck en midden missen toch net iets. Ik geloof dat ik dat "bite" moet noemen. Zou ik dat kunnen oplossen door die twee te vervangen? Door bijv Customshop 69's of chevaliers waar ik nog nooit van gehoord heb:chicken:

Als je blij bent met die tonezone moet je die er idd lekker inhouden.
Ik heb die customshop 69's vergeleken met de Chevaliers en eerlijk waar;geen competitie.
Die custom shop 69s zijn prima,begrijp me niet verkeerd.
Die Chevaliers daarentegen zijn super en hebben veel meer het geluid waar ik naar zocht (ff wat meer bite,wat meer ballen zeg maar).
Als je liefhebber bent van een Hendrix geluid raad ik je deze zeker aan.
De Chevaliers 62 wil ik ook hebben in mn roadworn strat,ben erg benieuwd naar die pickups. Zoek je meer een Texas blues sound dan moet je 59's nemen. Met de twee laatst genoemden heb ik geen ervaring maar Jeff van Chevalier heeft mij overtuigd met de set die ik nu heb;die dingen 'oozen' kwaliteit,geweldig.

Ik kon Chevalier ook niet maar ben er terecht gekomen via amerikaanse strat fora.

Jeff is een aardige gast om zaken mee te doen;zo krijg ik op mijn volgende setje al een leuke korting heeft ie beloofd.

Het zijn in ieder geval de fijnste strat pickups die ik heb gecheckt tot nu toe (Seymour Duncan antiquities,custom 69s,texas specials,tex mex,Bare Knuckle mother's milk en nog wat andere als vergelijkingsmateriaal).

Als je Jeff spreekt moet je m maar de groeten doen van me (Mike).
Krijg je misschien ook korting...of ik nóg meer straks;)[/QUOTE]

Hmm... 170,- dollar. Dat zal zo'n 100 euro zijn. Ga ik zeker onthouden want scheeld de helft met customshops. Dank voor de info:ok: Die tonezone blijft lekker zitten. Vind hem heerlijk bij Guilmoure achtige dingen, bovendien heb ik niet zoveel gitaren dus moet hij wel een beetje alround blijven.

Mienmachine
24 augustus 2010, 18:16
Ik volg dit topic

Sinner1980
24 augustus 2010, 18:33
Ik volg dit topic

En er komt nog een vervolg,beloofd. Ik weet niet of het deze week gaat lukken maar zsm;)

Mienmachine
17 september 2010, 22:20
Waarom heb je geen Rebelrelic gekozen? vroeg ik mij zomaar af.

Sinner1980
17 september 2010, 23:00
Omdat ik verschillende rebel relics in mn handen heb gehad en tja,qua afwerking is Luc (de bouwer) erg goed maar qua geluid vond ik ze niet speciaal. De gitaren van Rob maakte op mij persoonlijk qua geluid meer indruk en de prijs was ook wat schappelijker.