PDA

View Full Version : 13e warmoth project



Orpheo
6 augustus 2010, 00:08
GAS is een ziekte die echt niet te genezen is. Echt klote. niks aan te doen.

de enige cure?

het kopen!

dit is mijn aanwinst.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245E.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245F.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245B.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245D.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245C.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245A.jpg

de top is ECHT. geen fineertje, puur 't hout, en de finish. awieehhh!!! er komt een minihumbucker in het midden, met een 5 weg rotary bovenin, 2x volume 2x tone, met simpele coiltaps, en simpele humbuckers. redelijk eenvoudig dus, maar wel supereffectief.

de hals word een knoepert van een wenge hals, met een ebben toets, celtic cross inlay (duh :D ) 22 frets, 25.5'' scale, 1 inch all around fatback (halve honkbalknuppel dus!!), 1 3/4 inch nutwidth. lekker dik dus.

ik heb die hals al op mijn laatste warmoth, de purplemist. die hals gaat op deze, en ik heb een hals, precies als de wenge besteld, maar dan met als neckshaft purperhart, voor de purplemist. effe neckswap! het profiel is gewoon zo geweldig, en de tone...WOW.

de pups worden simpel: leslie west mountain of tone pickup in de brug, en de dimetime in de hals. in de purplemist brugpositie ga ik de baker act zetten, en in de hals de hands without shadows.

in mijn twaalfde project (padouk top op wenge, padouk hals, specs: zie boven) komt de patb2+ in de brug (zelfde als origineel, maar dan met een ultradikke ceramische magneet; is niet zozeer hotter, maar klinkt gewoon beter, ghehe), en een stagmag in de hals. heerlijke combinatie

anyway, ik heb zo een prachtig 'main' setje. mijn purperhart top op rosewood back LP, de padouk/wenge LP, de flamed maple 1 piece en de quilt maple 1 piece zijn een geweldig kwartetje, in de collectie, en in tone.

kan niet wachten :D

macwilliams
6 augustus 2010, 00:21
Oeh, Nice :ok:

nickofzo
6 augustus 2010, 00:22
daar kan de dusk tiger wel 146633343666 puntjes aan zuigen

RUIS
6 augustus 2010, 00:41
Je mag die voorkant wel eens strijken...

RS-Rik
6 augustus 2010, 01:15
Wat een heerlijk toppie.... hmmmmm, exotisch, maar toch classy..

YannickH
6 augustus 2010, 01:22
daar kan de dusk tiger wel 146633343666 puntjes aan zuigen

amen!!!:lovelove:

almarvk
6 augustus 2010, 08:06
Eindelijk 's een normale top met de 'normale' setup met 2 humbuckers. Je leert het nog wel ;)

Hendriks
6 augustus 2010, 08:10
Eindelijk 's een normale top met de 'normale' setup met 2 humbuckers. Je leert het nog wel ;)
Fout: er komt een mini hum in het midden.

Orbis
6 augustus 2010, 10:12
Die 'fade' van de top naar de zijkant is erg gaaf! Alsof de flame naar beneden druipt, als je zit te spelen.

munkie
6 augustus 2010, 10:13
Altijd troostend om te weten dat er mensen zijn die er NOG erger aan toe zijn qua GAS....:ok:

P.S. Ik houd de veilingen van Warmoth projectgitaren niet zo in de gaten maar levert het TZT zijn geld wel weer op vraag ik me af? Je stopt er toch wel een enorme zak geld in zeker met de huidige euro/dollar koers.

almarvk
6 augustus 2010, 10:18
Fout: er komt een mini hum in het midden.

Kansloos. Orf snapt het nog steeds niet dat het een LP, en vooral met zo'n top, volledig verneukt. IMHO dan he...

Jasper.
6 augustus 2010, 10:37
Oeh, wat een prachtig topje. :mmmm:Toch zou ik er ook zeker bij deze 2 pickups indoen. Legt wat meer de nadruk op het prachtige hout. Maar ja, het is niet mijn gitaar. Als jij er maar gelukkig mee bent.

Mr. Dynamite
6 augustus 2010, 11:03
Wat een geweldig mooie top :crazyhappy:
Ik zou er zelf ook gewoon 2 hummies in doen maargoed that's up to you ofcourse :)

Thiez
6 augustus 2010, 11:06
Deze finish had ik ook uitgezocht op mijn warmoth gitaartje. (gewoon voor de gein eens zo een warmoth dingetje bij elkaar gezet op de site om te kijken wat het zou gaan kosten.)
Ik vind het een erg gave top. Mooie nerf in het hout, mooie natuurlijke finish (geen groen of blauw of iets dergelijks).
Zeer nice orph! ennuh, ik stem ook voor 2 hums ;)

Sinner1980
6 augustus 2010, 11:14
Nice Orph,

Met Dean pickups? Hoe kom je daar zo bij dan?

gorgasm
6 augustus 2010, 11:23
de top is ECHT. geen fineertje, puur 't hout, en de finish. awieehhh!!! er komt een minihumbucker in het midden, met een 5 weg rotary bovenin, 2x volume 2x tone, met simpele coiltaps, en simpele humbuckers. redelijk eenvoudig dus, maar wel supereffectief.


ECHT?? post dan tenminste een foto van die top, LUL!!!
Je mag dan wel es stoppen met al die rommel te kopen, en eens geld aan iets anders uitgeven, vrouwen bvb.

Maar wat een body, wat een bovenblad, 1 vd mooiste tekeningen die ik al gezien heb!

Komt ie int groen?:chicken:

humbucker
6 augustus 2010, 11:47
Kansloos. Orf snapt het nog steeds niet dat het een LP, en vooral met zo'n top, volledig verneukt. IMHO dan he...

+1!

Maar ieder z'n meug! Ik vind het zonde...

Hendriks
6 augustus 2010, 11:52
+1!

Maar ieder z'n meug! Ik vind het zonde...

Precies ,smaken verschillen.

telecastermaster
6 augustus 2010, 11:54
Wat kost zoiets nou?

lindstrom
6 augustus 2010, 12:06
erg mooi ding, wel zonder van die rare plaatsing van de pots, of is het de tailpiece die zo ver naar achteren zit?

Als ze iets met setneck gaan doen dan zou ik het overwegen want het is wel verdomme mooi man!

Liquid_Metal
6 augustus 2010, 12:33
Wat een onzin, je wílt gewoon niet van je GAS af. Wel een hele vette gitaar! Zo'n body zou ik ook wel graag willen (maar ik koop 'm niet want ik kan prima overweg met gas :)).

Chocola
6 augustus 2010, 12:36
Inderdaad Lindstrom, ik had er allang een gehad als ze setneck hadden. Niet voor de sound, maar voor de looks ^___^.

En Orpheo, ik waardeer je GAS altijd wel, zorgt altijd voor mooie plaatjes hier. En 3 pickups in een Les Paul is net zo Les Paul als de standaard 2 hummies imo.

Harry
6 augustus 2010, 13:23
GAS is voor mietjes. Gewoon niet aan toegeven als het je dwarszit. En anders gewoon lekker kopen en ervan genieten.

vulvasonic
6 augustus 2010, 13:50
Orf, krijg je nou nooit eens een harde fiem van een ander modelletje?
Dit is toch net of je iedere dag met je EIGEN vrouw het bed moet delen. Goed, ze trekt eens een ander nachthemdje aan en okee, als ze oogt als Michelle Pfeiffer in haar beste jaren, dan verveelt het ook niet snel......, maar toch.

Niet? :stop:

macwilliams
6 augustus 2010, 13:55
Niet? :stop:
ben orf wel niet maar.

Nee! :ok:

Quink
6 augustus 2010, 13:57
Orpheo gaat het helemaal niet om de gitaren, hij is eigenlijk stiekem houtverzamelaar. :D

Bram+
6 augustus 2010, 14:10
Orpheo, kickstarting the American economy :D

Voor de rest vind ik maar niks meer van Orpheo en z'n Warmoths.

lindstrom
6 augustus 2010, 14:58
Inderdaad Lindstrom, ik had er allang een gehad als ze setneck hadden. Niet voor de sound, maar voor de looks ^___^.
.

lik toch mijn bolle reet man, ik ga gewoon principieel niet aan de bolt-on les pauls.. verder blijft warmoth me wel verbazen met hun zeer mooie tops.

Portel
6 augustus 2010, 15:16
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245E.jpg

Geil!

78910

Orpheo
6 augustus 2010, 21:05
@vulvasonic
Ik wil alleen maar les pauls.tuurlijk kriebelt t om n strat,tele,sg,weetiktwat te hebben, maar ik heb ze allemaal al gehad,en verkocht, omdat ik toch nooit erop speelde.ik pakte toch altijd een les paul ervoor in de plaats.

Dat die derde humbucker, of welke andere pickup dan ook erin gaat, is niemands zorg. Het is mijn ankerpunt voor mijn vingers, en het speelt lekkerder,en ziet er toffer uit. So what?

Die opmerking van gorgasm...ik heb al bijna 4 jaar een vriendin.sterker nog,we gaan nu samenwonen in een prachtig huis,en vieren nu 2 welverdiende weken vakantie.wie the fucj ben jij dan om te zeggen dat ik mn geld 'aan vrouwen' uit moet geven,als ik al n huis etc etc samen heb...


En waarom de dean pickups? Het schijnen enorm gave pups te zijn, en michael schenker, batio en leslie west verbinden niet zomaar hun naam aan een product. Kortom, waarom niet? Wat ik ervan hoorde, klinken ze zeker niet verkeerd.

@lindstrom. Ik vind je een zeikvent. Ik mag je niet. Je hebt oogkleppen op van hier tot t oneindige, en wat nieuws of beterd gaat er bij jou niet in. Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom de warmoth joint beter is dan gibson, maar die oogklepen blijven. Omdat ok geen zin meer heb van het constant moeten herhalen van mijn woorden als zijnde verdeDiging, zet ik je op de bloklijst. Je bent echt n stoorzender, en hopelijk ben je in t echt niet zo'n azijnpisser.

Verder; voor alle anderen die mekkeren als n kudde geiten over de 3e pickup, of dat dit mijn 19e les paul en 13e warmoth is: dikke pech! Ga eerst maar eens werkelijk doe knoop doorhakken omtrent de keus 'wat wordt mijn vaste instrument'; en kom dan maar eens terug. Ik heb die keus gemaakt, maar men probeert mij maar om te lullen, als.een jehova's getuige die n atheists probeert te bekeren. Waarom? Kunnen jullie niet levepn met mijn keus, dat ik alleen maar les pauls wil? Echt hollands gemekker.

Zo, nu ga ik genieten van mn uitzicht over jeruzalem.zit midden in t ouwe deel! En mn meissie wacht op me. De echte, van vlees en bloed.



