PDA

View Full Version : Pedalboard/koffer



guus-25
6 augustus 2010, 11:25
Hallo allemaal,

Ik zit een tijdje op het forum te kijken en zie dat bijna iedereen zelf een pedalboard maakt zoals een DAP flightcase etc.
Maar ik zie bijna niemand met een standaard koffertje zoals de Boss BCB 60 of Behringer PB1000.

Weet iemand waarom bijna niemand die koffers gebruikt, zijn het slechte koffers of werkt het niet ofzo..? En waarom zou je een Boss BCB 60 kopen voor veel meer geld dan een Behringer PB1000?

Grtz Guus.

Mitch
6 augustus 2010, 11:29
Gebrek aan creatieve mogelijkheid? Je zit met dat soort koffertjes vast aan een patroon, hebben de meeste geen zin in en terecht.

guus-25
6 augustus 2010, 11:34
Hoezo, als je niet al te veel pedalen gebruikt, (een stuk of zes) past het makkelijk in een pb1000, eventueel kan er nog een volume/wah pedaal bij in.

showband
6 augustus 2010, 11:44
waarom DAP kistjes?
-prijs is veel lager.
-er kunnen meer verschillende formaten pedaaltjes in
-omdat het hout is ipv plastic kun je eenvoudig zelf eraan knutselen
-Mooi donker van kleur ipv lelijk grijs.
-beschadigingen wegwerken met een stift en een schuurpapiertje. IPV krassen in plastic

guus-25
6 augustus 2010, 12:12
Oke, dat zijn allemaal voordelen, maar met een DAP kistje moet je zelf alle bekabeling doen, en aangezien ik daar geen held in ben, kan ik toch beter een pb1000 kopen.

Ferraririk
6 augustus 2010, 12:24
Daar moet je het ook zelf bekabelen hoor, het enige verschil is een ingebouwd power supply blokje, voor insen outs heb je echt geen patch bay nodig

showband
6 augustus 2010, 12:26
denk je nu echt dat je in een pb1000 de kabeltjes niet zelf moet doen?

http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/PB1000-4bbdbff20fbea3ec73f0f220386530b4.jpg
Daar moet je nog je voedingen en lange jacksnoeren bij gaan regelen hoor.

als je een centraal voedingsdoosje koopt en een DAP heb je al bijna hetzelfde als een "dedicated board" je gaat leveren.

guus-25
6 augustus 2010, 15:27
Ik weet wel dat je moet bekabelen, maar dat is veel makkelijker.

hezz
6 augustus 2010, 15:34
Nou, niet 'veel' makkelijker hoor. Het is maar iets wat je enkele keren hoeft te doen :dontgeti:

Luctor
7 augustus 2010, 13:41
Ik heb een koffer gekocht en ga nu aan de slag om de bekleding en plaatsing van de pedalen voor elkaar te krijgen.
Tip voor degene die nog een koffer gaan aanschaffen: bezuinig niet op de afmeting. De plaats die kabels, stroomvoorziening, e.d. inneemt is best behoorlijk en dan zou er geen ruimte meer zijn voor eventuele uitbreiding.

pasqual
7 augustus 2010, 14:02
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=42511

kijk hier maar eens....voor ieder wat wils:)

groeten Pasqual.