PDA

View Full Version : Dag bij MS doorgebracht, klik om meer te lezen ;-)



Ijselrobo 07
5 augustus 2010, 20:26
Hey allemaal,,

Ik ben net terug uit de MusicStore in Köln,
Hier even een overzicht(je) van wat ik getest en gedaan heb:


- De gitaar:
Ik kwam, ik zag, ik overwon, toen ik de Fender LoneStar Deluxe Stratocaster zag, was het liefde op het eerste gezicht :lovelove:,
Ik probeerde de gitaar, en wat een geweldig ding, ik dacht eerst dat ik voor een U.S.A gitaar zou gaan, maar dit is een Made in Mexico, en het is echt geweldig :ok:.
Enkele andere gitaren heb ik getest, maar dit vind ik echt de beste!

En ik ga het toegeven; ik heb een zwak voor witte gitaren :soinnocent::sssh:

- De geteste versterkers:
- Vox Vt;
de eerste versterker die ik teste was een Vox Vt, de grootste van de serie,
deze versterker klinkt heel goed, maar ik ben niet zo'n fan van Modeling versterkers, maar nogmaals, (voor een modeling versterker) was deze versterker geweldig, alleen het grote nadeel waar mijn vader mee kwam (ik ben vandaag 16 geworden, dus ik mag nog niet rijden hé,) is dat de versterker écht super zwaar is, en zeker voor iemand die vaker met dit soort dingen sleept, dus zoals ik ;)

- Peavy ...;
Naast de Vox stond ook een peavy, ik weet niet precies meer wat het voor eentje was, ik dacht een valveking..
Maar deze versterker was minder zwaar, dat is een voordeel, maar ik vond dat de versterker, zowel op clean als op overdrive, de akkoorden die op die hoge e, B en G liggen, erg vies en scherp klinken, en nu ik die snaren vaker voor akkoorden gebruik, was deze versterker geen kandidaat voor de amp die met mij mee naar huis ging.

- Hughes & knetter ...;
Ook een grotere versterker van dit merk bestudeerd, maar de sound die eruit kwam was niks voor mij, dus deze amp was ook geen kandidaat meer..

- Marshall Haze Combo & JCM... Combo;
Ik hoopte dat Marshall mij een hoop kandidaten zou geven, maar nee dus..
Ik heb de Haze combo en iets van JCM (of wat er op lijkt) geprobeerd.
Het overdrive kanaal dat ging nog een beetje op huiskamer nivau, van beide versterkers, maar om er een echt groot geluid uit te halen, moet je zo'n ding hard zetten, maar dat is niks voor mijn ouders en vele buren.
Het clean kanaal van beide amp's heb ik dezelfde mening als de peavy, gewoon té scherp.

- Fender Frontman 212;
Hier heb ik maar eventjes op gespeelt, gewoon om wat te klunzen, er zitten geen buizen in, en de versterker heeft niet zo'n geweldige overdrive.

En wat is het nu geworden??
Uiteindelijk heb ik de Blackstar niet kunnen testen, de enige die getest kon worden, was de Artistian (of zoiets) Head van blackstar, maar dan moest ik nog een box erbij kopen, en hopen dat de versterker niet té hard ging..
en de enige combo die te testen was, wat de HT-5, maar die stond in een apparte ruimte, en die was de hele tijd bezet... dus uiteindelijk was de HT-20 wel op voorraad, maar kon ik hem niet testen...
Dus uiteindelijk moest ik gaan denken of ik de Vox of de blackstar zou nemen,
en na lang denken, is het geworden::


...

...

...

De Blackstar HT-20!! :blast:
Hier een foto van mijn nieuwe aanwinst: :strat:
http://img168.imageshack.us/img168/7765/05082010252.jpg (http://img168.imageshack.us/i/05082010252.jpg/)


Grtz. From Ijselrobo 07!

P.S. zou ik de sticker op de blackstar laten zitten, of weghalen?

RoelSmoel
5 augustus 2010, 20:35
Woehoe, heb de Blackstar zelf ook, en wat ik ervan heb gehoord voordat hij kapot ging, super ding:ok:

macwilliams
5 augustus 2010, 21:07
Gefeliciteerd man.

Stikker dr af.

J.B.
5 augustus 2010, 21:09
D'raf met die sticker!

Mr. Dynamite
5 augustus 2010, 21:24
Gefeliciteerd!