@telecastermaster. De prijzen staan gewoon online, op de site van warmoth. Effe zelf kijken...

groovieguitarguus
6 augustus 2010, 21:18
@vulvasonic


@lindstrom. Ik vind je een zeikvent. Ik mag je niet. Je hebt oogkleppen op van hier tot t oneindige, en wat nieuws of beterd gaat er bij jou niet in. Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom de warmoth joint beter is dan gibson, maar die oogklepen blijven. Omdat ok geen zin meer heb van het constant moeten herhalen van mijn woorden als zijnde verdeDiging, zet ik je op de bloklijst. Je bent echt n stoorzender, en hopelijk ben je in t echt niet zo'n azijnpisser.


Orpheo... Relax man!!! Je was de laatste tijd weer erg positief na een tijd van afwezigheid. Blijf bij het enthousiasme voor gitaren en pick-ups.
Als je wederom een Warmoth project post, vraag je in mijn optiek weer om dezelfde reacties op eerdere projecten... laat het gaan... Geniet van je vakantie!

macwilliams
6 augustus 2010, 21:33
Dankzij de LP's die orpheo heeft (en ik heb vast gehad en gespeeld) ben ik geheel overtuigd van de kwaliteit van warmoth. Ik ben er al bijna uit van wat ik wil bestellen en ik denk dat het met een half jaar zo ver is dat ik tot bestelling over kan gaan.

Wat anderen er ook van mogen denken, orpheo is gewoon goed bezig.

marc_o
6 augustus 2010, 21:41
Prachtige top!!!
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

enne, prettige vakantie :ok:

Gitaar4ever
6 augustus 2010, 21:45
"Ik ben er al bijna uit van wat ik wil bestellen en ik denk dat het met een half jaar zo ver is dat ik tot bestelling over kan gaan."

Zo, jij hebt lang bedenktijd nodig voordat je wat koopt zeg!

Hendriks
6 augustus 2010, 21:54
Eigenlijk schuilt er in ieder van ons een Orpheo , constante GAS en iedere keer weer nieuwe ideeen , tenminste ik heb dat wel , als ik een gitaar koop of assembleer ,dan heb ik een week (soms al na een dag) al weer wat anders in mijn hoofd.
Als ik over de middelen zou beschikken had ik nu ook zo'n imposante collectie , maar helaas moet ik altijd iets verkopen om weer iets nieuws aan te schaffen. Ik ben dan eigenlijk best wel een beetje jaloers , niet op de Les Pauls , maar dat je de mogelijkheid hebt om zo'n verzameling kut opbouwen.
De Warmoth's zijn door hun uitgesproken uiterlijk wel zeer smaak gebonden , of je vind ze mooi of helemaal niet , Orpheo vind ze mooi , anderen hier niet en dat mag je ook zeggen , dat heb je nou eenmaal op een forum .

Mitch
6 augustus 2010, 21:57
Wat anderen er ook van mogen denken, orpheo is gewoon goed bezig.
Ghehe, vrij vertaald: iedere andere mening telt niet, want deze mening is een feit :D


Ik ben niet zo'n fan van quilted maple, maar jongen jongen wat een prachtig mahonie zeg! Kan ik zéér waarderen...
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/LPCP245B.jpg

Masod
6 augustus 2010, 21:59
tja ik vind het zowieso mooie gitaren en ze spelen heerlijk.

maar de ene vindt dit de andere dat en dat moet maar gerespecteerd worden.
ik vind de finish in ieder geval erg mooi opheo!:ok:

en over de derde pickup heb ik geen verstand maar ik zou zeggen vooral doen als je het mooi/prettig vind ;)

misschien is dit een zwaar nutteloze post maar soms moet ik gewoon ff wat lullen.

prettige vakantie!

YannickH
6 augustus 2010, 22:03
maar waarom in hemelsnaam zoveel gitaren en allemaal les pauls?

Mitch
6 augustus 2010, 22:08
Als je dat écht wil weten moet je even zoeken op topics, gestart door Orpheo met behulp van de geavanceerde zoekfunctie. Dat punt is namelijk in ieder topic al voorbij gekomen en van het ter verantwoording roepen van een topic starter wordt een topic nooit gezelliger. Zo ook in dit geval.

Thiez
6 augustus 2010, 22:08
Ik gun het hem orph zeker wel! Zou zelf ook wel willen dat ik het geld had voor zoveel gitaren en zo een mooie amp setup. Maar ik weet niet of het aan mij besteed zou zijn. Ik ben niet zo van 20 gitaren. Het is leuk dat je kunt expirimenteren met verschillende pickups enzo in dezelfde soort gitaren en elke gitaar zal ook zijn eigen feel en sound hebben. Maar zelf ben ik meer voor 1 gitaar. Die door de jaren heen gewoon lekker helemaal verslijt. Maar welke gitaar dat voor mij gaat worden is nog niet bekend. Het zal waarschijnlijk wel een gibson modelletje worden.

Verder orpheo, Veel plezier met je les paul! Word zeker weer mooi dingetje. Ik heb al zo vaak zitten kwijlen op warmoth site. Maar het is wel prijzig. Zou er eerst eens 1 willen proberen voordat ik tot bestellen ofzo over ga.

Orgasmocaster
6 augustus 2010, 22:16
we gaan nu samenwonen in een prachtig huis,

ouch! betekend dit het einde van je gitaar budget ??

Madcow
6 augustus 2010, 22:18
Als hij het slim aan pakt krijgt hij een groter budget ;)

mesaman
6 augustus 2010, 22:47
orpheo??? zit jij nu serieus IN en TIJDENS je vakantie op gitaarnetforum?
als dat echt het geval is denk ik dat je obsessief bezig bent. En vind jij dit zelf wel normaal?(oftewel;belemmerd het niet je dagelijks functioneren?)
Ook vind ik je gitaren best wel mooi en waardeer ik je fanatisme omtrent houtsoorten en elektronica.Ook denk ik dat je een hele goede audiofiel zou kunnen zijn(ik zeg niets negatiefs;))
Maar waarom reageer je soms zo agressief??Ik dacht dat zeker jij wel de omgangs vormen gewend zou zijn van een (gitaar)forum.Zou het niet verstandiger zijn om met deze kennis te handelen/reageren?uiteraard mag je dit zelf bepalen(net als element keuzes e.d)

ik wens je een fijne vakantie en veel plezier met je gitaar/vriendin/vakantie/gitaarnetforum (doorstrepen wat niet van toepassing is,in willekeurige volgorde)


oftopic;
ook met vriendin kan je nog wel geld verbrassen aan (een)vrouw(en)
(rock&roll!)

vulvasonic
6 augustus 2010, 23:05
@vulvasonic
Ik wil alleen maar les pauls.tuurlijk kriebelt t om n strat,tele,sg,weetiktwat te hebben, maar ik heb ze allemaal al gehad,en verkocht, omdat ik toch nooit erop speelde.ik pakte toch altijd een les paul ervoor in de plaats.

Dát op zich kan ik begrijpen. Maar ik mag toch aannemen dat je ook niet op alle 13 (of waren het er 17?) Les Pauls speelt. Ik val je niet aan. Ik vraag het me gewoon af, omdat ik zelf ooit in een ver verleden heb gemerkt dat er, geheel tegen mijn eigen verwachting in, een eind kan komen aan de interesse voor bepaalde gitaren als je er zoveel hebt. En in mijn geval was die grens verrassend snel bereikt.
Ik heb er nu 6. En ik bespeel ze allemaal, JUIST omdat ze allemaal zeer (of in ieder geval redelijk) anders zijn.

Maar goed, je doet er niemand kwaad mee en ik gun ze je van harte. En zolang jij er plezier aan beleeft is dat alleen maar heel fijn voor je.

Voor wat het waard is (niets), ik begrijp iemand als Malmsteen ook niet, met z'n 100+ stratocasters. :)

macwilliams
6 augustus 2010, 23:07
Ghehe, vrij vertaald: iedere andere mening telt niet, want deze mening is een feit :D
Is there any other way?
It's my way or the highway!!

Ghehehe,
jawöhl.
:D

Orgasmocaster
6 augustus 2010, 23:28
Dát op zich kan ik begrijpen. Maar ik mag toch aannemen dat je ook niet op alle 13 (of waren het er 17?) Les Pauls speelt. Ik val je niet aan. Ik vraag het me gewoon af, omdat ik zelf ooit in een ver verleden heb gemerkt dat er, geheel tegen mijn eigen verwachting in, een eind kan komen aan de interesse voor bepaalde gitaren als je er zoveel hebt. En in mijn geval was die grens verrassend snel bereikt.
Ik heb er nu 6. En ik bespeel ze allemaal, JUIST omdat ze allemaal zeer (of in ieder geval redelijk) anders zijn.

Maar goed, je doet er niemand kwaad mee en ik gun ze je van harte. En zolang jij er plezier aan beleeft is dat alleen maar heel fijn voor je.

Voor wat het waard is (niets), ik begrijp iemand als Malmsteen ook niet, met z'n 100+ stratocasters. :)

haha, ik heb orf (op een ander forum) al vaak geprobeerd aan te moedigen om eens een ander model te proberen.. maar dat zit er niet in..

ik begrijp wel dat hij een voorkeur/obsessie voor de LP shape heeft, want ik heb een voorkeur voor fender (tele en strat) en bepaalde superstrat modellen.. wat ik niet begrijp is dat ie binnen het LP concept niet wat variatie toevoegd.. en dat is wat ik persoonlijk leuk aan Warmoth vindt.. verschillende configuraties, hardware, hybrids, etc..

Maar nee, Orpheo wil 3 pickups op een LP met een fancy flame/quilt top met gouden hw.. en altijd weer die kruisjes inlay...(nu ben ik persoonlijk een beetje van mening dat minder vaak meer is, maar dat is ook weer een kwestie van smaak.)

Kom op kerel, wees eens creatief!!! je kunt nog zoveel exotische houtjes mixen en matchen, maar het lijkt uiteindelijk allemaal op elkaar!

en je zegt dan wel dat je al een tele en een strat hebt gehad, maar volgens mij nooit een zelf 'ontworpen' Warmoth (of andere custom creatie)
hoe zit het met die Carved top Tele, desnoods met 3 pickups en gouden hardware?

dit is trouwens vriendelijk bedoeld, geen aanval op Orpheo..

Malle Eppie
6 augustus 2010, 23:47
maar waarom in hemelsnaam zoveel gitaren en allemaal les pauls?

Ieder zijn ding he!

Sommige hebben zoiets met Tele's.. Zoals deze vent
http://www.premierguitar.com/issue/features/images/200808_john5_1.jpg

heeft er iets van 8000 thuis waaronder een paar hele.. hele dure!

Orpheo
7 augustus 2010, 06:31
@mesaman: mijn vriendin heeft soms ook n moment van privacy nodig; )

Ik reageerde gisteren fel, omdat ik de argumenten en de 'lelijke dingen' onderhand wel ken. Waarom zou ik mijn zuurverdiende geld in iets moeten steken,wat ik niet mooi vind? Ik vind goud t mooist, dus ik koop geen zwart of chroom. Ik vind quilt,flame en exotics mooi, dys ik koop geen ash of alder. Neemt niet weg dat ik dat op gitaren van anderen dat weer wel gaaf vind,zoals barno's essential guttlin.

