PDA

View Full Version : Verschil hot rod deville t.o blues de ville,



Acdc
6 augustus 2010, 11:12
Hallo Snarenplukkers van nederland,

Zoals je aan mijn naam kunnen zien ben ik niet vies van een stukje stevige let there be rock !!!!
Maar ik wel wel eens wat anders gewoon een keer lekker clean spelen.
Nu heeft een huisgenoot van mij een fender blues deville een onwijs gaaf ding maar ik vind het geluid soms wat aan een te rauwe kant ( nauw klinkt dat heel vreemd voor een rocker ) maar ik zoek toch een amp dat als je hem open schroeft dat hij gewoon lekker clean blijft in combi, met een fender strat, nu heb ik hier en daar bij wat muziek winkels geinformeerd en deze zeggen dat als ik opzoek ben naar een amp de het fijnst clean klinkt dat ik dan op een hotrod deville uitkom, ( helaas hebben allen van hun ze niet op voorraad:( nu is er 1 winkel bij die hem wel voor mij wil bestellen zodat ik hem even kan testen. maar voordat ik die beste mensen veel werk op de proppen haal wil ik eerst even wat huiswerk doen. ik heb op youtube gekeken en er zit idd een mooie clean sound in, maar is het moeilijk om in te schatten op wat voor volume ze het opgenomen hebben.

waarom deze topic, gisteren was ik bij een jamnight en daar kwam deze amp ook even naar voren en ik kreeg al gauw te horen dat ook deze zijn rauwe randje vertoont op hoogwaardig volume, net geen overdrive te noemen.
aangezien ik de kant op wil van robert cray en keb mo is het clean werk wel van toepassing.

Kortom ik weet hoe een fender blues de ville klinkt, en hoeveel verschil zit er tussen de blues de ville en de hotrod deville,

Bijv dank,

ellisvertellis
6 augustus 2010, 11:32
Ik vind juist de Deville een zuiverder, helderder (?) clean hebben dan de Hotrod. Het heeft wel een duidelijke klankkleur waar je voor moet zijn. Ze noemen dit nogal snel een "vintage blues" sound...
De Hotrod klinkt veel meer "pumped", alsof er constant een booster bij aanstaat en het clean is zeker niet mooier, wederom persoonlijke smaak. Veel hangt ook af van de speakersetup: je hebt ze met 1, 2 of 4 speakers.

blindfaith85
6 augustus 2010, 19:37
Hi

Het grote verschil tussen de hotrod en de blus is dat de hotrod een extra gain stage heeft de "more' gain functie om de halve buis die niet gebruikt werd door de blues wel te benutten. verder zijn ze identiek. Op uiterlijk na. Als ik me niet vergis heeft Spanjaard alkmaar er 1 op voorraad. de Hot rod.

Maar wat is je budget? want ik zou naar goede winkel gaan en gewoon eens zootje amps proberen. voor clean zijn bijvoorbeeld roland jazz choruses en wat transistor amp ook geweldig kan je ook eens nar kijken of bijvoorbeeld de fender FM212. als zijstap. als je echt fender wil kan je ook kijken voor een 65 twin reverb of de 65 deluxe. met name als je robert cray keb mo wil die spelen metname over dat soort jongens.toen ik bij RC was speledee hij over een vibro king met twe matchless amps. de fender was clean en de machless waren de effecten en stereo.

wat ook belangrijk is om te kijken hoe luid moet het zijn. is het vor thuis/studio of optreden?

en het belangrijkste is uiteindelijk de feel en klank. je kan hem altijd nog doorprikken naar de PA met sm57 ervoor klaar. Om keith richards erbij te halen, "it isn't about volume, but about tone!"

Ik hoop ej wat op weg geholpen te hebben voor verder info geef maar aan

groet ferry

Acdc
6 augustus 2010, 19:40
ik had zelf een budget van 1000 euro,- ingedachten

blindfaith85
6 augustus 2010, 19:53
en waarvoor wil je hem gebruiken?

http://www.thomann.de/nl/fender_65_deluxe_reverb.htm deluxe is 1075

Acdc
7 augustus 2010, 13:10
en waarvoor wil je hem gebruiken?

http://www.thomann.de/nl/fender_65_deluxe_reverb.htm deluxe is 1075

voor in mijn studio/oefenruimte en voor optredens. maar eerlijk gezegd spreekt mij de Vox AC 30 mij ook wel aan, of is die te veel te vergelijken met de blues deville

blindfaith85
7 augustus 2010, 19:32
Nou AC30 is weerheel anders. heeft weer geen fender sound.

zou wel in je achterhoofd houden dat buizen altijd op luider volume rauwer worden, dat hebebn buizen nu eenmaal. en dat wat je op bijvoorbeeld op plaat hoofd altijd cleaner is en evengoed luid kan over kan komen omdat daar nog signaal achter zit, mic compressor etc.

ik heb zelf de blues deluxe en blijft naar mijn meneing clean genoeg voor thuis en oefen en gig werk en vor grote gig werk micje dervoor en klaar. Ik zou gewoon kijken naar wat je het mooist vind klinken/voelen op welk volume dan ook en als het luider moet gewoon uitmicen, senheiser e906 of sm57 en je ben klaar voor live werk.

munkie
8 augustus 2010, 14:45
Ik heb de Hotrod Deluxe. Ik zou dat niet een echt cleane amp willen noemen, als je het cleane kanaal verder openschroeft gaat ie wat crunchen zeg maar. Een amp die ECHT clean blijft is de Roland Cube 60. Maar ja, transistor. Als geld geen rol speelt: Fender Twin.

Acdc
8 augustus 2010, 15:22
Ik heb besloten om volgende week woensdag een lijstje amps te aan testen,
een 2e handse twin Reverb ligt nog onder mijn budget gemiddeld 750 euro,-
Zijn deze vele malen beter als een VOX Ac 30 een blues de ville/hotrod

muziekschuur
8 augustus 2010, 15:59
Een oude Fender twin (vanaf 10 jaar oud) heeft meestal wel onderhoud nodig wanneer je hem koopt. Reserveer daar ook een bedrag voor.

blindfaith85
8 augustus 2010, 21:38
Hoi en kijk ff uit welke tijd die twin reverb is. jarne 80 modellen van fender zijn nu wle goedkoper maar niet mega qua kwaliteit heb je link welke je in gedachten heb?

Dirk van der lei
8 augustus 2010, 22:46
Als ik zo je ideeën een beetje lees dan zou ik ook zeker een koch classictone 4x10 proberen. Gaat loeihard en echt clean, heb hem getest naast een deville en een super reverb maar vond dit clean toch mooier. Ook pedalen pakt hij erg goed. Heb die van mij bij maxguitar gekocht. Had een mooie aanbieding mischien nog steeds??