Kijk eens, dat vind ik denk ik nog 1 van de mooiste kleur voor een strat. Vintage white met een tortoise slagplaat :mmmm:

Die versterker lijkt me ook helemaal niet verkeerd :)
Ohja, sticker eraf hoor :stop:

Rooker
5 augustus 2010, 21:28
Huh, dus als ik het goed begrijp heb je een stuk of 5 amps getest. En de amp die je uiteindelijk kiest koop je op de gok zonder geprobeert te hebben??

Het lijkt me een heel mooi ding hoor. Het uiterlijk heeft al genoeg MOJO, maar ik mag het wel een vreemde move vinden he om daarvoor naar Keulen te rijden:makeup:

Maar gefeliciteert:ok:

jim__
5 augustus 2010, 21:36
Mooi spul, gefeliciteerd! Veel plezier ermee, maar dat moet wel lukken ;-). Trouwens, gaat deze versterker ook niet belachelijk hard voordat hij lekker klinkt of is hij op laag volume ook goed te pruimen?

Ijselrobo 07
5 augustus 2010, 21:37
Hey allemaal,,

Bedankt voor de reacties,
de sticker is er ondertussen af ;)

En het is iets meer dan een uurtje rijden naar keulen vanuit limburg ;)
maar de Musicstore vindt ik een van de coolste muziekwinkels in europa, en je kunt er lekker testen, dus het is de moeite waard

Grtz. From Ijselrobo 07

P.S. een medewerker zei me dat het nieuwe musicstore gebouw volgend jaar april opgengaat :blast:

RoelSmoel
5 augustus 2010, 21:59
Nu mag ik zeker weer een zeikerd zijn, maar waarom bij Musicstore kopen als je in Nederland net zo goed zaken hebt (die soms zelfs nog goedkoper zijn + beter van service), en je niet persé helemaal terug naar Keulen moet als er iets is met je spullen?

Remy669
5 augustus 2010, 22:10
Ik zie geen foto :dontgeti:

Ijselrobo 07
5 augustus 2010, 22:34
@ Roelsmoel: mijn vader wilde microfoons testen, en hij kan iets met de kamer van koophandel deal's maken of zoiets waardoor sommige dingen in het buitenland goedkoper zijn...

@ Remy666: ik zie de foto ook nietmeer, maar ik heb er ook op mijn hyves (http://dj-guitaro.hyves.nl/) gezet.
maar morgen zal ik speciaal voor jullie de foto even opnieuw uploaden ;)

RS-Rik
5 augustus 2010, 23:17
HT-20, cool. ik heb de HT-5


Heeft de ht20 ook een koptelefoonuitgang?

lindstrom
5 augustus 2010, 23:36
ik zie geen foto :dontgeti:

+1 ...........

Portel
5 augustus 2010, 23:36
Ik heb de foto ff van je hyves gehaald en zelf geupload ;)

http://i33.tinypic.com/124j34o.jpg

Ik moet zeggen... Dát is nou een mooie gitaar!
Ben normaal niet zo weg van HSS-strats, maar God...
...Wat staat het mooi op deze strat!

Ik hoop dat je er nog veel plezier mee hebt!
Zal wel lukken toch?

Theroses
5 augustus 2010, 23:40
musicstore rules idd, vooral als wij vakantie hebben en de duitsers niet :D
uurtje rijden , binnenkort ook een nieuw gebouw ^^

Ijselrobo 07
6 augustus 2010, 08:15
HT-20, cool. ik heb de HT-5


Heeft de ht20 ook een koptelefoonuitgang?

Er zit geen koptelefoonuitgang op :makeup:
maar wel een emulated output, dus daar zal die wel in moeten :seriousf:

@ Theroses: zoals ik in mijn eerste bericht al zei, volgend jaar april is het open! :blast:

munkie
6 augustus 2010, 10:19
Mooi setje :rockon: Ik heb de HT-5, te gek voor in de huiskamer maar hij trekt het niet in een band.

Sinner1980
6 augustus 2010, 11:21
Mooi setje man,gefeliciteerd. Bevalt de versterker?

RoelSmoel
6 augustus 2010, 11:35
Er zit geen koptelefoonuitgang op :makeup:
maar wel een emulated output, dus daar zal die wel in moeten :seriousf:

@ Theroses: zoals ik in mijn eerste bericht al zei, volgend jaar april is het open! :blast:

Daar zou ik dus geen koptelefoon in duwen, die gaat (normaal als je hem daar inprikt) rechtstreeks naar de mengtafel/het mengpaneel/*vul in*.

Ijselrobo 07
6 augustus 2010, 11:55
Hey allemaal,,

De versterker bevalt echt!
en hoe langer het ding aanstaat, hoe beter het klinkt :rockon:

En ik ben er ondertussen achter gekomen dat er nog een beschermings plastic op de slagplaat van de gitaar zat :soinnocent:
Dus eraf ermee!, en nu ziet de gitaar er nog beter uit!

