PDA

View Full Version : Help, mijn snaren trillen.....



warhammer1976
6 augustus 2010, 08:19
Misschien niet helemaal duidelijk omschreven in de titel maar dit is mijn probleem.....
Ik heb sinds deze week een eigen gitaar (Cort G200) samen met alle overige benodigheden om te spelen. Verder heb ik ook een mooi beginnersboek gekozen waar duidelijk uitgelegd staat hoe alles moet. En na twee dagen oefenen kon ik een eenvoudig deuntje spelen op de onderste twee snaren (noten B tot G)
Wat in principe aardig gaat.

En nu mijn probleem:
Nu zit ik op de bovenste twee snaren wat te oefenen en telkens als ik een noot aansla dan trilt de snaar op de frets. Ik heb al van alles geprobeerd (zahcter aanslaan, ander plectrum, harder de snaar indrukken etc.) maar ik weet niet of dit normaal is of dat ik iets verkeerd doe (ik ga uit van het laatste:soinnocent:)

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik dit kan verhelpen of wat ik zelf hieraan kan doen.

Ik heb namelijk geen zin om te wachten tot na de vakantie tot bij de muziekschool :seriousf:

Iedereen alvast bedankt voor jullie reactie.

MarkV
6 augustus 2010, 09:07
Terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en vragen of ze de boel een beetje beter kunnen afstellen. Fret buzz komt van slechte setup: snaren staan te laag (brug of nut), hals staat te bol of te hol, etc. Aangezien je een beginner bent, beste even bij je gitaarwinkel goed laten afstellen.

Thiez
6 augustus 2010, 11:11
Toen ik de titel zag wilde ik natuurlijk gaan posten dat dat het hele principe is van gitaar spelen ;)
Maar ff serieus, idd wat markV zegt, ff terug naar de winkel gaan om af te laten stellen. Als je je gitaar daar gekocht hebt dan valt het gewoon onder garantie meestal en kun je hem gratis ff bij laten stellen.

Sjoerdo
6 augustus 2010, 11:33
Ikzelf heb niet zo'n moeite met een lichte fretbuzz, zolang deze maar zo licht is dat het niet wordt meeversterkt.

Het zelf afstellen van de actie (hoogte snaren tav board) of het gaan spelen met de trussrod (bepaalt de kromming van de hals) zou ik als beginner nog even niet proberen...

Als de gitaar nieuw gekocht is kun je ermee terug naar de winkel, een goede afstelbeurt mag je best verwachten bij een nieuwe gitaar.

warhammer1976
6 augustus 2010, 14:23
Ikzelf heb niet zo'n moeite met een lichte fretbuzz, zolang deze maar zo licht is dat het niet wordt meeversterkt.

Het zelf afstellen van de actie (hoogte snaren tav board) of het gaan spelen met de trussrod (bepaalt de kromming van de hals) zou ik als beginner nog even niet proberen...

Als de gitaar nieuw gekocht is kun je ermee terug naar de winkel, een goede afstelbeurt mag je best verwachten bij een nieuwe gitaar.


Als het een beetje was dan had ik er denk ik wel vrede mee. Maar dit is behoorlijk.

Heren, allen bedankt en ik ga meteen terug naar de winkel hiermee.

Rembull1980
6 augustus 2010, 15:30
en daarna lekker verder knallen natuurlijk. kijk eens naar het boek "Interactive Guitar Bible". Dan ga je zeker snel progressie maken en zie je hoe mooi gitaar spelen kan zijn! (DVD die erbij zit is een aanrader). :lp:

FlameDude
7 augustus 2010, 14:50
Snaren trillen wel vaker volgens mij :seriousf::hippie:

LesPaul1612
7 augustus 2010, 16:14
Snaren trillen wel vaker volgens mij :seriousf::hippie:

Help!! er komt geluid uit mijn gitaar!

Haha nee sorry man, ik bedoelde je niet te beledigen, maar de titel is wel enigszins komisch.

Verder ben ik het volledig eens met de reacties boven mij, gewoon terug naar de winkel:ok: