PDA

View Full Version : (elektrische pedaaltjes en snaren) info nodig



yordi-15
5 augustus 2010, 00:04
Hallo,
Zoals ik al es eerder op dit forum heb geschreven speel ik nog maar een half jaar gitaar, gaat wel erg goed:mmmm: en speel nu in een band met vrienden:lp:
Maar nog steeds minder ervaren als anderen natuurlijk.


Daarom switch ik nu van de akoestiche gitaar naar de elektrische versie.
Gitaar weetikal versterker zoek ik nog uit.

Maar ik had wat vraagjes over pedaaltjes en snaren.

Ten eerste de pedaaltjes:
Ik ga een metal versterker kopen, maar ik zoek een pedaaltje dat eigenlijk vette metal sounds weergeeft. Hele felle/harde hoge tonen of effecten dat bij dit soort muziek past. We coveren als band het liedje weenie beenie van foo fighters die een hele aparte manier van stemmen heeft(of gebruiken ze een pedaal?) Weet iemand dus een pedaal die aparte/vette rockgeluiden maakt?

En hoe zit het met opladen van een effect pedaal?

Ten tweede over snaren:
Zit er veel verschil in verschillende soorten snaren? Bijv. dikke/dunne snaren. En wat is het effect ervan?

geert1976
5 augustus 2010, 00:10
Hallo,
Zoals ik al es eerder op dit forum heb geschreven speel ik nog maar een half jaar gitaar, gaat wel erg goed:mmmm: en speel nu in een band met vrienden:lp:
Maar nog steeds minder ervaren als anderen natuurlijk.


Daarom switch ik nu van de akoestiche gitaar naar de elektrische versie.
Gitaar weetikal versterker zoek ik nog uit.

Maar ik had wat vraagjes over pedaaltjes en snaren.

Ten eerste de pedaaltjes:
Ik ga een metal versterker kopen, maar ik zoek een pedaaltje dat eigenlijk vette metal sounds weergeeft. Hele felle/harde hoge tonen of effecten dat bij dit soort muziek past. We coveren als band het liedje weenie beenie van foo fighters die een hele aparte manier van stemmen heeft(of gebruiken ze een pedaal?) Weet iemand dus een pedaal die aparte/vette rockgeluiden maakt?

En hoe zit het met opladen van een effect pedaal?

Ten tweede over snaren:
Zit er veel verschil in verschillende soorten snaren? Bijv. dikke/dunne snaren. En wat is het effect ervan?

Jij koopt een metall versterker en je gaat Foo Fighters spelen:dontgeti:

oohhhh

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/facepalm1-1.jpg


Welke gitaar ga je kopen een...........?

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 00:10
Je begint net met spelen van elektrische gitaar en je wilt meteen allerlij flikflooi er omheen pedaaltjes etc. geluid percies nabootsen is heel moeilijk en dat is het ook voor je portemonee om voor elke song nieuwe dingen aan te schaffen, is te gek.
Koop een gitaar met EMG met een metal amp.
leer spelen en je song klinkt meteen aardig.

geluid zit in je vingers en niet in de spullen.

Gearjunkie
5 augustus 2010, 00:12
Tja, waar veel beginners tegenaan lopen is dat je nog niet een enorme (buizen)versterker hebt zoals in dit geval dhr. Grohl heeft. Uit een kleine transistorversterker ga je dit geluid niet geheel uitkrijgen.

Je kan pedaaltjes voor distortion kopen. Van goedkoop tot duur, zoek maar eens op google. In zo'n pedaaltje kan meestal een 9v blokbatterij, maar ook een stekkertje van een adapter.

Het effect van dikke snaren is dat je vingers er erg snel heel erg zeer van gaan doen. Echte toonpuristen vinden dat een gitaar beter klinkt met dikke snaren. Sommigen van hen moeten ook een beetje masochistisch zijn ingesteld denk ik.

Ik zou als ik jou was op een setje 010-046 beginnen. Is een beetje gemiddeld.

Succes!

yordi-15
5 augustus 2010, 00:20
Jij koopt een metall versterker en je gaat Foo Fighters spelen:dontgeti:

oohhhh

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/facepalm1-1.jpg


Welke gitaar ga je kopen een...........?

doe niet zo bijdehand man... beter wetertje .
Kan ik dus echt niet tegen he> zulke types als jij ... trouwens weenie beenie is een song die wel op metal/rock past. Hoor je tog? Rot een end op ofzo

The Unforgiven
5 augustus 2010, 00:30
Voor de goede orde:
Rock en Metal is niet het zelfde.
Rock en Metal is niet het zelfde.
Rock en Metal is niet het zelfde.
Rock en Metal is niet het zelfde.

Tenslotte:

http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm2.jpg

yordi-15
5 augustus 2010, 00:32
Voor de goede orde:
Rock en Metal is niet het zelfde.
Rock en Metal is niet het zelfde.
Rock en Metal is niet het zelfde.
Rock en Metal is niet het zelfde.

Tenslotte:

http://rob.nu/wp-content/uploads/2009/09/facepalm2.jpg

okee, damm weer een bijdehandje

Doe niet zo bijdehand
Doe niet zo bijdehand
Doe niet zo bijdehand

The Unforgiven
5 augustus 2010, 00:33
Het hele forum probeert het je uit te leggen, maar je begrijpt het nogsteeds niet.

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 00:37
http://img838.imageshack.us/img838/4551/gg637241277849264uf6331.jpg (http://img838.imageshack.us/i/gg637241277849264uf6331.jpg/)

We geven je allen goede tips en je gaat zelf bijdehand doen

yordi-15
5 augustus 2010, 00:38
Het hele forum probeert het je uit te leggen, maar je begrijpt het nogsteeds niet.

Uh... dat vraag ik nu net> ik zeg tog in mijn start bericht dat ik nog niet ervaren ben. Ook weer niet zo onervaren want weet er aardig veel vanaf(ook dankzij info van dit forum) P.s. wat is dan the big difference van een metal versterker en een stevige rock versterker?

jutter
5 augustus 2010, 00:41
Uh... dat vraag ik nu net> ik zeg tog in mijn start bericht dat ik nog niet ervaren ben. Ook weer niet zo onervaren want weet er aardig veel vanaf(ook dankzij info van dit forum) P.s. wat is dan the big difference van een metal versterker en een stevige rock versterker?

Een wereld van verschil....

yordi-15
5 augustus 2010, 00:42
Een wereld van verschil....

ik hoef niet dat kei en harde metal te spelen maar wel zulke muziek als weenie beenie en metallica . Maar ja, ik zal het wel in de winkel testen en uitproberen en uiteindelijk een keuze maken.

The Unforgiven
5 augustus 2010, 00:42
Metal:

http://www.youtube.com/watch?v=KemoHBBTdPc

Rock:
http://www.youtube.com/watch?v=bX2xbqWtyJU


____

Als je niet totaal doof bent hoor je ergens een verschil...

HUESSEN
5 augustus 2010, 00:43
ik zeg tog

tog:???:




.

yordi-15
5 augustus 2010, 00:43
Metal:

http://www.youtube.com/watch?v=KemoHBBTdPc

Rock:
http://www.youtube.com/watch?v=bX2xbqWtyJU


____

Als je niet totaal doof bent hoor je ergens een verschil...

Dan speel ik metal. wel degelijk

geert1976
5 augustus 2010, 00:43
doe niet zo bijdehand man... beter wetertje .
Kan ik dus echt niet tegen he> zulke types als jij ... trouwens weenie beenie is een song die wel op metal/rock past. Hoor je tog? Rot een end op ofzo

Lieve jongen ik speel al 22 jaar gitaar en heb er werkelijk niet te tellen zoveel gehad, geldt ook voor amps

Ik heb nu al meerdere posten van je gezien en het komt steeds weer op hetzelfde neer, dat je het allemaal toch maar beter weet:)

Ik weet niet wat voor een gitaar en versterker jij op het oog hebt en hoe jij muziekstijlen indeelt maar Foo Fighters is geen Metall.

Daarbij is Metall weer onder te verdelen in diverse metall stylen.

macwilliams
5 augustus 2010, 00:43
Yordi,
welke gitaar word het?
Wat voor elementen zitten er in?
Weet je al wat voor amp je gaat kopen?

Dit zijn belangrijke onderdelen van je set up. Daar kun je je pedaal keuze dan op afstellen.

yordi-15
5 augustus 2010, 00:47
Lieve jongen ik speel al 22 jaar gitaar en heb er werkelijk niet te tellen zoveel gehad, geld ook voor amps

Ik heb nu al meerdere posten van je gezien en het komt steeds weer op hetzelfde neer, dat je het allemaal toch maar beter weet:)

Ik weet niet wat voor een gitaar en versterker jij op het oog hebt en hoe jij muziekstijlen indeelt maar Foo Fighters is geen Metall.

Daarbij is Metall weer onder te verdelen in diverse metall stylen.

Nee dat zeg ik niet. Als ik info van mensen bekijk kan ik de tips meekrijgen voor het uitproberen bij de gitaarwinkel. Ik kan tog niet oneindig door gaan met informatie vragen? En veel mensen hebben een eigen mening over iets> dan moet ik ook mijn keuze maken. Tuurlij kheb ik info en hulp nodig bij het kopen van een gitaar , dat je niet blind koopt. Maar uiteindelijk gaat het ook om je eigen feeling

@ Macwilliams:
Gitaar: http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=12184
Elementen staanerbij
Laat een pedaal eerst maar rusten denk ik nu want ik zit nu op me maximale budget van gitaar en versterker.

Martijn-w
5 augustus 2010, 00:47
Metal is overigens wel met maar 1 l geert.

jutter
5 augustus 2010, 00:48
Lieve jongen ik speel al 22 jaar gitaar en heb er werkelijk niet te tellen zoveel gehad, geld ook voor amps



Ik speel al 36 jaar gitaar en nog ben ik zoekende en weet nog geen flikker! Zelfs bij interesse van een '78er strat heb ik advies nodig!

The Unforgiven
5 augustus 2010, 00:48
Uh... dat vraag ik nu net> ik zeg tog in mijn start bericht dat ik nog niet ervaren ben.


http://1.bp.blogspot.com/_BY9p0g_T3ss/SypI68yhNmI/AAAAAAAAAK0/JR1r_jCgZhY/s400/tactical_facepalm.jpg

Not to be an asshole, heb jij überhaupt je basisschool afgemaakt?

geert1976
5 augustus 2010, 00:49
Yordi,
welke gitaar word het?
Wat voor elementen zitten er in?
Weet je al wat voor amp je gaat kopen?

Dit zijn belangrijke onderdelen van je set up. Daar kun je je pedaal keuze dan op afstellen.

:seriousf::seriousf::seriousf: Hou op, ik pis bijna in mijn broek....

Ok, laatste poging, luister eens een beetje naar deze oude brompot:ok:

We beginnen bij het begin, welke gitaar ga je kopen?

Noem een paar bands waar jullie de muziek van willen coveren.

Post dat en dan help ik je verder (Geert pakt even een colaatje).....

The Unforgiven
5 augustus 2010, 00:50
Ik heb ergens het idee dat dit het nieuwe account is van Sjors-Verstappen van een tijdje geleden...

geert1976
5 augustus 2010, 00:51
Ik speel al 36 jaar gitaar en nog ben ik zoekende en weet nog geen flikker! Zelfs bij interesse van een '78er strat heb ik advies nodig!

Ja ik leer elke dag ook bij, das geen schande, maar als TS duidelijk is met wat die wil, kun je beter advies geven:ok:

yordi-15
5 augustus 2010, 00:51
Metal is overigens wel met maar 1 l geert.

ik heb het idee dat mensen om me rug sigs maken die op mijn uitgesproken berichten lijken. Leuk forum, danku

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 00:52
Bij veel gitaristen komt het geluid eerst en vooral uit de versterker. Pedaaltjes zijn een beetje toeters en bellen.
Veel moderne versterkers doen hun best om een reeks roemruchte versterkers na te bootsen middels 'modeling'. Als jij er zo een hebt, zou ik het eerst daar eens in zoeken.
Angus Young had en heeft slechts een gitaar, een kabel en een versterker. Zijn broer en hun bassist ook.

Als je dan de combinatie gitaar-versterker voor elkaar hebt, wordt het, naar mijn idee, zinvol om rond te gaan kijken naar pedaaltjes; bijvoorbeeld als boost van je eigenlijke signaal, voor delay, voor chorus, phaser of flanger, voor octaver, voor wah-wah etc.

Mijn insteek is om het zo simpel mogelijk te houden en liefst te kunnen doen wat ik wil met slechts de knoppen op mijn gitaar.

Martijn-w
5 augustus 2010, 00:53
ik heb het idee dat mensen om me rug sigs maken die op mijn uitgesproken berichten lijken. Leuk forum, danku

Als je het over mijn sig hebt, die heb ik al heel lang, al voordat jij hier op het forum zat.

geert1976
5 augustus 2010, 00:57
ik heb het idee dat mensen om me rug sigs maken die op mijn uitgesproken berichten lijken. Leuk forum, danku

Nee, die van Martijn is al van een heel oud topic....

Ok, de SG met EMG's, is een uitstekende gitaar voor metal (Martijn:ok:)

Goed voor het ruigere werk, maar je gaat alleen metal spelen? (enfin is ook deels smaak gebonden)

Waar ga je de versterker gebruiken, oefenruimte + slaapkamer?
Wat is je budget?

macwilliams
5 augustus 2010, 00:57
De gitaar en de elementen zijn goed.

Maar veel hangt nu af van je versterker keuze, weet je al wat meer?

The Unforgiven
5 augustus 2010, 01:01
Deze moet je toch echt even uitleggen hoor, ik ben toch aardig thuis in de nederlansche taal maar hier kom ik niet uit...

Ik vond het al vreemd dat hij een bericht uitsprak, als hij niet tegen zijn computer zou praten zouden we hem waarschijnlijk wel begrijpen...

Het komt er op neer dat hij dit een leuk forum vind.

Martijn-w
5 augustus 2010, 01:01
Ok, de SG met EMG's, is een uitstekende gitaar voor metal (Martijn:ok:)


:ok: :D

Anyway, het is echt de moeite waard om naar de adviezen hier te luisteren, of ze in ieder geval mee te nemen.

HUESSEN
5 augustus 2010, 01:02
om me rug

ik ken wel "kromme rug"..

Erik70
5 augustus 2010, 01:04
ik heb het idee dat mensen om me rug sigs maken die op mijn uitgesproken berichten lijken. Leuk forum, danku

Deze moet je toch echt even uitleggen hoor, ik ben toch aardig thuis in de nederlansche taal maar hier kom ik niet uit...

geert1976
5 augustus 2010, 01:06
:ok: :D

Anyway, het is echt de moeite waard om naar de adviezen hier te luisteren, of ze in ieder geval mee te nemen.

Precies, je hoeft ze niet 1 op 1 op te volgen, je kunt ze ook gebruiken als leidraad in het nemen van je besluiten.

En Martijn... ik heb al zolang geen metal meer gespeeld, ik word soft:dontgeti:

davidof
5 augustus 2010, 01:13
Je gaat nu veel trouwe Marshall-liefhebbers zien stijgeren, maar de Marshall MG10/15 vind ik wel leuk om thuis te oefenen ;) Zelfs op repetitie speel ik (al 3 jaar) met de Marshall MG100dfx en hij doet het nog verrassend goed :) Nu ben ik wel op zoek naar een buizenbak ;) (Engl ofzo) omdat het zo niet meer verder kan :D

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 01:13
Kom, geef 'm een kans. Hij is nog maar junior-member en flink wat keren gedist hier (niet in de laatste plaats door mij :D). Maar:

http://musformation.com/pics/The%20Kids%20Are%20All%20Right.jpg

Er schuilt vast een waardevol forum-lid in hem; als hij de mores een beetje leert kennen.

geert1976
5 augustus 2010, 01:19
Mja, hij trekt wel bij:ok:

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 01:25
Die ligt op zijn bed denk ik ?
Hij antwoord niet meer, wat hij normaal voor zijn doen best snel gaat?

offtopic:
Geert, kan jij me wat vertellen over je SG collectie, ik lees elke dag trouw het forum en SG vooral jou ding is?

geert1976
5 augustus 2010, 01:26
Die ligt op zijn bed denk ik ?
Hij antwoord niet meer, wat hij normaal voor zijn doen best snel gaat?

offtopic:
Geert, kan jij me wat vertellen over je SG collectie, ik lees elke dag trouw het forum en SG vooral jou ding is?

Yep, ik ben een Gibson, maar vooral SG verslaafde.
Wat wil je weten?

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 01:34
Een SG is toch lichter dan een LP?
Ik vind mijn LP lomp en zwaar vooral omdat hij verkeerd is afgesteldt.
Hoe meer ik lees over jou SG verhalen hoe meer ik naar een SG lonk, aangezien dat ik veel heb gelezen over jou SG gitaren hoe meer ik me intreseer hoeveel je er hebt en wat nou echt het vershil is tussen de sg's die U hebt en er mogelijk zijn?

davidof
5 augustus 2010, 01:38
Ik ben ook sg-verslaafd geworden =] ik hou het nog wel op de goedkopere .. g400/prophecy sg (ben student)
alleen jammer van het duurbuigen van de hals als je hem niet vasthoudt

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 01:39
Een SG is maar ong. 3,5 cm dik; en dat is dun voor elke gitaar. Ook heel licht daardoor.
Maar qua afstelling en bespeelbaarheid zou het niet zoveel uit moeten maken; of het nu een strat, een tele, een lp, een sg of wat dan ook is.

davidof
5 augustus 2010, 01:40
Een SG is maar ong. 3,5 cm dik; en dat is dun voor elke gitaar. Ook heel licht daardoor.
Maar qua afstelling en bespeelbaarheid zou het niet zoveel uit moeten maken; of het nu een strat, een tele, een lp, een sg of wat dan ook is.

Hmm, tegenover een strat vind ik mijn sg toch vééééél sneller spelen

geert1976
5 augustus 2010, 01:42
Een SG is toch lichter dan een LP?
Ik vind mijn LP lomp en zwaar vooral omdat hij verkeerd is afgesteldt.
Hoe meer ik lees over jou SG verhalen hoe meer ik naar een SG lonk, aangezien dat ik veel heb gelezen over jou SG gitaren hoe meer ik me intreseer hoeveel je er hebt en wat nou echt het vershil is tussen de sg's die U hebt en er mogelijk zijn?

poeh,

Er zijn veel soorten SG's hoor, verschillende hardware, verschillende halzen etc.

Ik heb ook niet de echt standaard modellen.(op de SG faded na, maar die is ook niet meer standaard)

Een SG is qua karakter wel een andere gitaar dan een LP.
Een SG is qua body en gewicht comfortabeler als een LP, maar hebben wel de neiging kopzwaar te zijn.

Voor het meeste alround werk, kun je met een SG faded al prima uit de voeten, qua hals is die hetzelfde als een LP.

De SG faded vind ik qua prijs erg gunstig

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 01:43
Ik ben ook sg-verslaafd geworden =] ik hou het nog wel op de goedkopere .. g400/prophecy sg (ben student)
alleen jammer van het duurbuigen van de hals als je hem niet vasthoudt

Da's wennen hè, aan een ontwerpfout van Gibson.
Overigens heet dat niet doorbuigen, volgens mij. Als ik mijn sg, of elke gitaar, bij de body vastklem en dan achter tegen de hals druk, heb ik een tremolo-effect. Dat is weer wel 'doorbuigen' en ik maak daar dankbaar gebruik van.

davidof
5 augustus 2010, 01:44
Da's wennen hè, aan een ontwerpfout van Gibson.
Overigens heet dat niet doorbuigen, volgens mij. Als ik mijn sg, of elke gitaar, bij de body vastklem en dan achter tegen de hals druk, heb ik een tremolo-effect. Dat is weer wel 'doorbuigen' en ik maak daar dankbaar gebruik van.

'k Ben blij dat je me toch begrijpt ;)

geert1976
5 augustus 2010, 01:47
Een SG is maar ong. 3,5 cm dik; en dat is dun voor elke gitaar. Ook heel licht daardoor.
Maar qua afstelling en bespeelbaarheid zou het niet zoveel uit moeten maken; of het nu een strat, een tele, een lp, een sg of wat dan ook is.

Nee, goede afstelling is erg bepalend voor speelgemak, maar door de iets kortere mensuur ervaren veel mensen dat de Gibson comfortabeler speelt, icm het platte fretboard, vooral als het om pulling en bending gaat.
Niettegenstaande dat het "tussen de oren" factor een grote rol speelt.


Hmm, tegenover een strat vind ik mijn sg toch vééééél sneller spelen

Zie bovenstaande:ok:


Da's wennen hè, aan een ontwerpfout van Gibson.
Overigens heet dat niet doorbuigen, volgens mij. Als ik mijn sg, of elke gitaar, bij de body vastklem en dan achter tegen de hals druk, heb ik een tremolo-effect. Dat is weer wel 'doorbuigen' en ik maak daar dankbaar gebruik van.

halsvibrato inderdaad en de neckpocket is de archilleshiel van de SG.

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 01:51
Ik vind me LP vooral lomp en irritant omdat de afstelling bij de 12e fret heel irritant hoog is, als ik hem indruk en weer los maakt al geluid maakt.

Maar is een goedkope gibson niet slechter dan een dure Epiphone?
Elke keer als ik een SG weer hoor denk ik van waarom heb ik geen SG genomen.

allochthomas
5 augustus 2010, 01:51
Nee dat zeg ik niet. Als ik info van mensen bekijk kan ik de tips meekrijgen voor het uitproberen bij de gitaarwinkel. Ik kan tog niet oneindig door gaan met informatie vragen? En veel mensen hebben een eigen mening over iets> dan moet ik ook mijn keuze maken. Tuurlij kheb ik info en hulp nodig bij het kopen van een gitaar , dat je niet blind koopt. Maar uiteindelijk gaat het ook om je eigen feeling

@ Macwilliams:
Gitaar: http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=12184
Elementen staanerbij
Laat een pedaal eerst maar rusten denk ik nu want ik zit nu op me maximale budget van gitaar en versterker.

Misschien een beetje offtopic, maar op een van mijn laatste vragen in je andere topic gaf je aan dat je een gitaar met flinke korting kon krijgen, vandaar dat je hem ging halen. de prijs die je nu betaald is gewoon een normale prijs voor die gitaar. De prijs die als normaal staat is gewoon de listed prijs van de fabrikant en die is altijd stukke hoger dan waarvoor hij in de winkel zal staan. Just thought i'd let you know.

