PDA

View Full Version : strat voor slide...met schilderkunst(je)



pasqual
4 augustus 2010, 22:52
hey allemaal,

het is weer lang geleden dat ik hier een topic ben begonnen. ik heb het plan opgevat om een strat te maken special t.b.v. slide. dus: verhoogde actie en geen tremelo. omdat het voor mij ook proberen is of het wel allemaal zo gaat klinken en bespeelbaar is zoals ik het wil, heb ik besloten geen fancy onderdelen te gaan gebruiken maar hoofdzakelijk losse onderdelen die ik voorradig heb. ik had nog een multiplex body liggen die op een doel was aan het wachten, alleen was die zwart en ik had nog een spuitbus daphne blue liggen dus.....

verder heb ik nog de meeste andere onderdelen liggen zoals een hals, slagplaat, elementen ( single coils ), een vaste brug en potmeters. wat ik verder nog nodig heb zal klein spul zijn wat ik tegen die tijd wel bij guitarsupplies haal.

anyway, ik heb de body gespoten en voorzien van een leuke decoratie. aangezien ik een pink floyd fan ben was ik op zoek naar een grafische verwijzing naar pink floyd en aangezien Animals een te gek album is, is het volgende plaatje geworden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MP3CJ3T8.jpg

zoals jullie wel zullen zien, zie je ook nog wat potloodlijntjes van een gedeelte van "the wall" maar dat is 'm dus niet geworden;). die moet ik nog weghalen.
nog een picture:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FFVTCVW4.jpg

hopelijk vinden jullie het ook een leuk idee? uiteraard zijn er tal van mogelijkheden om te gebruiken maar ik vond dit plaatje juist net iets leuker omdat het niet meteen voor de hand ligt.

morgen gaat er blanke lak overheen en dan ga ik eens de slagplaat in orde maken.

groeten Pasqual.

Arjan12
4 augustus 2010, 23:51
Pigs can fly!!!!!

Danielovich
4 augustus 2010, 23:54
Geweldig!

Het zou mischien ook wel leuk zijn om er een schaap een een hond in te verwerken?

no 1 hops
5 augustus 2010, 08:45
altijd leuk als iemand zijn eigen weg gaat.

ben benieuwt waar het totaal uitkomt

Thiez
5 augustus 2010, 10:21
Het is zo te zien niet de eerste keer dat je een kwast in handen neemt. Netjes gedaan!

Malle Eppie
5 augustus 2010, 10:21
Pink Floyd is altijd goed!

Hoe heb je de afbeelding erop gezet? Penseeltjes?

pasqual
5 augustus 2010, 17:21
bedankt allemaal.
is inderdaad niet de eerste keer dat ik iets met tekenen doe, hoewel schilderen al hééél lang geleden is. maar werken met kleur en schaduw verleer je niet zomaar. de verf is met een klein penseeltje opgebracht.
ik was eigenlijk niet van plan om nog een schaap of hond erop te zetten ( link met animals...) omdat het dan al snel te druk wordt. ook ben ik van mening dat iedereen die ook maar een klein beetje bekend is met Pink Floyd de link snel legt met deze afbeelding. dat was mijn intentie althans.

@no 1 hops: uiteindelijk zal de body alleen nog maar blanke lak krijgen, er komen geen afbeeldingen meer bij. verder zal het uiterlijk gewoon als een standaard stratje worden m.u.v. de brug: vaste brug, geen tremelo. en de headstock zal een eigen decall krijgen.

groeten Pasqual.