Grtz. From Ijselrobo 07

groovieguitarguus
6 augustus 2010, 13:41
Ik vind die Strat HELEMAAL GEWELDIG!!!

Persoonlijk hou ik meer van de looks van een S.S.S. configuratie... maar mocht er nog een strat bij mij in huis komen, dan is deze uitvoering absoluut een optie! (mijn andere stratachtigen hebben ook allemaal een humbucker bij de brug ;-) Maar Olympic White met Tortoise slagplaat, witte pick ups en knoppen + Rosewood toets...... Jammie!!!

Is de humbucker ook Singel Coil te schakelen? Hoe klinkt de tussenstand dan?
Brug pick-up enkelspoel + midden element?

Congrats!!!!

RoelSmoel
18 augustus 2010, 18:36
Musicstore vind ik maar een ballentent..
Maandag geweest, nooit meer.

spykie
18 augustus 2010, 18:41
@ Roel; Druk? vervelend personeel?

RoelSmoel
18 augustus 2010, 19:10
@ Roel; Druk? vervelend personeel?

Druk, vervelend personeel, personeel dat als er een flinke rij staat gewoon lekker koffie gaat halen, en na een half uur eens komt kijken hoe het daar is, en veel rotzooi in de standaarden, veel beschadigd, veel roest etc.

Danielovich
18 augustus 2010, 19:33
Druk, vervelend personeel, personeel dat als er een flinke rij staat gewoon lekker koffie gaat halen, en na een half uur eens komt kijken hoe het daar is, en veel rotzooi in de standaarden, veel beschadigd, veel roest etc.

Personeel heeft ook recht op pauzes!!!
En je bent in vakantie tijd geweest, dan is het er altijd druk.
Ik ben er een keer op een doordeweekse dag buiten de vakanties om geweest.
Super service en aardig personeel.

RoelSmoel
18 augustus 2010, 19:37
Personeel heeft ook recht op pauzes!!!
En je bent in vakantie tijd geweest, dan is het er altijd druk.
Ik ben er een keer op een doordeweekse dag buiten de vakanties om geweest.
Super service en aardig personeel.

Ik werd nog net niet de zaak uitgeschopt toen ik heel netjes vroeg of ik heel eventjes over de Blackstar Series One 100 mocht spelen..........
Sowieso maar een rotzooi daar, niet eens echt versterkers uitgestald staan, behalve dat Fame spul van ze, de rest staat allemaal in hokken en moet je maar zoeken:makeup:

Danielovich
18 augustus 2010, 20:06
Ik werd nog net niet de zaak uitgeschopt toen ik heel netjes vroeg of ik heel eventjes over de Blackstar Series One 100 mocht spelen..........
Sowieso maar een rotzooi daar, niet eens echt versterkers uitgestald staan, behalve dat Fame spul van ze, de rest staat allemaal in hokken en moet je maar zoeken:makeup:

Rotzooi in dergelijke winkels wordt meestal veroorzaakt door klanten. Als het druk is is er natuurlijk niet altijd tijd om het op te ruimen.
Helaas komen er altijd mensen in winkels die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten....

Exi
18 augustus 2010, 20:15
Mooie aanwinsten man!
Stik jaloers!:seriousf:
Die strat zal vast heerlijk klinken op de Blackstar.

Psychomantis
18 augustus 2010, 20:56
Daar zou ik dus geen koptelefoon in duwen, die gaat (normaal als je hem daar inprikt) rechtstreeks naar de mengtafel/het mengpaneel/*vul in*.

Er zal dan wel geluid uit komen, maar het is niet aan te raden wegens het impedantieverschil en dergelijke. Heb je een klein mengpaneeltje of een hoofdtelefoonvoorversterker? Hang die dan hieraan, dan kan je zo je koptelefoon aansluiten.

Verder: veel plezier met de amp en da prachtige strat!

Braindead
19 augustus 2010, 00:47
Tja, het is niet voor niks dat de economie in Duitsland een stuk beter draait dan hier. Allemaal dankzij de Nederlandse gitaarliefhebber die over de grens zijn aankopen doet :D

Prachtige gitaar by the way! Nu nog even wat vergelen in de zon en dan yummie


Nu mag ik zeker weer een zeikerd zijn, maar waarom bij Musicstore kopen als je in Nederland net zo goed zaken hebt (die soms zelfs nog goedkoper zijn + beter van service), en je niet persé helemaal terug naar Keulen moet als er iets is met je spullen?