Verder kan ik je adviseren om nou maar gewoon de adviezen aan te nemen die we je hier proberen te geven. We willen je alleen maar helpen, maar dan moet jij ook luisteren en niet de betweter uit gaan hangen.

geert1976
5 augustus 2010, 01:55
Ik vind me LP vooral lomp en irritant omdat de afstelling bij de 12e fret heel irritant hoog is, als ik hem indruk en weer los maakt al geluid maakt.

Maar is een goedkope gibson niet slechter dan een dure Epiphone?
Elke keer als ik een SG weer hoor denk ik van waarom heb ik geen SG genomen.

Hoe hoog is die dan (tussen de 12e fret en de lage en hoge E)?

klinkt als een halspen die bijgesteld moet worden, wellicht te bol?

geert1976
5 augustus 2010, 02:01
Misschien een beetje offtopic, maar op een van mijn laatste vragen in je andere topic gaf je aan dat je een gitaar met flinke korting kon krijgen, vandaar dat je hem ging halen. de prijs die je nu betaald is gewoon een normale prijs voor die gitaar. De prijs die als normaal staat is gewoon de listed prijs van de fabrikant en die is altijd stukke hoger dan waarvoor hij in de winkel zal staan. Just thought i'd let you know.

Verder kan ik je adviseren om nou maar gewoon de adviezen aan te nemen die we je hier proberen te geven. We willen je alleen maar helpen, maar dan moet jij ook luisteren en niet de betweter uit gaan hangen.

hmm ik fronste eigenlijk mijn wenkbrauwen toen hij aangaf dat hij een Epiphone Sg Custom Prophecy Ex wil kopen, metal bakken puur sang en ik vraag mij af of hij daar wel daadwerkelijk naar op zoek is.

Voor dezelfde prijs koopt die een 2e hands SG faded, waar die voor mijn gevoel meer mee kan, echt hele harde ruige metal wil die niet spelen volgens mij.

Meer rock/hardrock en een vleugje metal en dan vind ik eigenlijk een SG faded een betere kandidaat

een 30 watt buizenamp van bv Fox of Peavy erbij en een Boss DS1 en dan kan die mijns inziens voor lange tijd uit de voeten..

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 02:07
Bij fret 12 is het 0,65 cm bij de lage E terwijl die bij fret 1 0.2 cm is.
Het is een 0.46 snaar van een 0.10 set volgens mij.

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 02:11
Bij fret 12 is het 0,65 mm bij de lage E terwijl die bij fret 1 0.2 mm is.
Het is een 0.46 snaar van een 0.10 set volgens mij.

En bij de hoge E?

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 02:17
Hee, daar zit verschil in er zit een fout in me veroig bericht het moet cm zijn ipv mm.
Fret 1 : 0,125 cm
Fret 12: 0,5 - 0,55 cm

oud bericht wordt ge-edit naar cm

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 02:23
Ik stel mijn gitaren zo af dat ze bij de 22ste fret iets minder dan 2 mm (hoge E) tot iets meer dan 2 mm (lage E) hebben.
Het hangt vooral van fretbuzz onderweg af hoe het per gitaar werkelijk uitvalt.

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 02:39
Dan is dat van mij extreem hoog?

Aangezien ik geen ervaring heb met afstellen kan hem beter later afstellen bij een winkel?
Ik vind het best irritand hoe het nu is, ik werk er hard voor om er de goede noten er uit te krijgen want, zolang speel ik nog niet.
Dan krijg ik allerlij bij geluiden en het is best moeilijk om ze in te drukken als ze zoveer van de fretboard afzetten terwijl, het makkelijker kan.

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 12:03
Dan zou ik daar inderdaad even naar laten kijken.
Of zelf doen. Alle benodigde info is hier op het forum te vinden.

geert1976
5 augustus 2010, 12:49
Hee, daar zit verschil in er zit een fout in me veroig bericht het moet cm zijn ipv mm.
Fret 1 : 0,125 cm
Fret 12: 0,5 - 0,55 cm

oud bericht wordt ge-edit naar cm

Dat is heel erg hoog en niet goed...


Ik stel mijn gitaren zo af dat ze bij de 22ste fret iets minder dan 2 mm (hoge E) tot iets meer dan 2 mm (lage E) hebben.
Het hangt vooral van fretbuzz onderweg af hoe het per gitaar werkelijk uitvalt.

hmm ik heb tussen de 12e fret en de lage E een actie varierend van 1.6 a 1.9 mm, afhankelijk van welke gitaar, hoge E zit bij mij ook een tikkeltje lager.
Ik kom bij fret 22 ongeveer ook iets boven de 2 mm uit


Dan is dat van mij extreem hoog?

