PDA

View Full Version : Tremolo op Dean mlx



Theroses
5 augustus 2010, 22:50
goeienavond allemaal, ff een vraagje.
Ik ben van plan me een dean mlx te kopen. het probleem is alleen
dat er geen tremolo op zit. nu vroeg ik me af wat de goedkoopste alternatieven zijn ( GEEN stetsbar, die dingen zijn duurder dan het gitaar )
en ik vroeg me af wat het inhoud voor de sustain van het gitaar.

Grtz Marc

YannickH
5 augustus 2010, 22:53
zou je dan niet beter kijken voor hetzelfde model van dean maar dan wel met tremelo?

Madcow
5 augustus 2010, 22:58
Ik zou gewoon een ibanez met tremelo kopen. Of een dean met tremelo maar niet een fixed bridge versie kopen en daarna frezen dan ben je duurder uit en je hebt een minder goede gitaar.

Theroses
5 augustus 2010, 23:01
zou je dan niet beter kijken voor hetzelfde model van dean maar dan wel met tremelo?

ja die zoek ik , ik heb zelf met dean goede ervaringen, maar kent iemand een model tot 350 euro die ook tremolo heeft ?

jaa madcow komt uit roermond hell yeah , k woon maar 10 km van je vandaan :P ( in Echt )

Johannes
6 augustus 2010, 01:33
http://www.thomann.de/nl/dean_guitars_ml_noir_xt_cb.htm

goedkoopste die ik kan vinden

Gothra
6 augustus 2010, 10:57
Tering, je zou zelf eens gaan kijken op de website van dean of een winkel of je er een kan vinden....

Madcow
6 augustus 2010, 11:04
ja die zoek ik , ik heb zelf met dean goede ervaringen, maar kent iemand een model tot 350 euro die ook tremolo heeft ?

jaa madcow komt uit roermond hell yeah , k woon maar 10 km van je vandaan :P ( in Echt )

Hmm muaah ik zou dan gewoon door sparen voor een iets duurdere met tremelo zoiets als deze http://www.thomann.de/nl/dean_guitars_mlf_79_tb.htm Ga je meer lol van hebben.

En Roermond is prachtig!! met omgeving echt/berkelaar heb ik slechte ervaringen, iets met een ex... :seriousf:

Theroses
6 augustus 2010, 12:36
Hmm muaah ik zou dan gewoon door sparen voor een iets duurdere met tremelo zoiets als deze http://www.thomann.de/nl/dean_guitars_mlf_79_tb.htm Ga je meer lol van hebben.

En Roermond is prachtig!! met omgeving echt/berkelaar heb ik slechte ervaringen, iets met een ex... :seriousf:

haha ja ik ook , alleen woon ik er xD :P
berkelaar is like een straat ofzow ..

anyways ff ontopic, ik had zelf al gezocht ( voor degenen die tering lag te roepen ) maar ik was dus aant kijken in die prijsklasse, nu vind ik alleen voor een tremolo 200 euro meer betalen overdreven. dus ik denk niet dat ik het waard vind. zijn er niks van pedalen om dat na te bootsen ?

Grtz Marc

Bram+
6 augustus 2010, 14:56
Alles wat je zelf niet kunt (of wat je gitaar niet kan), kun je uit een pedaaltje halen. Het makkelijkste is nog om je mp3-speler aan je versterker te hangen, hoef je helemaal niet meer te spelen :D

Maar eerlijk: ja en nee. Ja als je denkt aan vibratopedalen voor subtiele effecten of de Digitech Whammy e.d. voor meer extreme effecten. Nee omdat dat uiteindelijk niet hetzelfde klinkt of hanteert etc. als een 'echte' tremolobrug. Daarbij zijn zulke dingen ook niet gratis, dus om nu zogenaamd 200 euro uit te sparen om die later uit te geven voor een verwaterd alternatief slaat ook nergens op.

Wat ik wel wil toevoegen: weet waar je aan begint als je een gitaar met zwevende tremolo neemt. Die dingen zijn in het begin niet gebruiksvriendelijk, je kunt je gitaar niet makkelijk in een andere stemming zetten, etc. Lees er maar wat 'probleemthreads' op na. Gezien je vraag over pedalen heb ik even als vooroordeel dat je nog niet heel erg gevorderd bent, dus in die zin kun je misschien sowieso beter een gitaar met vaste brug nemen en je concentreren op 'gewoon' spelen en daarna pas op spelen met tremolo.