@marco mijn budget zakt iets,maar niet heel veel. Ik heb diverse configuraties gehad hoor,maar ik frees t altijd uit tot een humbucker.waarom? Omdat ik t mooier vind, in looks en tone.

Ik heb toch ooit die gibsons gehad waarbij je blokken met pickups kreeg,zodat pickuos wisselen eenvousig was,en je allerlei tones kon proberen? Ik gebruikte nadat t niuwige eraf was,alleen maarde humbuckers...
@vulva. Ik speel op al mijn gitaren. de ene is te gek voor blues,de ander de ene kant van metal,de ander een andere maak,afhankelijk van mijn mood...

rpl
7 augustus 2010, 11:45
@vulva. Ik speel op al mijn gitaren. de ene is te gek voor blues,de ander de ene kant van metal,de ander een andere maak,afhankelijk van mijn mood...

Is dit wat ze bedoelen met stemmingwisselingen :jam:

fred dons
7 augustus 2010, 12:00
ik heb ook niks tegen (te) veel gitaren :D, ik heb wel gemerkt dat mijn smaak in gitaren aan veranderingen onderhevig is, mijn vaste gitaar is nog steeds een superstrat met floyd, maple neck, h-s-h set up maar ik ben tegen een paar les pauls aangelopen die mij erg bevielen dus nu heb ik ook wat stoptail gitaren.
wat ik in ieder geval niet meer probeer is om iedere gitaar die ik heb te laten klinken naar mijn "ideale" sound maar gewoon probeer iedere gitaar zijn eigen sound te laten hebben zodat ik ook echt wat te kiezen heb als ik een gitaar uit het rek pak (en dan kun je met 6 gitaren een eind komen, helaas heb ik een brede smaak en dan moet je gewoon 100+ gitaren hebben ;) )
maar serieus, iedere gitaar die ik heb is uniek en goed en dan kan ik ze wel met verlies verkopen omdat ik er "te veel" zou hebben maar waarom zou ik ? alleen als ik een gitaar via internet gekocht heb en ik niet aan de neck kan wennen gaat die meestal weer snel in de verkoop (en altijd met verlies, maar ik zie dat verschil als "huurgeld" en ik ben zo gitaar liever weer snel kwijt)

macwilliams
7 augustus 2010, 12:12
"Ik ben er al bijna uit van wat ik wil bestellen en ik denk dat het met een half jaar zo ver is dat ik tot bestelling over kan gaan."

Zo, jij hebt lang bedenktijd nodig voordat je wat koopt zeg!

Briljante manier van quoten hedde gij zeg.

Nee, ik heb nog andere prioriteiten.
En het moet niet direkt, heb toch nog 10 andere gitaren waar ik op speel.

gorgasm
7 augustus 2010, 12:25
hey mac, wat vind jij anders aan die warmoths ivm gibsons?

En orph, je hoeft neit zo scherp te reageren knopje, voor mjin part steek je al je geld in de bodemloze put dat zichzelf afrika noemt.
Waarin gaat die verschillen in je andere? Of is het"gewoon" houtsoorten en pup's stoeien?

macwilliams
7 augustus 2010, 12:30
hey mac, wat vind jij anders aan die warmoths ivm gibsons?

En orph, je hoeft neit zo scherp te reageren knopje, voor mjin part steek je al je geld in de bodemloze put dat zichzelf afrika noemt.
Waarin gaat die verschillen in je andere? Of is het"gewoon" houtsoorten en pup's stoeien?

Heb jij die Tele gezien ik ik gebrand heb? Ik wil graag een LP met zo een top maken. Maar dan wil ik graag een dikkere neck dan dat er op de Gibson zit met een ander profiel.

Die Tele is zo mooi geworden.

Het verschil tussen Gibson en warmoth is:

je hebt bij Gibson maar te nemen wat ze bieden. Of je moet er de dollars voor hebben om ze "om te praten".
Bij warmoth staat het geheel open aan je wensen. Bijna alles is er mogelijk.

Tupelo
7 augustus 2010, 12:53
Hmm... 't is niet niet gunnen.
Ook niet niet mooi vinden, sommige vind ik mooi, andere lelijk.
Het is alleen verbazing.
Studeren, woning Amsterdam, en iedere maand of twee maanden een Warmoth.
Iphone erbij, horloges, gaat al snel denken dat Orpheo van een trust fund leeft.
Dat er maandelijks een Warmoth som binnenkomt naast de zelf zuurverdiende centjes.
En eenmaal op dat punt aangekomen.
Dat gaat me geen snars aan, ben zelf een redelijk tevreden mens zonder trust fund, met drie gitaren.
Hij doet maar, maar ik kan me voorstellen dat een deel van de ergerlijke reacties een financiële drijfveer kent.

gorgasm
7 augustus 2010, 13:47
Hmm... 't is niet niet gunnen.
Ook niet niet mooi vinden, sommige vind ik mooi, andere lelijk.
Het is alleen verbazing.
Studeren, woning Amsterdam, en iedere maand of twee maanden een Warmoth.
Iphone erbij, horloges, gaat al snel denken dat Orpheo van een trust fund leeft.
Dat er maandelijks een Warmoth som binnenkomt naast de zelf zuurverdiende centjes.
En eenmaal op dat punt aangekomen.
Dat gaat me geen snars aan, ben zelf een redelijk tevreden mens zonder trust fund, met drie gitaren.
Hij doet maar, maar ik kan me voorstellen dat een deel van de ergerlijke reacties een financiële drijfveer kent.
dan weet jij veel meer van zijn priveleven dan ik.

@orph, heb je trouwens die dell streak al?

@ mac, jazeker, en ik vind hem ook heel mooi.
Al denk ik dat je nooit geen 2 gitaren van "dezelfde" brandtekening gaat kunnen voorzien. Je wil een D-shape neck? Ik ben er benieuwd naar.
En uiteindelijk ben je nog niet 100% tevreden naar wat die gibsons je geven?

macwilliams
7 augustus 2010, 14:07
dan weet jij veel meer van zijn priveleven dan ik.

@orph, heb je trouwens die dell streak al?

@ mac, jazeker, en ik vind hem ook heel mooi.
Al denk ik dat je nooit geen 2 gitaren van "dezelfde" brandtekening gaat kunnen voorzien. Je wil een D-shape neck? Ik ben er benieuwd naar.
En uiteindelijk ben je nog niet 100% tevreden naar wat die gibsons je geven?

Jawel hoor, maar wil er gewoon graag een hebben. Zoal ik die omschreef niet omdat het perse een warmoth moet zijn.
En als ik dan de vrijheid van keuze krijg dan neem ik die ook.
Ik wil dus eigenlijk een casco zonder hardware maar wel voorgefreesde gaten. Ik krijg deze week al de stoptail binnen voor deze "droom" gitaar. Een Tp-6 uit de jaren 70. Toch een stukje gibson uit de goede jaren er op.
Pu's misschien P-90 met de '50 style wiringdiagram.

Gitaar4ever
7 augustus 2010, 17:10
Briljante manier van quoten hedde gij zeg.

Nee, ik heb nog andere prioriteiten.
En het moet niet direkt, heb toch nog 10 andere gitaren waar ik op speel.

Briljant zou ik het niet willen noemen, maar ik zeg tenminste niet zulke tegenstrijdige dingen in één zin.

Onbegrijpelijk trouwens dat Warmoth niet groter is met zulke topgitaren.
Gibson is kwalitatief minder maar toch staan ze aan de top, vreemd.

M@rtijnd
7 augustus 2010, 17:17
Dat is in elk geval al een ontzettend mooie body, Orpheo!
Maar wat ik me nou dan altijd afvraag: heb jij daarnaast nog wel de tijd om op die mooie gitaren te spelen; om van ze te genieten? :P

Ik moet toegeven dat je me wel inspireert. Dit is echt iets wat ik ook eens wil gaan doen. :)

M

vulvasonic
7 augustus 2010, 17:26
Briljant zou ik het niet willen noemen, maar ik zeg tenminste niet zulke tegenstrijdige dingen in één zin.

Onbegrijpelijk trouwens dat Warmoth niet groter is met zulke topgitaren.
Gibson is kwalitatief minder maar toch staan ze aan de top, vreemd.

Zo moet je het niet zien. Warmoth levert, tot zover ik weet, geen kant-en-klare gitaren. Ze maken 'replacement parts', waarmee je je gitaar kunt upgraden, een andere smoel kunt geven, of zelfs een volledige gitaar kunt samenstellen. En dat doen ze met heel erg mooi spul.

Het voordeel is dat je zelf je wensen kunt uitspreken mbt de routing, bodyvorm, houtsoorten, kleur, etc. Dit wordt voor je gemaakt en dan ben je een blij mens.

Je moet het wel zelf in elkaar zetten. Het is dus geen gitaarbouwer aan wie je je wensen voorlegt en die jouw droomplank from scratch bouwt.

Orph kiest voor de minder gebruikelijke Les Paul (minder gebruikelijk, vanwege de schroefconstructie), maar de meeste klanten van Warmoth zijn gasten die de perfecte strat of tele zoeken (WIL IK OOK!!!).
Ik heb de Warmoth telecaster van Quink (ook hier van het forum) gezien en die is echt ommje vingers bij af te likken. Kwaliteit en looks van een Custom Shop Tele, mits goed in elkaar gezet. :)

SRV2000
7 augustus 2010, 17:33
De ziekte van GAS is inderdaad een dure ziekte :seriousf:

Maar ik moet zeggen je hebt me weer voor de zoveelste keer verbaast, dit word een plaatje,

succes ermee

Orpheo
7 augustus 2010, 21:24
Hmm... 't is niet niet gunnen.
Ook niet niet mooi vinden, sommige vind ik mooi, andere lelijk.
Het is alleen verbazing.
Studeren, woning Amsterdam, en iedere maand of twee maanden een Warmoth.
Iphone erbij, horloges, gaat al snel denken dat Orpheo van een trust fund leeft.
Dat er maandelijks een Warmoth som binnenkomt naast de zelf zuurverdiende centjes.
En eenmaal op dat punt aangekomen.
Dat gaat me geen snars aan, ben zelf een redelijk tevreden mens zonder trust fund, met drie gitaren.
Hij doet maar, maar ik kan me voorstellen dat een deel van de ergerlijke reacties een financiële drijfveer kent.

Kolder man... ik spaat echt lang voor mn meuk. Ik heb een paar klokkies voor een prikkie op de kop getikt, en een voor mijn verjaardag, en een duurdere waar ik voor heb gespaard.

Ik heb niet maandelijks een nieuwe gitaar.sterker nog, tussen augustus 2009 en juli 2010 heb ik geen gitaar gekocht...dat ik er nu redelijk snel na elkaar 2 heb, heeft te maken met een belastingmeevaller,en een salarismeevaller.

Iphone. Met abo is niet heel duur,en ik woon sámen in Amsterdam...ik heb n extreem lagr huur,waarbij 60% van de huur gedekt word door huurtoeslag.

