PDA

View Full Version : Advies Laney VC50



Epii
4 augustus 2010, 18:12
Hallo,

Ik heb een Laney VC50 op marktplaats gezien, en ga binnenkort afspreken voor bezichtiging. Zouden jullie misschien wat tips kunnen geven waar ik op moet letten? Als iemand hem heeft/gehad heeft, zou het ook fijn zijn als iemand een indruk kan geven van het geluid.

Alvast bedankt!

Mr. Dynamite
4 augustus 2010, 20:20
Ik heb er zelf geen gehad maargoed.
Ik zou hem gewoon een flinke tijd testen. Luisteren of er geen vreemde geluiden uit komen of dat hij erg bromt. Als alles verder goed klinkt, dan lijkt het mij goed. ;)

Rinze
4 augustus 2010, 20:59
Geluid: vet, veelzijdig en hard.
Gewicht: enorm...
Speakers kunnen beter. de stock Laney speakers zijn wat schel.

Kijk in ieder geval ook even of de voetschakelaar het goed doet, er niet spontaan geschakeld wordt etc. Dat ding is een beetje de achilleshiel van deze versterkers.

Ik heb twee jaar terug bijna een VC50 gekocht, tot ik hem even probeerde op te tillen :(

almarvk
4 augustus 2010, 21:50
En toen had je weer een hernia.

Inderdaad zijn de speakers niet geweldig en vooral de footswitch. Daarnaast is het een interessante combo met een boel opties en kanalen. Vind 'm erg uitgebreid en vaak voor een relatief lage prijs te krijgen.

Hmz. Laney is eigenlijk altijd ondergewaardeerd. Gelukkig ook qua prijs!

Amokachi
4 augustus 2010, 22:12
Geluid: vet, veelzijdig en hard.
Gewicht: enorm...
Speakers kunnen beter. de stock Laney speakers zijn wat schel.

Kijk in ieder geval ook even of de voetschakelaar het goed doet, er niet spontaan geschakeld wordt etc. Dat ding is een beetje de achilleshiel van deze versterkers.

Ik heb twee jaar terug bijna een VC50 gekocht, tot ik hem even probeerde op te tillen :(

Dit is nu eens een fatsoenlijke uitleg, waar je iets aan hebt.

Epii
5 augustus 2010, 10:39
Inderdaad Amokachi, dat soort berichten heb ik wat aan!
Ik zal proberen om hem lang te testen, ik zal ook wel voelen of hij te dragen is. Waarschijnlijk hoef ik hem toch bijna nooit in mijn eentje te dragen, dus dat gaat denk ik wel lukken.
Wat mij betreft kan hier een slotje op, jullie hebben me genoeg geholpen.