PDA

View Full Version : Ik ben wat huiverig....



jutter
4 augustus 2010, 23:25
Deze gitaar heb ik op het oog maar ben wat huiverig geworden met het uitgeven van zulke bedragen omdat ik nu al 2x op mijn bek ben gegaan.
Wat vinden jullie van deze advertentie:
http://link.marktplaats.nl/340690696

aaronstonebeat
4 augustus 2010, 23:30
Ik lees de beschrijving en heb meteen al gegeten en gedronken.

Gearjunkie
4 augustus 2010, 23:32
Staat er al een tijdje op. Voor mijn gevoel niet echt een gitaar met enorme vintagewaarde en aan de dure kant, maar ik kan het mis hebben..

jutter
4 augustus 2010, 23:35
Ik lees de beschrijving en heb meteen al gegeten en gedronken.

Hoe bedoel je?

jutter
4 augustus 2010, 23:36
Staat er al een tijdje op. Voor mijn gevoel niet echt een gitaar met enorme vintagewaarde en aan de dure kant, maar ik kan het mis hebben..

Wat is een normale prijs?

jutter
4 augustus 2010, 23:43
Onvoorstelbaar! Ik heb hem net een mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat hij er nu ineens tussen de 2000 en 2200 euro voor wil hebben! En in zijn advertentie staat 1650!!!

aaronstonebeat
4 augustus 2010, 23:44
Zeldzaam mooie Fender Stratocaster uit eind 1978, in deze staat zie je ze niet veel. Alles is origineel vanaf fabriek tot het laatste schroefje nooit in gesoldeerd of wat dan ook. Ieder detail aan deze collector klopt, b.v de inzet van de hals strak in de body geen speling hierin, kaarsrechte hals, dus zeer lage actie, swamp ash body en maple neck, lichtgewicht 3,5 kilo,formidabele sound en twang. Gitaar komt uit verzameling, echt een topper uit die tijd voor zowel verzamelaar en natuurlijk als player, gaat alleen maar waardevoller worden. Doe een goed bod en hij is van jou. Is met originele koffer uit die tijd. AUB geen onzin biedingen.

Ik vind het van voor tot achter holle verkoopklets.
Ik wilde eerst de ergste stukken vet maken maar dan was de hele tekst vet geworden.

Iets meer in detail: ik geloof dat niemand (ook Fender niet) echt blij is geworden van die driepunts-bevestiging van de hals. Alleen al daarom zou ik zo'n ding niet willen hebben; tenzij ik 'm zou krijgen en eens uit kon proberen of 't nu echt zo erg was.

DaChosen1
4 augustus 2010, 23:47
Onvoorstelbaar! Ik heb hem net een mailtje gestuurd en kreeg als antwoord dat hij er nu ineens tussen de 2000 en 2200 euro voor wil hebben! En in zijn advertentie staat 1650!!!

niet helemaal waar, er staat bieden vanaf 1650, dat is wat anders.
Of hij dat waard is zou ik niet weten, ik vind het wel een mooie gitaar, en toevallig van mijn geboortejaar.

aaronstonebeat
4 augustus 2010, 23:49
niet helemaal waar, er staat bieden vanaf 1650, dat is wat anders.
Of hij dat waard is zou ik niet weten, ik vind het wel een mooie gitaar, en toevallig van mijn geboortejaar.

Maar er heeft nog niemand geboden.
Dat verbaast mij niet.

jutter
4 augustus 2010, 23:51
niet helemaal waar, er staat bieden vanaf 1650, dat is wat anders.


Tja, hij moet het zelf weten maar zo verkoop je die gitaar nooit! Bieden vanaf, en de prijs die je er uiteindelijk voor wil hebben is wel héél erg groot!

Pepe
4 augustus 2010, 23:52
1650 is zeker niet hoog voor zo'n mooie staat en 2200 zijn Ebay prijzen, ik geef hem weinig kans op Marktplaats.

De beschrijving vind ik helemaal niet raar, precies wat je wil weten. Gewicht, of ie origineel is en of ze meer waard worden.. sja, het gaat niet hard maar wel gestaag. Nederlandse prijzen zijn laag, een paar jaar ouder en je mag 3000 neertellen.

ebay1 (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130417258166&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123)

ebay2 (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250677191799&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123#ht_500wt_1154)

jutter
4 augustus 2010, 23:56
1650 is zeker niet hoog voor zo'n mooie staat en 2200 zijn Ebay prijzen, ik geef hem weinig kans op Marktplaats.

