PDA

View Full Version : strumming/tokkel pattern



Zaishen
6 augustus 2010, 12:01
Hallo,

Ik heb een vraagje wat zijn de strumming/tokkel patterns in dit filmpje vanaf 0:25 tot 0:40? Niet de akkoorden.

http://www.youtube.com/watch?v=7z61cALicpE

Alvast bedankt

Groet,

Zaishen

aaronstonebeat
6 augustus 2010, 20:43
Stel je tokkelt Em:

E-e-b-g-e-b-g-e

E en de twee g's tokkelt ze met de duim. Mijn gok.

Zaishen
8 augustus 2010, 12:48
Stel je tokkelt Em:

E-e-b-g-e-b-g-e

E en de twee g's tokkelt ze met de duim. Mijn gok.

ok alleen ben ik nu een beetje in de war over welke 'e' je hebt :p. Zou je het in nummers willen zetten? Alvast bedankt voor je reactie :ok:

groet,

Zaishen

aaronstonebeat
8 augustus 2010, 13:32
Ik bedoel het patroon gespeeld op open snaren, puur om het patroon aan te geven. De snaren op de gitaar heten, in standaardstemming, E-a-d-g-b-e; da's van dik naar dun en de dikke E heb ik met een hoofdletter aangeduid om 'm van de dunne te onderscheiden.
Ik ben niet zo'n tab-schrijver; vind het een veel te omslachtig systeem. In mijn voorbeeldje zouden het allemaal nullen zijn.

Zaishen
8 augustus 2010, 14:21
Ik bedoel het patroon gespeeld op open snaren, puur om het patroon aan te geven. De snaren op de gitaar heten, in standaardstemming, E-a-d-g-b-e; da's van dik naar dun en de dikke E heb ik met een hoofdletter aangeduid om 'm van de dunne te onderscheiden.
Ik ben niet zo'n tab-schrijver; vind het een veel te omslachtig systeem. In mijn voorbeeldje zouden het allemaal nullen zijn.

oh oke nu snap ik je. Maar ik vroeg niet om tabs :p. Ik bedoelde dit

e a d g b e
6 5 4 3 2 1

Maar dan zo'n in nummer zodat ik wist welke E je bedoelde maar ok zo kan het ook wat u zei. Bedankt :)

groet,

Zaishen

Zaishen
9 augustus 2010, 16:51
Hoi,

Ik heb weer een vraagje over een strumming pattern. Wat zijn de strumming pattern (tokkel) in dit filmpje vanaf 1:34 t/m 2:06? Niet de akkoorden. Alvast bedankt!:crazyhappy:

Groet,

Zaishen

aaronstonebeat
9 augustus 2010, 17:32
Hetzelfde liedje?



1-e-2-e-3-e-4-e
d x-u-d-u-d-u


d = omlaag
u = omhoog
x = omlaag en gedempt

Dat is wat ik ervan maak.

Zaishen
9 augustus 2010, 17:48
Hetzelfde liedje?



1-e-2-e-3-e-4-e
d x-u-d-u-d-u


d = omlaag
u = omhoog
x = omlaag en gedempt

Dat is wat ik ervan maak.

Nee, excuses het is voor dit liedje

http://www.youtube.com/watch?v=cefx_WmacJk

vanaf 1:34 t/m 2:06

Graag wil ik de strumming patterns weten :)

Groet,

Zaishen

aaronstonebeat
9 augustus 2010, 18:31
Volgens mij dit:



1 . . . 2 . . . 3 . . . 4 . . .
v . . ^ x . ^ . . . ^ . v . . .


Soms draait ze op en neer om; maar dat is omdat ze er zelf nog mee worstelt, denk ik.

Zaishen
9 augustus 2010, 19:12
Volgens mij dit:



1 . . . 2 . . . 3 . . . 4 . . .
v . . ^ x . ^ . . . ^ . v . . .


Soms draait ze op en neer om; maar dat is omdat ze er zelf nog mee worstelt, denk ik.

Hoi,

Een vraagje, want het is nog niet helemaal duidelijk voor me.

v= down toch ? en ^ = up toch? En x= speel de noot zwaar gedempt?
En waar staan de puntjes voor, als ik vragen mag? En wat moet ik doen bij de puntjes?

Groet,

Zaishen

aaronstonebeat
9 augustus 2010, 23:05
't Is ook maar een zelf bedachte notatie :makeup:
Met de puntje wil ik aangeven dat je elke tel in vieren moet delen; in ieder geval voor dat snelle slagje aan het eind van de eerste tel. Voor de rest kun je ze ook in tweeën delen. De puntjes zijn puur om het ritme uit te tellen.
'x' Inderdaad voor een gedempte slag.