Ik werk bij pathe,en zit in n hogere schaal omdat ik binnen t bedrijf cursussen heb gevolgd. Ik werk me de blaren,soms letterlijk,voor mijn natje en mn droogje, en wat ik overhoud,gaat naar gear.

En mijn vakantie is n geschenk voor mij en mijn vriendin van mijn oudtante...

@gorgasm; ja ik heb de dell streak binnen,al meer dan n maand! :D geweldig ding.

@vulva klopt helrmaal man, geen speld tussen te krijgen.

@ martijnd. Ik heb tijd zat om te spelen;) vermaak me kostelijk met mn speelgoed.

@fred dat laatste is zeker waar.mijn smaak veranderd ook wel...les paul met trem, of juist n exotische in plaats van n maple top.de gitaren dekken tones,moods,smaken, maar ook een plekje voor 'verzamelen'....

Het feit dat t bolt on les pauls zijn,neemt niks van de tone of sustain weg. Macwilliams kan dat beamen. Of de uiteindelijke tone van mijn gitaren je niet od wel aanstaat,moet je je wel realiseren dat de gitaren gemaakt zijn voor mij en mjjn tone,en mijn wensen.... nogmaals de vraag. Waarom zou ik een gitaar kipen, als ik weet dat ik m niet mooi ga vinden in looks en tone,en m dus niet ga bespelen...legitieme vraag lijkt mij.

Saf
7 augustus 2010, 22:29
Mensen die jaloers zijn op hoeveel gitaren iemand koopt moeten eens zelf goed nagaan waar ze hun geld aan spenderen.

Ik heb een huis vol gitaren met name bassen en eerlijk is eerlijk 90% is ver onder de prijs van een warmoth zeker watbetreft aanschaf. Maar krijg daar ook vaak dat soort commentaar op.

terwijl ik zeefdrukker/beletteraar ben in een klein bedrijf eigenlijk onderbetaald word maar ik hou ontzettend van mijn werk daar en heb een paar leuke collega dat is me meer waard dan alleen salaris.

Maar dit soort commentaren kan ik me doodziek aan ergeren.

Orph heeft een smaak die totaal afwijkt van de mijne en dan ook echt totaal op de voorliefde voor bolt on na en toch heb ik waanzinnig respect voor zijn collectie en op de manier waarop hij met voor andere kleine onbetekende details toch steeds verder bouwt aan zijn collectie voor meer tonale diversiteit, voor meer looks, meer moods en steeds meer richting een ultieme gitaar.

Ik ben gee nreguliere poster in zijn topics maar volg ze altijd met intresse zijn passie in een gitaar samenstellen, het onderzoek wat er aan vooraf gaat, de super onderbouwde keuze voor elke klein detail echt respect. Dat soort passie waardeer ik enorm.

marc_o
7 augustus 2010, 22:34
Kolder man... ik spaat echt lang voor mn meuk. Ik heb een paar klokkies voor een prikkie op de kop getikt, en een voor mijn verjaardag, en een duurdere waar ik voor heb gespaard.

Ik heb niet maandelijks een nieuwe gitaar.sterker nog, tussen augustus 2009 en juli 2010 heb ik geen gitaar gekocht...dat ik er nu redelijk snel na elkaar 2 heb, heeft te maken met een belastingmeevaller,en een salarismeevaller.

Iphone. Met abo is niet heel duur,en ik woon sámen in Amsterdam...ik heb n extreem lagr huur,waarbij 60% van de huur gedekt word door huurtoeslag.

Ik werk bij pathe,en zit in n hogere schaal omdat ik binnen t bedrijf cursussen heb gevolgd. Ik werk me de blaren,soms letterlijk,voor mijn natje en mn droogje, en wat ik overhoud,gaat naar gear.

En mijn vakantie is n geschenk voor mij en mijn vriendin van mijn oudtante...

@gorgasm; ja ik heb de dell streak binnen,al meer dan n maand! :D geweldig ding.

@vulva klopt helrmaal man, geen speld tussen te krijgen.

@ martijnd. Ik heb tijd zat om te spelen;) vermaak me kostelijk met mn speelgoed.

@fred dat laatste is zeker waar.mijn smaak veranderd ook wel...les paul met trem, of juist n exotische in plaats van n maple top.de gitaren dekken tones,moods,smaken, maar ook een plekje voor 'verzamelen'....

Het feit dat t bolt on les pauls zijn,neemt niks van de tone of sustain weg. Macwilliams kan dat beamen. Of de uiteindelijke tone van mijn gitaren je niet od wel aanstaat,moet je je wel realiseren dat de gitaren gemaakt zijn voor mij en mjjn tone,en mijn wensen.... nogmaals de vraag. Waarom zou ik een gitaar kipen, als ik weet dat ik m niet mooi ga vinden in looks en tone,en m dus niet ga bespelen...legitieme vraag lijkt mij.

Ik snap niet dat je het maar blijft uitleggen.
Koop wat en hoeveel je maar je wil, deel het mede (of niet) en maak er wat moois van...en heb dikke drek aan al dat gemekker!

mesaman
7 augustus 2010, 23:04
mischien een rare vraag en enigzinds oftopic.
jij hebt een duidelijke smaak omtrent gitaren.weet precies wat je wilt en zorgt er ook voor dat je deze krijgt/koopt.
nu de vraag die me echt bezig houdt.

WAT VOOR HORLOGES HEB JE?


ik ben ook horloge idioot.....en die lui zijn veel gekker dan gitaar idioten!
(die kopen een duikhorloge die niet nat mag worden voor 6000€!!....nu jij met je gitaar.....vertel maar,wie is er gek?) ik begin niet over audiofielen.....gvd!

Tupelo
7 augustus 2010, 23:58
Ik klaag ook niet hoor.
Vind het alleen knap dat je het jezelf kan veroorloven.
En zoals gezegd.
Sommige vind ik bijzonder geslaagd, andere minder.
Deze heeft wel weer een mooie top.
Derde element ben ik zelf ook minder van, maar soit.
Gaat ik allemaal niet over. :)

Edit:

Mijn favoriet blijft die wijnrode Gibson LP Custom waarmee je begonnen bent.
Niettemin, ik ben best benieuwd.
Ben maar een matige gitarist, maar zou ze graag eens willen horen.
Je bent vrij expliciet in de beschrijvingen van je gitaren, maar ik zal het zelf moeten horen om eraan te kunnen refereren.
Lijkt me best leuk om eens te doen.

Orpheo
8 augustus 2010, 05:47
mischien een rare vraag en enigzinds oftopic.
jij hebt een duidelijke smaak omtrent gitaren.weet precies wat je wilt en zorgt er ook voor dat je deze krijgt/koopt.
nu de vraag die me echt bezig houdt.

WAT VOOR HORLOGES HEB JE?


ik ben ook horloge idioot.....en die lui zijn veel gekker dan gitaar idioten!
(die kopen een duikhorloge die niet nat mag worden voor 6000€!!....nu jij met je gitaar.....vertel maar,wie is er gek?) ik begin niet over audiofielen.....gvd!

Poeh,flinke lijst!
Een citizen promaster ecodrive chronograaf is nu mijn vaste klokkie, titanium band en kast,saffier gkas.

Seiko sbhv007 kinetic chrono.titanium band en kast, en nog n oudere aeiko chrono, ook titanium band en kast en saffier kristal.

Poljot,2 maal. Een russischemarkt,een voor de export.

2 ouwe vostok 3aka3 kommandirskies
Een ouwe vostok sportivnie in perfecte staat
Een vostok amphibia


En nog n heel oude vostok dresswatch,en nog n commemorative kommandirskie, ook 3aka3.

joke
8 augustus 2010, 12:23
en jullie duiken niet?
ik ben 4* nob duiker en duik al zo een 10 jaar .
ben daarmee begonnen toen mijn hobby (muziek) mijnberoep werd en ik nu enmaal toch iets van een hobby moest hebben dat werd dus duiken !
ik kan het van harte aanbevelen maar waarschuwing:
t'ís kostbaar en behoorlijk verslavend! en laat je niets wijsmaken ook in nederland is er voldoende zicht onder water en diepte ook , vinkeveen ben ik tot 45 mtr geweest!
maar on topic wat heb je toch een mooie gitaren orpheo, heb je geen strats?
groeten , eric ekkerman

Gearjunkie
8 augustus 2010, 12:23
Hmm... 't is niet niet gunnen.
Ook niet niet mooi vinden, sommige vind ik mooi, andere lelijk.
Het is alleen verbazing.
Studeren, woning Amsterdam, en iedere maand of twee maanden een Warmoth.
Iphone erbij, horloges, gaat al snel denken dat Orpheo van een trust fund leeft.
Dat er maandelijks een Warmoth som binnenkomt naast de zelf zuurverdiende centjes.
En eenmaal op dat punt aangekomen.
Dat gaat me geen snars aan, ben zelf een redelijk tevreden mens zonder trust fund, met drie gitaren.
Hij doet maar, maar ik kan me voorstellen dat een deel van de ergerlijke reacties een financiële drijfveer kent.

Al koopt 'ie er 3 per dag....

kalmah
8 augustus 2010, 18:58
Wederom weer een prachtige top! en wederom ben ik van mening dat 't een onzinnige uitgave is :D
Ik snap heel erg goed je gevoel van: willen hebben, verzamelen, liefde voor houtsoorten, enz. Maar wat ik niet snap dat je elke keer een LP neemt, omdat ze allemaal een fractie anders klinken (laten we eerlijk wezen).

Het verschil tussen jouw LP's is niet zo groot als het verschil tussen een LP en een Strat. En als je zegt dat je de ene LP beter kunt gebruiken voor blues, de ander voor metal, weer een ander voor Rock enz., vind ik dat meer een toegeving aan het feit dat je met 1 gitaar maar heel weinig kunt. Je zult kritischer zijn dan menigeen hier, misschien dat het daarom is, maar er zijn ook legio gitaristen die uit 1 gitaar heel verschillende muziekstijlen (kunnen) spelen en dat 't ook nog goed klinkt! Daar heb ik meer respect voor dan voor iemand die 13 (oid) geweldige gitaren heeft en voor elk nummer een andere gitaar uit de standaard pakt.

Geweldige hobby, geweldige gitaren, maar veel teveel..

Mr. Dynamite
8 augustus 2010, 19:20
Ik snap het hele 'probleem' niet :dontgeti:

Ok het is misschien niet het meest verstandigst of veelzijdigst om zon berg les pauls te kopen. Maar, wat maakt jullie dat uit? Het is zijn geld en voor mijn part gooit hij het in een emmer met stront. Het geeft iig wel leuke plaatjes en, het zijn wel beauty's (vooral deze) :cooler:

Ook ik zou graag wat meer veelzijdigheid in mijn collectie willen maargoed, als hij hier tevreden mee kan zijn vind ik het best. :)

Thiez
8 augustus 2010, 19:46
Ik snap het probleem ook niet zo. Een van de grotere rockhelden krijgt toch ook geen gezeik?

http://www.mcquain.com/lespaul/Miscellaneous/Slash_GuitarCollection/Slash_GuitarCollection.jpg

Rinze
8 augustus 2010, 19:49
Ik vind het slimmer om je geld aan gitaren uit te geven dan het in de kroeg op te zuipen, om maar wat te noemen (man wat had ik een gitaren kunnen kopen als ik wat matiger was geweest). Orph doet er niemand kwaad mee en hij heeft er duidelijk lol in.