De beschrijving vind ik helemaal niet raar, precies wat je wil weten. Gewicht, of ie origineel is en of ze meer waard worden.. sja, het gaat niet hard maar wel gestaag. Nederlandse prijzen zijn laag, een paar jaar ouder en je mag 3000 neertellen.

Wel leuk en aardig maar ik zet mijn Fender stratocaster USA ook niet te koop met "bieden vanaf 300 euro"...terwijl ik er 800,00 voor wil hebben....:stop:

Arjan12
4 augustus 2010, 23:57
Tsja, in zo'n staat is hij veel geld waard voor de verzamelaar. Of het ook een goede gitaar is... Ik vraag me bij dit soort gitaren altijd af waarom ze zo weinig bespeeld zijn. Of dit exemplaar is van een verzamelaar geweest, of het is gewoon een flutplank (of allebei).

Pepe
4 augustus 2010, 23:57
jutter... maar daar zeg ik toch niks over?..

Dat er niet veel op gespeeld is zegt ook niet alles, ik heb gitaren die niet uit huis gaan en weinig speeluren krijgen wegens teveel gitaren en te weinig tijd.

jutter
5 augustus 2010, 00:01
jutter... maar daar zeg ik toch niks over?..

Nee, was ook niet rechtstreeks voor jou bedoeld:makeup:

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 00:05
Waarom zou je dié gitaar willen hebben? Aan het serienummer te zien kan ie inderdaad uit '78 komen. En dan? Gaat het om de verzamelwaarde?
Of wil je een gitaar waarop je lekker kunt spelen en die je naar je eigen wensen kunt aanpassen?

geert1976
5 augustus 2010, 00:05
Ik lees de beschrijving en heb meteen al gegeten en gedronken.

Mee-eens Aaron, rond de E 2000,00 zal die op E-bay wel doen, tis een 70's Fender en dat maakt bij veel mensen het geld los.

Prijzen in NL liggen gewoon lager als bijvoorbeeld bij onze Oosterburen.

Ik vind de driepunts bevestiging helemaal niets, vaak lebbert de boel uit etc.

Niet doen Jutter, geeft je geld maar aan iets anders uit en voor E 1500,00 a E 2000,00 is er heel veel meer leuks te koop.

vulvasonic
5 augustus 2010, 00:08
Ik vind een prijs van rond de 2000 nogal aan de forse kant voor een strat uit '78. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen in positieve zin, maar over het algemeen wordt deze periode beschouwd als een tijd waarin de kwaliteit van Fender op z'n slechtst was. De 3-punts bevestiging op zichzelf was niet verkeerd, maar de kloothommels boorden de gaten gewoon te ruim, waardoor er een enorm slechte verbinding ontstond. De hardware is niet om over naar huis te schrijven, de dikke lak helpt ook al niet en ofschoon er best eens een leuk exemplaar bij zat, is de vraagprijs voor deze gitaar eenvoudigweg te hoog.

De huidige '70 RI's zijn doorgaans beter van kwaliteit dan de meeste modellen van tussen '74 en '80.

Ik zou er nog eens goed over nadenken en ondertussen nog even verder kijken naar vergelijkbare modellen.

Ik snap die vent ook wel. De jaren '70 modellen beginnen steeds meer aan te trekken, daar de oudere modellen onbetaalbaar zijn geworden. Hij mag het er voor vragen en er zijn zat gitaristen zo 'gek' om het bedrag ervoor neer te leggen. In dat licht ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet probeert. Zou ik ook doen.

Maar als gitaristen onder elkaar, kijk uit. Niet voor niets begonnen destijds enkele Japanse kopieën de markt te veroveren.

jutter
5 augustus 2010, 00:09
Waarom zou je dié gitaar willen hebben? Aan het serienummer te zijn kan ie inderdaad uit '78 komen. En dan? Gaat het om de verzamelwaarde?
Of wil je een gitaar waarop je lekker kunt spelen en die je naar je eigen wensen kunt aanpassen?

Gewoon een gitaar waar je lekker op kunt spelen. Dat moet toch kunnen op een wat oudere strat van '78?

