PDA

View Full Version : Vreemd?



thomas_lc
4 augustus 2010, 19:14
Hey,
Ik was vandaag bij feedback om gitaren te testen.
Als eerste kwam ik bij de SRV strat Speelde opzich niet verkeerde zeker de hals was lekker miste alleen wat in het hals element (had wel veel verwacht van een gitaar van 1500 euro eigenlijk)

Als tweede de classic players 70s strat :

Leuk dingetje meer niet over te zeggen actie etc was om te huilen

Ten slotte de vintage v6 Speelde net zo als de classic player

Nu wil ik er aan toevoegen dat feedback echt een kut winkel is,Wat een kut gitaren daar zeg ik had mijn eigen classic player 50s mee genomen om te vergelijken echt dramatisch mijn eigen strat speelde 10x beter dan al die gitaren zelfs de SRV


ligt dit nu puur aan de winkel of heb ik echt een goed exemplaar te pakken?

Fisherman
4 augustus 2010, 19:27
Hey,
Ik was vandaag bij feedback om gitaren te testen.
Als eerste kwam ik bij de SRV strat Speelde opzich niet verkeerde zeker de hals was lekker miste alleen wat in het hals element (had wel veel verwacht van een gitaar van 1500 euro eigenlijk)

Als tweede de classic players 70s strat :

Leuk dingetje meer niet over te zeggen actie etc was om te huilen

Ten slotte de vintage v6 Speelde net zo als de classic player

Nu wil ik er aan toevoegen dat feedback echt een kut winkel is,Wat een kut gitaren daar zeg ik had mijn eigen classic player 50s mee genomen om te vergelijken echt dramatisch mijn eigen strat speelde 10x beter dan al die gitaren zelfs de SRV


ligt dit nu puur aan de winkel of heb ik echt een goed exemplaar te pakken?


Het enige voordeel is....dat je wel 2x kut in je handen hebt gehad! :crazyhappy:

Danielovich
4 augustus 2010, 19:28
Elke gitaar is anders.
Waarschijnlijk vind je jouw eigen gitaar fijner omdat je die gewend bent. Je kunt de gitaren natuurlijk ook naar eigen wensen afstellen. Dit is ook voor iedereen anders en heeft dus niks met de winkel te maken.

Gearjunkie
4 augustus 2010, 20:41
Ondanks dat ik geen enkele binding met de winkel 'Feedback' heb, wil ik je toch op het hart drukken dat het niet slim is om je zo uit te drukken over een zaak.

Ik vind de AH zo'n K#t supermarkt, want die koffie van DE die ze daar hebben is zo smerig!

Arjan12
4 augustus 2010, 20:45
Tsja, hoe goed en/of duur een gitaar ook is, als 'ie slecht is afgesteld zal 'ie niet fijn spelen.

Hendriks
4 augustus 2010, 21:07
Ik snap even niet wat de kwaliteit van Fenders te maken heeft met Feedback.

TDZH
4 augustus 2010, 22:03
Het is wel zo dat de modellen die daar hangen om te testen, in Rotterdam tenminste, vaak erg versleten, vies, slecht afgesteld en vals als een zingende moeder zijn.
Ik heb meerdere keren gehad dat de input jack gewoon uit elkaar viel waar ik bijstond. Had ook eens een Vintage Stratocaster die niks anders deed dan keihard piepen toen ik me amp aanzette, op alle elementen.

Maar dat wil niet zeggen dat als je een gitaar zou kopen en die word uit het magazijn gehaald, zoals meestal het geval is lijkt me, dat die slechter (of beter is) dan wanneer je de gitaar in een willekeurige andere winkel zou kopen.
Service na de aankoop is weer een ander geval natuurlijk.:gitarist:

Ik ben trouwens wel blij dat Feedback er is. Zou er niet snel een gitaar kopen omdat het vast wel goedkoper te vinden is, maar dat je zonder problemen even de hele middag lang allerlei modellen kan bespelen is wel fijn. Als het niet te druk is in ieder geval.

thomas_lc
4 augustus 2010, 23:02
klopt helemaal
zat ook nog even een martin te spelen waarvan ik de witte stoflaag af moest halen en de snaren konden zo weg gegooit worden zo slecht

Vind dat echt zonde,want ik dacht gelijk hier koop ik voorloopig even niks.
Het zou slimmer zijn als ze elke 2 weken/maand die show modellen eens netjes schoonmaakte zodat mensen een goed beeld van de gitaar kunnen krijgen want nu heb ik dus het gevoel dat bijvoorbeeld die srv gewoon een kut gitaar is puur omdat hun de showroom modellen verwaarlozen

refused199
4 augustus 2010, 23:18
Service na de aankoop is weer een ander geval natuurlijk.

Owja? Dit hoor ik van meerdere, heb je zelf ook al ervaring ermee gehad dan?

Ik heb een paar maanden geleden m'n dsl100 terug gebracht voor reparatie doordat er blijkbaar een fabrieksfout in zat. de manier van afhandelen is, vind ik, bij feedback Rdam in ieder geval altijd erg soepel en netjes. Ik had niets te klagen. evenals een Squier standard bass die terug moest doordat er iets in mee resoneerde. Vanwege de garantie vond ik het niet nodig hem zelf open te maken gezien ze dat bij feedback ook met alle plezier voor je doen;)

Ik ben zelf heel blij dat feedback er is, ze zijn niet te moeilijk en je kunt in alle vrijheid en rust de instrumenten testen. Het is alleen jammer dat het er inderdaad nog wel eens druk kan wezen. Maar de kwaliteit van de showmodellen fenders heeft niets te maken met de kwaliteit van feedback lijkt me. Het zegt eerder iets over de Reliability van de fenders:chicken:

bert k
4 augustus 2010, 23:33
Winkels bashen doen we hier niet. Slotje.