Aangezien ik geen ervaring heb met afstellen kan hem beter later afstellen bij een winkel?
Ik vind het best irritand hoe het nu is, ik werk er hard voor om er de goede noten er uit te krijgen want, zolang speel ik nog niet.
Dan krijg ik allerlij bij geluiden en het is best moeilijk om ze in te drukken als ze zoveer van de fretboard afzetten terwijl, het makkelijker kan.

Man jij zult nu wel krachtige vingers hebben, daarbij komt ook nog dat het je intonatie ook niet ten goede komt.
Heb je nooit het gevoel dat je gitaar vals lijkt te klinken als je boven de 12e fret speelt?

yordi-15
5 augustus 2010, 13:03
wow, 6 pagina's aan reacties in een nacht? Ik heb veel moeten lezen.
@ geert176 quote

hmm ik fronste eigenlijk mijn wenkbrauwen toen hij aangaf dat hij een Epiphone Sg Custom Prophecy Ex wil kopen, metal bakken puur sang en ik vraag mij af of hij daar wel daadwerkelijk naar op zoek is.

Voor dezelfde prijs koopt die een 2e hands SG faded, waar die voor mijn gevoel meer mee kan, echt hele harde ruige metal wil die niet spelen volgens mij.

Meer rock/hardrock en een vleugje metal en dan vind ik eigenlijk een SG faded een betere kandidaat

een 30 watt buizenamp van bv Fox of Peavy erbij en een Boss DS1 en dan kan die mijns inziens voor lange tijd uit de voeten..


Mijn budget voor gitaar+vertsterker is niet hoger dan 670 euro.
Over betreft de gitaar sg faded : kan je me er een goede demo filmpje van laten zien? Plaatje google ik wel even.
De gitaar die ik had uitgekozen, ik weet dat het niet de goedkoopste is maar het lijkt mij een prima gitaar om harde rock/metal op te spelen.
Het is dat de zaak waar ik mijn gitaren koop vaak de gitaren die jullie aanbieden niet hebben.
De zaak heeft een goede garantie en is erg bertrouwbaar.


De versterker zal gebruikt worden voor gebruik in huis+ repetities

Edit: Deze sg ken ik, sorry om te zeggen maar ik ben er geen fan van. Mijn kameraad heeft er ook een en ik vind de sound/look helemaal niks. De zaak waar ik de spullen koop heet Tonika. http://www.tonika.nl . Daar staan ze.

Ik vind de Willshire ook best vet, maar ik heb geen gevoel dat die gitaar nou bij metal past. Meer echte rock

davidof
5 augustus 2010, 13:06
wow, 6 pagina's aan reacties in een nacht? Ik heb veel moeten lezen.
@ geert176 quote

hmm ik fronste eigenlijk mijn wenkbrauwen toen hij aangaf dat hij een Epiphone Sg Custom Prophecy Ex wil kopen, metal bakken puur sang en ik vraag mij af of hij daar wel daadwerkelijk naar op zoek is.

Voor dezelfde prijs koopt die een 2e hands SG faded, waar die voor mijn gevoel meer mee kan, echt hele harde ruige metal wil die niet spelen volgens mij.

Meer rock/hardrock en een vleugje metal en dan vind ik eigenlijk een SG faded een betere kandidaat

een 30 watt buizenamp van bv Fox of Peavy erbij en een Boss DS1 en dan kan die mijns inziens voor lange tijd uit de voeten..


Mijn budget voor gitaar+vertsterker is niet hoger dan 670 euro.
Over betreft de gitaar sg faded : kan je me er een goede demo filmpje van laten zien? Plaatje google ik wel even.
De gitaar die ik had uitgekozen, ik weet dat het niet de goedkoopste is maar het lijkt mij een prima gitaar om harde rock/metal op te spelen.
Het is dat de zaak waar ik mijn gitaren koop vaak de gitaren die jullie aanbieden niet hebben.
De zaak heeft een goede garantie en is erg bertrouwbaar.


De versterker zal gebruikt worden voor gebruik in huis+ repetities

Ik heb een Prophecy sg en ben er blij mee ;)

yordi-15
5 augustus 2010, 13:07
Ik heb een Prophecy sg en ben er blij mee ;)

Kan je der slechts alleen metal op spelen of ook anders laten klinken voor bijvoorbeeld een song van slash sweet child o mine?

allochthomas
5 augustus 2010, 13:08
Weetje wat jij moet gaan doen? Koop een epiphone sg g-400 en steek de rest van het geld in een leuke versterker. Prima gitaar en gezien je smaak lijkt het me een iets geschiktere gitaar waarbij je nog goedkoper uit bent ook.

yordi-15
5 augustus 2010, 13:14
Weetje wat jij moet gaan doen? Koop een epiphone sg g-400 en steek de rest van het geld in een leuke versterker. Prima gitaar en gezien je smaak lijkt het me een iets geschiktere gitaar waarbij je nog goedkoper uit bent ook.