Pepe
5 augustus 2010, 00:11
De late seventies zijn over het algemeen niet de beste strats ever maar ze hebben een eigenzinnig karakter. Telkens als ik een plaat van Kula Shaker opzet verbaas ik me over dat prachtige stratgeluid. The Edge heeft ook nooit een reden gezien zijn strat in te ruilen voor een kek customshoppie.

jutter
5 augustus 2010, 00:12
Mee-eens Aaron, rond de E 2000,00 zal die op E-bay wel doen, tis een 70's Fender en dat maakt bij veel mensen het geld los.

Prijzen in NL liggen gewoon lager als bijvoorbeeld bij onze Oosterburen.

Ik vind de driepunts bevestiging helemaal niets, vaak lebbert de boel uit etc.

Niet doen Jutter, geeft je geld maar aan iets anders uit en voor E 1500,00 a E 2000,00 is er heel veel meer leuks te koop.

Ik doe het ook niet Geert. Voor 1500,00 euro wil ik er nog wel een nachtje over slapen...maar 2000,00 heb ik er niet voor over.

geert1976
5 augustus 2010, 00:13
Ik vind een prijs van rond de 2000 nogal aan de forse kant voor een strat uit '78. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen in positieve zin, maar over het algemeen wordt deze periode beschouwd als een tijd waarin de kwaliteit van Fender op z'n slechtst was. De 3-punts bevestiging op zichzelf was niet verkeerd, maar de kloothommels boorden de gaten gewoon te ruim, waardoor er een enorm slechte verbinding ontstond. De hardware is niet om over naar huis te schrijven, de dikke lak helpt ook al niet en ofschoon er best eens een leuk exemplaar bij zat, is de vraagprijs voor deze gitaar eenvoudigweg te hoog.

De huidige '70 RI's zijn doorgaans beter van kwaliteit dan de meeste modellen van tussen '74 en '80.

Ik zou er nog eens goed over nadenken en ondertussen nog even verder kijken naar vergelijkbare modellen.

Ik snap die vent ook wel. De jaren '70 modellen beginnen steeds meer aan te trekken, daar de oudere modellen onbetaalbaar zijn geworden. Hij mag het er voor vragen en er zijn zat gitaristen zo 'gek' om het bedrag ervoor neer te leggen. In dat licht ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet probeert. Zou ik ook doen.

Maar als gitaristen onder elkaar, kijk uit. Niet voor niets begonnen destijds enkele Japanse kopieën de markt te veroveren.

Precies, helemaal mee-eens en goed uiteengezet.

Die driepunts ohh man ik heb halzen scheef zien zitten zeg, effe een tik op de headstock en je kon weer een uur vooruit:mad:

Gearjunkie
5 augustus 2010, 00:14
Wel raar inderdaad. Zeg dan bieden vanaf 2000.....
Hoop geld voor een Stratje...

jutter
5 augustus 2010, 00:15
Ik vind een prijs van rond de 2000 nogal aan de forse kant voor een strat uit '78. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen in positieve zin, maar over het algemeen wordt deze periode beschouwd als een tijd waarin de kwaliteit van Fender op z'n slechtst was. De 3-punts bevestiging op zichzelf was niet verkeerd, maar de kloothommels boorden de gaten gewoon te ruim, waardoor er een enorm slechte verbinding ontstond. De hardware is niet om over naar huis te schrijven, de dikke lak helpt ook al niet en ofschoon er best eens een leuk exemplaar bij zat, is de vraagprijs voor deze gitaar eenvoudigweg te hoog.

De huidige '70 RI's zijn doorgaans beter van kwaliteit dan de meeste modellen van tussen '74 en '80.

Ik zou er nog eens goed over nadenken en ondertussen nog even verder kijken naar vergelijkbare modellen.

Ik snap die vent ook wel. De jaren '70 modellen beginnen steeds meer aan te trekken, daar de oudere modellen onbetaalbaar zijn geworden. Hij mag het er voor vragen en er zijn zat gitaristen zo 'gek' om het bedrag ervoor neer te leggen. In dat licht ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet probeert. Zou ik ook doen.

Maar als gitaristen onder elkaar, kijk uit. Niet voor niets begonnen destijds enkele Japanse kopieën de markt te veroveren.

Ik snap hem ook wel maar zet er dan gewoon je prijs bij. En niet dat geleuter van 'bieden vanaf: een veel lager bedrag'....

geert1976
5 augustus 2010, 00:16
Ik doe het ook niet Geert. Voor 1500,00 euro wil ik er nog wel een nachtje over slapen...maar 2000,00 heb ik er niet voor over.