Orpheo
8 augustus 2010, 19:49
Wederom weer een prachtige top! en wederom ben ik van mening dat 't een onzinnige uitgave is :D
Ik snap heel erg goed je gevoel van: willen hebben, verzamelen, liefde voor houtsoorten, enz. Maar wat ik niet snap dat je elke keer een LP neemt, omdat ze allemaal een fractie anders klinken (laten we eerlijk wezen).

Het verschil tussen jouw LP's is niet zo groot als het verschil tussen een LP en een Strat. En als je zegt dat je de ene LP beter kunt gebruiken voor blues, de ander voor metal, weer een ander voor Rock enz., vind ik dat meer een toegeving aan het feit dat je met 1 gitaar maar heel weinig kunt. Je zult kritischer zijn dan menigeen hier, misschien dat het daarom is, maar er zijn ook legio gitaristen die uit 1 gitaar heel verschillende muziekstijlen (kunnen) spelen en dat 't ook nog goed klinkt! Daar heb ik meer respect voor dan voor iemand die 13 (oid) geweldige gitaren heeft en voor elk nummer een andere gitaar uit de standaard pakt.

Geweldige hobby, geweldige gitaren, maar veel teveel..

Je snapt er geen snars van denk ik :)

Ik vind t hout mooi
ik vind les pauls mooi.
Ik vind andere gitaren niet tof spelen of klinken
Ik vind andere gitaren minder mooi
Ik verzamel.
Ik vind andere tones niet lekker.

Ja, ik kan best metal en jazz en blues op 1 gitaar, maar poison spelen, of kiss, vergt een totaal andere aanpak, en tone. Dat trek je niet op een stratje...

Vind je dat je vrouw teveel makeup heeft? Dat een postzegelverzamelaar kansloos is, omdat ie emault, en nooit een brief op de bus doet? Ik verzámel, wat volg je daar niet aan? Het gaat nuet meer om tonediversiteit, maar om kwalitatief geweldig hout, in tone en looks, met daarbij een toffe tone.

Madcow
8 augustus 2010, 20:23
Waarom moet iedereen altijd zeiken op de keuzes van Orpheo? Hij is tenminste geen lutser die zich door de verhalen van fora laat beïnvloeden! Iedereen roept hier bv dat ibanez tremelo's niets zijn maar hoeveel hebben daadwerkelijk een ibanez gehad?

Elke Warmoth van Orf vind ik een geil en het zijn gewoon toffe dingen.

lcvanderhelm
8 augustus 2010, 20:41
Weet je wat het is?Hij hapt zo lekker!

Thiez
8 augustus 2010, 20:55
Weet je wat het is?Hij hapt zo lekker!

Dat moet ik je wel meegeven ja. Maar dat vind ik ook niet gek als je ziet met wat voor argumenten en gezeur sommige aan komen zetten soms in zijn topics.

lcvanderhelm
8 augustus 2010, 22:49
Het "probleem"met Orpheo is dat hij zo extreem is.Dat lokt dan weer extreme reakties op.
Het levert wel leuk leesvoer op.
Een van de eerste gitaren die hij hier poste,was een peperdure Gibson les paul custom,waar hij doodgewoon karabijnhaken als straps op had gemonteerd.Dat zie ik toch niet snel een ander doen.Die fase is hij natuurlijk al lang gepasseerd,maar het is in ieder geval nooit saai met Orpheo op gitaarnet.

rick-bj
8 augustus 2010, 22:49
Een warmoth flying V, met een mooie flame gaat hier bij mij ook nog zeker komen.

lindstrom
9 augustus 2010, 07:22
Wederom weer een prachtige top! en wederom ben ik van mening dat 't een onzinnige uitgave is :D
Ik snap heel erg goed je gevoel van: willen hebben, verzamelen, liefde voor houtsoorten, enz. Maar wat ik niet snap dat je elke keer een LP neemt, omdat ze allemaal een fractie anders klinken (laten we eerlijk wezen).

Het verschil tussen jouw LP's is niet zo groot als het verschil tussen een LP en een Strat. En als je zegt dat je de ene LP beter kunt gebruiken voor blues, de ander voor metal, weer een ander voor Rock enz., vind ik dat meer een toegeving aan het feit dat je met 1 gitaar maar heel weinig kunt. Je zult kritischer zijn dan menigeen hier, misschien dat het daarom is, maar er zijn ook legio gitaristen die uit 1 gitaar heel verschillende muziekstijlen (kunnen) spelen en dat 't ook nog goed klinkt! Daar heb ik meer respect voor dan voor iemand die 13 (oid) geweldige gitaren heeft en voor elk nummer een andere gitaar uit de standaard pakt.

Geweldige hobby, geweldige gitaren, maar veel teveel..

wat een enorme onzin!!! als ik 10 gitaren erbij zou kopen zouden het allemaal les pauls worden.. en waarom? omdat het mijn nr1 gitaarmodel is, geen ander model kan mij bekoren en ja, ik heb het echt geprobeerd, strats, ibanezzen, sg's etc. niks is zo fijn als een les paul.
Dus als Orpheo er nog 10 bij koopt is het nog steeds niks teveel, is zijn keuze, zijn geld. Niemand die daar iets van mag zeggen.

Liquid_Metal
9 augustus 2010, 09:33
wat een enorme onzin!!! als ik 10 gitaren erbij zou kopen zouden het allemaal les pauls worden.. en waarom? omdat het mijn nr1 gitaarmodel is, geen ander model kan mij bekoren en ja, ik heb het echt geprobeerd, strats, ibanezzen, sg's etc. niks is zo fijn als een les paul.
Dus als Orpheo er nog 10 bij koopt is het nog steeds niks teveel, is zijn keuze, zijn geld. Niemand die daar iets van mag zeggen.

Het feit dat je alleen LP's koopt vind ik heel begrijpelijk. Ik zou zelf willen dat ik mijn ultieme gitaar al had gevonden. Helaas is dat niet zo (we komen wel dicht in de buurt, misschien iets als de Mayones GTM).
Maar met mijn gebrek aan verzamelaarsdrang is het heel moeilijk om bevatten waar je in godsnaam zoveel gitaren voor nodig hebt. Ik heb een aantal gitaren, maar die staan allemaal in een andere stemming. Ze zijn dus allemaal op een andere manier functioneel.
Ik denk dat veel mensen dat hebben en het op een bepaalde manier zonde van het geld vinden. Wat waarschijnlijk betekent: zélf zouden ze het geld ergens anders aan uitgeven. En Lindstrom en Orpheo, vergeet niet: een groot deel van de reacties hier komt uit jalouzie. Want als ik mijn ultieme gitaar gevonden zou hebben zou ik er echt geen problemen mee hebben om er daar heel veel van te hebben. Carry on!

Harry
9 augustus 2010, 09:52
ik heb mijn ultieme gitaar al gevonden, een DeArmond Starfire Special II. Heb verder nog een Squire Strat uit 1986 (een goeie!), een Les Paul Custom uit 1978 (ook een prima exemplaar), een Parker P38, en nog een DeArmond, maar op eerstgenoemde doe ik alle optredens, maar ook repetities. De rest staat in de koffer of in de hoes, en op de strat pingel ik thuis wel eens.
GAS is me vreemd, heb ik ooit wel gehad, en hoewel ik best een leuke verzameling zou willen hebben weet ik dat ik toch altijd weer terug kom bij de Starfire. Heb er wel iets aan gerommeld, maar heb deze gitaar gekocht vanwege het gevoel dat ik erbij kreeg. Hoef er dus geen andere elementen op, want die zijn al goed. Wel een andere topkam en locking tuners, en Carel Piezo heeft iets met de potmeters gedaan.
Hoop dat ieders (en voor dit topic Orpheo) zoektocht tot een goed einde komt, of desgewenst juist niet.

Saf
9 augustus 2010, 10:18
ik had het bij mij nallereerste basgitaar al goed .De fender musicmaster. Shortscale, en een single coil pup. Dat heeft me nooit weerhouden om op dit moment toch een 55/60 andere bassen te bezitten. En nog vele die er niet meer zijn.

Dat laatste heet verzamelen.

Harry
9 augustus 2010, 10:33
lekker hoor! Ik zou graag gitaren verzamelen, maar geef liever geld uit aan andere dingen (wonen, eten en drinken, vakantie, sigaren), bovendien heb ik er geen plek voor...

fred dons
9 augustus 2010, 12:23
tis maar waar je prioriteiten liggen, als je het kunt voorloven waarom niet?

daarnaast hoeft het helemaal niet veel geld te kosten. ik heb jarenlang iedere lunchepauze een rondje De plug - de String - Sacksioni gedaan en daar heel veel leuke superstrats voor weinig gekocht (als in gemiddeld 250 gulden voor bijvoorbeeld een kramer met original floyd en dimarzio pickups)

en als ik moest kiezen tussen stinkstokkies en gitaren ;) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen gitaren spaart, tis maar wat je leuk vind

Harry
9 augustus 2010, 12:33
ik kom niet zo vaak bij bovengenoemde winkels, anders was ik waarschijnlijk ook zwaar de klos geweest. Maar weet het toch weer te ontwijken.

Over die stinkstokkies; ze nemen weinig plek in en af en toe verdwijnt er eentje. Ideaal toch? ;)


En verder; inderdaad, iedereen moet zelf weten wat ie met zijn geld doet. En hoe zijn gitaren eruit moeten zien...

rijsberman
9 augustus 2010, 13:05
Dus als Orpheo er nog 10 bij koopt is het nog steeds niks teveel, is zijn keuze, zijn geld. Niemand die daar iets van mag zeggen.
Nee man, iedereen die daar wat van mag zeggen. Hij slingert het 't forum op. Alwaar men ergens wat van zegt.