Madcow
6 augustus 2010, 16:28
Muaaah toen ik aan mijn derde jaar van gitaar spelen bezig was had ik mij een ibanez gekocht(rg370dx) En op zich ging het erg goed. Je moet gewoon effe een dag bezig zijn om je floyd te begrijpen.

Verder is er niets mis met Ibanez bruggen! In ieder geval niet voor 'beginners' Iemand die gevorderd is zal af en toe wel merken dat de brug niet helemaal stabiel is maar wat sommige mensen hier op het forum zeggen gaat echt te ver. Allemaal via via verhaaltjes.

Theroses
6 augustus 2010, 21:28
Alles wat je zelf niet kunt (of wat je gitaar niet kan), kun je uit een pedaaltje halen. Het makkelijkste is nog om je mp3-speler aan je versterker te hangen, hoef je helemaal niet meer te spelen :D

Maar eerlijk: ja en nee. Ja als je denkt aan vibratopedalen voor subtiele effecten of de Digitech Whammy e.d. voor meer extreme effecten. Nee omdat dat uiteindelijk niet hetzelfde klinkt of hanteert etc. als een 'echte' tremolobrug. Daarbij zijn zulke dingen ook niet gratis, dus om nu zogenaamd 200 euro uit te sparen om die later uit te geven voor een verwaterd alternatief slaat ook nergens op.

Wat ik wel wil toevoegen: weet waar je aan begint als je een gitaar met zwevende tremolo neemt. Die dingen zijn in het begin niet gebruiksvriendelijk, je kunt je gitaar niet makkelijk in een andere stemming zetten, etc. Lees er maar wat 'probleemthreads' op na. Gezien je vraag over pedalen heb ik even als vooroordeel dat je nog niet heel erg gevorderd bent, dus in die zin kun je misschien sowieso beter een gitaar met vaste brug nemen en je concentreren op 'gewoon' spelen en daarna pas op spelen met tremolo.

ah maar wat houd dit in voor de sustain van de gitaar wordt die beter zonder floyd ? ( ja k heb een multieffectpedaal zoom x3100 ) ;)

Madcow
6 augustus 2010, 21:35
Ik snap dat je heel graag een ML met floyd wilt maar het zal echt niet lukken tenzij je gewoon door spaart.

Je kunt een hele fijne ibanez(of iets dergelijks) kopen of een Dean ML zonder floyd. ML met floyd gaat nog niet lukken met dat budget. Ik raad je ibanez of een cort aan. Veel meer bang for the buck. verder heeft een gitaar met een vaste brug meer sustain dan een met een tremelo.

Bram+
6 augustus 2010, 21:40
Sustain heb je ook pedaaltjes voor, dat weet je hè:D Sustain haal je echt niet uit de brugconstructie (alleen) en er zijn wel andere dingen waar je je beter druk over kan maken. Daarbij ben ik nog nooit een plank tegengekomen die meteen doodsloeg.

Madcow
6 augustus 2010, 21:56
Ik denk dat meneer hier metal wilt gaan spelen en een fan is van dimebag darrel. Voor metal lijkt me een sustain pedaal een beetje vreemd. Op slaap kamer niveau heb je minder sustain met een floyd dan eentje met een vaste brug maar als je heeeeeeul hard speelt (bv een optreden) Dan heb je sustain zat dankzij de feedback.

universe777
6 augustus 2010, 22:07
Op slaap kamer niveau heb je minder sustain met een floyd dan eentje met een vaste brug
Mmm.. dat verschil heb ik toch echt nooit gemerkt tussen mijn diverse gitaren...

signsofzodiac
6 augustus 2010, 22:21
Als je deze wat ongebruikelijke route doorzet, denk dan ook eens aan een Kahler. Volgens mij makkelijker te retrofitten dan een floyd (alhoewel ook voor een kahler een stukje ge-route moet worden. Goede sustain en zo goed divebombs mee te maken als een floyd (kijk maar naar Slayer).

Hoe dan ook, qua prijs ben je voor beide rond de 200 euro kwijt voor de trem zelf en een extra 150-300 voor als arbeidskosten zou me niet verbazen.