Beste man, blijf weg bij dat spul, zoals Vulva al terecht zegt ze zijn echt niet geweldig, ik heb in vroegere jaren zat op die dingen gespeeld en ik vond het echt niet goed.

hard om te zeggen, maar de Greco Supersounds en Tokai's waren in die jaren beter

jutter
5 augustus 2010, 00:18
Beste man, blijf weg bij dat spul, zoals Vulva al terecht zegt ze zijn echt niet geweldig, ik heb in vroegere jaren zat op die dingen gespeeld en ik vond het echt niet goed.

hard om te zeggen, maar de Greco Supersounds en Tokai's waren in die jaren beter

Okay, je hebt gelijk. Maar ik moet wel zeggen dat ik eens op een strat heb gespeelt uit '79 die echt heerlijk klonk een speelde. Vandaar dat mijn oog op deze viel.

geert1976
5 augustus 2010, 00:20
Okay, je hebt gelijk. Maar ik moet wel zeggen dat ik eens op een strat heb gespeelt uit '79 die echt heerlijk klonk een speelde. Vandaar dat mijn oog op deze viel.

Over Greco's gesproken, er staat een hele mooie te koop in Eindhoven.
Is dat niet wat? of wil je echt het liefst een oude Fender?

aaronstonebeat
5 augustus 2010, 00:20
Gewoon een gitaar waar je lekker op kunt spelen. Dat moet toch kunnen op een wat oudere strat van '78?

Als je een beetje handig bent, koop je wat onderdelen en schroef je zelf zo'n ding in elkaar; voor een paar honderd euro. Voor minder dan honderd als je nog wat handiger bent.
Maar misschien ben je niet zo'n doe-het-zelver. Moet ie per se oud zijn?

vulvasonic
5 augustus 2010, 00:21
Ik snap hem ook wel maar zet er dan gewoon je prijs bij. En niet dat geleuter van 'bieden vanaf: een veel lager bedrag'....

Tsja, als ik iets te koop aanbied, dan ga ik iets boven mijn prijs zitten, rekening houdend met het feit dat mensen toch lager gaan zitten. Ik snap de logica van deze aanpak ook niet zo. Misschien hoopt ie dat hij iemand zo over een grens heen kan trekken, zodra deze persoon aangeeft geïnteresseerd te zijn. Ik geloof er echter niet zo in.

Als ik er 2000 voor zou willen hebben, zou ik hem aanbieden voor 2100. Maar dat is mijn manier. :)

jutter
5 augustus 2010, 00:23
Tsja, als ik iets te koop aanbied, dan ga ik iets boven mijn prijs zitten, rekening houdend met het feit dat mensen toch lager gaan zitten. Ik snap de logica van deze aanpak ook niet zo. Misschien hoopt ie dat hij iemand zo over een grens heen kan trekken, zodra deze persoon aangeeft geïnteresseerd te zijn. Ik geloof er echter niet zo in.

Als ik er 2000 voor zou willen hebben, zou ik hem aanbieden voor 2100. Maar dat is mijn manier. :)

Het is de meest gangbare en logische manier;)

Pepe
5 augustus 2010, 00:28
Okay, je hebt gelijk. Maar ik moet wel zeggen dat ik eens op een strat heb gespeelt uit '79 die echt heerlijk klonk een speelde. Vandaar dat mijn oog op deze viel.

Ja, ik ben wat genuanceerder.

Een tijdje geleden kwam hier iemand om een gitaar te kopen, hij had zijn 79 meegenomen, die zou hij moeten verkopen dus hij wilde goed vergelijken.
Die gitaar klonk echt geweldig en stiekem wilde hij de gitaar ook niet kwijt.

Ik had die gitaar wel willen hebben maar hij was er zo trots en blij mee, ik heb hem de verkoop uit zijn hoofd gepraat.
Sja, dat was echt een supergitaar, zo zie je maar weer.

vulvasonic
5 augustus 2010, 00:36
Ach, ik heb ooit een tijdje een waanzinnig mooie (en volledig afgeragde) 74'er thuis gehad. Het kán dus wel. Maar die smetteloze look bevalt me ook al niet helemaal. Het is natuurlijk geen wet van Meden en Perzen, maar ik vraag me dan altijd af waarom zo'n gitaar geen zichtbare gebruiksporen heeft. Blijkbaar heeft de huidige eigenaar er niet veel op gespeeld. Maar waarom niet?
Je zou denken dat iemand die in een opwelling ooit zo'n ding gekocht heeft en daarna nooit serieus met muziek bezig is geweest, niet de knowhow heeft die hij toch lijkt te hebben, getuige zijn verkooppraatje.