Als je reacties vraagt, moet je ook accepteren wat er terug komt. Als je dat niet wil, moet je 't niet plaatsen.

fred dons
9 augustus 2010, 13:11
[QUOTE=Harry;2441795]ik kom niet zo vaak bij bovengenoemde winkels, anders was ik waarschijnlijk ook zwaar de klos geweest. Maar weet het toch weer te ontwijken.
QUOTE]

dat is ookeen van de redenen dat ik dat rondje niet meer maak :D

maar daarnaast ben ik wel zo'n beetje compleet met mijn verzameling en zijn er eigenlijk geen gitaren meer die ik zou willen hebben (dezelfde gitaar in een andere kleur doet mij vrij weinig; een nieuwe gitaar moet echt afwijken van wat ik al heb en wat ik leuk vind en dan zal ik best wat "dubbele" gitaren hebben maar ik ziet niet meer te wachten op nog meer dubbele)

btw Ik heb wel het geluk gehad dat ik niet rook en niet drink en dan kun je van het geld dat je daarmee uitspaar best wel wat leuke dingen kopen maar toen mijn dochter geboren werd heb ik qua gitaren uitgaven ook wel even een stapje terug moeten doen

Rinze
9 augustus 2010, 14:05
Ik heb een keer uitgerekend dat ik aan drank en drugs meer dan de halve hypotheek van ons toenmalige huis had opgemaakt (en dat was nog een conservatieve schatting). Kun je nagaan hoeveel gitaren en versterkers ik had kunnen kopen :chicken:

Hendriks
9 augustus 2010, 14:18
Ik heb een keer uitgerekend dat ik aan drank en drugs meer dan de halve hypotheek van ons toenmalige huis had opgemaakt (en dat was nog een conservatieve schatting). Kun je nagaan hoeveel gitaren en versterkers ik had kunnen kopen :chicken:

Rinze , ik wil dat niet uitrekenen , maar heb er wel lol van gehad (en veel katers).

kalmah
9 augustus 2010, 16:42
Ik vind Slash net zo onzinnig als Orpheo.. op gitaar-hebberij gebied dan he..

Ik snap het heus wel. Ik ben ook een LP fan, en heb alle andere modellen ook al zovaak geprobeerd. Toch blijf ik elke keer weer terugkomen naar m'n LP.

En als je houtliefhebber bent, verzamelaar enz., prima! Maar ik vind t belachelijk dat je zegt dat je voor elke muziekstijl een andere LP pakt.

Mooie verzameling, niks mis mee, maar in praktisch oogpunt is het gewoon belachelijk dat je zoveel gitaren hebt, omdat ze nauwelijks een andere sound hebben. (Ja, je vindt zelf van wel, weet ik, maar voor 99 op de 100 mensen is de sound nagenoeg gelijk).

Net zoals ik 't belachelijk zou vinden als iemand 20 strats had, of zoals Slash doe ook zo'n verzameling LP's heeft. (heeft 'ie die echt allemaal zelf?).

Hoop dat je mijn punt ook 's begrijpt :)

Fisherman
9 augustus 2010, 17:14
Heer Orpheo,

Wij kennen elkaar niet, maar zit dit topic, bericht na bericht door te lezen en ik kan je passie alleen maar waarderen. Voor mijn part laat je er 100 bouwen.
Waar het om gaat, is dat het je heppie de peppie maakt en dat je er hard voor werkt. De een koopt om de 2 jaar een nieuwe auto, de ander snuift een rooitje per maand weg.....
Mijn enige vraag is....heb je weleens een foto van al je LP's gemaakt en/of geplaatst?

Liquid_Metal
9 augustus 2010, 17:31
Heer Orpheo,

Wij kennen elkaar niet, maar zit dit topic, bericht na bericht door te lezen en ik kan je passie alleen maar waarderen. Voor mijn part laat je er 100 bouwen.
Waar het om gaat, is dat het je heppie de peppie maakt en dat je er hard voor werkt. De een koopt om de 2 jaar een nieuwe auto, de ander snuift een rooitje per maand weg.....
Mijn enige vraag is....heb je weleens een foto van al je LP's gemaakt en/of geplaatst?

Zo'n foto is er wel. In ieder geval in het "post je collectie" topic. En dat ziet er verdomd netjes uit!

TimoSomers
9 augustus 2010, 17:32
Ik kan Orpheo heel goed begrijpen, ik denk dat zowat iedereen het zou doen als hij/zij echt de middelen had.

De vergelijking met Slash vind ik niet opgaan, omdat hij nogsteeds nagenoeg iedere dag speelt (en ook nog eens rijk is).
Ik kan me goed voorstellen als je het vermogen hebt en je speelt veel dat je voor bijv. ieder nummer een andere gitaar wil met de beste sound voor dat nummer (ik noem maar iets).

Er zijn echter ook mensen, die verliefd worden op 1 of 2 gitaren en daar ALLES mee doen, omdat dat hun 'ware' is.
Ik denk dat Orpheo tussen al die LP's ook wel 1 'ware' heeft zitten, en zo niet dan komt die nog wel ooit.

Riky
9 augustus 2010, 18:46
Mensen die jaloers zijn op hoeveel gitaren iemand koopt moeten eens zelf goed nagaan waar ze hun geld aan spenderen.

Ik heb een huis vol gitaren met name bassen en eerlijk is eerlijk 90% is ver onder de prijs van een warmoth zeker watbetreft aanschaf. Maar krijg daar ook vaak dat soort commentaar op.

terwijl ik zeefdrukker/beletteraar ben in een klein bedrijf eigenlijk onderbetaald word maar ik hou ontzettend van mijn werk daar en heb een paar leuke collega dat is me meer waard dan alleen salaris.

Maar dit soort commentaren kan ik me doodziek aan ergeren.

Orph heeft een smaak die totaal afwijkt van de mijne en dan ook echt totaal op de voorliefde voor bolt on na en toch heb ik waanzinnig respect voor zijn collectie en op de manier waarop hij met voor andere kleine onbetekende details toch steeds verder bouwt aan zijn collectie voor meer tonale diversiteit, voor meer looks, meer moods en steeds meer richting een ultieme gitaar.

Ik ben gee nreguliere poster in zijn topics maar volg ze altijd met intresse zijn passie in een gitaar samenstellen, het onderzoek wat er aan vooraf gaat, de super onderbouwde keuze voor elke klein detail echt respect. Dat soort passie waardeer ik enorm.



Ik vind het slimmer om je geld aan gitaren uit te geven dan het in de kroeg op te zuipen, om maar wat te noemen (man wat had ik een gitaren kunnen kopen als ik wat matiger was geweest). Orph doet er niemand kwaad mee en hij heeft er duidelijk lol in.



Ik kan Orpheo heel goed begrijpen, ik denk dat zowat iedereen het zou doen als hij/zij echt de middelen had.

De vergelijking met Slash vind ik niet opgaan, omdat hij nogsteeds nagenoeg iedere dag speelt (en ook nog eens rijk is).
Ik kan me goed voorstellen als je het vermogen hebt en je speelt veel dat je voor bijv. ieder nummer een andere gitaar wil met de beste sound voor dat nummer (ik noem maar iets).

Er zijn echter ook mensen, die verliefd worden op 1 of 2 gitaren en daar ALLES mee doen, omdat dat hun 'ware' is.
Ik denk dat Orpheo tussen al die LP's ook wel 1 'ware' heeft zitten, en zo niet dan komt die nog wel ooit.

Thanks gasten! Hoef ik het zelf niet meer te typen!

@Orpheo: Prachtige body! Niet mijn stijl, maar ik kan gewoon niet ontkennen dat dit erg mooi is! Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Tupelo
9 augustus 2010, 18:48
Ik heb een keer uitgerekend dat ik aan drank en drugs meer dan de halve hypotheek van ons toenmalige huis had opgemaakt (en dat was nog een conservatieve schatting). Kun je nagaan hoeveel gitaren en versterkers ik had kunnen kopen :chicken:
Dat is in Groningen man, dat stelt geen ruk voor. :D

Rinze
9 augustus 2010, 18:56
Dat is in Groningen man, dat stelt geen ruk voor. :D
De drugs zijn hier ook goedkoper hoor.

Tupelo
9 augustus 2010, 18:58
Me bad !! :chicken:

Rooker
9 augustus 2010, 19:01
Zo'n foto is er wel. In ieder geval in het "post je collectie" topic. En dat ziet er verdomd netjes uit!

Ja.... Maar het wordt weer is tijd voor een collectie update!

Ik vind de collectie in ieder geval wel de moeite. Dan begrijpen sommige in dit topic misschien ook beter waarom je er zo veel van wilt:seriousf:

Ik denk dat ik me op korte termijn nog een keer een nieuwe gitaar aanschaf...













En alle gitaren daarna koop ik voor me kleine jongen:cheerup:

Gearjunkie
10 augustus 2010, 12:18
Persoonlijk zou ik vanuit muzikaal oogpunt slechts behoefte hebben aan een akoestische en een electrische gitaar.
Vanuit de hoek van bouwen en modificeren komt er elk jaar wel een gitaar bij, is hobby. Zelf vind ik de afstelling en constructie van een gitaar vaak belangrijker dan de manier waarop ik dat ene nootje speel.

Ik vind het leuk dat iemand als Orpheo helemaal in de details van LP's thuis is, waar hij dan ook nog eens duidelijk zijn eigen twist aan heeft gegeven, chapeau!!

ieme
10 augustus 2010, 14:11
wat kost zo'n gitaar nou"?

Fisherman
10 augustus 2010, 14:22
wat kost zo'n gitaar nou"?

Ik heb eens gekeken op de site, een middleprized body alleen al kost rond de 500 dollar. Komt er nog lak, elementen, brug etc.etc. bij.
Dus.....compleet incl. shipping denk ik rond de 2000-2500 euro.
Maar ik kan er ook compleet naast zitten, dat weet Orpheo beter.

Orbis
10 augustus 2010, 16:03
Ik meen me te herinneren dat Orpheo (tijden geleden) eens een prijs heeft genoemd van rond de €1500 (hoewel ik niet weet of dat inclusief elementen).

Rooker
10 augustus 2010, 16:14
Ik meen me te herinneren dat Orpheo (tijden geleden) eens een prijs heeft genoemd van rond de €1500 (hoewel ik niet weet of dat inclusief elementen).

Orpheo weet het denk ik het best, maar 1500 red je denk ik alleen met een warmoth strat of tele.

De les Paul body's beginnen vanaf dacht ik 350 dollar. (die van orph +/- 900 dollar)

De hals is net zo duur zo niet duurder als de body. En als je hem custom in laat leggen zoals die van orph zal die ook wel 600 dollar kosten.

Zelf in elkaar zetten is ook niet makkelijk want zo op foto's te zien moet je nog boren.

Beetje humbucker kost 100 euro per stuk....

Poehee..... dure hobby... Maar wel gaaf:blast:

Orgasmocaster
10 augustus 2010, 16:17
Carved Top Bodies en Angled headstocks zijn duurder dan flat tops en gewone nekken.

Verder betaal je een upcharge voor solid topjes (vs double laminates) en voor een one piece flame ben je nog meer kwijt..

mijn goedkoopste Warmoth was compleet voor ietsje onder de 600 (een strat) and mijn duurste was net over de $2000

Fisherman
10 augustus 2010, 17:01
Carved Top Bodies en Angled headstocks zijn duurder dan flat tops en gewone nekken.

Verder betaal je een upcharge voor solid topjes (vs double laminates) en voor een one piece flame ben je nog meer kwijt..

mijn goedkoopste Warmoth was compleet voor ietsje onder de 600 (een strat) and mijn duurste was net over de $2000


De door jouw genoemde prijzen, zijn die incl. verzendkosten, BTW en invoerrechten? Doet Warmoth er trouwens een koffer bij voor de verzending?

