PDA

View Full Version : G Major 1



mel-aers
5 augustus 2010, 15:27
Ik kan een nieuwe G major 1 kopen. ook heb ik gekeken naar een G major 2, maar hier heb ik een paar nadelen over gehoord zoals dat de reverb niet gelijk met de delay gebruikt kan worden i.v.m. processorkracht.

Verder weet ik na een halve dag op internet zoeken niet echt de verschillen behalve dat er een paar effecten bij zijn gekomen.

Wat kunnen jullie mij aanraden om te doen en wat zijn jullie ervaringen met de G major 1 tegenover de g major 2. Ook de prijs van g major 1 scheelt veel in vergelijking met de g major 2.

Liquid_Metal
5 augustus 2010, 16:06
Als je per sé een GM1 wilt zou ik 'm toch echt 2ehands kopen want dan ben je veel goedkoper uit.
Voordelen van 2 tov 1:
-veel minder tonesuck
-meer effecten (trichorus, through zero flanger, wah, vibe, etc)
-meer routings (serial2 kan best cool zijn)

Wees gerust, je kunt bij de 2 alle effecten tegelijk gebruiken zonder enige vertraging.
Ik heb ze beide gehad en ben heel erg blij dat ik nu de GM2 heb. Vooral doordat de kwaliteit een stuk hoger is.

hole
5 augustus 2010, 16:25
Voor het geld wat een GM1 tweedehands kost (125/150 euro) heb je een hele fijne effectprocessor.

Hij beïnvloed wel je tone (indien serieel gebruikt), maar dat wil niet zeggen dat hij onbruikbaar is, in tegendeel zelfs.

Parallelgebruik (met een linemixer) is helemaal geweldig. Zelf heb ik 'm heel lang zelf zo gebruikt