Nogmaals, het hoeft niet veel te betekenen, maar ik word dan toch wat argwanend. :)

Pepe
5 augustus 2010, 00:41
De gitaar wordt -10 tegen 1- aangeboden door onze gitaarspelende museumhouder uit het zuiden van het land die door belastingtechnische redenen zich steeds bedient van andere aliassen.
Die is tegen de verzameling van een of andere belg gelopen, hij heeft een hondertal gitaren in de opslag die hij mondjesmaat verkoopt. Sommige uit eind vijftig zien er nog als nieuw uit.
Het is niet raar hoor, een gitaar MOET er niet afgelebberd uit te zien om goed te zijn.

Maar het kan zomaar een dog zijn waar niemand aan wil komen natuurlijk...

vulvasonic
5 augustus 2010, 00:47
Vintage gitaar dealers vertrouw ik al helemaal niet (uitzonderingen daargelaten). :stop:

geert1976
5 augustus 2010, 01:01
De gitaar wordt -10 tegen 1- aangeboden door onze gitaarspelende museumhouder uit het zuiden van het land die door belastingtechnische redenen zich steeds bedient van andere aliassen.
Die is tegen de verzameling van een of andere belg gelopen, hij heeft een hondertal gitaren in de opslag die hij mondjesmaat verkoopt. Sommige uit eind vijftig zien er nog als nieuw uit.
Het is niet raar hoor, een gitaar MOET er niet afgelebberd uit te zien om goed te zijn.

Maar het kan zomaar een dog zijn waar niemand aan wil komen natuurlijk...

Dan heb ik al een aardig idee wie erachter zit...

Les Strat
5 augustus 2010, 08:09
hallo,

wat is er precies mis met een drie punts hals bevestiging? keith sloeg er gewoon iemand mee van het podium:cheerup:

Rinze
5 augustus 2010, 09:55
Een vriend van me had in de jaren 80 precies zo'n Strat, hij kocht hem destijds tweedehands voor 1000 gulden. Was best een leuke gitaar, redelijk stabiel ondanks de driepuntsbevestiging.

En dit exemplaar, tja. Ik vind de vraagprijs idioot, voor een Strat die niet bepaald uit een favoriete periode komt, een driepuntsbevestiging heeft en nauwelijks bespeeld is.

Verder heb ik een hekel aan verzamelaars en geldwolven. Maar dat neemt niet weg dat je pas weet hoe het kreng is als je hem uitprobeert. Voor dat geld zou ik persoonlijk iets anders zoeken of laten bouwen.

Gearjunkie
5 augustus 2010, 09:56
hallo,

wat is er precies mis met een drie punts hals bevestiging? keith sloeg er gewoon iemand mee van het podium:cheerup:

Kun je nagaan, als het een 4-punts bevestiging was geweest was er een dode fan...

munkie
5 augustus 2010, 10:59
Als het nou een hardtail was, die zijn zeldzaam, Fender bouwt ze vrijwel niet meer. Maar dat dus ook niet. Verder altijd leuk om te lezen de roddel hier :soinnocent:

Bram+
5 augustus 2010, 12:14
Heb jij niet al genoeg Stratocasters? Of heb je die allemaal weer gekocht? Als ik de reacties lees is dit nou niet bepaald een buitenkansje te noemen. Als je toch per se een 'oude' Strat wil, zou ik even doorsparen of wachten totdat er wel een buitenkansje voorbijkomt, of heb je 'm per se nu nodig?

jutter
5 augustus 2010, 12:36
Heb jij niet al genoeg Stratocasters? Of heb je die allemaal weer gekocht? Als ik de reacties lees is dit nou niet bepaald een buitenkansje te noemen. Als je toch per se een 'oude' Strat wil, zou ik even doorsparen of wachten totdat er wel een buitenkansje voorbijkomt, of heb je 'm per se nu nodig?

Huh? Ik heb er maar 2!

geert1976
5 augustus 2010, 12:51
Huh? Ik heb er maar 2!

Ik denk wat Bram bedoelt dat je al enige strats heb gekocht en verkocht.
Alhoewel eentje is er toch vanwege garantie teruggegaan?

vulvasonic
5 augustus 2010, 12:56
Waarom verkoop je je hagelnieuwe Fender '62 Hot Rod Stratocaster eigenlijk? :dontgeti:

jutter
5 augustus 2010, 13:05
Ik denk wat Bram bedoelt dat je al enige strats heb gekocht en verkocht.
Alhoewel eentje is er toch vanwege garantie teruggegaan?