Orgasmocaster
10 augustus 2010, 18:20
De door jouw genoemde prijzen, zijn die incl. verzendkosten, BTW en invoerrechten? Doet Warmoth er trouwens een koffer bij voor de verzending?

Nee, die prijzen zijn in $ en zonder verzend kosten..
er zit geen koffer bij en ik hoef geen BTW en invoerrechten te betalen :)

fred dons
10 augustus 2010, 20:41
patser met geen btw, voor straf zou je een tijdje terug in Nederland moeten gaan wonen :seriousf:

mijn duurste warmoth was rond de eur 1000/1200 inclusief carved solid top, maar ik koop eigenlijk alleen uit de showcase en daar kun je nog wel eens iets leuks tegen het lijf lopen

Chris Winsemius
10 augustus 2010, 20:46
Nee, die prijzen zijn in $ en zonder verzend kosten..
er zit geen koffer bij en ik hoef geen BTW en invoerrechten te betalen :)

Dan zit Warmoth dus niet in Texas ;)

marc_o
10 augustus 2010, 20:48
Scherp........................scherp!! :)

Fisherman
10 augustus 2010, 20:50
Ok, beetje afhankelijk dus welke body, hals, inlay, elementen, brug etc. je uitkiest bij Warmoth....
Maar als je uitgaat van een € 1500,- per gitaar.....en dit is nummer 13.....
zit je bijna aan de € 20.000,00 :soinnocent:
Dat is toch een heel knappe investering!

Orgasmocaster
10 augustus 2010, 21:18
Dan zit Warmoth dus niet in Texas ;)

correct :)
daarom probeer ik Allparts the vermijden ;)


patser met geen btw, voor straf zou je een tijdje terug in Nederland moeten gaan wonen

Sorry :) ik zou graag willen.... dan kan ik weer kroketten, frikandellen en nederlandse chinees eten!! :)
Helaas moet ik dan veel te veel voor gitaren en gitaar onderdelen betalen, dus zie ik er toch maar van af ;)



Ok, beetje afhankelijk dus welke body, hals, inlay, elementen, brug etc. je uitkiest bij Warmoth....
Maar als je uitgaat van een € 1500,- per gitaar.....en dit is nummer 13.....
zit je bijna aan de € 20.000,00
Dat is toch een heel knappe investering!;)

Ja, en een mooie burst en binding kost ook nog extra...
een knappe investering is het niet.. Warmoths (of USACG, Musikraft, enz) moet je alleen voor jezelf maken, want de resale value is shit...

Fisherman
10 augustus 2010, 21:42
Kleine nuancering in mijn opmerking over de investering....
Hobbymatig bedoel ik....ik heb geen idee over de restwaarde van Warmoth's.

Ik kan me uiteraard voorstellen dat -omdat ze naar persoonlijke wensen gebouwd worden- ze minder waardevast zijn als bijvoorbeeld de gevestigde merken als Gibson en Fender.

Maar ik hoop ze alle 13 eens op de foto te zien! :lp:

Mitch
10 augustus 2010, 22:06
Kleine nuancering in mijn opmerking over de investering....
Hobbymatig bedoel ik....ik heb geen idee over de restwaarde van Warmoth's.

Doorverkoop waarde: ongeveer de helft, als je geluk hebt. Er zijn niet zoveel liefhebbers dus is, zoals met elke custommade gitaar, de tweedehands waarde niet in verhouding tot de aanvankelijke investering (of de kwaliteit, zo je wilt).

Rooker
11 augustus 2010, 16:13
correct :)
daarom probeer ik Allparts the vermijden ;)



Sorry :) ik zou graag willen.... dan kan ik weer kroketten, frikandellen en nederlandse chinees eten!! :)
Helaas moet ik dan veel te veel voor gitaren en gitaar onderdelen betalen, dus zie ik er toch maar van af ;)




Ja, en een mooie burst en binding kost ook nog extra...
een knappe investering is het niet.. Warmoths (of USACG, Musikraft, enz) moet je alleen voor jezelf maken, want de resale value is shit...

Oh...... Dan wil ik er voor die kut prijs wel een met een hele mooie top van je over kopen:crazyhappy:

Wel met twee humbuckers dan hè:makeup:

fred dons
11 augustus 2010, 17:21
ze staan regelmatig op Ebay dus wat let je ;)

ieme
11 augustus 2010, 17:25
Ik heb in 2007/2008 in Almere op een warmoth van Orpheo gespeeld, een paarse volgens mij. Echter vond ik het persoonlijk 3 keer niks, een hele hoge action kan ik me herinneren en niet veel sustain.... ik was van dat model niet echt onder de indruk, ze zien er wel geweldig uit, vind die van orpheo vaak PRS meets Gibson. modern meets classic zullen we maar zeggen..


Niet mijn ding, maar das zeer persoonlijk...

Rooker
11 augustus 2010, 18:34
ze staan regelmatig op Ebay dus wat let je ;)

Ja Ebay, dat durf ik niet met zo veel geld. Er wordt massaal besodemieterd en je moet tegenwoordig wel een behoorlijke kenner zijn wil je dat op internet kunnen ontdekken.

Bijvoorbeeld onderstaande link.


http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul-Custom-1993-case-dark-wine-red-/230510320173?pt=Guitar

Ik zie dat hij nep is maar verkoper durft er rustig $1600,- voor te vragen..

macwilliams
11 augustus 2010, 18:39
Ik heb in 2007/2008 in Almere op een warmoth van Orpheo gespeeld, een paarse volgens mij. Echter vond ik het persoonlijk 3 keer niks, een hele hoge action kan ik me herinneren en niet veel sustain.... ik was van dat model niet echt onder de indruk, ze zien er wel geweldig uit, vind die van orpheo vaak PRS meets Gibson. modern meets classic zullen we maar zeggen..


Niet mijn ding, maar das zeer persoonlijk...

Daar heb ik ook op gespeeld en dat was idd 3x niks.
Daar was hij na verloop van tijd zelf ook achter gekomen. Dat is inmiddels verleden tijd en de aktie van zijn gitaren zijn nu normaal.

Sinner1980
11 augustus 2010, 19:25
Toch wel lachen wat Orpheo allemaal teweeg brengt met een eenvoudig HNGD topicje:seriousf:

Wat een geouwehoer allemaal zeg (in positieve zin!).

Door al dat geouwehoer ben ik nu wel een telecaster aan het samenstellen bij Warmoth.

Wordt tijd voor een endorsement bij Warmoth Orph!

fred dons
11 augustus 2010, 21:51
Ja Ebay, dat durf ik niet met zo veel geld. Er wordt massaal besodemieterd en je moet tegenwoordig wel een behoorlijke kenner zijn wil je dat op internet kunnen ontdekken.

Bijvoorbeeld onderstaande link.


http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul-Custom-1993-case-dark-wine-red-/230510320173?pt=Guitar

Ik zie dat hij nep is maar verkoper durft er rustig $1600,- voor te vragen..

sorry maar hoe kom je er bij dat deze nep zou zijn ? de foto's vertekenen een beetje maar alle onderdelen kloppen hoor (ebben toets, echt parelmoer inlay, nibs op het fretboard etc)
daarnaast moet ik de eerste vervalste warmoth tegenkomen (warmoth bodies en neck hebben een brandmerk en dat kopieer je niet zo snel)

http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul-Custom-1993-case-dark-wine-red-/230510320173?pt=Guitar"]http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul-Custom-1993-case-dark-wine-red-/230510320173?pt=Guitar

Rooker
12 augustus 2010, 00:07
sorry maar hoe kom je er bij dat deze nep zou zijn ? de foto's vertekenen een beetje maar alle onderdelen kloppen hoor (ebben toets, echt parelmoer inlay, nibs op het fretboard etc)
daarnaast moet ik de eerste vervalste warmoth tegenkomen (warmoth bodies en neck hebben een brandmerk en dat kopieer je niet zo snel)

http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul-Custom-1993-case-dark-wine-red-/230510320173?pt=Guitar"]http://cgi.ebay.com/Gibson-Les-Paul-Custom-1993-case-dark-wine-red-/230510320173?pt=Guitar

Ja sorrie.... Ik doel met die link ook niet op warmoth maar op de angst een neppe aan te schaffen in het algemeen. De link die ik hier gepost had betreft als het goed is een Gibson Les Paul Custom toch?? Op de foto zie je een rechthoekige inlay, dat hebben toch alleen epiphones? Ook klopt de dikke binding om de body dacht ik voor geen kant. Volgens mij zag ik zelfs duidelijk Gibsun oop de headstock.
Maar mijn punt, al kun je goedkoper iets scoren dan heb ik angst voor de goede vervalsingen. Maar ik ga nu denk ik wel heel erg OT...:soinnocent:

nickofzo
12 augustus 2010, 00:25
laatste toevoeging aan die discussie over een neppe custom

ik denk dat het vooral vertekening is.. gibsons hebben ook rechthoeken als inlays en kwa binding..

http://www.12fret.com/new/Gibson_Les_Paul_Custom_VOS_57_Black_Beauty.jpg
is bij deze ook wel erg dik ..hoort zo

ontopic maarweer:D

Rooker
12 augustus 2010, 00:35
Ok,, ik heb er dus de ballen verstand van:makeup:

Hoop niet dat de verkoper op dit forum zit, want dan heb ik nu ruzie:soinnocent:

fred dons
12 augustus 2010, 08:19
geeft niet, ik kan me je angst in het algemeen wel voorstellen met met name gibsuns maar zoals gezegd bij warmoth heeft dit fenomeen zich nog niet voorgedaan en zijn er nog wel leuke koopjes te halen.
maar back on topic :D , toen ik met warmoth begon (zo'n 20 jaar geleden) bouwde ik mijn gitaar ook echt in gedeeltjes waarbij ik bijvoorbeeld een waaibomenhouten neck op mijn instap gitaar verving voor een warmoth en waarbij ik later dan de body en hardware ook weer voor beter spul verving en uiteindelijk met een topgitaar eindigde die in betaalbare stapjes was gecreeerd (en dat kan eigenlijk nog steeds) .

Orpheo
12 augustus 2010, 10:47
Ik heb in 2007/2008 in Almere op een warmoth van Orpheo gespeeld, een paarse volgens mij. Echter vond ik het persoonlijk 3 keer niks, een hele hoge action kan ik me herinneren en niet veel sustain.... ik was van dat model niet echt onder de indruk, ze zien er wel geweldig uit, vind die van orpheo vaak PRS meets Gibson. modern meets classic zullen we maar zeggen..


Niet mijn ding, maar das zeer persoonlijk...

Ieme, de gitaar die je probeerde, had problemen met diverse aspecten.

allereerst stond de brug niet goed. Omdat de active hoog was, pickups laag, welke ook nog eens intern kort sloten, was de sustain niet bijzonder.

De brug en active zijn nu normal afgesteld, en de versterkte sustain is enorm. Mijn gibsons, ook de verkocht gibsons, vielen in t niet bij deze. Ik heb t gemeten voor diverse gitaren en al mijn warmoths zitten rond de 30 seconden, mijn gibsons rond de 25.


