PDA

View Full Version : Vibe in de Marshall Regenerator-1



muziekschuur
5 augustus 2010, 12:57
Hallo,

Heeft iemand hier de Regenerator-1 in Univibe mode gebruikt (liefst met expressiepedaal). Gaat de Univibe diep en langzaam genoeg om zich te meten met een origineel of een kloon gebaseerd op een echte fotocel?


Thanks

Mitch
5 augustus 2010, 13:57
Die opmerking van digitale modellering die het bij lange na niet haalt bij een analoge versie heb je in de andere twee topics overheen gelezen zeker? De Regenerator is er geen uitzondering op. Mist diepte.

ChazyChaz
6 augustus 2010, 14:46
Hij klinkt hier trouwens nog lang niet verkeerd:

http://www.youtube.com/watch?v=y0J7fZjhn_E&feature=related

Tuurlijk is het niet de crème de la crème, maar voor het geld toch zeker niet verkeerd? Krijg je er ook nog eens een Phaser, Flanger, Step-Phaser en twee Chorus-sounds bij kado.

muziekschuur
8 augustus 2010, 16:17
Mitch,

Had ik niet gemist. Maar ik heb het idee dat er nog geen eigenaren van de Marshall Regenerator-1 had gereageerd in het topic. vandaar.

Chasy Chaz, dat filmpje had ik inderdaad gevonden. Maar daar klinkt de vibe erg snel. Ik ben benieuwd of hij langzaam genoeg gaat met een expressie pedaal. Als het langzaam en diep genoeg gaat, dan wordt dat dus een volgende pedaal op mijn pedalboard....

Ik zie dat nu op de Haze versterkers van Marshall dezelfde Vibe mogelijkheden zitten. Mocht iemand willen reageren, dan graag.

J.B.
9 augustus 2010, 12:47
De Vibe in die Haze gaat láng niet diep genoeg. Zelfs op maximum diepte klinkt-ie als een phaser met wat extra 'throb', maar lang niet genoeg om een Univibe na te bootsen.

muziekschuur
9 augustus 2010, 13:00
Thanks...


Ik zag hier een mod voor de Danelectro Chickensalad. Interessant.

http://www.youtube.com/watch?v=eZVXt8KyS18

Chickensalad werkt wel met een lampje. Dus een echte vibe.... 33 Euro bij Thomann...

J.B.
9 augustus 2010, 13:22
Voor 't geld is-ie erg goed. Lang niet zo goed als het echte werk, natuurlijk, maar toch.

jaywalker
11 augustus 2010, 09:20
Ik wist niet dat schizo voor Marshall werkt...