PDA

View Full Version : Alternatief Joe Barden pickups.



Hendriks
5 augustus 2010, 11:05
Ooit heb ik een tele gehad met een setje JB elementen , was daar behoorlijk van onderste boven , heerlijke elementen.
De Texas Specials die ik nu in mijn tele heb kunnen mij eigenlijk niet zo bekoren , echter vind ik de Joe Bardens te duur ($ 275 (ex verzenden en taxes).
Zijn er goedkopere alternatieven? Ik denk bv Bill Lawrence oid?

munkie
5 augustus 2010, 11:06
OBL, GFS Lil Killers (spotgoedkoop), SD en DiMarzio hebben ook van die rail pickups in SC formaat. Keuze genoeg dus.

munkie
5 augustus 2010, 11:07
Oh sorry tele dan worden het Lil Punchers :crazyhappy:
Heb ik op mijn LC tele, blijft een tele maar dan vetter.

Hendriks
5 augustus 2010, 11:13
Mijn laatste ervaringen met GFS waren niet zo goed , dus die vallen af.
Ik ben ook niet opzoek naar het vintage 50 's geluid , maar wat meer allround en ze moeten helder en stil zijn.

Kakihara
5 augustus 2010, 11:44
Bill Lawrence L45s voor de halspositie ($48) en de L48TL voor de brugpositie ($50), als je twin blades, zoals de Joe Bardens wil.
De L200TN/L200TL set ($88) als je wat meer singlecoil geluid wil. (filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=guDFIO1lB3g&feature=related)) + $30 verzendingskosten en je bent gesteld. Wel wat geduld hebben voordat ze toekomen, ongeveer een maand.

Orpheo
5 augustus 2010, 11:44
bill lawrence dus :)

Hendriks
5 augustus 2010, 11:46
bill lawrence dus :)

Ok zal ik daar eens kijken.

rijsberman
5 augustus 2010, 12:05
kijk eens bij www.leosounds.de Ik heb er strat elementen van en die zijn gewoon errug goed.

Je kunt Michael Panthleon precies vragen wat je wilt, want hij maakt ze pas (met de hand) nadat je je bestelling hebt geplaatst. En ik vind ze zelf eigenlijk te goedkoop. Twee keer zo duur zou meer marktconform zijn.

no 1 hops
5 augustus 2010, 16:29
vraag mij af of de stap van JB naar BL de beste stap is omdat je al een bepaald geluid in het hoofd hebt.

je kunt nu dan wel zeg 130 euro uitgeven (douane komt er immers bij en dan nog een schijntje in vergelijk met de 'grote' merken) maar dan heb je niet DIE sound

ik zou deze vraag voorleggen op tdpri in de pickup sectie.
daar is denk ik meer kennis die het vergelijk voor je maken kan
http://www.tdpri.com/forum/index.php

Hendriks
5 augustus 2010, 21:58
het zou best eens kunnen dat ik voor de JB's ga , een classy tele verdiend classy pickups , ik ga gewoon eens rustig rondkijken , de hals is er ook nog niet , dat kan zomaar eens een maand gaan duren , dus tiet zat.