PDA

View Full Version : Mini humbucker (firebird) in Les Paul standard kan dit?



ackm
4 augustus 2010, 21:02
Hallo,

Ik wou graag een firebird pickup (Een mini humbucker) in mijn Epiphone Les Paul standard zetten , alleen in de bridge. Ik vroeg me af of dit kan zonder dat er gaten zichtbaar blijven (Is hier een oplossing voor?) want er zitten stock namelijk normale humbuckers in. En kan dit behalve het formaat ook wel??

Bvd

Gearjunkie
4 augustus 2010, 22:40
Niet op een nette en goedkope manier vrees ik. Er is bij mijn weten geen pickupraampje dat hiervoor is bedoeld. Evt. zelf maken van slagplaatmateriaal?

HaroldA
4 augustus 2010, 23:28
Niet op een nette en goedkope manier vrees ik. Er is bij mijn weten geen pickupraampje dat hiervoor is bedoeld. Evt. zelf maken van slagplaatmateriaal?

Die bestaan echt wel! Speur Google/ebay maar eens af...

http://www.wilderdavoli.it/images/imgw/prmch01.jpg

ackm
4 augustus 2010, 23:30
Ah tof! hartstikke mooi nieuws , was al bang dat het niet zou kunnen!
Enig idee op welke termen ik het best kan zoeken? bvd

HaroldA
4 augustus 2010, 23:31
Ah tof! hartstikke mooi nieuws , was al bang dat het niet zou kunnen!
Enig idee op welke termen ik het best kan zoeken? bvd

mini, humbucker, pickup, conversion, ring, black, plastic... Trefwoorden genoeg! :ok:

Oja: een Les Paul moet wel een 'arched' ring hebben en geen platte! (of een hoge platte die je zelf passend schuurt)

Gearjunkie
4 augustus 2010, 23:33
zie, weer voor mijn beurt gepraat...

geert1976
5 augustus 2010, 01:11
heb even gekeken

Vox Humana, Tone Factory en Guitarparts hebben deze niet, althans niet op de site.

Je zou er eens een mailtje aan kunnen wagen....

Goeiemorgen
5 augustus 2010, 01:21
Tijdje geleden vroeg toch ook iemand om zoon pickupraampje voor een mini humbucker en toen vonden we hem heel snel ?
Dat lijkt me te achter halen?

hansoonk
5 augustus 2010, 11:52
De buitenmaat voor een minihumbucker-ring is anders dan die voor een normale humbuckerring. Ze zijn smaller en volgens mij ook iets breder. De schroefgaten zitten in ieder geval op een andere plek. Als er iets voor is, dan moet het een ring zijn met de buitenmaat (schroefplekken) van een normale humbuckerring en de binnenmaat van een minihumbucker. Kan zijn dat ik beide ringen nog ergens heb liggen. Als dat zo is, zal ik even een fotootje maken, zodat je het verschil kunt zien.

Volgens mij is een minihumbucker ook iets breder dan een normale humbucker. Dan zou je dus ook in de body moeten frezen.

ackm
5 augustus 2010, 16:54
Ok , ik had daarstraks wat gegoogled en vond zelfs iemand op ebay die deze ringen (Precies zoals op de foto hierboven in een reply gepost) verkocht alleen ben ik vergeten de link op te slaan en kan ik hem niet meer vinden :(

@Hansook: Denk je dat zo'n converter ring zoals hierboven in die foto niet er precies op is berekend en dus zo in mijn Les Paul zou moeten passen? Gezaag in mijn gitaar probeer ik toch echt te ontwijken. Nu moet ik alleen zo'n raampje zien te vinden in de creme kleur van de les paul.


EDIT:

Deze dus: http://cgi.ebay.com/Humbucker-mini-humbucker-adapter-pickup-ring-/300308702306?cmd=ViewItem&pt=Guitar_Accessories&hash=item45ebcb2462#ht_680wt_1135

Zouden die goed zijn?

HaroldA
5 augustus 2010, 17:15
Deze dus: http://cgi.ebay.com/Humbucker-mini-humbucker-adapter-pickup-ring-/300308702306?cmd=ViewItem&pt=Guitar_Accessories&hash=item45ebcb2462#ht_680wt_1135

Zouden die goed zijn?

Zou zomaar goed kunnen zijn, maar $34,50 voor een humbuckerraampje??? Lekker zelf maken dan!

ackm
5 augustus 2010, 18:18
Zou zomaar goed kunnen zijn, maar $34,50 voor een humbuckerraampje??? Lekker zelf maken dan!

Ja is redelijk prijzig maar zelf heb ik 2 linkerhanden dus lijkt me het beste idee dat ik het laat doen :p

vulvasonic
5 augustus 2010, 19:38
Zou Vox Humana of Rockinger (Duitsland) niet gewoon zo'n ding voor je kunnen bestellen?
Misschien ben je dan wel een stuk goedkoper uit (hoewel dit soort schaarse artikelen sowieso nog wel eens prijzig kunnen zijn).

Je kunt ze in ieder geval even bellen. Scheelt toch weer een hoop gedoe.