Ja , ik weet het, maar ik vind em niet mooi. Lijkt me tog niet dat je gitaren koopt die je niet echt mooi vind?

The Unforgiven
5 augustus 2010, 13:16
Je hoeft het niet persé bij Tonika te kopen hè...

Ga eens een keer naar Den Haag en kijk daar eens rond, een veel groter aanbod en ook een lagere prijs...

yordi-15
5 augustus 2010, 13:18
Je hoeft het niet persé bij Tonika te kopen hè...

Ga eens een keer naar Den Haag en kijk daar eens rond, een veel groter aanbod en ook een lagere prijs...

Als er iets mis is met de gitaar dan> moet ik helemaal naar den haag rijden of al dat gedoe met opsturen en verzendkosten?

allochthomas
5 augustus 2010, 13:21
Ze hebben beide een sg vorm en zijn beide zwart, wat wil je nog meer? Er zijn genoeg goedkopere gitaren die beter geschikt zijn dan de gitaar die jij nu op het oog hebt. Als je eigenwijs wilt gaan doen en die gitaar perse wilt dan moet je dat vooral lekker doen:ok:. Ik probeer je alleen maar te zeggen dat je je budget beter kunt verspreiden(want 200 voor een buizenversterker gaat hem niet worden zoals door meerder mensen al aangegeven)

yordi-15
5 augustus 2010, 13:22
Ze hebben beide een sg vorm en zijn beide zwart, wat wil je nog meer? Er zijn genoeg goedkopere gitaren die beter geschikt zijn dan de gitaar die jij nu op het oog hebt. Als je eigenwijs wilt gaan doen en die gitaar perse wilt dan moet je dat vooral lekker doen:ok:. Ik probeer je alleen maar te zeggen dat je je budget beter kunt verspreiden(want 200 voor een buizenversterker gaat hem niet worden zoals door meerder mensen al aangegeven)

ik hoef ook niet persee die ene ephiphone.
Hoeveel eurohad je dan gedachten voor een 15 watt buizenversterker?

The Unforgiven
5 augustus 2010, 13:22
Als er iets mis is met de gitaar dan> moet ik helemaal naar den haag rijden of al dat gedoe met opsturen en verzendkosten?

Hoe vaak gaat er nou iets mis met een gitaar? Je laat hem daar goed afstellen en daarna hoeft er niets meer aan gedaan te worden...

yordi-15
5 augustus 2010, 13:23
Hoe vaak gaat er nou iets mis met een gitaar? Je laat hem daar goed afstellen en daarna hoeft er niets meer aan gedaan te worden...

hebben ze een website?

p.s. hoeveel euro denken jullie dat je ongeveer wel kwijt bent voor een 15 watt buizenversterker?

The Unforgiven
5 augustus 2010, 13:25
www.Rockpalace.com

_________

Over die buizen versterker: Voor een goede 15 watt buizen versterker ben je al snel 400 euro kwijt, en als het alleen voor thuis en repetities is is dat gewoon zonde van het geld.

allochthomas
5 augustus 2010, 13:27
ik hoef ook niet persee die ene ephiphone.
Hoeveel eurohad je dan gedachten voor een 15 watt buizenversterker?
Volgens mij snap je het niet. Een 15 watt versterker betekend niet automatisch dat je goedkoper uit bent. Als ik jouw was dan was ik naar een muziek zaak gegaan, had ik een mooie gitaar gekocht en een mooie versterker(zoals een roland cube 60 of een vox VT50) voor die 670 euro. Als je perse bijzen wilt dan moet je er rekening mee houden dat je minder overhoud voor een gitaar en als je perse die sg wilt dan hou je minder over voor een versterker. Jij wilt nu meteen alles en dat gaat niet met jouw budget.

almarvk
5 augustus 2010, 13:27
@Yordi: ga je eerst inlezen. Deze vragen zijn vragen die gewoon kan opzoeken. Lees 's het forum door, gebruik Google, ga de webwinkels langs voor opties en prijzen. En ga 's langs bij een lokale muziekzaak om wat uit te proberen en je te laten informeren. Ik word een beetje moe van dit soort topics...

edit: ik lees nu het gehele topic door en het slaat werkelijk waar nergens op. Sorry, maar neem bovenstaand advies ter harte en doe er wat mee.