Ik kan t ook anderom zeggen,overigens.

Ik heb in 2007/2008 een ouwe gibson firebird van ieme getest... de sustain was slapjes, de bespeelbaarheid was een verschrikking; veel te laag! Er viel niet mee te benden. Qua tone was t ook 3 keer niks. Het laag was zwak, mid flubberig, en t hoog krasserig.

Niet om ieme's gear af te faken, alleen maar om aan te geven dat t puur smaak is.

Ps. Dat gold (helaas) ook voor zijn ouwe goldtop...

Ik heb t al 100 keer gezegd; deze gitaren zijn gemaakt voor mij, afgesteld naar mijn smaak, in tone en bespeelbaarheid. ik weet niet wat er gebeurd als iemand een warmoth lp bouwt voor zichzelf, naar zijn specs, maar ik weet wel dat ik niks anders hoef. Geen enkele gitaar speelt zo fijn, en klinkt zo tof als een warmoth.

Ik zal t nogmaals zeggen. Waarom zou ik zoveel geld neerleggen voor n gitaar die minder klinkt en speelt dan een gitaar uit de winkel? 20000 euro neertellen, puur om een discussie uit te lokken? Haha, wie van ons heeft zoveel knaken te spenderen?

Hendriks
12 augustus 2010, 11:00
@Orpheo , ik heb je een PM gestuurd.

Arjan12
12 augustus 2010, 12:00
Niet om ieme's gear af te faken, alleen maar om aan te geven dat t puur smaak is.

Tsja. Lees je reactie nog eens zou ik zeggen.

JeanPaul du Vinnie
12 augustus 2010, 12:09
't Spel zit op de wagen!

rijsberman
12 augustus 2010, 13:19
Ik kan t ook anderom zeggen,overigens.

Maar waarom zou je? Is het een wedstrijdje ofzo? ieme gaf, n.a.v. een discussie over warmoth kwaliteit, zijn indruk. Lijkt me relevant. Kan ik van jouw reactie niet direct zeggen.
Al heb je een punt natuurlijk, dat die gitaren custom made zijn naar jouw smaak. En dat dat wellicht niet die van een ander is. Maar dat lijkt me nogal voor de hand te liggen.

Mitch
12 augustus 2010, 13:49
Het komt nu misschien een beetje over als "jij vindt mijn tekening niet mooi dus ik vind jouw tekening niet mooi" wat we allemaal kennen van de kleuterklas, maar er zit wel wat in. Wat voor de één geweldig is qua afstelling en sound is voor de ander niks. De kunst is om te proberen daar een beetje doorheen te kijken en er je oordeel niet van af te laten hangen.
Maar ja, nuance op Gitaarnet forum... :D

Jan Buurman
12 augustus 2010, 15:06
Hij (Orpheo) geeft ook aan dat die gitaar toentertijd niet goed afgesteld stond...
Heren, goed lezen en niet te snel aangebrand zijn. Zonde van de sfeer én niet nodig... :grouphug:

Bram+
12 augustus 2010, 16:57
Als je dan toch alles naar wens kan laten maken bij Warmoth, waarom koop je dan gewoon niet eens een keer eentje die er een beetje mooi uitziet? :crazyhappy:

Zeg maar eentje die niet goed zou staan bij een zigeunerwagen.

Orpheo
18 augustus 2010, 22:06
Als je dan toch alles naar wens kan laten maken bij Warmoth, waarom koop je dan gewoon niet eens een keer eentje die er een beetje mooi uitziet? :crazyhappy:

Zeg maar eentje die niet goed zou staan bij een zigeunerwagen.

ik snap niet wat je tegen flamed maple of quilt maple hebt... een zigeunerwagen heeft vrij weinig transparante finishes trouwens, als ik google mag geloven.

ik heb in ieder geval liever wilde maple met tigereye burst, dan basswood met een dikke laag lichtgevend roze poly... (niks mis met poly hoor, maar dat lichtgevende roze van die ouwe ibanezzen, is walgelijk, en nee, er is an sich ook niks mis met ibanez...)

Bram+
18 augustus 2010, 22:14
Hehehe het is meer een smaakissue denk ik. Daarbij zou ik als ik echt veel aandacht aan m'n gear zou besteden en 't minder zou zien als een fashion statement (*kuch*), misschien ook niet voor een blauw-roze/paarse metalplank gaan.

Desalniettemin zie ik mezelf nooit zover gaan in inlays, 'mooi' hout, binding, pickups, hardware, etc. Het hinkelt als 'overall' ontwerp op te veel ideeën en onderdelen die op zich mooi zijn, maar uiteindelijk voor mij samen geen mooi plaatje opleveren.

Flamed maple kan ik trouwens nog wel hebben, voorzien van een elegante kleur.

geert1976
18 augustus 2010, 22:18
hmmja, orpheo's gitaren zijn niet bepaald mijn smaak, maar het ziet er allemaal wel goed en verzorgd uit.
De derde humbucker vind ik persoonlijk niet fijn, omdat het mij toch al povere gitaarspel enigzins belet.

Enfin, orph's geld en dus de keuze van orpheo hoe hij deze body's en halzen besteld

Orpheo
18 augustus 2010, 22:49
ik kan me goed voorstellen dat 'jullie' (andere gitaristen!) de 3e humbucker niks vinden. ik vond 'm op mijn eerste 3pup custom ook niks (maar ey, t was een 76er LP custom, in het zwart, voor een schappelijke prijs, dan ga je niet miepen over die 3e pup; het was liefde op t eerste gezicht). ik heb ook moeten wennen, maar tis zo erg nu, dat ik zonder die middenpup mijn richting kwijt ben (dan slaat mijn gitarische tomtom op tilt :P )

ik heb nu ook ontdekt welke setup ik het lekkerst vind: een grote toggle bovenin voor een coiltap, een 5 weg blade voor brug, brug+mid, brug+hals, hals+mid, hals, en 4 pots (2 tone 2 volume) die 'aanwijsbaar' zijn; het enige dat mij aanspreekt aan de 'teye' gitaren (just kiddin, het zijn geweldige instrumenten, maar die wiring is briljant).

Ik probeer altijd juist hout bij hout te kiezen, en de pickups daarbij, zodat het een geheel plaatje is, in looks en tone. ik heb wel een paar gitaren die een rare match zijn qua hardware, maar dat is zo gekomen door de geschiedenis van het instrument, om het instrument bruikbaar te houden. De eerste die in me op komt is mijn eerste koa-topped LP... ik koos een ziricote hals, maar omdat warmoth geen halzen met head onder een hoek doet, gemaakt van ziricote, heb ik een rechte headstock, ala fender, met alle bijbehorende issues. alle gibson-headstockissues (stemming) en fender issues (geen druk op de topkam) in 1 samen gesmolten. ik heb dat opgelost door een trem en een rollernut (die vervangen gaat worden voor weer een locking nut). de pickups waren ook een mismatch van hier tot tokio... het klonk soms wel, soms niet, maar vaker niet dan wel! dus flink wat knoeien en hybrids maken, ben ik nu tot dit setje gekomen, en dat werkt behoorlijk goed...

om een lang verhaal kort te maken: het is een proces van leren, vallen en opstaan. Ik heb moeten leren wat wel goed samen gaat in looks en tone, en constructie. wat handig werkt, en wat niet. Het serietje gitaren dat ik sinds vorig jaar gemaakt heb (koa2 en de walnoot-top even negeren, dat waren weer experimenten), laten denk ik wel zien dat die lijn behoorlijk goed door te trekken valt. Ik merk dat bij gitaren waar in 1 keer het juiste setje pickups in ligt, er later vrij weinig aan gedaan hoeft te worden. Gitaren waar ik maar blijf zoeken naar de juiste set, krijgen al snel flinke modificaties. Neemt niet weg dat een paar gitaren nu ECHT wel klaar zijn, in ieder opzicht. De koa/walnut LP is nu af, de koa/mahonie LP (met purperhart hals) is ook af, de walnut LP is ook af, ondanks gestopte togglegaten (maar klinkt waanzinnnig!).

eigenlijk zijn ze nu onderhand allemaal wel af (werd eens tijd, ghehe), maar bij sommigen moet de bedrading even verbeterd worden. allle gitaren met een sleuf voor een 5 weg blade, worden herbedraad, zodat het middenelement ook echt WERKT. bij gitaren waar er wel 3 humbuckers in zitten, maar geen sleuf, word de middelste humbucker een neppert (koa2, walnut, groene quilt, blauwe flame, purplemistburst, purplemist en quilt krijgen dus 3 pickups waar er maar 2 echt aan staan, koa1, purperhart top/rosewood back, padouk top/wenge back, paarse quilt, krijgen een 5 weg blade met aanwijsbare pots).

geert1976
18 augustus 2010, 22:59
Rome is ook niet in één dag gebouwd, ik begrijp je wel, met vallen en opstaan kom je er wel en je bouwt ervaring op.

De derde humbucker staat bij sommige LP en SG modellen wel mooi.
Over de soundverrijking zijn meningsverschillen, die mijns inzien gewoon smaakgerelateerd zijn.
Ik vind het gewoon niet fijn spelen, kan der niets aan doen, maar als jij er mee overweg kan en het beinvloed voor jouw de sound in positieve context, moet je het gewoon doen

Thomk
21 oktober 2010, 14:37
Or,

Prachtige top ik heb het zelfde idee maar dit wordt mijn eerste. Wel wil ik een Les paul gaan maken met Humbuckers. Zou het erg opprijs stellen als je misschien wat tips kan geven betreft het bestellen op de website of de keuzes die beter wel of neit kan maken.

Ik heb een Topic gemaakt bij Gitaar Diversen.

Bedankt!

mesaman
23 oktober 2010, 00:05
ik vind dat orpheo niet over fel gekleurde ibanezzen mag praten.:sssh:
ik begin ook niet over jou.....

maar hoe is het verder met je gitaren?is er al weer een nieuwe onderweg na deze?

Orpheo
23 oktober 2010, 00:37
ik vind dat orpheo niet over fel gekleurde ibanezzen mag praten.:sssh:
ik begin ook niet over jou.....

maar hoe is het verder met je gitaren?is er al weer een nieuwe onderweg na deze?
ik snap je niet helemaal, maar goed, kan aan het tijdstip liggen.

het gaat goed met de gitaren. heb nog 'ruzie' met 2 oude warmoths, maar die krijgen denk ik tzt een nagelnieuw tremsysteem. En nee, er komt niks meer bij qua gitaren. ik probeer wel m'n amps te verkopen, wil iets TOTAAL nieuws.

DaveItUp
23 oktober 2010, 17:10
ik snap je niet helemaal, maar goed, kan aan het tijdstip liggen.

het gaat goed met de gitaren. heb nog 'ruzie' met 2 oude warmoths, maar die krijgen denk ik tzt een nagelnieuw tremsysteem. En nee, er komt niks meer bij qua gitaren. ik probeer wel m'n amps te verkopen, wil iets TOTAAL nieuws.

:D

10tekens.