PDA

View Full Version : Ampmaker SE5A, wat een ding!



refused199
5 augustus 2010, 17:03
Een paar maanden geleden deze Ampmaker zelfbouw kit van een 5watt british overdrive amp bestelt, hem in elkaar gezet en getest, maar nu is hij toch eindelijk af!:crazyhappy:
Van de week het kastje er om heen gebouwd. Het is een beetje een mix geworden van een marshall plexi en een mesa boogie rectifier.
Hier wat foto's,
http://i37.tinypic.com/334ktba.jpg
http://i36.tinypic.com/34q0f9d.jpg
Voorlopig moeten beide amps het doen met 1 cab, maar na t weekend komt er een 1960 bij!

Zijn er meerdere ampmaker amps op dit forum en hoe zijn jullie bevindingen er over? Ik zelf heb nu een zwaardere op t oog, de SL18, iemand hier die hem al eens gebouwd/gehoord heeft?

SRV2000
5 augustus 2010, 17:32
Ziet der goed uit mijn complimienten,
Mischien leuk om er een eigen logo ontwerp op te maken :crazyhappy:

refused199
5 augustus 2010, 21:27
Dankje, ben er erg blij mee, en het klinkt nog super ook! de headroom is wat weinig maarja, wat wil je met 5 watt, toch heeft hij meer dan genoeg in zich voor thuis.

Een logo oid zat ik inderdaad nog te overwegen maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het worden moet.

Zijn er nog meer mensen hier op het forum die een Ampmaker kitje hebben staan?

peter_heijnen
6 augustus 2010, 08:33
Ik wil er eigenlijk ook een bestellen tzt maar ben er nog niet uit of ik de wf55 neem of deze.

refused199
6 augustus 2010, 19:06
Zeker doen, niet te moeilijke kitjes maar zeer leuk om te doen en zeker de moeite waard wat de sound betreft! ik heb zelf voor deze gekozen vanwege de EQ en de volume/gain regeling. Hierdoor krijg je naar mijn idee beter en genoeg controle over het geluid in tegenstelling tot die 4watter.

G.G.
6 augustus 2010, 20:00
Geen ervaring met die toko, maar wil er wel op hele korte termijn een chassis gana bestellen aangezien die leuk geprijst zijn. Wat is je indruk van het chassis? Rest van de componenten boeit me niet, want die haal ik elders (hoewel ampmaker wel heel voordelig is, maar de losse onderdelen zien er zo crappy uit).

Hendriks
6 augustus 2010, 20:16
Geen ervaring met die toko, maar wil er wel op hele korte termijn een chassis gana bestellen aangezien die leuk geprijst zijn. Wat is je indruk van het chassis? Rest van de componenten boeit me niet, want die haal ik elders (hoewel ampmaker wel heel voordelig is, maar de losse onderdelen zien er zo crappy uit).

Ik heb 2 chassis en er is toch een behoorlijk verschil met bv Ceriatone , deze zijn van zeer dun "blik" , ik vraag mij af hoe dat met zware trafo's gaat werken. Advies : als je een wat zwaardere amp gaat bouwen , koop dan een stevig chassis.

G.G.
6 augustus 2010, 20:55
Ik heb 2 chassis en er is toch een behoorlijk verschil met bv Ceriatone , deze zijn van zeer dun "blik" , ik vraag mij af hoe dat met zware trafo's gaat werken. Advies : als je een wat zwaardere amp gaat bouwen , koop dan een stevig chassis.

Het is allemaal prima te verstevigen met profieltjes, maar het is wel een reden om toch een ander chassis te nemen.

Hendriks
6 augustus 2010, 21:00
Het is allemaal prima te verstevigen met profieltjes, maar het is wel een reden om toch een ander chassis te nemen.

Een paar profieljes zullen het wel wat verbeteren , maar een dikke trafo en het gaat doorzakken. gewoon een paar tientjes meer uitgeven. De turret bordjes zijn dan wel weer zeer netjes.

refused199
6 augustus 2010, 21:31
Het chassis is inderdaad erg dun. Voor deze 5watter absoluut geen probleem, maar als je er zwaardere trafo's op wilt zetten ga ik ook over de stevigheid twijfelen.

Toch om het te completeren;) (ookal is 't voor jou niet interessant) de kwaliteit van de rest van de componenten is prima, beter dan ik verwacht had. Wel heb ik de in- en outputs vervangen voor betere want die waren crappy.

G.G.
8 augustus 2010, 14:28
Ondanks dat het chassis vrij dun is, heb ik hem toch maar besteld, samen met wat losse zooi. Ben benieuwd.... Kan het altijd nog intern in de hoeken en langs de randen wat verstevigen.
Ervaringen volgen wel in een zlefbouwtopicje.

G.G.
9 augustus 2010, 19:28
Voor de mensen die via "ampmaker" en de zoekfunctie hier terecht komen.

Heb gisteren (zondag) een chassis en een hele berg losse meuk besteld. Schrok een beetje van de verzendkosten (22 pond op een bestellening van 53 pond).

Gelijk vanochtend een berichtje gehad dat de boel verzonden wordt. Even later ene tweede mail. Het winkelmandje had de boodschappen wat overschat. Wordt gelijk 11 pond terug gestort op de creditcard.

Tot nu toe gaat het allemaal geheel naar wens. Die Barry is ook goed bereikbara via mail en antwoord erg snel.

Ben benieuwd. Van het chassis heb ik qua stevigheid niet al teveel verwachtingen met zijn 1.6 mm aluminium. Maar da;s niets wat een paar profieltjes aan de binnenkant ter hhoogte van de trafo's kan verhelpen.

refused199
9 augustus 2010, 23:34
Ik ben inderdaad tot nu toe snelle service van Ampmaker.com gewend. Erg netjes dus.

Van dat chassis valt volgens mij inderdaad echt wel wat te maken, misschien niet zo stevig als enkele andere chassis, maarja alle waar naar z'n geld he;) en wat verstevigingen hier en daar is ook niet het meeste werk!
Succes met je aankoop!;)

G.G.
12 augustus 2010, 20:24
Ik ben inderdaad tot nu toe snelle service van Ampmaker.com gewend. Erg netjes dus.

Van dat chassis valt volgens mij inderdaad echt wel wat te maken, misschien niet zo stevig als enkele andere chassis, maarja alle waar naar z'n geld he;) en wat verstevigingen hier en daar is ook niet het meeste werk!
Succes met je aankoop!;)

Chassis is binnen en ziet er erg goed uit. Het lijkt redelijk stevig te zijn. Nadeel is dat ie alleen gevouwen is, maar dat de naden niet gelast zijn, dus dat zou speling kunnen gaan geven. Ik lijm wel aluminium hoekprofieltjes met metaallijm in de hoeken.

Van de rest van de onderdelen dacht ik dat ze tegen zouden vallen, maar het ziet er allemaal prima uit. Jammer dat je er geen caps en weerstanden etc kan halen en dat de verzendkosten relatief hoog zijn ten opzichte van de nederlandse webshops.