PDA

View Full Version : Review Pigtronix Disnortion.



jaywalker
4 augustus 2010, 20:46
Via ebay gekocht. Heeft heel erg lang geduurd met douane etc. Verkoper had beloofd de waarde op 40 dollar en gift zetten, uiteraard heeft ie dat niet gedaan. Ook verteld hij, dat hij het pedaal 3 juli had verstuurt. Bizar dat er dan wel een krant van 17 juli als verpakking s materiaal is gebruikt :S

Maar goed
Dit zwarte monstertje is eigenlijk een octavia, fuzz, overdrive in één. De 3 effecten staan parallel aan elkaar en zijn dmv een "level" knop met elkaar te blenden.
Het pedaal is te voeden tussen de 9 en de 15 Volt. In de korte tijd dat ik dit beestje eens lekker betast heb, heb ik alleen 9 en 12 Volt uitgeprobeerd. Wat opvalt is dat het pedaal zelfs al op 9V behoorlijk wat headroom heeft. Bij 12V werd dit nog meer. De 3 effecten combineren heerlijk met elkaar. Zelfs wanneer alle 3 effecten full pull aanstaan, is het pedaaltje opvallend stil (als er geen noot gespeeld wordt).

Octave:
Lekker heldere octaven die je met name boven de 10e fret goed hoort.
Verder heb ik dit onderdeel nog niet uitgebreid aan de tand gevoelt.

Fuzz:
Lekker korrelig. Niet overdreven veel gain, maar met de overdrive ernaast kan je goed zingend soleren en volle strakke akkoorden neer zetten. Wat mij vooral opviel is dat je geluid lekker gedefineerd blijft. Met de shape knop kan je uit verschillende eq. settings selecteren

Overdrive,
Is aan de bassige kant, maar dat zou ook aan de instellingen van mijn AC30 kunnen hebben gelegen. Is duidelijk geen transparante overdrive vanwege een aanwezige mid boost. Voor de rest is het een goed in te stellen en klinkende overdrive.

Ik was vooraf eigenlijk niet van plan dit pedaal te houden. Echter ben ik aangenaam verrast! De disnortion zal dus voorlopig nog even onder mijn hoede blijven