Ja, dat klopt. Zou gemaakt worden maar dat duurde een hele tijd en ging nog langer duren omdat ze zelf niet tevreden waren over het resultaat. Op het laatst hadden ze de verkeerde/niet goede pickups besteld en zou het weer maanden gaan duren. Ik mocht een nieuwe uitzoeken.

Bram+
5 augustus 2010, 13:08
Huh? Ik heb er maar 2!

Genoeg dus :D

Nu houd ik geen excel-lijstjes bij van recente aan- en verkopen van forumleden, maar jouw username koppel ik op de een of andere manier wel aan een aantal 'NGD'-threads waaronder een paar nieuwe Strats. Als er zo'n verloop is wat betreft Stratocasters bij jou thuis, moet je misschien gewoon eens iets heel anders proberen :D

jutter
5 augustus 2010, 13:12
Waarom verkoop je je hagelnieuwe Fender '62 Hot Rod Stratocaster eigenlijk? :dontgeti:

Tja, eigenlijk kan ik niet goed met de dikke neck overweg. Wel moet ik zeggen dat ik er nu wel langzaam aan wen. Een medeforummer heeft hem heel precies voor mij afgestelt wat een wereld van verschil maakt(actie,neckreliëf,etc.). Om eerlijk te zijn twijfel ik de laatste paar dagen wel om hem te verkopen. Hoe meer ik erop speel hoe meer hij mij bevalt. Mijn andere strat heeft een compound radius en dat speelt zo lekker; heel anders dan zo 'n dikke C-neck.......

jutter
5 augustus 2010, 13:14
Genoeg dus :D

Nu houd ik geen excel-lijstjes bij van recente aan- en verkopen van forumleden, maar jouw username koppel ik op de een of andere manier wel aan een aantal 'NGD'-threads waaronder een paar nieuwe Strats. Als er zo'n verloop is wat betreft Stratocasters bij jou thuis, moet je misschien gewoon eens iets heel anders proberen :D

Hou op man! Ik heb Ibanezzen,Gibsons,MusicMans,PRS,etc. gehad maar kom elke keer weer bij Fender uit! Waarom is mij ook een vraag....;)

Bram+
5 augustus 2010, 13:47
Hou op man! Ik heb Ibanezzen,Gibsons,MusicMans,PRS,etc. gehad maar kom elke keer weer bij Fender uit! Waarom is mij ook een vraag....;)
Haha OK, dan heb ik niks gezegd over 'iets anders proberen', maar dan blijft de conclusie van deze thread dat je deze Strat waarschijnlijk beter kan laten schieten.

jutter
5 augustus 2010, 13:53
Haha OK, dan heb ik niks gezegd over 'iets anders proberen', maar dan blijft de conclusie van deze thread dat je deze Strat waarschijnlijk beter kan laten schieten.

Zeker weten!

guitarkid
5 augustus 2010, 14:04
Gewoon een gitaar waar je lekker op kunt spelen. Dat moet toch kunnen op een wat oudere strat van '78?

Als dat is wat je zoekt kun je voor heel wat minder al iets geschikts kopen! Met minimaal dezelfde kwaliteit en waarschijnlijk wel hoger.
En hoewel ik geen fan ben van deze Fenders vind ik die halsbevestiging niet het grootste probleem. Hij is gewoon te duur!

Gr. C.

Paulusstrat
5 augustus 2010, 14:20
Ik heb zelf een 1978 lefty fender strat in bezit en ben er heel blij mee. Hij is zwaar maar daar wen je wel aan :). ook heeft de gitaar een mooi onversterkt geluid wat heel belangrijk is. Ik had hem gekocht met gare emg achtige elementen maar die heb ik vervangen door suhr flechter landaus pus. Ook heb ik er zeg maar later een teflon topkam en stringtree in laten zetten en laten herfretten omdat de fretten na 31 jaar spelen al behoorlijk versleten waren. maarja ik heb ook gehoort dat er heel rottige strats tussen zitten uit de jaren 70.
Veel bekende gitaristen hebben op 70ies strats gespeeld of spelen er nog op zoals Crispian van Kula Shaker, Billy Corgan van Smashing Pumpkins (met hotrails), Gitarist van the outlaws, The Edge en nog een hele waslijst.